Swap 2.0 KF ---> 2.5 KL-DE z Ford Probe/626

Postprzez corpha76lon » 19 lip 2016, 20:36

no to własnie ten trzeci to ekran, u mnie w obu wersjach było tak samo. Najgorsze jest to że jutro muszę rozbierać rozrząd żeby sprawdzić czy się nie przestawił a w aucie już to nie będzie za fajne do roboty;/ ciasno!
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 19 lip 2016, 20:38

Łatwo idzie nawet na aucie Wiadomo trzeba się napracować trochę bardziej ale w godzinkę powinieneś już dotrzeć do znaków żeby sprawdzić A co robiłeś że mógł się przestawić?
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 19 lip 2016, 20:46

Wymieniałem pasek ale było ok... a sam by sie raczej nie przestawił wiec nie wiem co jest grane, bo czujnik jest sprawny, sprawdzałem miernikiem. Kręciłem rozrusznikiem a odczyt sie regularnie zmieniał. Zresztą tam wszystko jest nowe także ni chu chu żeby był zepsuty:P
Niech mi tylko ktoś powie czy przy złym ułożeniu rozrządu komputer odcina iskrę i wtrysk? Czy może mam zepsuty komputer... bo nie ogarniam tego wentylatora co sie włącza gdy przestane kręcić rozrusznikiem...
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 19 lip 2016, 20:52

U mnie też tak było jak miałem ta kostkę źle podłączona Ale wtedy różne inne cuda się działy i nie mogłem sprawdzić błędów
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Kociak500 » 19 lip 2016, 20:59

A jeszcze jedno Mi jak padl czujnik kiedyś to wyskakiwal błąd 03 A błąd 04 może się tyczyć czujnika w aparacie zapłonowym Masz jakiś na podmiane?
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Piotr_ » 19 lip 2016, 21:06

Dla mnie padnięty aparat.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez corpha76lon » 19 lip 2016, 21:08

No ok, niech będzie padnięty aparat ale co z wtryskami? i błędem 04?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 19 lip 2016, 21:10

No ten błąd wywala padnięty czujnik w aparacie Masz aparat ze starego silnika? Powinien być ten sam
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 19 lip 2016, 21:36

aaa czujnik hala? może źle go podpiąłem.. hmm Aparat mam z nowego czyli KL'a. Piny podpiąłem tak jak w KF'ie bo wychodziło na to, że wszystko je takie same... Jak sprawdzić czy to oby na pewno aparat? Z tego co widzę ze schematu od KF'a to są w nim dwa tranzystory bipolarne, które szło by sprawdzić. Pytanie zatem o budowę KL01 a KF34.
Ostatnio edytowano 19 lip 2016, 21:38 przez corpha76lon, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 19 lip 2016, 21:38

Zamień aparaty i władz ten z kf Są takie same Jak masz dobrze podpięte a tylko aparat jest padnięty to powinno chodzić po zamianie
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 19 lip 2016, 21:41

Jutro sprawdzę jeszcze czy wyskoczy mi dodatkowy błąd od czujnika położenia wału jak wypnę aparat. Bo z tego co widzę są 02 03 i mój 04.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Piotr_ » 19 lip 2016, 21:43

Aparaty nie są takie same, w jednym ta mniejsza wtyczka ma zajęte trzy piny a w drugim, wtyczka jest taka sama, ale do niej idą tylko dwa kable.
Można to przerobić, ale jeżeli masz dwa aparaty to po prostu podmień.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Kociak500 » 19 lip 2016, 21:44

Są takie same kf34 tylko w jednym nie wszystkie piny sa wykorzystane Sam kiedyś do kf wsadził aparat z probe 2,5 o takim samym oznaczeniu i działał bardzo dobrze
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Piotr_ » 19 lip 2016, 21:51

Jeżeli masz aparat kf34 to bez przeróbki instalacji nie podejdzie kl01.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Kociak500 » 19 lip 2016, 21:54

No tak ale u niego na tym silniku też powinien być aparat kf34 przynajmniej u mnie w 2,5 tak jest To zależy od rocznika W starszych silniki kl chodziły na aparacie kf34 a w nowszych na kl01 Tylko nie wiem od którego rocznika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 19 lip 2016, 22:16

Ja mam w silniku 2,5 KL01 a w 2,0 KF34, Ta różnica polega na tym ze jeden pin idzie na obrotomierz i tak jak u mnie w KL01 muszę z tego skorzystać bo nie wychodzi mi z kompa taki sygnał jak było to w komputerze z 323F. Ta wtyczka 3 pinowa ma zasilanie ze skrajnej, które idzie na cewkę, a środek idzie na gniazdo diagnostyczne, w obu przypadkach to miałem tak samo. W sumie wie ktoś z was jak wykorzystać własnie to gniazdo aby sprawdzi czy działa? IG- opisane
Załączniki
180.jpg
Ostatnio edytowano 19 lip 2016, 22:21 przez corpha76lon, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 19 lip 2016, 22:18

A to nie wiedziałem Brałem kiedyś aparat z probe to był kf34 i w tej 626 2,5 też miałem kf34
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 19 lip 2016, 22:32

Kto wie w czym był ten silnik, ale ma dodatkowy czujnik temp wiec musi być stary... Znalazłem jakieś schematy po angielsku do KF'a
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 19 lip 2016, 23:00

Ten 3 przewód to tylko ekran.
Czujnik to tylko cewka więc biegunowość nie powinna mieć znaczenia. Ważne aby tylko dawała impulsy z obracania się koła na wale korbowym.
Swoją drogą to ciekawi mnie dlaczego tak mocno każą w manualu zwracać uwagę aby go nie uszkodzić – to przecież trzeba się jednak nieco postarać o to!
Zmierz czy ma jakąś oporność aby wykluczyć przerwę w uzwojeniu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Piotr_ » 20 lip 2016, 07:13

Aparat załóż taki jaki miałeś oryginalnie w aucie, a nie jaki kupiłeś z silnikiem.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323