Problem z utrzymaniem obrotów biegu jałowego

Postprzez BereK » 14 wrz 2010, 19:30

W mojej 323F BJ 1.3 '02 z LPG jest problem z utrzymaniem obrotów biegu jałowego tzn. od uruchomienia i przejechania do 20 km (przy temp. ~20st C na zewnątrz) po hamowaniu (przejściu na bieg jałowy) obroty spadają do minimalnych i często silnik gaśnie. Powyżej tych 20 km problem ustaje – obroty się stabilizują. Problem występuje zarówno na benzynie jak i lpg. Lampka sygnalizacji błędu (pomarańczowa) miga 4 razy i świeci ciągle. Spalanie około 20% większe niż przeciętnie.
Samochód jest zauważalnie słabszy na ssaniu i do tych 20 km. ( Filtr powietrza,filtry gazu, przewody w.n., świece, wymienione . Co sprawdzić. Czy to może być silnik krokowy?, sonda L? <co?>
Pozdrawiam. :(
BereK
 

Postprzez Agmus1 » 14 wrz 2010, 20:04

Witam.
A jakiej generacji jest zamontowana instalacja?
Początkujący
 
Od: 19 paź 2009, 08:07
Posty: 16
Skąd: Piotrków Trybunalski.
Auto: Mazda 323f 2.0 ditd

Postprzez BereK » 15 wrz 2010, 22:40

3 generacji
BereK
 

Postprzez Marcin25l » 24 wrz 2010, 21:35

BereK napisał(a):W mojej 323F BJ 1.3 '02 z LPG jest problem z utrzymaniem obrotów biegu jałowego tzn. od uruchomienia i przejechania do 20 km (przy temp. ~20st C na zewnątrz) po hamowaniu (przejściu na bieg jałowy) obroty spadają do minimalnych i często silnik gaśnie. Powyżej tych 20 km problem ustaje – obroty się stabilizują. Problem występuje zarówno na benzynie jak i lpg. Lampka sygnalizacji błędu (pomarańczowa) miga 4 razy i świeci ciągle. Spalanie około 20% większe niż przeciętnie.
Samochód jest zauważalnie słabszy na ssaniu i do tych 20 km. ( Filtr powietrza,filtry gazu, przewody w.n., świece, wymienione . Co sprawdzić. Czy to może być silnik krokowy?, sonda L? <co?>
Pozdrawiam. :(
Witaj,Sprawdz Sonde, przepływomierz.oczywiscie odkręc i wyczyść przepustnice i przepływomierz , puzniej jak problem jest ten sam to popróbuj wyrególować przepustnice, Ja w 1.6 BJ mialem po nagrzaniu trzęsący silnik,jak by na jakis gar nie palil-wymienilem swiece i przewody,problem nie znikal.wziolem sie za czyszczenie przepustnicy ,na dzien dobry był przepływomierz -to samo. Wyrególowalem przepustnice na dolocie i puzniej dorególowalem sróbka widoczna od przodu-osobny kanał po za przepustnica.Wszystko na słuch i udalo się :D Chodzi pieknie i równiutko <jupi>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2009, 15:47
Posty: 18
Skąd: Rawicz, Wielkopolska
Auto: Były Mazdy:Sedan 1.6 16V 1992 r. Sedan 2.0 8V Diesel 1995 r. Hatchback 1.5 16V 1998r. JEST Mazda hatchback 323f Rok 2001 1,6 16V 98 KM:)

Postprzez Marcin25l » 24 wrz 2010, 21:37

P.s.Oczywiście jak masz błedy to sprawdz jakie to. No i jesli nie przejdzie jej to stawiam na sonde.Po objawach sądząc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2009, 15:47
Posty: 18
Skąd: Rawicz, Wielkopolska
Auto: Były Mazdy:Sedan 1.6 16V 1992 r. Sedan 2.0 8V Diesel 1995 r. Hatchback 1.5 16V 1998r. JEST Mazda hatchback 323f Rok 2001 1,6 16V 98 KM:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323