Ciężko chodziący lewarek zmiany biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez wychyl » 18 wrz 2010, 15:56

Mam problem, a mianowicie bardzo ciężko zmienia się biegi... Trzeba użyć trochę siły aby wrzucić jakikolwiek bieg... Myślę, że może skrzynia mojej Perełki domaga się emerytury, bo przy wrzucaniu dwójki chrupie i coraz ciężej wchodzi jedynka :( Jeżeli wiecie w czym tkwi problem to będę wdzięczny za informacje! :)
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 28 lip 2010, 20:01
Posty: 10
Auto: Mazda MX3 1.6 DOHC perełka :)

Postprzez loockas » 19 wrz 2010, 16:37

Nie wiem czy w MX-3 po lifcie jest to tak samo rozwiązane jak przed, ale wczołgaj się pod auto (kanał ułatwi sprawę, ale mnie się udało bez) i sprawdź tuleje łączącą drążek zmiany biegów ze skrzynią. Trzeba ją odkręcić (klucz 12), wyciągnąć, wyczyścić, przesmarować smarem miedzianym i złożyć z powrotem. Powinno pomóc.
Ostatnio edytowano 20 wrz 2010, 11:22 przez loockas, łącznie edytowano 1 raz
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez misiura » 19 wrz 2010, 20:27

wychyl napisał(a):Mam problem, a mianowicie bardzo ciężko zmienia się biegi... Trzeba użyć trochę siły aby wrzucić jakikolwiek bieg... Myślę, że może skrzynia mojej Perełki domaga się emerytury, bo przy wrzucaniu dwójki chrupie i coraz ciężej wchodzi jedynka :( Jeżeli wiecie w czym tkwi problem to będę wdzięczny za informacje! :)
Pozdrawiam!


Masz w ogóle olej w skrzyni? Pora najwyrazniej tam zajrzeć :)
P O Z D R A W I A M
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 18:00
Posty: 107
Skąd: Wlkp / Poznań okolice
Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM

Postprzez wychyl » 20 wrz 2010, 16:35

nie patrzyłem... jak to sprawdzić?
Początkujący
 
Od: 28 lip 2010, 20:01
Posty: 10
Auto: Mazda MX3 1.6 DOHC perełka :)

Postprzez misiura » 21 wrz 2010, 13:19

wychyl napisał(a):nie patrzyłem... jak to sprawdzić?


Wjedz na kanał i odkęć korek w skrzyni który jest zamontowany w płaszczyznie poziomej, zdjęcia napewno znajdziesz w necie, sprawdz czy nie ma na nim opiłków metalu (na korku) to istotne ponieważ każdorazowe złe wkleszczenie biegu powoduje osad tychże opiłków – usuń je przed ponownym wkręceniem, no i wsadz palucha żeby sprawdzić czy nie masz tam za sucho, uzupełnienie przeprowadza się fajką do oleju, jeśli nie masz warunku najlepiej podjedz do firmy zajmującej sie wymianą oleju zrobią to na poczekaniu, wiele firm ogłasza się że sprawdzają poziom oleju w silniku i w skrzyni gratis tak samo jak poziom elektrolitu w aku. Jakbys miał jakieś pytania pisz. Powodzenia
P O Z D R A W I A M
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 18:00
Posty: 107
Skąd: Wlkp / Poznań okolice
Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM

Postprzez wychyl » 22 wrz 2010, 14:15

Dziękuje Misiura, tak zrobię! Pozdro! :)
Początkujący
 
Od: 28 lip 2010, 20:01
Posty: 10
Auto: Mazda MX3 1.6 DOHC perełka :)

Postprzez misiura » 22 wrz 2010, 14:46

Nie ma za co <spoko>
P O Z D R A W I A M
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 18:00
Posty: 107
Skąd: Wlkp / Poznań okolice
Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM

Postprzez diablo-82 » 23 lip 2012, 16:09

dopisuję się do tematu, tyle że u mnie ciężkie wrzucanie biegów tkwi raczej po stronie drążka zmiany biegów (wajcha ciężko pracuje nawet w pozycji "luz" lewo, prawo) tzn. gdy wrzucam jakikolwiek bieg to czuję opór przy drążku i skrzypienie (jakby plastik). Nie wiem jak rozebrać osłonę wajchy zmiany biegów i sprawdzić czy te plastiki mają smar, tak bynajmniej miałem w starym oplu astra. Po zdemontowaniu mieszka odsłonił się mechanizm plastikowy, który to cały był nasmarowany takim białym smarem (coś jak wazelina). Może i w mazdzie też tak jest, a jeżeli nie to gdzie szukać przyczyny jeżeli olej w skrzyni jest.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 19:54
Posty: 44
Skąd: Szydłowiec
Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.

Postprzez loockas » 25 lip 2012, 09:00

Zaczynasz od podłokietnika. Odkręcasz po bokach śruby i ściągasz go. Następnie odkręcasz kolejny plastik (ujrzysz nowe śruby, reszta jest po wyciągnięciu popielniczki). Gałę z biegów się odkręca. Będziesz miał już goły lewarek i tam zobacz w jakim stanie są te elementy plastikowe.

Następnie sugeruje zerknąć tutaj. U mnie zawsze problem rozwiązywało wyczyszczenie tej tulei, bo się zapiekała.

loockas napisał(a):Nie wiem czy w MX-3 po lifcie jest to tak samo rozwiązane jak przed, ale wczołgaj się pod auto (kanał ułatwi sprawę, ale mnie się udało bez) i sprawdź tuleje łączącą drążek zmiany biegów ze skrzynią. Trzeba ją odkręcić (klucz 12), wyciągnąć, wyczyścić, przesmarować smarem miedzianym i złożyć z powrotem. Powinno pomóc.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez diablo-82 » 25 lip 2012, 19:33

loockas napisał(a):Następnie sugeruje zerknąć tutaj. U mnie zawsze problem rozwiązywało wyczyszczenie tej tulei, bo się zapiekała.

gdzie mam zerknąć? bo nie widzę żadnego linka
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 19:54
Posty: 44
Skąd: Szydłowiec
Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.

Postprzez loockas » 28 lip 2012, 14:38

chodziło mi o cytat poniżej dotyczący tulei łączącej drążek :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323