Wymiana pasków alternatora i pompy wspomagania R4 i V6

Postprzez Hower » 19 sie 2008, 23:45

Fotorelacja dotyczy rzędowych jednostek B3 Z5 BP i KF V6 w 323F BA/BH

Sprawa generalnie jest prosta, o ile śruby nie są zapieczone.

Narzędzia:
-Klucze płasko oczkowe w rozm.: 12, 14, 15
-Klucz nasadowy w rozm. 14; najlepiej grzechotka
-Przyda się penetrator do zapieczonych śrub

Niebieską czcionką oznaczyłem rozmiary łbów śrub.

Tak wygląda to na schemacie
BRAK OBRAZKA

W kolejności ściągnąć należy pasek pompy wspomagania, następnie pasek alternatora.

BRAK OBRAZKA
Skok do kanału. Luzujemy śrubę 2 i 3, następnie popuszczamy śrubę 4.

BRAK OBRAZKA
Aby poluzować górne mocowanie pompy należy poluzować śrubę 1, przy czym dostęp kluczem nasadowym można uzyskać przez obrócenie na siłę kołem pompy tak aby otwór w kształcie dużej fasolki był na wysokości w/w śruby.
Ściągamy pasek.

Kolejna sprawa pasek alternatora
BRAK OBRAZKA
Luzujemy śruby 5 i 6, oraz śrubę mocującą alternator od dołu której nie ma na zdjęciu (z poziomu kanału) Drugi pasek załatwiony.

Paski najlepiej zakładać zaczynając od dolnych kół, warto sprawdzić z dołu czy dobrze się ułożyły.
Pasek alternatora naciągamy alternatorem, ja użyłem kawałka płaskownika włożonego między alternator a jego mocowanie, to od strony silnika. Drugą ręką dokręcamy śrubę 5. Skręcamy śruby mocujące górną i dolną.

Z pompą wspomagania jest podobnie z tą różnicą, że do naciągania służy śruba nr 4, a do jej kontrowania śruba 3.

Co Ważne. PRZY NIEWIELKIM NACISKU PALCAMI PASKI NIE MOGĄ MIEĆ WIĘCEJ JAK 3 – 5 MM ODCHYLENIA.

I wszystko w temacie, a i piszczeć już nie będzie. :)

Edit by Majki
Dorzucam jeszcze info jak wymienić w KF V6

Luzujemy śruby A nasadka/klucz oczkowy 17

1-paski osprzętu2.jpg

oraz odkręcamy B nasadka 10
Zdejmujemy paski w pierwszej kolejności alternator + kompresor klimy później pompa wspomagania pompa wody

Zakładamy nowe i napinamy

2-paski osprzętu.jpg

i na koniec dokręcamy śruby A


EDIT by Marek:
Przeniosłem właśnie obrazki na serwer MS aby nie zginęły po jakimś czasie.
Niestety – części obrazków nie udało się odzyskać.
Ostatnio edytowano 10 mar 2015, 10:28 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Poprawa tematu
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 11:04
Posty: 12
Auto: 323P (BA) 1.3 r.97

Postprzez lama » 20 sie 2008, 00:34

Nice muszę się za to zabrać, chociaż nic nie piszczy. Jaki jest przybliżony koszt tych pasków do wersji z klimą ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez Hower » 20 sie 2008, 01:03

Ja płaciłem za "Bando" po 30 zł za sztukę. Można dostać nawet za 20zł. Taniej jak do pralki :)

Przy okazji: naciąganie piszczącego paska jest rozwiązaniem doraźnym.
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 11:04
Posty: 12
Auto: 323P (BA) 1.3 r.97

Postprzez Majki88 » 20 sie 2008, 15:08

czy pasek który po naciskaniu z góry przy jego krawędzi np przy pompie wody wydaje takie skrzeczenie/trzeszczenie to nadaje się do wymiany czy mogę spokojnie jeździć, gdy silnik pracuje to też słychać podobny dźwięk ale słyszalny dopiero po zbliżeniu ucha do silnika
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez KyRy » 20 sie 2008, 15:13

<spoko> dodałem do fotorelacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Hower » 20 sie 2008, 19:33

Majki88 napisał(a):czy pasek który po naciskaniu z góry przy jego krawędzi np przy pompie wody wydaje takie skrzeczenie/trzeszczenie to nadaje się do wymiany czy mogę spokojnie jeździć, gdy silnik pracuje to też słychać podobny dźwięk ale słyszalny dopiero po zbliżeniu ucha do silnika
Na twoim miejscu wydał bym te parę złotych i miał święty spokój, a nie jeżdził i się zastanawiał: strzeli czy nie strzeli? może jeszcze trochę wytrzyma?
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 11:04
Posty: 12
Auto: 323P (BA) 1.3 r.97

Postprzez Majki88 » 27 sie 2008, 19:13

Mam pytanie bo będę jednak wymieniał oba paski i również zakładał klimę więc będzie mi potrzebny ten dłuższy pasek, ale ! brakuje mi rurki która idzie od filtra/ osuszacza do wymiennika i mam niekompletną tą od sprężarki do wymiennika mam 1 część która kończy się przy kolumnie i chciałem to złożyć i zaślepić wymiennik i filtr i tą rurkę i czy tak mogę mieć złożoną
I czy nic się nie stanie jak pusta sprężarka będzie napędzana paskiem??
Ostatnio edytowano 14 wrz 2008, 16:31 przez Majki88, łącznie edytowano 1 raz
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez lama » 31 sie 2008, 15:42

Hower napisał(a):Ja płaciłem za "Bando" po 30 zł za sztukę. Można dostać nawet za 20zł. Taniej jak do pralki


W carspeed dałem 20 i 18 zł. Obydwa Goodyear'a

Tak powoli się przymierzam do zabiegu, ciężki dostęp tam jest. Dam radę bez kanału (boże co ja bym za niego dał:)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez Docent D » 14 wrz 2008, 12:15

A da się w ogóle wymienić łożysko w alternatorze? Zaczeło mi gwizdać trochę, a jestem przed wymianą pasków.

I ponawiam pytanie lama, czy da sie to zrobić beż kanału?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez lama » 14 wrz 2008, 17:49

Ja chyba nie dam rady tam jest tak mało miejsca że przesada...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez Majki88 » 14 wrz 2008, 20:12

Ja mam jeszcze jedno pytanie jakiej firmy polecacie kupić te paski ? czy to nie ma znaczenia która np: Bosch, Contitech, Goodyear ? a może inna
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez kiepaz » 15 wrz 2008, 09:07

elegancka fotorelacja !! mi strzelił paseczek i zagotowała mi sie chlodnica hehe ale cale szczescie ze przed domem . tak wiec panowie jak tylko uslyszycie piszczenie paska itp wymiencie go nie naciagajcie ale wymiencie bo ja naciagnelem i po tygodniu pekl ;) Pozdro
Ja Mam Pasek Bosh tak wiec polecam rok czasu smigam i nic sie nie dzieje :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:42
Posty: 165
Skąd: W-M Susz
Auto: mazda 323 f 1.8 dohc. 96 r.

Postprzez Majki88 » 25 wrz 2008, 23:57

ja kupiłem dziś 2 paski contitecha dł890mm za 47 zł bez klimy po zdjęciu tylko tego od wspomagania i przegięciu w druga stronę niż pracuje czyli rowkami na wierzch zobaczyłem obraz zgrozy te rowki mają pęknięć co nie miara w poprzek rowków wole nie myśleć co było gdybym nie wymienił jutro dokończę dzieła
i jeszcze jedno pytanie jak zmierzyć to ugięcie są konkretne miejsca ? bo nie chce za mocno napiąć paska
I jeszcze jedno pytanie jaką one mają żywotność ile wytrzymują ?
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez lama » 26 paź 2008, 01:47

a robiłeś to z kanałem ? czy dałeś radę bez ? bo moje wiszą dalej na kołku bo nie wiem jak to ugryźć :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez Docent D » 26 paź 2008, 11:45

lama napisał(a):a robiłeś to z kanałem ? czy dałeś radę bez ? bo moje wiszą dalej na kołku bo nie wiem jak to ugryźć

Ta sama sytuacja.... Już zabrałem się z robotę... ale gdzieś mi coś trzymało jeszcze pompe wspomagania (nie mogłem zlokalizować jedne śruby z góry) i nie chciałem już dalej z tym wojować bo auto było potrzebne następnego dnia.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez KUCZYS » 13 lis 2008, 23:55

Moze komuś sie przyda oznaczenie pasków Contitech od alternatora i od wspomagania/klimy do 323f BA 1.5
4 PK 890
4 PK 985
Tylko nie wiem który od czego :D Cena 22 i 25 zł.
Ostatnio edytowano 18 lis 2008, 21:00 przez KUCZYS, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 17:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez Misiekk » 17 lis 2008, 21:20

Czesc
Zrobilem to bez kanalu, fotorelacja bardzo pomogla. Potrzebny byl jednak baaaaardzo wysoki kraweznik, na szczescie pod domem taki mam :D Choc nie powiem troche z tym walczylem, ok 2godziny i bardzo przydatny byl WD40.
Ja wlasnie kupilem paski Contitech, z tego co pamietam 4PK985 jest do alternatora a 4PK890 od wspomagania. I tu wlasnie pojawil sie nowy problem, brak wspomagania. Wedlug mnie cos stalo sie z pompa. Podczas wymiany paskow stuknalem w nia, zeby ja zruszyc z miejsca i domyslam sie ze to jest przyczyna. A zw spomaganiem jest tak ze jak silnik ma wysokie obroty to wspomaganie jako tako dziala ale jak jest na najnizszych obrotach to potrzebuje pomocy pasazera w kreceniu kolkiem :/
pozdro
Misiek
Misiekk
 

Postprzez rpo79 » 27 lis 2008, 12:43

Witam, fotorelacja bardzo mi pomogła. Wielkie dzięki! Niestety po wymianie obu pasków piszczą, że aż uszy więdną. Trochę mnie to niepokoi i w związku z tym mam pytanie: czy można je mocniej napiąć czy są na to inne sposoby? <co?>

Pozdro.
rpo79
 

Postprzez Feniks_rf » 20 lut 2009, 09:58

Hower napisał(a):Ja płaciłem za "Bando" po 30 zł za sztukę. Można dostać nawet za 20zł. Taniej jak do pralki :)

Przy okazji: naciąganie piszczącego paska jest rozwiązaniem doraźnym.


Na allegro można za 10zl kupić:
http://moto.allegro.pl/item558446622_pa ... japan.html

jest on cokolwiek wart?
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 21:24
Posty: 90
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323C Z5

Postprzez michal_38 » 13 sty 2010, 12:31

odgrzeje kotleta :D no mi sie udalo zmienic pasek od alternatora bez kanalu aczkolwiek trzeba bylo zdjac 2 pasek zeby zalozyc ten pierwszy :) meka nie z tej ziemi... nie wiem jak wam ale mi pompa od wpsomagania niechce pojsc w dol na tyle by ladnie zalozyc na nia pasek... jakby cos blokowalo wszystko poluznilem i nic :/ no ale jakos sie udalo i nic nie piszczy :)
Naprawa komputerów w prawie każdym zakresie szczegóły na PW :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 10:22
Posty: 575
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F Ba 98r. LE
Mazda 121 DB GLX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323