alternator nie ładuje regulator napięcia jaki ma być ?? foto <nigdzie nie moge taki dostać >
Strona 1 z 1
mam taki problem wymianiałem łozyska w alternatorze złożyłem go do kupy podłączyłem i nie chodzi kontrolka od aku nie zaświeci sie a jak zapale śilnik to chodzi do tąd asz aku padnie wymieniłem w nim diody ale nic nie pomogło sprawdzałem miernikiem gdzie jest prąd i prad jest na szczotkach gdy kręciłem kołem pasowym ale na wyjściu juz nie ma czyli wydaje mi sie że to regulator napięcia padł w sklepach sie pytałem i nie maja nigdzie nic takiego ze to jakiś inny wyjątkowy i że nie dostane raczek takiego powiedzcie mi co to za alternator i czy taki występował w mx3 v6 po lifcie w jednym sklepie powiedziano mi że on nie jest od mazdy tylko jakiś inny dobierany . na tym czarnym plastiku jest tylko jakiś numer zresztą widac na zdjęciach ale nic nie wyskakuje gościom w sklepach a na regulatorze jest tylko taki numer w6a04 i nic więcej żadnych tabliczek znamionowych podobno to jest regulator firmy mitsubiszi czy jakoś tak na alegro sa uzywane alternatory ale są inne z zewnątrz był jeden taki sam ale odrazu poszedł nie wiecie czy od 323 albo ten inny co też niby pasuje do mxa będzie czy to musi być taki jak ten na fotkach odrazu dziękuje za udzielone informacje http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/86c ... f62c4.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/683 ... d89b5.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c1 ... c7bb3.html
- Od: 23 paź 2008, 18:26
- Posty: 195
- Skąd: Żabno
- Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)
Sprawdź napięcie na kostce – po zapłonie powinno być ok. 12V Jest to prąd wzbudzenia, który płynie przez kontrolkę ładowania w czasie rozruchu. Później prąd wzbudzenia generuje sam alternator i kontrolka gaśnie. Jeżeli napięcie jest, a kontrolka nie świeci, to znaczy że regulator się skończył. W swoim bolidzie regulator mitsubishi zastąpiłem Rnc-12 z poloneza i mam idealne 14,4V
Z tego co się orientuję, to takie same alternatory były stosowane w 323 BG i najlepiej szukać po numerze z alternatora.
Z tego co się orientuję, to takie same alternatory były stosowane w 323 BG i najlepiej szukać po numerze z alternatora.
aha czyli musze sprawdzić czy po przekręceniu kluczyków w stacyjce w tek kostce co sie wpina w alternator ma sie pojawić 12v tak dobrze rozumiem no własnie o to chodzi że po tym numerze co jest na alternatorze na tej czarnej obudowie w żadnym sklepie nic sie nie pojawia ani po numerze na regulatorze mówili żeby do aso mazdy dzwonić ale asz sie boje tam dzwonić z jaką ceną mi wyskocza a dużo było przerabiania tego regulatora z poloneza czy podszedł bez problemu i ile mniej wiecej taki poldowski kosztuje
- Od: 23 paź 2008, 18:26
- Posty: 195
- Skąd: Żabno
- Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)
Cingular napisał(a):aha czyli musze sprawdzić czy po przekręceniu kluczyków w stacyjce w tek kostce co sie wpina w alternator ma sie pojawić 12v tak dobrze rozumiem
Tak
Używany alternator znajdziesz na pewno i to już za 70-100zł.
Regulator Rnc-12 kosztuje jakieś 5-15zł http://allegro.pl/item614060387_regulat ... lonez.html
i aby go wstawić musisz fizycznie wywalić stary regulator, a nowy przykręcić z tyłu alternatora. Wyprowadzasz tylko dwa przewody do nowego regulatora.
schemat podłączenia
ok ok dzięki bardzo ale miał bym proźbę jak byś mi na tych załączonych fotkach zaznaczył gdzie mam przylutowac ziolony a gdzie żółty kabelek jak chcesz moge ci je wysłać na e-maila ja nie jestem elektrykiem wiec nie za bardzo łapę ten cały schemat a nie chce coś źle podłączyć
- Od: 23 paź 2008, 18:26
- Posty: 195
- Skąd: Żabno
- Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)
Pioteq25 a wiec tak sprawdziłem miernikiem napięcie na tej kostce i po przekręceniu kluczyka pokazuje mi 0.15 do 0.21 a po zapaleniu auta jest tam odrazu takie samo napięcie co na aku czyli koło 12v chyba ma być inaczej niestety a czy powodem nie wzbudzania alternatora może być na przykład przepalona żarówka na desce rozdzielczej ta od tej czerwonej kontrolki z aku na rysunku gdzieś czytałem że przez nia płynie prad wzbudzenia i jak ona jest przepalona to alternator sie nie wzbudzi bo ma przerwe w obwozie
- Od: 23 paź 2008, 18:26
- Posty: 195
- Skąd: Żabno
- Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)
napięcie było mierzone na wyciągnietej wtyczce alternatora na razie nie mam dałem go do sprawdzenia znajomemu mehanikowi pewnie w niedziele go dopiero odzyskam .A to powinienem miezyć na podłączonym alternatorze tak jak bede miał alternator to zmieżę na podłaczonym alternatorze i gdyby temat upadł napisze ci na priva ok
- Od: 23 paź 2008, 18:26
- Posty: 195
- Skąd: Żabno
- Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)
"Cingular" jeśli temat rozwiązany to gratuluję Zobacz http://www.allegro.pl/item753977614_reg ... _ford.html
[/url]
[/url]
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość