Mam problem, a mianowicie bardzo ciężko zmienia się biegi... Trzeba użyć trochę siły aby wrzucić jakikolwiek bieg... Myślę, że może skrzynia mojej Perełki domaga się emerytury, bo przy wrzucaniu dwójki chrupie i coraz ciężej wchodzi jedynka Jeżeli wiecie w czym tkwi problem to będę wdzięczny za informacje!
Pozdrawiam!
Ciężko chodziący lewarek zmiany biegów
Strona 1 z 1
Nie wiem czy w MX-3 po lifcie jest to tak samo rozwiązane jak przed, ale wczołgaj się pod auto (kanał ułatwi sprawę, ale mnie się udało bez) i sprawdź tuleje łączącą drążek zmiany biegów ze skrzynią. Trzeba ją odkręcić (klucz 12), wyciągnąć, wyczyścić, przesmarować smarem miedzianym i złożyć z powrotem. Powinno pomóc.
Ostatnio edytowano 20 wrz 2010, 11:22 przez loockas, łącznie edytowano 1 raz
wychyl napisał(a):Mam problem, a mianowicie bardzo ciężko zmienia się biegi... Trzeba użyć trochę siły aby wrzucić jakikolwiek bieg... Myślę, że może skrzynia mojej Perełki domaga się emerytury, bo przy wrzucaniu dwójki chrupie i coraz ciężej wchodzi jedynka Jeżeli wiecie w czym tkwi problem to będę wdzięczny za informacje!
Pozdrawiam!
Masz w ogóle olej w skrzyni? Pora najwyrazniej tam zajrzeć
P O Z D R A W I A M
- Od: 2 mar 2010, 18:00
- Posty: 107
- Skąd: Wlkp / Poznań okolice
- Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM
wychyl napisał(a):nie patrzyłem... jak to sprawdzić?
Wjedz na kanał i odkęć korek w skrzyni który jest zamontowany w płaszczyznie poziomej, zdjęcia napewno znajdziesz w necie, sprawdz czy nie ma na nim opiłków metalu (na korku) to istotne ponieważ każdorazowe złe wkleszczenie biegu powoduje osad tychże opiłków – usuń je przed ponownym wkręceniem, no i wsadz palucha żeby sprawdzić czy nie masz tam za sucho, uzupełnienie przeprowadza się fajką do oleju, jeśli nie masz warunku najlepiej podjedz do firmy zajmującej sie wymianą oleju zrobią to na poczekaniu, wiele firm ogłasza się że sprawdzają poziom oleju w silniku i w skrzyni gratis tak samo jak poziom elektrolitu w aku. Jakbys miał jakieś pytania pisz. Powodzenia
P O Z D R A W I A M
- Od: 2 mar 2010, 18:00
- Posty: 107
- Skąd: Wlkp / Poznań okolice
- Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM
dopisuję się do tematu, tyle że u mnie ciężkie wrzucanie biegów tkwi raczej po stronie drążka zmiany biegów (wajcha ciężko pracuje nawet w pozycji "luz" lewo, prawo) tzn. gdy wrzucam jakikolwiek bieg to czuję opór przy drążku i skrzypienie (jakby plastik). Nie wiem jak rozebrać osłonę wajchy zmiany biegów i sprawdzić czy te plastiki mają smar, tak bynajmniej miałem w starym oplu astra. Po zdemontowaniu mieszka odsłonił się mechanizm plastikowy, który to cały był nasmarowany takim białym smarem (coś jak wazelina). Może i w mazdzie też tak jest, a jeżeli nie to gdzie szukać przyczyny jeżeli olej w skrzyni jest.
- Od: 12 lip 2012, 19:54
- Posty: 44
- Skąd: Szydłowiec
- Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.
Zaczynasz od podłokietnika. Odkręcasz po bokach śruby i ściągasz go. Następnie odkręcasz kolejny plastik (ujrzysz nowe śruby, reszta jest po wyciągnięciu popielniczki). Gałę z biegów się odkręca. Będziesz miał już goły lewarek i tam zobacz w jakim stanie są te elementy plastikowe.
Następnie sugeruje zerknąć tutaj. U mnie zawsze problem rozwiązywało wyczyszczenie tej tulei, bo się zapiekała.
Następnie sugeruje zerknąć tutaj. U mnie zawsze problem rozwiązywało wyczyszczenie tej tulei, bo się zapiekała.
loockas napisał(a):Nie wiem czy w MX-3 po lifcie jest to tak samo rozwiązane jak przed, ale wczołgaj się pod auto (kanał ułatwi sprawę, ale mnie się udało bez) i sprawdź tuleje łączącą drążek zmiany biegów ze skrzynią. Trzeba ją odkręcić (klucz 12), wyciągnąć, wyczyścić, przesmarować smarem miedzianym i złożyć z powrotem. Powinno pomóc.
loockas napisał(a):Następnie sugeruje zerknąć tutaj. U mnie zawsze problem rozwiązywało wyczyszczenie tej tulei, bo się zapiekała.
gdzie mam zerknąć? bo nie widzę żadnego linka
- Od: 12 lip 2012, 19:54
- Posty: 44
- Skąd: Szydłowiec
- Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość