Problemy z ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Siw-y » 9 lut 2010, 11:14

Jak kontrolka świeci to znaczy, że ABS jest wyłączony, spróbuj odpiąć kompa od ABS'u to może w tedy zgaśnie a jak nie to zostaje wyjęcie żarówki.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Psiku » 9 lut 2010, 18:41

Świeci pomaranczowa, taka jak od kontrolo trakcji ale waidomo że to ABS.
Kupując auto powiedziano mi ze ABS został wyłączony w ECU.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2010, 12:44
Posty: 16
Skąd: Wisła
Auto: MAZDA MX-3 1,8 V6

Postprzez PiRo_UK » 19 lut 2010, 19:52

Witam przy kupnie mazdy poprzedni wlasciciel poinformowal mnie, ze po rozlaczeniu akumulatora zapalila sie kontrolka ABS i do tej pory nie zniknela. Co prawda auto nadal uzytkuje, ale ABS nie dziala, przejechalem tak juz okolo 4000 mil i jak do tej pory nie dalem rady sie z tym uporac. Oddalem wiec auto do lokalnego mechanika na sprawdzenie, a on po kilku godzinach nie potrafil mi tego usunac. Jedyne czego sie dowiedzialem to iz prawdopodobnie jeden z czujnikow przy kole moze byc wadliwy. Zastanawiam sie czy to koniecznie bedzie to, cena za taki czujnik jest nie mala, a z ta kontrolka nie przejdzie mi MOT (przegladu). Moze ktos tutaj mial podobny problem i rozwiazanie nie bedzie az takie kosztowne jak sadze...


PiRo :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 15:20
Posty: 5
Skąd: King's Lynn
Auto: MX – 3 1.6 16V DOHC 1997r.

Postprzez Kevin. » 20 lut 2010, 19:36

przeczysc sobie wszystkie styki moze cos pomoże :)

po drugie mozesz zrobic reset chyba odłacza sie plus i minute czeka

a po trzecie to niewiem :D ja mialem taki sam przypadek na drugi dzien zaczoł działac :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Postprzez PiRo_UK » 20 lut 2010, 20:32

Probowalem resetowac, ale nie pomoglo, styki tez sprawdzalem i czyscilem ale nadal brak efektu... moze jakies inne pomysly .... ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 15:20
Posty: 5
Skąd: King's Lynn
Auto: MX – 3 1.6 16V DOHC 1997r.

Postprzez Siwus » 21 lut 2010, 00:11

Witam, prawdopodobnie któryś z czujników został uszkodzony, mniej prawdopodobne coś się może dziać z komputerem, z pompą, z zasilaniem od abs'u.
proponuję sprawdzenie błędów od ABSu. Instrukcję masz tu: http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
Koszt czujnika używki od 70- 120 zł. Nowy nie pytaj :D
Pozdrawiam!
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez Kevin. » 21 lut 2010, 10:44

a moze jakis przekaznik chyba jest jakis odpowiedzialny za ABS albo bezpiecznik :)

ale raczej mozliwe ze to czujnik walniety :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Postprzez Piorun9 » 23 lut 2010, 20:47

Ja miałem tak samo jak autko mi stało parę dni nie używane, i wydaje mi się że było to przez mróz bo jak odpaliłem i potrzymałem kilka minut cały czas na hamulcu co jakiś czas podpompowując to problem zniknął. Wprawdzie po następnym kilkudniowym postoju stało się to samo, wtedy powtórzyłem czynność i jest spokój.
Piorun9
 

Postprzez Piotr Wozniak » 23 lut 2010, 21:55

W tym przypadku musisz sprawdzic ktory element ukl. ABS jest wadliwy (uzywajac zworki i rezystorka z dioda – patrz link powyzej), jesli reset nic nie pomaga. Jesli bedziesz juz wiedzial co- to kupujesz uzywke na ebay/allegro i git.
Ja mialem ostatnio przejsciowo taki problem przy wykopywaniu sie z zaspy snieznej (jedno kolo sie krecilo a drugie nie, co pewnie bylo przyczyna zalapania bledu przez ABS), po ponownym wlaczeniu zaplonu bylo juz OK.


pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Janusz626 » 3 mar 2010, 16:42

Czyli zeby skasowac bledy ABS-u trzeba podczas testu GND+TBS wcisnac 10 razy hamulec w odstepach 1 sekundy ?
...wywolalem blad czujnika prawego kola wypinajac wtyczke (a wczesniej bledow nie bylo) i nie moge skasowac teraz tego bledu, oczywiscie podczas jazdy ABS nie swieci sie ale podczas testu ten moj bled ciagle widnieje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez KRIS86 » 7 mar 2010, 14:44

Mam pytanko.....ponieważ dzisiaj wziołem i odczytałem kod z ABS natomiast jakieś to dziwne.....ponieważ sekwencja była dziwna i sie powtarzała. D-p-KKK i tak na okrogło. Nie umiem znaleść co to jest. Może ktoś miał podobny problem??
Mazda 323 99r. 2.0 DiTD 90KM
Początkujący
 
Od: 6 mar 2010, 20:56
Posty: 5
Skąd: Wodzisław Śląski

Postprzez Piotr Wozniak » 8 mar 2010, 18:53

Moze to przez to, ze "wzioles i sprawdziles". Wez i sprawdz jeszcze czasem w slowniku ortograficznym. <nauka>

Dla OBD-I nie ma takich bledow ABS o jakich piszesz a tylko:
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie

Jesli "wzioles" do sprawdzania ABS w 323 BJ, co zdaje sie sugerowac Twoj podpis, to wez i napisz w odpowiednim dziale forum (to jest dzial Mx-3).
papa
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Globy » 28 mar 2010, 01:02

Najpewniej jest błąd któregoś z czujników. ABS można wyłączyć przez wyjęcie bezpiecznika lub... awarię.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez krzych » 28 mar 2010, 01:17

Psiku napisał(a):Świeci pomaranczowa, taka jak od kontrolo trakcji ale waidomo że to ABS.
Kupując auto powiedziano mi ze ABS został wyłączony w ECU.

Skad wiadomo? Co to znaczy wiadomo? Ty wiesz? Mechanik wie? ASO wie? Kogo Ty sluchasz?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez raczkowsky » 15 kwi 2010, 22:54

w jakiej pozycji kluczyka dokonywaliście tej czynności?

Korzystam z tego schematu łącza diagniosis, jest ok ?
Obrazek
Mx-3 1.6 16V 98'
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2010, 16:41
Posty: 10
Skąd: Olsztyn/Suwałki
Auto: Mazda Mx-3 1.6 16V 98'

Postprzez /V6 » 16 kwi 2010, 11:51

Ostatnio zauwarzyłem, że nie działa mi ABS jak się okazało kontrolka na desce rozdzielczej nic nie pokazywała bo była spalona żaróweczka. Wymieniłem ją na nową i teraz cały czas świeci się na pomarańczowo. Więc przystąpiłem do diagnozy i wykonałem testy.
Zmostkowałem GND + TBS i na kluczyku w pozycji ON kontrolka ABS cały czas się świeci, ani razu nie migała. Postanowiłem podpiąć tester pod FEN i +B. Po przekręceniu kluczyka dioda w testerze również świeci się cały czas i ani razu nie zgaśnie. Więc odpaliłem silnik: Konrolka ABS cały czas się świeci a dioda w testerze zgasła lecz nie pokazuje żadnych błędów :/. Czy ktoś wie co mogę robić nie tak i co może być przyczyną braku ABS???
W takiej sytuacji postanowiłem skasować błędy (choć nawet nie wiem czy są) i zrobiłem tak:
"TBS + GND i dzięsięciokrotnie po kolei wciskacz pedał hamuca z przerwami krótszymi niż jedna sekunda"
Po 2s od ostatniego wciśnięcia pedała hamulca było schłychać 2- krotne cyknięcie i kontrolka ABS w tym momencie lekko przygasła lecz nadal się świeci.

Nie mam pojęcia co jest nie tak i w jaki sposób to sprawdzić <glupek2>

EDIT
Wydaje mi się, że brakuje czegoś (chyba sterownika) bo przeowdy od prawego przedniego koła wychodzą do jedenj kostki a potem idą do drugiej i tutaj się urywa, zostaje nie podłączona kostka. W mojej drugiej MX-3 w tym miejscu jest podłączenie i są (chyba – przekażniki) z oznaczeniem H450. :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez tomek247 » 19 kwi 2010, 02:02

ECU to sterownik, główny moduł sterujący albo elektroniczny moduł sterujący. Do systemu ABS jest osobny sterownik. Odłącza system (odpowiada za to jeden z przekaźników lub jedna sekcja podwójnego) po stwierdzeniu błędu któregokolwiek składnika systemu (czujników, przekaźników, silnika pompy sterującej modulatora itp). Wyłączenie systemu sygnalizuje kontrolka (żółta). Jest to opisane w instrukcji użytkownika.
Zawsze jest coś w tym rodzaju:
1. Kody błędów –> http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/warsztat.php?c=obd
diody nie potrzebujesz, wystarczy zewrzeć odpowiednie styki w gnieździe opisanym jako DIAGNOSTIC pod maską.
2. Odczytanie numeru błędu z mrugającej kontrolki ABS-u,
3. Interpretacja kodu: numer błędu odpowiada obwodowi w którym błąd wystąpił,
4. Sprawdzenie danego obwodu czyli np. przewodów czujników, złącz i samych czujników, przekaźnika (lub 2 przekaźników) ABS-u,
5. Wymiana, naprawa i sprawdzenie czy ABS działa.
Pozdrawiam. Tomek.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 12:30
Posty: 35
Skąd: Stargard
Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r

Postprzez maris801 » 27 maja 2010, 16:39

Hey. Czy wiece co to jest za czesc? Niestety zalalo mi ja i caly czas brzeczy tak jakby male zwarcie. Rozbierajac ja bylem w szoku... Pelno pordzewialych czesci. Wiem ze jest to przekaznik, ale do czego? Do świec?;/
Obrazek
Obrazek
Początkujący
 
Od: 22 lis 2009, 23:29
Posty: 14
Skąd: Bytom
Auto: Mazda MX3, 1.8 v6, 24v, 140km

Postprzez adidom » 27 maja 2010, 20:40

Jest to przekażnik od ABS dokładnie nazywa się przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe) . Jeśli jest uszkodzony to na komputerze wskazuje błąd numer 51 oraz świeći się kontrolka ABS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1275 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez maris801 » 27 maja 2010, 20:56

a czy wiesz moze gdzie takie cos idzie kupic?;/ Bo w sklepie nawet nie wiedza co to jest haha albo sprzedaj mi Twoj ;pp
Początkujący
 
Od: 22 lis 2009, 23:29
Posty: 14
Skąd: Bytom
Auto: Mazda MX3, 1.8 v6, 24v, 140km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323