Wymiana pasków alternatora i pompy wspomagania R4 i V6
Fotorelacja dotyczy rzędowych jednostek B3 Z5 BP i KF V6 w 323F BA/BH
Sprawa generalnie jest prosta, o ile śruby nie są zapieczone.
Narzędzia:
-Klucze płasko oczkowe w rozm.: 12, 14, 15
-Klucz nasadowy w rozm. 14; najlepiej grzechotka
-Przyda się penetrator do zapieczonych śrub
Niebieską czcionką oznaczyłem rozmiary łbów śrub.
Tak wygląda to na schemacie
BRAK OBRAZKA
W kolejności ściągnąć należy pasek pompy wspomagania, następnie pasek alternatora.
BRAK OBRAZKA
Skok do kanału. Luzujemy śrubę 2 i 3, następnie popuszczamy śrubę 4.
BRAK OBRAZKA
Aby poluzować górne mocowanie pompy należy poluzować śrubę 1, przy czym dostęp kluczem nasadowym można uzyskać przez obrócenie na siłę kołem pompy tak aby otwór w kształcie dużej fasolki był na wysokości w/w śruby.
Ściągamy pasek.
Kolejna sprawa pasek alternatora
BRAK OBRAZKA
Luzujemy śruby 5 i 6, oraz śrubę mocującą alternator od dołu której nie ma na zdjęciu (z poziomu kanału) Drugi pasek załatwiony.
Paski najlepiej zakładać zaczynając od dolnych kół, warto sprawdzić z dołu czy dobrze się ułożyły.
Pasek alternatora naciągamy alternatorem, ja użyłem kawałka płaskownika włożonego między alternator a jego mocowanie, to od strony silnika. Drugą ręką dokręcamy śrubę 5. Skręcamy śruby mocujące górną i dolną.
Z pompą wspomagania jest podobnie z tą różnicą, że do naciągania służy śruba nr 4, a do jej kontrowania śruba 3.
Co Ważne. PRZY NIEWIELKIM NACISKU PALCAMI PASKI NIE MOGĄ MIEĆ WIĘCEJ JAK 3 – 5 MM ODCHYLENIA.
I wszystko w temacie, a i piszczeć już nie będzie.
Edit by Majki
Dorzucam jeszcze info jak wymienić w KF V6
Luzujemy śruby A nasadka/klucz oczkowy 17
oraz odkręcamy B nasadka 10
Zdejmujemy paski w pierwszej kolejności alternator + kompresor klimy później pompa wspomagania pompa wody
Zakładamy nowe i napinamy
i na koniec dokręcamy śruby A
EDIT by Marek:
Przeniosłem właśnie obrazki na serwer MS aby nie zginęły po jakimś czasie.
Niestety – części obrazków nie udało się odzyskać.
Sprawa generalnie jest prosta, o ile śruby nie są zapieczone.
Narzędzia:
-Klucze płasko oczkowe w rozm.: 12, 14, 15
-Klucz nasadowy w rozm. 14; najlepiej grzechotka
-Przyda się penetrator do zapieczonych śrub
Niebieską czcionką oznaczyłem rozmiary łbów śrub.
Tak wygląda to na schemacie
BRAK OBRAZKA
W kolejności ściągnąć należy pasek pompy wspomagania, następnie pasek alternatora.
BRAK OBRAZKA
Skok do kanału. Luzujemy śrubę 2 i 3, następnie popuszczamy śrubę 4.
BRAK OBRAZKA
Aby poluzować górne mocowanie pompy należy poluzować śrubę 1, przy czym dostęp kluczem nasadowym można uzyskać przez obrócenie na siłę kołem pompy tak aby otwór w kształcie dużej fasolki był na wysokości w/w śruby.
Ściągamy pasek.
Kolejna sprawa pasek alternatora
BRAK OBRAZKA
Luzujemy śruby 5 i 6, oraz śrubę mocującą alternator od dołu której nie ma na zdjęciu (z poziomu kanału) Drugi pasek załatwiony.
Paski najlepiej zakładać zaczynając od dolnych kół, warto sprawdzić z dołu czy dobrze się ułożyły.
Pasek alternatora naciągamy alternatorem, ja użyłem kawałka płaskownika włożonego między alternator a jego mocowanie, to od strony silnika. Drugą ręką dokręcamy śrubę 5. Skręcamy śruby mocujące górną i dolną.
Z pompą wspomagania jest podobnie z tą różnicą, że do naciągania służy śruba nr 4, a do jej kontrowania śruba 3.
Co Ważne. PRZY NIEWIELKIM NACISKU PALCAMI PASKI NIE MOGĄ MIEĆ WIĘCEJ JAK 3 – 5 MM ODCHYLENIA.
I wszystko w temacie, a i piszczeć już nie będzie.
Edit by Majki
Dorzucam jeszcze info jak wymienić w KF V6
Luzujemy śruby A nasadka/klucz oczkowy 17
oraz odkręcamy B nasadka 10
Zdejmujemy paski w pierwszej kolejności alternator + kompresor klimy później pompa wspomagania pompa wody
Zakładamy nowe i napinamy
i na koniec dokręcamy śruby A
EDIT by Marek:
Przeniosłem właśnie obrazki na serwer MS aby nie zginęły po jakimś czasie.
Niestety – części obrazków nie udało się odzyskać.
Ostatnio edytowano 10 mar 2015, 10:28 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
- Od: 6 lip 2008, 11:04
- Posty: 12
- Auto: 323P (BA) 1.3 r.97
czy pasek który po naciskaniu z góry przy jego krawędzi np przy pompie wody wydaje takie skrzeczenie/trzeszczenie to nadaje się do wymiany czy mogę spokojnie jeździć, gdy silnik pracuje to też słychać podobny dźwięk ale słyszalny dopiero po zbliżeniu ucha do silnika
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
dodałem do fotorelacji
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Na twoim miejscu wydał bym te parę złotych i miał święty spokój, a nie jeżdził i się zastanawiał: strzeli czy nie strzeli? może jeszcze trochę wytrzyma?Majki88 napisał(a):czy pasek który po naciskaniu z góry przy jego krawędzi np przy pompie wody wydaje takie skrzeczenie/trzeszczenie to nadaje się do wymiany czy mogę spokojnie jeździć, gdy silnik pracuje to też słychać podobny dźwięk ale słyszalny dopiero po zbliżeniu ucha do silnika
- Od: 6 lip 2008, 11:04
- Posty: 12
- Auto: 323P (BA) 1.3 r.97
Mam pytanie bo będę jednak wymieniał oba paski i również zakładał klimę więc będzie mi potrzebny ten dłuższy pasek, ale ! brakuje mi rurki która idzie od filtra/ osuszacza do wymiennika i mam niekompletną tą od sprężarki do wymiennika mam 1 część która kończy się przy kolumnie i chciałem to złożyć i zaślepić wymiennik i filtr i tą rurkę i czy tak mogę mieć złożoną
I czy nic się nie stanie jak pusta sprężarka będzie napędzana paskiem??
I czy nic się nie stanie jak pusta sprężarka będzie napędzana paskiem??
Ostatnio edytowano 14 wrz 2008, 16:31 przez Majki88, łącznie edytowano 1 raz
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Hower napisał(a):Ja płaciłem za "Bando" po 30 zł za sztukę. Można dostać nawet za 20zł. Taniej jak do pralki
W carspeed dałem 20 i 18 zł. Obydwa Goodyear'a
Tak powoli się przymierzam do zabiegu, ciężki dostęp tam jest. Dam radę bez kanału (boże co ja bym za niego dał:)?
- Od: 22 gru 2007, 23:50
- Posty: 178
- Skąd: Stargard Szczeciński
- Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.
Ja mam jeszcze jedno pytanie jakiej firmy polecacie kupić te paski ? czy to nie ma znaczenia która np: Bosch, Contitech, Goodyear ? a może inna
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
elegancka fotorelacja mi strzelił paseczek i zagotowała mi sie chlodnica hehe ale cale szczescie ze przed domem . tak wiec panowie jak tylko uslyszycie piszczenie paska itp wymiencie go nie naciagajcie ale wymiencie bo ja naciagnelem i po tygodniu pekl Pozdro
Ja Mam Pasek Bosh tak wiec polecam rok czasu smigam i nic sie nie dzieje
Ja Mam Pasek Bosh tak wiec polecam rok czasu smigam i nic sie nie dzieje
- Od: 5 lis 2007, 10:42
- Posty: 165
- Skąd: W-M Susz
- Auto: mazda 323 f 1.8 dohc. 96 r.
ja kupiłem dziś 2 paski contitecha dł890mm za 47 zł bez klimy po zdjęciu tylko tego od wspomagania i przegięciu w druga stronę niż pracuje czyli rowkami na wierzch zobaczyłem obraz zgrozy te rowki mają pęknięć co nie miara w poprzek rowków wole nie myśleć co było gdybym nie wymienił jutro dokończę dzieła
i jeszcze jedno pytanie jak zmierzyć to ugięcie są konkretne miejsca ? bo nie chce za mocno napiąć paska
I jeszcze jedno pytanie jaką one mają żywotność ile wytrzymują ?
i jeszcze jedno pytanie jak zmierzyć to ugięcie są konkretne miejsca ? bo nie chce za mocno napiąć paska
I jeszcze jedno pytanie jaką one mają żywotność ile wytrzymują ?
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
lama napisał(a):a robiłeś to z kanałem ? czy dałeś radę bez ? bo moje wiszą dalej na kołku bo nie wiem jak to ugryźć
Ta sama sytuacja.... Już zabrałem się z robotę... ale gdzieś mi coś trzymało jeszcze pompe wspomagania (nie mogłem zlokalizować jedne śruby z góry) i nie chciałem już dalej z tym wojować bo auto było potrzebne następnego dnia.
- Od: 28 paź 2007, 16:48
- Posty: 428
Moze komuś sie przyda oznaczenie pasków Contitech od alternatora i od wspomagania/klimy do 323f BA 1.5
4 PK 890
4 PK 985 Tylko nie wiem który od czego Cena 22 i 25 zł.
4 PK 890
4 PK 985 Tylko nie wiem który od czego Cena 22 i 25 zł.
Ostatnio edytowano 18 lis 2008, 21:00 przez KUCZYS, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 28 gru 2004, 17:17
- Posty: 107
- Skąd: Polanica Zdrój
- Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12
Czesc
Zrobilem to bez kanalu, fotorelacja bardzo pomogla. Potrzebny byl jednak baaaaardzo wysoki kraweznik, na szczescie pod domem taki mam Choc nie powiem troche z tym walczylem, ok 2godziny i bardzo przydatny byl WD40.
Ja wlasnie kupilem paski Contitech, z tego co pamietam 4PK985 jest do alternatora a 4PK890 od wspomagania. I tu wlasnie pojawil sie nowy problem, brak wspomagania. Wedlug mnie cos stalo sie z pompa. Podczas wymiany paskow stuknalem w nia, zeby ja zruszyc z miejsca i domyslam sie ze to jest przyczyna. A zw spomaganiem jest tak ze jak silnik ma wysokie obroty to wspomaganie jako tako dziala ale jak jest na najnizszych obrotach to potrzebuje pomocy pasazera w kreceniu kolkiem :/
pozdro
Misiek
Zrobilem to bez kanalu, fotorelacja bardzo pomogla. Potrzebny byl jednak baaaaardzo wysoki kraweznik, na szczescie pod domem taki mam Choc nie powiem troche z tym walczylem, ok 2godziny i bardzo przydatny byl WD40.
Ja wlasnie kupilem paski Contitech, z tego co pamietam 4PK985 jest do alternatora a 4PK890 od wspomagania. I tu wlasnie pojawil sie nowy problem, brak wspomagania. Wedlug mnie cos stalo sie z pompa. Podczas wymiany paskow stuknalem w nia, zeby ja zruszyc z miejsca i domyslam sie ze to jest przyczyna. A zw spomaganiem jest tak ze jak silnik ma wysokie obroty to wspomaganie jako tako dziala ale jak jest na najnizszych obrotach to potrzebuje pomocy pasazera w kreceniu kolkiem :/
pozdro
Misiek
-
Misiekk
Witam, fotorelacja bardzo mi pomogła. Wielkie dzięki! Niestety po wymianie obu pasków piszczą, że aż uszy więdną. Trochę mnie to niepokoi i w związku z tym mam pytanie: czy można je mocniej napiąć czy są na to inne sposoby?
Pozdro.
Pozdro.
-
rpo79
Hower napisał(a):Ja płaciłem za "Bando" po 30 zł za sztukę. Można dostać nawet za 20zł. Taniej jak do pralki
Przy okazji: naciąganie piszczącego paska jest rozwiązaniem doraźnym.
Na allegro można za 10zl kupić:
http://moto.allegro.pl/item558446622_pa ... japan.html
jest on cokolwiek wart?
- Od: 19 gru 2008, 21:24
- Posty: 90
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda 323C Z5
odgrzeje kotleta no mi sie udalo zmienic pasek od alternatora bez kanalu aczkolwiek trzeba bylo zdjac 2 pasek zeby zalozyc ten pierwszy meka nie z tej ziemi... nie wiem jak wam ale mi pompa od wpsomagania niechce pojsc w dol na tyle by ladnie zalozyc na nia pasek... jakby cos blokowalo wszystko poluznilem i nic :/ no ale jakos sie udalo i nic nie piszczy
Naprawa komputerów w prawie każdym zakresie szczegóły na PW :)
- Od: 30 sie 2008, 10:22
- Posty: 575
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 323F Ba 98r. LE
Mazda 121 DB GLX
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości