bardzo głośne stuki w silniku

Postprzez danielxdd » 6 sty 2017, 15:58

Siemanko ;) pewnego dnia jechałem sobie madzią o odcinałem 3 bieg (ok 150km/h) nagle silnik zaczął mi pracować troche dziwnie wcisnąłem sprzęgło po czym zgasł. Stoczyłem się na pobliską stacje i myśle co to mogło sie stać, ale spróbowałem odpalić troche ciężko miał przerzucić pierwszy raz ale odpalił i głośno klekotał. Pare razy go odpalałem palił normalnie równo chodził tylko spod maski była orkiestra ;/
pomyślałem ze to popychacze wiec rozebrałem kupiłem prawie wszystkie nowe bo 16 (włożyłem 14, dwa były jakies inne a nie zauważyłem) poskładałem cały silnik pokręciłem troche na sucho bez świec nic sie nie stało to wkreciłem je spowrotem, odpalił normalnie ale klekotał dalej, choć troche to cichło.
Wyjechalem z garażu lekko puknąłem w gaz i silnik zgasł po próbie odpalenia 3 razy przerzucił i sie zablokował silnik wziąłem klucz na wał a silnik ani do przodu ani do tyłu. Probowałem kilka razy odpalać dalej sie blokował aż w koncu przestał, teraz normalnie odpala równo pracuje ale tłucze gorzej przed tym jak go rozebrałem...
Gdy silnik pracował chwile przed zablokowaniem (stawał podczas normalnej pracy) było słychać jakby sie coś zacierało, jeszcze nie ustaliłem przyczyny, stan oleju byl ok.
Zwaliłem tez lewą pokrywe bo tam mu chyba tłukło najbardziej myslałem ze bedzie sucho a tam olej az sie wylewał.
Załączam filmik z pracy może ktoś miał taki przypadek.

https://www.youtube.com/watch?v=Xjm6y74 ... e=youtu.be
Początkujący
 
Od: 4 gru 2014, 23:29
Posty: 9
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 1995

Postprzez Neonixos666 » 6 sty 2017, 16:16

Na moje oko to panewa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rafał88 » 6 sty 2017, 16:29

Puk puk panewka
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez danielxdd » 6 sty 2017, 16:36

kurde jak to bedzie pawewka to moze i dobrze bo komplet na korby chyba nie cale 200 zl kosztuje ;) ale zaś robota ;/
ogólnie to bardzo głosno słychac to pukanie u góry pod pokrywami :P
gdy odpale i jest zimny silnuk to nie jest rytmiczne to pukanie jak sie rozgrzeje to sie normuje i puka w miare rowno
Początkujący
 
Od: 4 gru 2014, 23:29
Posty: 9
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 1995

Postprzez olik110 » 19 sty 2017, 23:40

A jak z rozrządem ? Przy tej "odcince" na 3-cim biegu nie przeskoczył ? Wtedy by to tłumaczyło zgaśnięcie i późniejsze opory przy próbie kręcenia wałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Postprzez rafał88 » 20 sty 2017, 22:14

Nooo tak bo olej jest gestszy i dlatego tak jest. Korby jak korby tu Panie wał moze byc do wymiany albo do polerki (fartem) no i panewki komplet. Takze ja szukalbym silnika ktory ma zastane pierscienie olejowe ale wał dobry i to przełozyc, chyba ze korby tez przytrało. Roboty w ciul i $$ V6 = 2x wszystkich gratów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez olik110 » 22 sty 2017, 01:33

Ja bym sprawdził poprawność ustawienia rozrządu bo może przez to klepać, a jak nie to tak jak przedmówca szukałbym jakiegoś silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Postprzez danielxdd » 23 sty 2017, 16:29

myśle że nie przeskoczyl, jak rozebralem to pasek byl naciagniety zeby ok ale nie sparawdzilem ustawienia :/
mhm juz nie wiem co to moze byc jak nie gora to dół :P
czyli jak chcialbym chociaz wiedziec co sie stanelo to musialbym go rozebrac calkowicie :/
moze poszukam jakis silnik :)
probowalem jeszcze gdy silnik pracowal wyciagnac 3 fajki od swiec na prawej glowicy i klepania nawet ustalo tylko jak dodalem gazu to pukalo czyli moze panewa ale to stukanie bardzo glosno slychac u gory.
aa rok temu robilem kapitany w tym silniku :(
Początkujący
 
Od: 4 gru 2014, 23:29
Posty: 9
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 1995

Postprzez rafał88 » 24 sty 2017, 11:10

No to slychac po calosci bo jednak to wszystko jest polaczone. To pewnie zly olej wlales i dlatego albo nie zmieniles po 1kkm i pozniej po 5-6kkm.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotr_ » 24 sty 2017, 16:17

Jeżeli rozrząd jest ustawiony ok, to 99,9 % paneweczka. A po takim odpalaniu i podnoszeniu obrotów wału już nie widzę, korby zresztą też ;)
Nie robiłbym tu remontu, tylko kupił 2,5 :)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez corpha76lon » 30 mar 2017, 00:07

Ktoś tu cos wspominał o silniku? Leży u mnie w garażu, sprawny! Tyle że zjadał troche oleju;]
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323