Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Orson » 23 lut 2010, 15:23

Nie ma sprawy, wczoraj oddałem samochód i czekam na telefon. Gość ma być ze mną w stałym kontakcie.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Postprzez Orson » 27 lut 2010, 12:59

Na wstępie sorry za dwa posty pod rząd.

Moja "trójeczka" już odebrana i śmiga, że aż miło. Skrzynia hula tak jak powinna: zero szarpnięć, zmiana biegów niewyczuwalna, czyli tak jak powinno być. Teraz koszty. No niestety nie są małe. Wszystko wyszło mnie równe 3500. Konwerter został zregenerowany, wymiana oleju i uszczelek, ale to normalne przy takiej robocie. Jak chcesz mogę dać Ci namiar na warsztat, z tym, że z Warszawy masz kawałek, bo to jest w Olkuszu. Z tego co gadałem z gościem, w Warszawie taka robota dużo droższa, to samo Kraków. W Mysłowicach też jest warsztat (ASB Palka), ale od razu powiedział mi 4500.

Pozdrawiam.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Postprzez travisowski » 27 lut 2010, 19:19

czyli problem tkwil w konwerterze?
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Orson » 28 lut 2010, 11:11

Tak, konwerter.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Postprzez Grucha » 19 mar 2010, 11:32

Huh kwota spora jak za regeneracje konwertera , olej, uszczelka sporo sporo
Grucha
 

Postprzez Orson » 20 mar 2010, 10:40

Zapomniałem jeszcze napisać o elektrozaworze, też był do wymiany.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Postprzez Jason » 15 maja 2010, 08:20

Hmm... a wiecie może czym grozi jeżdżenie dalej z takimi objawami? Mam praktycznie identyczne problemy w mojej mx3 co Orson. Jakoś się do tego już przyzwyczaiłem i jeżdże tak rok od kupna auta, jakieś 20k, i nie pogarsza się to, poza tym szarpanie jest lekkie – oczywiście naprawiłbym, ale nie ma szans żebym gdzieś znalazł 3500, to połowa ceny auta :/ chybe że może ktoś wie jak to zrobić taniej?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 20:21
Posty: 5

Postprzez Arkadius 73 » 15 maja 2010, 16:31

Jason dobrze że napisałeś skąd mieszkasz.
Arkadius 73
 

Postprzez Jason » 15 maja 2010, 17:10

Sorka – mieszkam na śląsku, ale jeżdże też po małopolsce, w Krakowie itd.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 20:21
Posty: 5

Postprzez Orson » 17 maja 2010, 19:02

Z tego co mi powiedział mechanik, to gorzej jest jeździć z tym zimą, co mnie w sumie zdziwiło, bo wtedy szarpania były rzadsze. Jak mi wytłumaczył, to brało się to z tego, że po prostu olej był gęstszy pod wpływem zimna. Co jednak nie jest dobrą sprawą dla skrzyni, gdyż olej wtedy nie "wchodzi" w każde miejsce. Lepiej jest natomiast latem, bo wiadomo cieplej i olej jest rzadszy i smaruje dokładnie wszystkie części skrzyni.

Natomiast jak za pierwszym razem byłem podpiąć autko do kompa, żeby sprawdzić co w ogóle się dzieje, to mechanik (INNY niż ten, u którego naprawiałem) powiedział, że auto nie nadaje się na dłuższą jazdę (co mnie zmartwiło bardzo, bo za parę dni miałem wyjeżdżać na wczasy), bo może się sypnąć skrzynia w każdej chwili. Wymieniłem wtedy tylko olej, bo 3500 to nie była kasa, którą mogłem tak sobie od ręki wydać, i szczerze to objechałem bez problemu jakieś 1500 km. Niestety potem wszystkie objawy wróciły.

Jason, u mnie było tak, że im dłużej z tym jeździłem, tym częściej szarpało i zrzucało bieg.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Postprzez travisowski » 17 maja 2010, 21:21

spokojnie Panowie.widze tutaj jakies niescislosci.co ma olej do uszkodzonych m in elektrozaworów?olej spelniajacy normy mazdy dla danego modelu nie bedzie powodowal zadnych uchybien w pracy skrzyni nawet zima.a jesli uszkodzone sa podzespoly to juz inna sprawa.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Orson » 18 maja 2010, 07:27

OK. Ja tylko opowiedziałem co mi mechanik powiedział, bo sam to się na tym praktycznie nie znam.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Postprzez travisowski » 18 maja 2010, 18:28

grunt ze orson jestes zadowolony ze skrzynki.a tak na marginesie czym zalal ci skrzynke po robocie?
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Orson » 19 maja 2010, 14:41

No jestem zadowolony, bo bardzo dobrze mi zrobili i skrzynia spisuje się elegancko. Zalali ATF IV, bo akurat tylko tym ten warsztat zalewa. Nie znam się za bardzo, jak już wcześniej wspomniałem na automatach, słyszałem, że to dobry olej. Mam nadzieję travisowski, że możesz to potwierdzić, bo przyznam szczerze, że przed robotą poczytałem trochę twoich postów na temat AT i foto relację (chyba to była twoja też obejrzałem :). Najważniejsze, że auto powróciło do swojej sprawności :)


Pozdrawiam.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323