Problemy z wolnymi obrotami, szarpaniem i przyśpieszaniem [323F BA KF] – dyskusja wspólna
Popatrz na rurę dolotową u mnie wyglądała w porządku na pierwszy rzut oka a jak pomacałem to się okazało że pól ręki od spodu bym włożył ....objawy to problemy z odpalaniem i właśnie takie dławienie się auta czasem baaaaardzo duży spadek mocy ...przynajmniej u mnie tak było
- Od: 30 sie 2007, 11:25
- Posty: 145
- Skąd: Kraków
- Auto: 323f 1.8 DOHC 16v 91r/BA GT V6
POMOCY ...po wymianie filtra paliwa miałem dwa dni spokoju,objawy dławienia powróciły na dodatek zaczęły spadać wolne obroty i jeszcze aparat zapłonowy zaczyna szwankować,poprostu nie reaguje na zmiane położenia,kręce przód-tył i nic,zero reakcji na silniku,jeszcze troche i szlak mnie trafi...
- Od: 2 mar 2008, 11:11
- Posty: 74
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT
Szanowni koledzy mam pytanie czy ktoś z was miał problemy z madzią takie jak nierówna praca na małych obrotach czy szarpanie przy przyśpieszaniu i po zdjęciu nogi z gazu. Auto ma podobne problemy jak by czasami mnie pracowało na wszystkich 6 cylindrach czy może być to aparat zapłonowy?
Dzięki za odpowiedzi.
Dzięki za odpowiedzi.
608021691
- Od: 30 wrz 2006, 17:48
- Posty: 22
- Skąd: Tomaszów Maz
- Auto: Mazda 3 2.0 CD 08r SPORT i 3 2.0 Benzynka 07r SPORT
Świece wymieniłeś? Kable?
- Od: 15 sie 2010, 12:06
- Posty: 52
- Skąd: Zarszyn
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 r.95
a u mnie jest tak że pomiędzy 2 a 3 tyś dławi sie przy ostrzejszym ruszaniu,mechanik naciągnął mnie na przepływke ale to nic nie dało,wymienili mi cewke w aparacie (też nic),wymieniłem rure dolotową powietrza bo była pęknięta,też nic ,oczywiście świece nówki noi nic, dalej sie dławi.Szlag mnie niedługo trafi...na światłach to dopiero wstyd,ruszam jak dziadek<lol>
- Od: 2 mar 2008, 11:11
- Posty: 74
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT
u mnie występuje podobna sytuacja mianowicie na zimnym silniku przy ruszaniu potrafi bardzo szarpac ale nie zawsze i trawa to tylko chwilę, gdy silnik się rozgrzeje jest wszystko ok. Raz czy dwa razy podobna sytuacja zdarzyła się na rozgrzanym silniku po przejechaniu znacznego dystansu, ruszając ze świateł przypadkowo prawie zdusiłem silnik ale się pobrał, przy drugim biegu na granicy 3000 obr zaczeło się szarpanie tak samo 3 bieg, po przegazowaniu wszystko wracało do normy. świece i kable nowe, niewielkie peknięcia na dolocie, jak zakleje to dam zna czy coś pomogło.
- Od: 8 lis 2010, 10:37
- Posty: 166
- Skąd: Kraśnik/Lublin
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r
Rok temu wymiana świec i przewodów + nowa kopułka i palec pomogła.
Aby nie inwestować kasy w ww rzeczy od dłuższego czasu szperam po necie i przepytuje każdego silnikowca którego spotkam, a u mnie w pracy jest ich sporo. Powiedzieli że ponowna wymiana pomoże na te objawy ale nie trzeba wymieniać tego co roku. Jeżeli autko na gaz to raz na 2 lata wystarczy.
Polecili swoje domowe sposoby na taka przypadłość przewody pokryć lakierem bezbarwnym – o ile są przebicia. Kopułka + palec oczyścić.
Mi to pomogło, ale uwagi odnośnie filtra paliwa i powietrza jak to nie pomoże warte sprawdzenia.
Aby nie inwestować kasy w ww rzeczy od dłuższego czasu szperam po necie i przepytuje każdego silnikowca którego spotkam, a u mnie w pracy jest ich sporo. Powiedzieli że ponowna wymiana pomoże na te objawy ale nie trzeba wymieniać tego co roku. Jeżeli autko na gaz to raz na 2 lata wystarczy.
Polecili swoje domowe sposoby na taka przypadłość przewody pokryć lakierem bezbarwnym – o ile są przebicia. Kopułka + palec oczyścić.
Mi to pomogło, ale uwagi odnośnie filtra paliwa i powietrza jak to nie pomoże warte sprawdzenia.
-
bobi07
Co za brednie z tym pokrywaniem kabli lakierem bezbarwnym! jak kable mają przebicie to w układach zapłonowych z cewką w aparacie a tak jest u Ciebie, cewka poleci migiem i oprócz kabli ,masz do wymiany cewkę jak nie cewkę i moduł, czyli koszt drugiego aparatu.
- Od: 23 sty 2009, 10:37
- Posty: 129
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.
Podepne się pod temat skoro już mowa o cewkach.
Cyka mi w głośnikach i częstotliwość tego cykania zależy od obrotów, czy to może być wina cewki?
Cyka mi w głośnikach i częstotliwość tego cykania zależy od obrotów, czy to może być wina cewki?
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
ucze1102 napisał(a):u mnie występuje podobna sytuacja mianowicie na zimnym silniku przy ruszaniu potrafi bardzo szarpac ale nie zawsze i trawa to tylko chwilę, gdy silnik się rozgrzeje jest wszystko ok. Raz czy dwa razy podobna sytuacja zdarzyła się na rozgrzanym silniku po przejechaniu znacznego dystansu, ruszając ze świateł przypadkowo prawie zdusiłem silnik ale się pobrał, przy drugim biegu na granicy 3000 obr zaczeło się szarpanie tak samo 3 bieg, po przegazowaniu wszystko wracało do normy. świece i kable nowe, niewielkie peknięcia na dolocie, jak zakleje to dam zna czy coś pomogło.
hmm dolot uszczelniony (nawet się nie spodziewałem że jest w tak fatalnym stanie) i póki co jest wszystko ok
- Od: 8 lis 2010, 10:37
- Posty: 166
- Skąd: Kraśnik/Lublin
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r
jesli szarpie miedzy 2 a 3kobr to niestety cewka lub wytarta sciezka w czujniku polozenia przepustnicy.W drugim wypadku bedzie blad w kompie(chyba 12,nie pamietam dokladnie)a w pierwszym zero bledow Cewke tez nalezy kupic "dobra".Jezeli kupicie nowa taniej niz za 230zl tzn,ze nie warto wymieniac
-
waldii
Witam Wszystkich. Również mam takie problemy. Elektryk wymienił mi Świece, kable prowadzące z aparatu zapł do świec oraz niekompletny aparat zapłonowy ponieważ nie wymienił cewki z powodu trudności z dostaniem jej z hurtowni. Szarpanie ustało ale na luzie, na wolnych obrotach obroty nie są stabilne, zdarza się że gaśnie w jeździe gdy dojeżdżam do skrzyżowania redukując bieg i mam wtedy problem z odpaleniem go. A gdy zgaśnie co najmniej 5 razy kręciłem kluczykiem by załapał.
Nierówna praca silnika jest zarówno na benzynie jak i na gazie. Czekam na cewkę ale i silniczek krokowy dzisiaj jeszcze poczyszczę. Pozdrawiam.
Nierówna praca silnika jest zarówno na benzynie jak i na gazie. Czekam na cewkę ale i silniczek krokowy dzisiaj jeszcze poczyszczę. Pozdrawiam.
-
morgan 323C
hej tak jak w temacie podczas jazdy pojawiła mi się dziury w obrotoach tj koło 3 tys obrotów i 4,5 , temat wyglada tak myślałem na początku że to wina pompy paliwa bo raz mi braklo paliwa i że zatarłem pompe ale to nie to bo wymieniłem pompkę i dalej to samo, a co najdziwniejsze przyuważyłem że na zimnym silniku tego nie ma wkręca się ładnie na obroty , ale bardzo mocno nie butuje na zimnym bo się boje żeby nie zajechac silnika bo świeżo po kapitalce dopiero około 4 tys przejechane mam , teraz pytanie do was co to może być
Wygląda to tak że naciskam pedał gazu (na każdym biegu) wiadomo na 1,2,3 najbardziej odczuwalna bo największe odejscie leci do około 3 tys jest taka dziura ze aż zarzuci cała budą i później znów leci pożadnie az wgniata w fotel do 4,5-5 tys to samo dziura i później leci do odcinki pięknie, nie chce wymieniąc wszystkiego po koleji podejrzewam że to przepływka, ale nie wiem sam prosze o pomoc z góry dziękuje
Wygląda to tak że naciskam pedał gazu (na każdym biegu) wiadomo na 1,2,3 najbardziej odczuwalna bo największe odejscie leci do około 3 tys jest taka dziura ze aż zarzuci cała budą i później znów leci pożadnie az wgniata w fotel do 4,5-5 tys to samo dziura i później leci do odcinki pięknie, nie chce wymieniąc wszystkiego po koleji podejrzewam że to przepływka, ale nie wiem sam prosze o pomoc z góry dziękuje
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości