Chłodzenie silnika – jak zwiększyć wydajność

Postprzez krzynio » 7 cze 2006, 20:05

Mam problem z chłodzeniem silnika: teraz w mojej BA jest silnik 2,5 V6 i często włącza sie wiatrak nawet przy spokojnej jeździe jak sie zatrzymam to wiatrak pracuje, zastanawiam sie czy do silnika 2.5 przypadkiem nie idzie wieksza chłodnica (tego nie sprawdzałem ) natomiast mam pytanko czy można podłączyć wiatrak od klimy do tego głównego ???? i ewentualnie jak to zrobić czy bedzie potrzebny jakiś przekaźnik ???? A może jednak przymierzyć sie do zmiany chłodnicy na większą ??? lub jakoś rozwiązać lepszy dopływ powietrza bo w BA to mały jest wlot na chłodnice ale to nie bedzie łatwe :( Ma ktoś jakiś pomysł ???? bo jak narazie jest jeszcze chłodno ale jak bedzie upał to bedzie niedobrze.
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez Jaksa » 7 cze 2006, 20:41

krzynio323f napisał(a):często włącza sie wiatrak nawet przy spokojnej jeździe jak sie zatrzymam to wiatrak pracuje
A jak było przy KF ? Ludzie robią takie swapy i wszystko gra , ciekawe czy Morder wymieniał chłodnicę.....
Jak wskaznik pokazuje na desce?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzynio » 7 cze 2006, 22:16

Morda nic nie zmieniał choć on ma duużo większy wlot powietrza a wskaźnik jest tak jak w KF tylko częściej sie wiatrak włacza i jak jest naprawde gorąco to jak sie zatrzymam po dłuższej trasie i ja zgasze to temp sie podnosi jak tylko zapale to wskazówka spada na środek i jest ok ale to jakoś balansuje na krawędzi coś jest nie halo słabe to chłodzenie a temp. otoczenia nie są jeszcze wysokie !!
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez siwy_dymek » 7 cze 2006, 23:15

krzynio323f moze to nie chlodnica a termostat jest nie teges?
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Jaksa » 8 cze 2006, 18:19

Krzysiu,
siwy_dymek napisał(a):termostat jest nie teges
To jest najtanszy ruch. Czujniki od wentylatora chłodnicy przekładałes z KF czy sa z KL i sprawdz czy są oryginalne czy zamienniki.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzynio » 8 cze 2006, 22:31

Jarek wszystko jest od KFa razem z kompem + smt6 termostat jest razem z silnikiem włożony powinien być ok ale może go jednak wyjąć i sprawdzić ??
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez Jaksa » 8 cze 2006, 22:39

krzynio323f napisał(a):może go jednak wyjąć i sprawdzić
Sprawdz i daj znac.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez bartekkk » 8 cze 2006, 23:40

krzynio323f napisał(a):wszystko jest od KFa razem z kompem + smt6

-dużo cię kosztowało zestrojenie i czy były z tym jakieś problemy?? Dużo więcej pali?? Dużo szybciej się porusza??
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 13:38
Posty: 56
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA 2.0V6

Postprzez krzynio » 9 cze 2006, 20:13

bartekkk napisał(a):
krzynio323f napisał(a):wszystko jest od KFa razem z kompem + smt6

-dużo cię kosztowało zestrojenie i czy były z tym jakieś problemy?? Dużo więcej pali?? Dużo szybciej się porusza??

Strojenie jeszcze jest nie dokończone, czekam na hamownie bo jest nieczynna, pali w granicach 11l na kręceniu, porusza sie bardzo przyjemnie nawet chwilowo szybciej od GTR (serii) hahaha, ale to już od dziś przeszłość <lol>
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez krzynio » 13 lip 2006, 12:09

Jaksa napisał(a):
krzynio323f napisał(a):może go jednak wyjąć i sprawdzić
Sprawdz i daj znac.

A jednak kupiłem nowy termostat i zrobiłem test z woda i sprawdziłem ile sie otwiera, i w porównaniu z orginałem to nowy otwiera sie o ok 50% więcej i problem znikł tylko ten nowy termostat jest trochę inny bo nie ma takiej podkładki na końcu termostatu a w ori jest coś jak dwupoziomowy, ale chyba to nie przeszkadza ???
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323