Witam.
Ostatnio w moim autku pojawił sie bardzo denerwujący problem a mianowicie auto na postoju rozładowuje akumulator do zera. Sprawdzałem już 2 akumulatory w tym jeden nowy i jest to samo. Auto po 1-2 dniach bez żadnej jazdy kompletnie rozładowuje akumulator. Z radiem wszystko jest ok bo sprawdziłem. Co może być przyczyną rozładowywania akumulatora na postoju. Dodam, że zacząło to się dziać od kąd podczas jazdy poczułem spaleniznę spod maski i od tamtej pory coś powoduje zwarcie.
Brak ładowania akumulatora | Przyczyna: Regulator napięcia alternatora
Strona 1 z 1
Znalazłem przyczynę rozładowywania akumulatora na postoju jest to alternator a raczej (jak wyczytałem) regulator napięcia alternatora. Orientuje się ktoś gdzie można dostać taki regulator i jaka jest jego cena orientacyjnie?
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
Właśnie ide do garażu rozbierac moj alternator bo mazda mi wczoraj odmówiła jazdy. Od jakiego czasu byl smród( myslalem ze to spalimy), potem doszło wycie jakby lozyska i wczoraj wszystko sie zakończyło. Dam znac panowie co bylo przyczyna. Nie zakładam nowego watku bo problem dotyczy tej samej kwestii:-D
- Od: 15 maja 2012, 20:31
- Posty: 110
- Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
- Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D
Tyle z tego wyszło ze muszę kupic nowy alternator bo swój rozwaliłem przy rozbiorce:-D dobrze ze jutro wyplata;–) moze ktos wie jakie inne alternatory pasują do do mojego auta(chodzi mi o model mazdy). Pytam bo u mnie jak gdziekolwiek słyszą " mazda mx3" to od razu nie mam, albo nie podejmuje sie". Ostatnio jak wstawiłem do" dobrego" mechaniką to musiałem po nim poprawiać. Tydzień czasu dochodzilem do ładu z moim skarbem
- Od: 15 maja 2012, 20:31
- Posty: 110
- Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
- Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D
daj ogłoszenie i po kłopocie
viewforum.php?f=14
viewforum.php?f=14
Jutro wybieram sie na szrot, gościu ma alternator ale do 323f. Mam nadzieję ze bedzie pasowal. Dzis z ojcem doszedlem do wniosku ze to wina aku... 5 godzin ładowania a tam ciągle minimum na prostowniku bylo. Sprawdziłem na innym aku ale tam prostownik pokazywal maxa także jego wade wykluczam. Jutro jak kupię alternator to sie upewnię i napewno dam znać co i jak.
- Od: 15 maja 2012, 20:31
- Posty: 110
- Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
- Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D
Kupiłem ten alternator. Gościu zmienił koło pasowe i wszystko gra:-D niunia sprawna
:-D koszt to 130 zl+5 zl dla elektryka za sprawdzenie alternatora:-D
:-D koszt to 130 zl+5 zl dla elektryka za sprawdzenie alternatora:-D
- Od: 15 maja 2012, 20:31
- Posty: 110
- Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
- Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D
A wie ktoś może jak wyjąć ten regulator z alternatora? Rozebrałem alternator lecz wydaję mi się że regulator to jakby jedna część ze szczotkami... Jest nawet uzwojenie przylutowane do diód prostowniczych. Jak się dalej za to zabrać? Napięcie ładowania miałem nawet 17V więc obstawiłem alternator. Był on również cały w oleju. Mogło to też namieszać? Z góry dzięki za pomoc.
-
wiiteekk
Problem ładowania niestety się odnowił.
Sytuacja wygląda mniej więcej tak.
Po przekręceniu kluczyka zapala się tylko kontrolka od oleju, po uruchomieniu auta wszystko jest niby dobrze do momentu gdy nie obciąże aku np. podnoszenie/opuszczanie szyby, dmuchawa, światła, radio. Wtedy zapalają się kontrolki ładowania :/. Wystarczy, że wkręcę silnik na 4k RPM i kontrolki gasną.
Akumulator jest w sumie nowy, zakupiony w marcu tego roku. Pasek zmieniłem wczoraj, naciąg jest dobry. Co może być przyczyną?
Dodam, że alternator był zalany olejem (wyciek z pokrywy zaworów). Wymieniłem uszczelkę a alt, został dobrze wyczyszczony i osuszony przed uruchomieniem.
Sytuacja wygląda mniej więcej tak.
Po przekręceniu kluczyka zapala się tylko kontrolka od oleju, po uruchomieniu auta wszystko jest niby dobrze do momentu gdy nie obciąże aku np. podnoszenie/opuszczanie szyby, dmuchawa, światła, radio. Wtedy zapalają się kontrolki ładowania :/. Wystarczy, że wkręcę silnik na 4k RPM i kontrolki gasną.
Akumulator jest w sumie nowy, zakupiony w marcu tego roku. Pasek zmieniłem wczoraj, naciąg jest dobry. Co może być przyczyną?
Dodam, że alternator był zalany olejem (wyciek z pokrywy zaworów). Wymieniłem uszczelkę a alt, został dobrze wyczyszczony i osuszony przed uruchomieniem.
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości