Mazda 323F – BA KF – problem z układem chłodzenia

Postprzez Dywan » 1 kwi 2016, 13:33

Jadąc wczoraj do mechanika w celu ogarnięcia tego problemu z mocą i błędami. Po okolo 3 km skoczyła temperatura do 3/4. Od razu zjechałem na pobocze i otwarłem maskę po czym odkreciłem lekko korek od płynu chłodzącego i wyleciał. Patrzyłem i w wężu który idzie od chłodnicy bodajże do silnika nie było wody i jak go zduszałem to w zbiorniczku nic się nie działo (żadnego zasysania ) chyba wentylator nawet nie chodził. Pytanie czy może to być termostat czy co gorsze uszczelka głowicy ? Jeśli uszczelka to chyba nie będę się tego podejmował bo za duże koszty jak na mnie :(
Początkujący
 
Od: 28 gru 2015, 15:05
Posty: 20
Skąd: Śrem k. Poznania
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 lpg

Postprzez Marek 161BD081 » 2 kwi 2016, 13:21

Poziom płynu wcześniej miałeś w normie?
W układzie chłodzenia jak silnik jest gorący to masz ciśnienie rzędu ok 1 bara więc takie odkręcanie korka niekoniecznie jest bezpieczne.
Uzupełnij płyn i zobacz jak się zachowuje.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Dywan » 3 kwi 2016, 13:11

Płyn miałem w normie wcześniej. Auto już jest u mechanika i ma sprawdzać czy to uszczelka pod głowicą czy co. :( Dolałem nawet płynu ale jak dawałem mu tak 3000 obr to rosła temp. No i w tym wężu od chłodnicy prawdopodobnie nic nie było bo nie pompował jak mechanik mówił.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2015, 15:05
Posty: 20
Skąd: Śrem k. Poznania
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 lpg

Postprzez Marek 161BD081 » 3 kwi 2016, 13:48

Zacznij od termostatu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Dywan » 6 kwi 2016, 14:01

Narazie czekam co mi mechanik powie bo od piątku mazda jest u niego. :(
Początkujący
 
Od: 28 gru 2015, 15:05
Posty: 20
Skąd: Śrem k. Poznania
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 lpg

Postprzez Mynio 86 » 6 kwi 2016, 20:52

Jak dla mnie to wentylator jest sprawcą tego zamieszania, skoro piszesz, że prawdopodobnie nie chodził. Miałem podobnie tylko, że silniku Z5.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2011, 20:25
Posty: 58 (1/1)
Skąd: Jadowniki
Auto: JEST
MAZDA 323F BJ ZM 2002 r.
BYŁY
MAZDA 323F BA Z5 LPG 1998 r.
MAZDA 323F BA BP 1995 r.

Postprzez Dywan » 6 kwi 2016, 22:41

Miejmy taką nadzieje :D
Początkujący
 
Od: 28 gru 2015, 15:05
Posty: 20
Skąd: Śrem k. Poznania
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 lpg

Postprzez Dywan » 24 kwi 2016, 17:09

15 minut temu odebrałem Mazdę od mechanika i jest ona po wymienie pompy wody. Więc duże koszty nie były w porównianiu z tym jak powiedział mi 1000 gdyby uszczelka pod głowicą.
Tylko jest jeden problem że gdy ją odebrałem to nie przełączyła mi się na gaz. Próbowałem włączyć i wyłączyć gaz lecz ta lampka szybko miga a nie tak jak przy rozgrzewaniu. Myślałem że nie ma juz gazu lecz po tankowaniu nadal tak szybko miga. Ktoś coś może poradzić na ten gazz??
Początkujący
 
Od: 28 gru 2015, 15:05
Posty: 20
Skąd: Śrem k. Poznania
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 lpg

Postprzez Marek 161BD081 » 24 kwi 2016, 20:32

Pytanie o problemy z lpg proszę zadawać w innym dziale.
Tutaj dyskutujemy o problemach układu chłodzenia.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323