Problemy z ABS
Witam przy kupnie mazdy poprzedni wlasciciel poinformowal mnie, ze po rozlaczeniu akumulatora zapalila sie kontrolka ABS i do tej pory nie zniknela. Co prawda auto nadal uzytkuje, ale ABS nie dziala, przejechalem tak juz okolo 4000 mil i jak do tej pory nie dalem rady sie z tym uporac. Oddalem wiec auto do lokalnego mechanika na sprawdzenie, a on po kilku godzinach nie potrafil mi tego usunac. Jedyne czego sie dowiedzialem to iz prawdopodobnie jeden z czujnikow przy kole moze byc wadliwy. Zastanawiam sie czy to koniecznie bedzie to, cena za taki czujnik jest nie mala, a z ta kontrolka nie przejdzie mi MOT (przegladu). Moze ktos tutaj mial podobny problem i rozwiazanie nie bedzie az takie kosztowne jak sadze...
PiRo
PiRo
- Od: 31 maja 2009, 15:20
- Posty: 5
- Skąd: King's Lynn
- Auto: MX – 3 1.6 16V DOHC 1997r.
przeczysc sobie wszystkie styki moze cos pomoże
po drugie mozesz zrobic reset chyba odłacza sie plus i minute czeka
a po trzecie to niewiem ja mialem taki sam przypadek na drugi dzien zaczoł działac
po drugie mozesz zrobic reset chyba odłacza sie plus i minute czeka
a po trzecie to niewiem ja mialem taki sam przypadek na drugi dzien zaczoł działac
- Od: 18 sty 2010, 21:32
- Posty: 518
- Skąd: Przyłubsko/Katowice
- Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM
Witam, prawdopodobnie któryś z czujników został uszkodzony, mniej prawdopodobne coś się może dziać z komputerem, z pompą, z zasilaniem od abs'u.
proponuję sprawdzenie błędów od ABSu. Instrukcję masz tu: http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
Koszt czujnika używki od 70- 120 zł. Nowy nie pytaj
Pozdrawiam!
proponuję sprawdzenie błędów od ABSu. Instrukcję masz tu: http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
Koszt czujnika używki od 70- 120 zł. Nowy nie pytaj
Pozdrawiam!
a moze jakis przekaznik chyba jest jakis odpowiedzialny za ABS albo bezpiecznik
ale raczej mozliwe ze to czujnik walniety
ale raczej mozliwe ze to czujnik walniety
- Od: 18 sty 2010, 21:32
- Posty: 518
- Skąd: Przyłubsko/Katowice
- Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM
Ja miałem tak samo jak autko mi stało parę dni nie używane, i wydaje mi się że było to przez mróz bo jak odpaliłem i potrzymałem kilka minut cały czas na hamulcu co jakiś czas podpompowując to problem zniknął. Wprawdzie po następnym kilkudniowym postoju stało się to samo, wtedy powtórzyłem czynność i jest spokój.
-
Piorun9
W tym przypadku musisz sprawdzic ktory element ukl. ABS jest wadliwy (uzywajac zworki i rezystorka z dioda – patrz link powyzej), jesli reset nic nie pomaga. Jesli bedziesz juz wiedzial co- to kupujesz uzywke na ebay/allegro i git.
Ja mialem ostatnio przejsciowo taki problem przy wykopywaniu sie z zaspy snieznej (jedno kolo sie krecilo a drugie nie, co pewnie bylo przyczyna zalapania bledu przez ABS), po ponownym wlaczeniu zaplonu bylo juz OK.
pozdro
Ja mialem ostatnio przejsciowo taki problem przy wykopywaniu sie z zaspy snieznej (jedno kolo sie krecilo a drugie nie, co pewnie bylo przyczyna zalapania bledu przez ABS), po ponownym wlaczeniu zaplonu bylo juz OK.
pozdro
WOZI
Czyli zeby skasowac bledy ABS-u trzeba podczas testu GND+TBS wcisnac 10 razy hamulec w odstepach 1 sekundy ?
...wywolalem blad czujnika prawego kola wypinajac wtyczke (a wczesniej bledow nie bylo) i nie moge skasowac teraz tego bledu, oczywiscie podczas jazdy ABS nie swieci sie ale podczas testu ten moj bled ciagle widnieje...
...wywolalem blad czujnika prawego kola wypinajac wtyczke (a wczesniej bledow nie bylo) i nie moge skasowac teraz tego bledu, oczywiscie podczas jazdy ABS nie swieci sie ale podczas testu ten moj bled ciagle widnieje...
Mam pytanko.....ponieważ dzisiaj wziołem i odczytałem kod z ABS natomiast jakieś to dziwne.....ponieważ sekwencja była dziwna i sie powtarzała. D-p-KKK i tak na okrogło. Nie umiem znaleść co to jest. Może ktoś miał podobny problem??
Mazda 323 99r. 2.0 DiTD 90KM
- Od: 6 mar 2010, 20:56
- Posty: 5
- Skąd: Wodzisław Śląski
Moze to przez to, ze "wzioles i sprawdziles". Wez i sprawdz jeszcze czasem w slowniku ortograficznym.
Dla OBD-I nie ma takich bledow ABS o jakich piszesz a tylko:
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
Jesli "wzioles" do sprawdzania ABS w 323 BJ, co zdaje sie sugerowac Twoj podpis, to wez i napisz w odpowiednim dziale forum (to jest dzial Mx-3).
Dla OBD-I nie ma takich bledow ABS o jakich piszesz a tylko:
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
Jesli "wzioles" do sprawdzania ABS w 323 BJ, co zdaje sie sugerowac Twoj podpis, to wez i napisz w odpowiednim dziale forum (to jest dzial Mx-3).
WOZI
Najpewniej jest błąd któregoś z czujników. ABS można wyłączyć przez wyjęcie bezpiecznika lub... awarię.
Psiku napisał(a):Świeci pomaranczowa, taka jak od kontrolo trakcji ale waidomo że to ABS.
Kupując auto powiedziano mi ze ABS został wyłączony w ECU.
Skad wiadomo? Co to znaczy wiadomo? Ty wiesz? Mechanik wie? ASO wie? Kogo Ty sluchasz?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
w jakiej pozycji kluczyka dokonywaliście tej czynności?
Korzystam z tego schematu łącza diagniosis, jest ok ?
Korzystam z tego schematu łącza diagniosis, jest ok ?
Mx-3 1.6 16V 98'
- Od: 22 mar 2010, 16:41
- Posty: 10
- Skąd: Olsztyn/Suwałki
- Auto: Mazda Mx-3 1.6 16V 98'
Ostatnio zauwarzyłem, że nie działa mi ABS jak się okazało kontrolka na desce rozdzielczej nic nie pokazywała bo była spalona żaróweczka. Wymieniłem ją na nową i teraz cały czas świeci się na pomarańczowo. Więc przystąpiłem do diagnozy i wykonałem testy.
Zmostkowałem GND + TBS i na kluczyku w pozycji ON kontrolka ABS cały czas się świeci, ani razu nie migała. Postanowiłem podpiąć tester pod FEN i +B. Po przekręceniu kluczyka dioda w testerze również świeci się cały czas i ani razu nie zgaśnie. Więc odpaliłem silnik: Konrolka ABS cały czas się świeci a dioda w testerze zgasła lecz nie pokazuje żadnych błędów :/. Czy ktoś wie co mogę robić nie tak i co może być przyczyną braku ABS???
W takiej sytuacji postanowiłem skasować błędy (choć nawet nie wiem czy są) i zrobiłem tak:
"TBS + GND i dzięsięciokrotnie po kolei wciskacz pedał hamuca z przerwami krótszymi niż jedna sekunda"
Po 2s od ostatniego wciśnięcia pedała hamulca było schłychać 2- krotne cyknięcie i kontrolka ABS w tym momencie lekko przygasła lecz nadal się świeci.
Nie mam pojęcia co jest nie tak i w jaki sposób to sprawdzić
EDIT
Wydaje mi się, że brakuje czegoś (chyba sterownika) bo przeowdy od prawego przedniego koła wychodzą do jedenj kostki a potem idą do drugiej i tutaj się urywa, zostaje nie podłączona kostka. W mojej drugiej MX-3 w tym miejscu jest podłączenie i są (chyba – przekażniki) z oznaczeniem H450. :/
Zmostkowałem GND + TBS i na kluczyku w pozycji ON kontrolka ABS cały czas się świeci, ani razu nie migała. Postanowiłem podpiąć tester pod FEN i +B. Po przekręceniu kluczyka dioda w testerze również świeci się cały czas i ani razu nie zgaśnie. Więc odpaliłem silnik: Konrolka ABS cały czas się świeci a dioda w testerze zgasła lecz nie pokazuje żadnych błędów :/. Czy ktoś wie co mogę robić nie tak i co może być przyczyną braku ABS???
W takiej sytuacji postanowiłem skasować błędy (choć nawet nie wiem czy są) i zrobiłem tak:
"TBS + GND i dzięsięciokrotnie po kolei wciskacz pedał hamuca z przerwami krótszymi niż jedna sekunda"
Po 2s od ostatniego wciśnięcia pedała hamulca było schłychać 2- krotne cyknięcie i kontrolka ABS w tym momencie lekko przygasła lecz nadal się świeci.
Nie mam pojęcia co jest nie tak i w jaki sposób to sprawdzić
EDIT
Wydaje mi się, że brakuje czegoś (chyba sterownika) bo przeowdy od prawego przedniego koła wychodzą do jedenj kostki a potem idą do drugiej i tutaj się urywa, zostaje nie podłączona kostka. W mojej drugiej MX-3 w tym miejscu jest podłączenie i są (chyba – przekażniki) z oznaczeniem H450. :/
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
ECU to sterownik, główny moduł sterujący albo elektroniczny moduł sterujący. Do systemu ABS jest osobny sterownik. Odłącza system (odpowiada za to jeden z przekaźników lub jedna sekcja podwójnego) po stwierdzeniu błędu któregokolwiek składnika systemu (czujników, przekaźników, silnika pompy sterującej modulatora itp). Wyłączenie systemu sygnalizuje kontrolka (żółta). Jest to opisane w instrukcji użytkownika.
Zawsze jest coś w tym rodzaju:
1. Kody błędów –> http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/warsztat.php?c=obd
diody nie potrzebujesz, wystarczy zewrzeć odpowiednie styki w gnieździe opisanym jako DIAGNOSTIC pod maską.
2. Odczytanie numeru błędu z mrugającej kontrolki ABS-u,
3. Interpretacja kodu: numer błędu odpowiada obwodowi w którym błąd wystąpił,
4. Sprawdzenie danego obwodu czyli np. przewodów czujników, złącz i samych czujników, przekaźnika (lub 2 przekaźników) ABS-u,
5. Wymiana, naprawa i sprawdzenie czy ABS działa.
Zawsze jest coś w tym rodzaju:
1. Kody błędów –> http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/warsztat.php?c=obd
diody nie potrzebujesz, wystarczy zewrzeć odpowiednie styki w gnieździe opisanym jako DIAGNOSTIC pod maską.
2. Odczytanie numeru błędu z mrugającej kontrolki ABS-u,
3. Interpretacja kodu: numer błędu odpowiada obwodowi w którym błąd wystąpił,
4. Sprawdzenie danego obwodu czyli np. przewodów czujników, złącz i samych czujników, przekaźnika (lub 2 przekaźników) ABS-u,
5. Wymiana, naprawa i sprawdzenie czy ABS działa.
Pozdrawiam. Tomek.
- Od: 23 kwi 2009, 12:30
- Posty: 35
- Skąd: Stargard
- Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r
Hey. Czy wiece co to jest za czesc? Niestety zalalo mi ja i caly czas brzeczy tak jakby male zwarcie. Rozbierajac ja bylem w szoku... Pelno pordzewialych czesci. Wiem ze jest to przekaznik, ale do czego? Do świec?;/
- Od: 22 lis 2009, 23:29
- Posty: 14
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda MX3, 1.8 v6, 24v, 140km
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość