Tylny tłumik

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez swierczu » 21 maja 2007, 19:27

Witam,

niestety wczoraj oberwał mi się tylny tłumik :( (pękł z powodu przerdzewienia, a nie od uderzenia) w MX-3 1.6 DOHC. Dzisiaj byłem w warsztacie specjalizującym się w tłumikach i jedyne co mi zaproponowali to tłumik firmy Bosal za około 450 zł (+ montaż, gumy itd. co daje całość <=600 zł). Podobno nie ma innych zamienników. Czy rzeczywiście nie da się nic dopasować z oferty np. Ultera? Proszę o radę, gdyż na środę jestem umówiony na montaż i jeżeli są jakieś inne możliwości to jutro odwołam wizytę.

Acha, od razu uprzedzę pytanie dotyczące spawania, gdyż tłumik ma poważne znamiona czasu i spawanie było by bardzo tymczasowym rozwiązaniem, szczególnie, że teraz jeżdźę na LPG.
Pozdrawiam,
swierczu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2007, 13:05
Posty: 87
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.3, MX-3 1.6

Postprzez ggumis » 21 maja 2007, 22:48

firma Polmostrów chyba produkuje tłumiki końcowe do tego modelu. Zresztą podam link http://moto.allegro.pl/item193489306_tl ... _nowy.html
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2005, 00:13
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V

Postprzez loockas » 22 maja 2007, 23:42

Ja jestem wlasnie po wymianie koncowego tlumika. Zaplacilem 160zł za tlumik. jest to dobrej jakosci zamiennik. Nie wiem jak u ciebie to wyglada bo ja mam 1,6 SOHC. Tam jest uklad wydechowy chyba taki jak w 323. Dowiedz sie czy w twoim silniku to ten sam uklad jak w moim. Z wymiana mnie to kosztowalo 200zł.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez bocian » 23 maja 2007, 10:24

Za 140 zł znajdziesz zamiennik (aluminizowany). Jak wymieniasz tłumik końcowy wymień też środkowy bo jeśli wszystko jest oryginalne to i środkowy w niedługim czasie będzie do wymiany (sam tak miałem). I raczej nie kupuj z allegro bo może być że tłumik jest tam 30zł taniej ale mogą przez pomyłkę przysłać coś innego(dodatkowe koszty z odesłaniem towaru) , a w sklepie czy tłumik jest lepszy czy gorszy to go widzisz i z wymianą nie powinno być problemu .
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 17:00
Posty: 87
Skąd: Bartoszyce
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2002

Postprzez swierczu » 23 maja 2007, 13:52

Dzięki za odpowiedzi. Sam zdecydowałem się w końcu na tłumik Bosal. Całość z montażem (i przy okazji zdjęciem osłony katalizatora, która była przyczyną okropnego przydźwięku na wysokich obrotach) wyniosła mnie 460 zł.

Jako ciekawostkę mogę podać fakt, że firma Ulter opracowała właśnie tłumik sportowy dedykowany do MX-3. Tłumik jest w fazie testów i od przedstawiciela firmy dostałem informację, że ma być dostępny w sprzedaży za dwa tygodnie.
Pozdrawiam,
swierczu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2007, 13:05
Posty: 87
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.3, MX-3 1.6

Postprzez Kryształ » 23 maja 2007, 14:57

a ja mam przelotówke Bosala z fajnymi dwoma rurkami po 80mm z montażem za 200zł:D a jak mniamuśnie brzmi:) choć są tacy ktorzy mowią ze im zagłośno ale mi tam bardzo się podoba
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2006, 20:01
Posty: 201
Skąd: Świdnica
Auto: WRX my05

Postprzez swierczu » 23 maja 2007, 16:49

Kryształ napisał(a):choć są tacy ktorzy mowią ze im zagłośno ale mi tam bardzo się podoba


Właśnie hałas był powodem dla którego wybrałem tłumik Bosal a nie Ulter. Często jeżdźę w długie trasy i większy hałas byłby bardzo męczący (tym bardziej, że MX-3 fabrycznie jest dość słabo wyciszony). Tak czy siak cieszę się teraz ciszą w samochodzie :)
Pozdrawiam,
swierczu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2007, 13:05
Posty: 87
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.3, MX-3 1.6

Postprzez dplus » 23 maja 2007, 19:19

ja jestem na świeżo po wymianie wczoraj dwóch tłumików – środkowy i ostatni. zgadza się – ostatni tłumik jest wspólny dla 323f i mx-3 (może nawet i jeszcze dla jakiegoś modelu). środkowy jest oddzielny dla mx-3, z tym że ja i tak mam od 323f (jakiś niemiec namiąchał).

generalnie zapłaciłem 395zł za obydwa tłumiki z założeniem i małą przeróbką ostatniego (Olsztyn).

niestety samochód stracił jajca :(
miałem wspawaną fajną końcówkę która rewelacyjnie się komponowała z wozem, a obecnie mam małego za przeproszeniem "siurka" :) no ale ciszej jest bez dwóch zdań. jak w nowym samochodzie:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez Trivian » 23 maja 2007, 20:58

powiem krotko i na temat... sam jedze madzia z podobnym do Twojego silnikiem i od roku mam zalozonego ultera. Nie chcialem przesadzac z dzwiekiem bo 1.6 do odrzutowcow nie nalezy ;) Zalozylem normalnego ultera z pojedyncza, okragla koncowka. Nie szpeci auta i ladnie pasuje. Zadnych przerobek nie stosowano (zdjeli stary zaklozyli nowy). Nie jest on glosny, wrecz daje bardzo fajny pomruk.

Pozdrawiam i polecam ULTERA :] + tez latam na ''nitro'' gazie

p.s – obejzyj moje zdjecia to zobaczysz jak wyglada ;) :D
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 13:59
Posty: 62
Skąd: Gdańsk -> Blackpool UK
Auto: Mazda MX3 1.6 16v SOHC

Postprzez swierczu » 23 maja 2007, 21:45

dplus napisał(a):niestety samochód stracił jajca :(


Masz na myśli tylko wygląd i brzmienie czy również osiągi auta?
Pozdrawiam,
swierczu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2007, 13:05
Posty: 87
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.3, MX-3 1.6

Postprzez dplus » 23 maja 2007, 22:02

osiągi na pewno nie spadły, a może i trochę wzrosły (być może to tylko placebo..).
głównie mi chodzi o dźwięk no i wygląd. moja końcóweczka, naprawdę pasowała do charakteru auta.
no ale dźwięk był spowodowany wieloma dziurkami w układzie – mechanik jak dopasowywał środkowy to ukręcił ostatni na złączach :) wszystko było ewidentnie do wymiany. na szczęście podłoga jest w b. dobrym stanie, nie to co tłumiki. ogólnie to od kupna wymieniłem już cały wydech(oprócz kolektora) i jeździ mi się tym sportowym autkiem tak samo jak bezjajeczną astrą ojca:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez Kryształ » 24 maja 2007, 13:08

dplus napisał(a):...środkowy jest oddzielny dla mx-3, z tym że ja i tak mam od 323f (jakiś niemiec namiąchał).
ojjjj to tragedia... tam musi być przelotowy tłumik a nie jakiś mega-spowalniacz z eFki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2006, 20:01
Posty: 201
Skąd: Świdnica
Auto: WRX my05

Postprzez dplus » 24 maja 2007, 13:59

ten tłumik to właściwie rura z symbolicznym tłumiczkiem :)
no i Efka miała wiele lepszych silników od mojego nędznęgo 1.6 88KM, więc na pewno to nie jest moje wąskie gardło. chyba że mówisz o tłumiku custom.

zdaje się, że mam już pusty kat, więc troszkę nadrabiam:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez Gość » 13 cze 2007, 13:23

witam,

szukam czesci wydechu ktory idzie od katalizatora do silnika, 20 cm zagietej rurki
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... r=05004901
(pierwsza czesc z lewej strony)

niestety zadna firma podobno jej nie produkuje.

moja jest skorodowana, zaden spaw nie wchodzi w gre, tylko wymiana, jak sobie z tym poradzic?

mx-3 1.6 95r.
Gość
 

Postprzez dplus » 13 cze 2007, 15:16

allegro, mazdy na części nie tutaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez pestek » 13 cze 2007, 15:52

Pytajcie u Smirnoffa www.carspeed.pl ja kupiłem końcowy bosala za 170+ uszczelka 10zł
"Kabura-ya Signal arrow"
Nowy projekt DOHC TURBO już ukończony :) Frajda niesamowita :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 14:10
Posty: 510
Skąd: MALBORK
Auto: MAZDA mx3 BP-T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323