Problemy z wolnymi obrotami, szarpaniem i przyśpieszaniem [323F BA KF] – dyskusja wspólna

Postprzez arcik » 3 lut 2004, 19:26

Witam, stałem się szczęśliwym posiadaczem kolejnej mazdki, tym razem 323F 2.0 V6. Jak tylko stopniał śnieg, postanowiłem potestować nowy nabytek i zauważyłem, że na pierwszym lub drugim biegujak mu fajnie przydepnę, w okolicy 4000 obr pojawia się taki minimalny spadek mocy(coś jak dziura w gazie), a od 4500/5000 obr już dalej jest normalne przyspieszenie.
Wie ktoś może, czym to może być spowodowane?

Pozdrowionka


EDIT by Marek: temat powstaje z połączenia kilku innych o tej samej tematyce.
Polecam też lekturę bliźniaczego tematu w dziale Z5 czy też B3/BP
Ostatnio edytowano 21 mar 2013, 14:20 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Temat powstały z połączenia kilku wątków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 23:08
Posty: 55
Skąd: Ruda Śl. Zabrze
Auto: RX-8 HP

Postprzez makben » 3 lut 2004, 20:10

Sprawdź ciśnienie pompy paliwa.
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 02:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Postprzez Paweł » 3 lut 2004, 21:29

Sprawdz działanie VRIS (poszukaj na forum).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez xXx » 3 lut 2004, 22:19

VRIS- nie działają :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez GrzegorzSz » 4 lut 2004, 00:28

VRIS'y sprawdzisz po kodach bledow z PCM. Jak ich nie bedzie – zdejm kolektor wlotowy i dokladnie wyczysc – tez chyba bylo na ten temat na forum. Sa to 2 podstawowe korki do ustalenia awarii tego typu.

Jest tez podobno blad w PCM w starych rocznikach, ale ja jakos sie z tym nie spotkalem, mimo ze pare autek tego typu przeszlo przez moje rece.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez arcik » 5 lut 2004, 19:52

Halo, dzięki za szybkie odpowiedzi, ale i tak nie bardzo wiem o czym piszecie (jakieś VRIS, PCM...) :) nie jestem niestety mechanikiem, a o V6 to już w ogóle nie mam pojęcia. Chyba zostanie mi jechać na serwis :(
Jeszcze raz dzięki i pozdrowionka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 23:08
Posty: 55
Skąd: Ruda Śl. Zabrze
Auto: RX-8 HP

Postprzez xXx » 5 lut 2004, 21:36

Silniki V6 mazdy posiadają układ komór rezonansowych połączonych z przepustnicami, a te oto przepustnice to są właśnie Vris-y. U Ciebie pierwszy Vris włącza sie przy 4000 obr/min, a drugi włącz sie przy 5000 obr/min a co z tym idzie czuć wyraźne przyśpieszenie, jakby kopnięcie, które to szczególnie odczuwalne jest przy 5000 obr/min. Jeżeli u Ciebie nie czuc takiego kopnięcia to znaczy, że z Vris-ami jest cos nie tak i należy to sprawdzić, a mozna to zrobic przez odczytanie kodów błędów jakie emituje ECU czyli komputer samochodu. innym sposobem na sprawdzenie działania jest metoda wizualna. Z tyłu silnika, za kolektorem ssącym widać taki dwie dźwigienki, które jak wspomniałem wcześniej przy 4000 oraz 5000 obr/min powinny sie poruszyć, a jezeli nie poruszają sie to znaczy że cos jest z nimi nie tak, a wtedy pozostaje tylko odczytać błędy komputera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Paweł » 5 lut 2004, 22:52

Zrob tak, jak pisze PatrykK, z jedna (merytoryczna) uwaga, ze VRIS to nazwa calego systemu "Variable Resonance Induction System". Tak wiec przepustnice nazywalbym tylko przepustnicami lub zastawkami, etc.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez arcik » 9 lut 2004, 18:13

Oooooo, to jest konkretna i wyczerpująca odpowiedz, dzięki serdeczne szczególnie dla ciebie PatrykK, teraz wiem co robić. Pozdrowionka :) Lecę Ci browary na pierwszym lepszym spocie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 23:08
Posty: 55
Skąd: Ruda Śl. Zabrze
Auto: RX-8 HP

Postprzez xXx » 9 lut 2004, 19:26

No, browarek to jest to.......służę pomocą :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Smirnoff » 10 lut 2004, 00:45

A w ogóle to sprawdź czy masz te VRISy podłączone... Fakt, mozesz przedtem odczytać błędy DTC czyli kody błędów, które odczytasz w oparciu o odpowiedni "czytnik" czyli diodę i rezystor podpięty do styków FEN i B+, przy zmostkowanych stykach TEN i GND. Po przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu dioda wymiga błedy w oparciu o co będziesz mógł zweryfikować nie tylko VRISy ale tez inne elementy. Jesli masz MX3 z USA, to masz kontrolke Check Engine, wiec wtedy czytnik jest zbędny, bo po zmostkowaniu TEN I GND kontrolka check engine wykrzyczy wszystko na tacho.
Weź pod uwagę, ze fakt przymulenia wcale nie musi pochodzić od VRISów. Skoro powyzej 4500 idzie ładnie, to nie sądzę osobiście, zeby to zmulenie było zasługą VRISów, ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Ja bym jeszcze zweryfikował stan takich elementów:
1)swiece
2)kable
3)kopułka
4)palec
5)moduł
6)filtr paliwa
7)filtr powietrza
8)pompa paliwa
9)wtryski
No ale moze mysle troche na wyrost...
Pozdrawiam.
Smirnoff

PS
Kody DTC odpowiedzialne za VRISy: 41 –> VRIS #1, 46 –> VRIS #2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez arcik » 13 lut 2004, 00:21

Noooo, panie Smirnoff, za to to już będzie flaszeczka (nie jedna z pewnością) łykniemy ją razem z PatrykKiem i oczywiście z całą resztą mazdowiczów, jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc. Narazie mazdka stoi u lakiernika, ale jak tylko ją odbiorę to się za te przyspieszenie wezmę. Pozdrowionka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 23:08
Posty: 55
Skąd: Ruda Śl. Zabrze
Auto: RX-8 HP

Postprzez Smirnoff » 13 lut 2004, 01:16

Nie ma sprawy, flaszeczke zawsze mozna zmontować – byleby było co opijac – np naprawioną usterkę czy cóś, bo picie bez okazji podobno jest pijaństwem.... hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez xXx » 13 lut 2004, 10:48

Jednym słowem na spocie pijemy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Smirnoff » 14 lut 2004, 15:47

A ciekawe jak bedziemy wracać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Paweł » 14 lut 2004, 18:45

Jak to jak? Zygzakiem.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez xXx » 15 lut 2004, 12:20

Laweta ????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Globy » 15 lut 2004, 12:25

Kobieta?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez xXx » 15 lut 2004, 12:27

Globy, Tobie to tylko kobitki w głowie...he he.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez marucha83 » 21 lis 2008, 13:27

witam jestem nowy na forum zakupilem wczoraj mazde 323f 2.0 v6 24v z 1994roku
przebieg 149 tys sprowadzony z niemiec pierwszy wlasciciel serwisowany w mazdzie
poblem iest taki ze ta mazda nie ma mocy na jedynce i dwujce jedzie jak mój kadet 1.3 w gazie i do tego strasznie szarpie jak by sie dlawila macie jakies pomysly co to morze byc z góry dzieki
Początkujący
 
Od: 21 lis 2008, 13:18
Posty: 9
Skąd: Luubuskie
Auto: Mazda 323f BA 2.0 v6 24v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323