Problem z przyspieszeniem

Postprzez kamil0109 » 6 lis 2008, 00:30

Witam. Mam problem z przyspieszeniem, czasami mam tak że wciskam mocno pedał gazu, samochód zaczyna przyspieszać, a po chwili zaczyna zamulać (tak jakby coś hamowało silnik, dodam że silnik nie przerywa, pracuje równo). Wrażenie jest takie jakby jednocześnie wciskać pedał gazu i hamulca. Nie trwa to długo, kilka sekund, potem ciągnie normalnie. Dzieje się tak na wszystkich biegach i nie występuje zawsze. Czasami jeżdżę cały dzień i wszystko jest normalnie, innym razem mam tak kilka razy dziennie, jeszcze innym bardzo często.
Kable świece wymienione, filtr paliwa też. EGR zaślepiony. Filtra powietrza nie wymieniałem (stożek). Dodam jeszcze że ostatnio zmieniałem płyn chłodniczy , na zimnym silniku jest na 3/4 skali, a jak się rozgrzeje to jest jakieś 2 cm ponad full. to może być przyczyna??

Co może powodować takie problemy z przyspieszeniem??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 14:12
Posty: 33
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323 f (1995) 2.0 V6 24V

Postprzez Kynek » 6 lis 2008, 00:46

a dawno się to stało po tym zaślepieniu? Bo było dobrze jakiś czas tak?
Pozdrawiam Kynek
Początkujący
 
Od: 13 lut 2008, 19:21
Posty: 10
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323 F 2.0 V6 1995 r.

Postprzez tadziol » 6 lis 2008, 11:47

a kody usterek? może sondy się kończą,fałszują sygnał i komp zuboża dawkę paliwa...
kody-15 i 23 to sondy,jednocześnie mogą też wystąpić 17 i 24-złe spalanie
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Sweterboy » 6 lis 2008, 17:37

tadziol moze miec racje ;) mysle podobnie jak on sprawdz kody usterek i sprawdz czy nie dostaje za duzo powietrza przypadkiem (chociaz to malo prawdopodobne) ale to bedziesz wiedzial jak podlaczysz sie pod kompa
Kochajmy Madzie to jedyne kobiety ktore rozumieja nasze potrzeby ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 mar 2008, 10:19
Posty: 8
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 323F 1,5 BA 98 TOP LINE

Postprzez waldii » 6 lis 2008, 22:24

kamil0109 u mnie bylo podobnie i w koncu zaczal caly czas zamulac.Okazalo sie,ze elektrozaworek od vrisa zglupial i raz dzialal a raz nie.Wymienilem i smiga rowniutko
waldii
 

Postprzez ravi » 6 lis 2008, 22:44

tadziol napisał(a):a kody usterek? może sondy się kończą,fałszują sygnał i komp zuboża dawkę paliwa...
kody-15 i 23 to sondy,jednocześnie mogą też wystąpić 17 i 24-złe spalanie


Ja sie troszke niekulturalnie podepne pod temat... Probowalem u siebie sprawdzic bledy i niestety dioda zapala sie po przekreceniu kluczyka na stałe. W poprzedniej maździe (BG), gdy nie było błędów dioda po prostu zapalała się na chwile i gasła na stałe. Ktoś może to wyjaśnić dlaczego w tej jest inaczej? :–)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez waldii » 6 lis 2008, 22:46

ravi tez raz tak zrobilem.Zle byla wpieta zworka :P ;)
waldii
 

Postprzez ravi » 7 lis 2008, 10:19

waldii napisał(a):ravi tez raz tak zrobilem.Zle byla wpieta zworka :P ;)


huh faktycznie chyba styku nie bylo...

Ku mojemu zdziwieniu bledy:
7 dlugich 1 krotki
1 dlugi 6 krotkich
2 dlugie 4 krotkie

Jak to interpretowac bo nazwy tych bledow sa dosc tajemnicze. Dodam ze samochod jezdzi okej i spalanie tez jest na wlasciwym poziomie. Czy komp teraz dziala w jakims trybie diagnostycznym i ignoruje jakies odczyty podczas jazdy w zwiazku z tymi bledami?
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez tadziol » 7 lis 2008, 10:28

zrób jescze raz odczyt,ale pilnuj kolejności impulsów ,kody są 4cyfrowe!!
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez ravi » 7 lis 2008, 10:46

Wedlug kolejnosci to bylo 1 dlugi, 6 krotkich ... 2 dlugie 4 krotkie ... 7 dlugich 1 krotki
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez strOOs » 7 lis 2008, 10:57

waldii napisał(a):Okazalo sie,ze elektrozaworek od vrisa zglupial

Przyecztalem to a zaraz potem:
MAZDA 121DB 1.3

:D

Ale dalej bylo o KF :)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez ravi » 7 lis 2008, 11:06

tadziol napisał(a):zrób jescze raz odczyt,ale pilnuj kolejności impulsów ,kody są 4cyfrowe!!


Jak to 4 cyfrowe? Gdzie moge znalezc liste kodow do v6 bo w takim razie to co w sieci krazy nie dotyczy tego silnika :)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez tadziol » 7 lis 2008, 11:19

ravi napisał(a):Wedlug kolejnosci to bylo 1 dlugi, 6 krotkich ... 2 dlugie 4 krotkie ... 7 dlugich 1 krotki


czyli:
16-egr sensor
24-feedback system
71-nie mam pewności,ale pamiętam taki kod z X-9/TA-immobiliser
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez ravi » 7 lis 2008, 11:22

tadziol napisał(a):
ravi napisał(a):Wedlug kolejnosci to bylo 1 dlugi, 6 krotkich ... 2 dlugie 4 krotkie ... 7 dlugich 1 krotki


czyli:
16-egr sensor
24-feedback system
71-nie mam pewności,ale pamiętam taki kod z X-9/TA-immobiliser


A mozesz mi rozszyfrowac co konkretnie rozumiec przez feedback system?
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez tadziol » 7 lis 2008, 11:32

system sprzężenia zwrotnego/praca silnika w pętli zamkniętej-tak się to tłumaczy dosłownie,a po ludzku chodzi o to,że w odpowiedzi na sygnał sondy komp wzbogaca lub zuboża dawke paliwa
kod ten powstaje m.in.z powodu:braku zapłonu(kable,świece);chwilowe braki lub zawachania sygnału sondy;fałszywe powietrze itp.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez ravi » 7 lis 2008, 14:58

Ok dziękuję bardzo za odpowiedzi. Zresetowałem kompa, przejechałem póki co 50km i żadnego błędu nie łyknął. Być może to jakieś stare błędy albo załapane incydentalnie :)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez alfonso900 » 7 lis 2008, 15:33

ravi napisał(a):Zresetowałem kompa, przejechałem póki co 50km i żadnego błędu nie łyknął

te a jak zresetować kompa samemu sie da ?? i jak sprawdzić te błędy ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 12:45
Posty: 167
Skąd: Lubin
Auto: ______________

Postprzez ravi » 7 lis 2008, 15:35

alfonso900 napisał(a):
ravi napisał(a):Zresetowałem kompa, przejechałem póki co 50km i żadnego błędu nie łyknął

te a jak zresetować kompa samemu sie da ?? i jak sprawdzić te błędy ??


http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd

A reset to po prostu odpięcie aku + np. naciśnięcie pedału hamulca na 20sekund.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez alfonso900 » 7 lis 2008, 16:53

Kody silnika – manualna skrzynia biegów

Aby odczytać kody błędów w samochodach wyposażonych w manualną skrzynię biegów, należy:

1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).

problem w tym ze jest w silniku ta kostka diagnosis i czy to to bo tam nie ma zadnych oznaczeń i nie wiem które z mostkować

no i niby zresetowałem kompa odłączyłem akumulator i przytrzymałem hamulec to i w sumie to nic sie nie stało i mże tak ma być ? albo coś źle zrobiłem ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 12:45
Posty: 167
Skąd: Lubin
Auto: ______________

Postprzez Sokool » 7 lis 2008, 18:17

alfonso900 napisał(a):bo tam nie ma zadnych oznaczeń

Na dole strony, której fragment cytujesz masz schemat kostki diagnostycznej :P

alfonso900 napisał(a):i w sumie to nic sie nie stało i mże tak ma być ?

A co się miało stać? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323