Problem z przyspieszeniem
1, 2
Witam. Mam problem z przyspieszeniem, czasami mam tak że wciskam mocno pedał gazu, samochód zaczyna przyspieszać, a po chwili zaczyna zamulać (tak jakby coś hamowało silnik, dodam że silnik nie przerywa, pracuje równo). Wrażenie jest takie jakby jednocześnie wciskać pedał gazu i hamulca. Nie trwa to długo, kilka sekund, potem ciągnie normalnie. Dzieje się tak na wszystkich biegach i nie występuje zawsze. Czasami jeżdżę cały dzień i wszystko jest normalnie, innym razem mam tak kilka razy dziennie, jeszcze innym bardzo często.
Kable świece wymienione, filtr paliwa też. EGR zaślepiony. Filtra powietrza nie wymieniałem (stożek). Dodam jeszcze że ostatnio zmieniałem płyn chłodniczy , na zimnym silniku jest na 3/4 skali, a jak się rozgrzeje to jest jakieś 2 cm ponad full. to może być przyczyna??
Co może powodować takie problemy z przyspieszeniem??
Kable świece wymienione, filtr paliwa też. EGR zaślepiony. Filtra powietrza nie wymieniałem (stożek). Dodam jeszcze że ostatnio zmieniałem płyn chłodniczy , na zimnym silniku jest na 3/4 skali, a jak się rozgrzeje to jest jakieś 2 cm ponad full. to może być przyczyna??
Co może powodować takie problemy z przyspieszeniem??
- Od: 25 paź 2008, 14:12
- Posty: 33
- Skąd: kraków
- Auto: Mazda 323 f (1995) 2.0 V6 24V
tadziol moze miec racje mysle podobnie jak on sprawdz kody usterek i sprawdz czy nie dostaje za duzo powietrza przypadkiem (chociaz to malo prawdopodobne) ale to bedziesz wiedzial jak podlaczysz sie pod kompa
Kochajmy Madzie to jedyne kobiety ktore rozumieja nasze potrzeby
- Od: 20 mar 2008, 10:19
- Posty: 8
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Mazda 323F 1,5 BA 98 TOP LINE
kamil0109 u mnie bylo podobnie i w koncu zaczal caly czas zamulac.Okazalo sie,ze elektrozaworek od vrisa zglupial i raz dzialal a raz nie.Wymienilem i smiga rowniutko
-
waldii
tadziol napisał(a):a kody usterek? może sondy się kończą,fałszują sygnał i komp zuboża dawkę paliwa...
kody-15 i 23 to sondy,jednocześnie mogą też wystąpić 17 i 24-złe spalanie
Ja sie troszke niekulturalnie podepne pod temat... Probowalem u siebie sprawdzic bledy i niestety dioda zapala sie po przekreceniu kluczyka na stałe. W poprzedniej maździe (BG), gdy nie było błędów dioda po prostu zapalała się na chwile i gasła na stałe. Ktoś może to wyjaśnić dlaczego w tej jest inaczej? :–)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
- Od: 2 lut 2007, 07:48
- Posty: 165
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994
waldii napisał(a):ravi tez raz tak zrobilem.Zle byla wpieta zworka
huh faktycznie chyba styku nie bylo...
Ku mojemu zdziwieniu bledy:
7 dlugich 1 krotki
1 dlugi 6 krotkich
2 dlugie 4 krotkie
Jak to interpretowac bo nazwy tych bledow sa dosc tajemnicze. Dodam ze samochod jezdzi okej i spalanie tez jest na wlasciwym poziomie. Czy komp teraz dziala w jakims trybie diagnostycznym i ignoruje jakies odczyty podczas jazdy w zwiazku z tymi bledami?
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
- Od: 2 lut 2007, 07:48
- Posty: 165
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994
waldii napisał(a):Okazalo sie,ze elektrozaworek od vrisa zglupial
Przyecztalem to a zaraz potem:
MAZDA 121DB 1.3
Ale dalej bylo o KF
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
tadziol napisał(a):zrób jescze raz odczyt,ale pilnuj kolejności impulsów ,kody są 4cyfrowe!!
Jak to 4 cyfrowe? Gdzie moge znalezc liste kodow do v6 bo w takim razie to co w sieci krazy nie dotyczy tego silnika
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
- Od: 2 lut 2007, 07:48
- Posty: 165
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994
ravi napisał(a):Wedlug kolejnosci to bylo 1 dlugi, 6 krotkich ... 2 dlugie 4 krotkie ... 7 dlugich 1 krotki
czyli:
16-egr sensor
24-feedback system
71-nie mam pewności,ale pamiętam taki kod z X-9/TA-immobiliser
tadziol napisał(a):ravi napisał(a):Wedlug kolejnosci to bylo 1 dlugi, 6 krotkich ... 2 dlugie 4 krotkie ... 7 dlugich 1 krotki
czyli:
16-egr sensor
24-feedback system
71-nie mam pewności,ale pamiętam taki kod z X-9/TA-immobiliser
A mozesz mi rozszyfrowac co konkretnie rozumiec przez feedback system?
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
- Od: 2 lut 2007, 07:48
- Posty: 165
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994
system sprzężenia zwrotnego/praca silnika w pętli zamkniętej-tak się to tłumaczy dosłownie,a po ludzku chodzi o to,że w odpowiedzi na sygnał sondy komp wzbogaca lub zuboża dawke paliwa
kod ten powstaje m.in.z powodu:braku zapłonu(kable,świece);chwilowe braki lub zawachania sygnału sondy;fałszywe powietrze itp.
kod ten powstaje m.in.z powodu:braku zapłonu(kable,świece);chwilowe braki lub zawachania sygnału sondy;fałszywe powietrze itp.
Ok dziękuję bardzo za odpowiedzi. Zresetowałem kompa, przejechałem póki co 50km i żadnego błędu nie łyknął. Być może to jakieś stare błędy albo załapane incydentalnie
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
- Od: 2 lut 2007, 07:48
- Posty: 165
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994
ravi napisał(a):Zresetowałem kompa, przejechałem póki co 50km i żadnego błędu nie łyknął
te a jak zresetować kompa samemu sie da i jak sprawdzić te błędy
- Od: 3 mar 2008, 12:45
- Posty: 167
- Skąd: Lubin
- Auto: ______________
alfonso900 napisał(a):ravi napisał(a):Zresetowałem kompa, przejechałem póki co 50km i żadnego błędu nie łyknął
te a jak zresetować kompa samemu sie da i jak sprawdzić te błędy
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd
A reset to po prostu odpięcie aku + np. naciśnięcie pedału hamulca na 20sekund.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
- Od: 2 lut 2007, 07:48
- Posty: 165
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994
Kody silnika – manualna skrzynia biegów
Aby odczytać kody błędów w samochodach wyposażonych w manualną skrzynię biegów, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
problem w tym ze jest w silniku ta kostka diagnosis i czy to to bo tam nie ma zadnych oznaczeń i nie wiem które z mostkować
no i niby zresetowałem kompa odłączyłem akumulator i przytrzymałem hamulec to i w sumie to nic sie nie stało i mże tak ma być ? albo coś źle zrobiłem
Aby odczytać kody błędów w samochodach wyposażonych w manualną skrzynię biegów, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
problem w tym ze jest w silniku ta kostka diagnosis i czy to to bo tam nie ma zadnych oznaczeń i nie wiem które z mostkować
no i niby zresetowałem kompa odłączyłem akumulator i przytrzymałem hamulec to i w sumie to nic sie nie stało i mże tak ma być ? albo coś źle zrobiłem
- Od: 3 mar 2008, 12:45
- Posty: 167
- Skąd: Lubin
- Auto: ______________
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość