Przepustnica – jak wyregulować?

Postprzez corpha76lon » 23 maja 2014, 09:49

Witam, przecisciłem sobie przepustnice ale przez brak doświadczenia źle policzyłem obroty wykręcajac tą o to śrubkę
Pytanie zatem jak ja ustawic?
P1050487.jpg
Pytanie zatem jaką ją ustawic?
Załączniki
P1050471.JPG
A tak wygladała przed czyszczeniem
P1050484.JPG
no i po;)
P1050486.JPG
A i jak sie ustawia czujnik położenia przepustnicy? bo chciałbym sprawdzic czy jest dobrze?, gdzieś wyczytałem ze szarpanie przy zmianie biegów i na biegu 1,2,3 moze byc tym spowodowane
Ostatnio edytowano 24 maja 2014, 13:54 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez misiak89-89 » 24 maja 2014, 01:01

możliwe że delikatne szarpnięcia moga być spowodowane złym ustawieniem tps poszperaj na forum znajdziesz na pewno, ustawia się ją miernikiem ele. a śrubę kręcisz ustawiając prawidłowy poziom obrotów silnika podczas odpalonego motoru w trybie serwisowym
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez sr50ce » 25 maja 2014, 16:18

To jest śruba od regulacji obrotów. Załóż przepustnice i w trybie serwisu (zmostkowane styki TEN i GND) ustaw obroty, a co do TPS-u to mam nadzieje, że jego nie ruszałeś przy myciu przepustnicy.. lub chociaż zrobiłeś znak. W trybie serwisu wentylator chłodnicy powinien NIE DZIAŁAĆ, a delikatne dotknięcie (jest metoda na szczelinomierz i na woltomierz) dźwigni przepustnicy powoduje uruchomienie go. Szarpanie z TPS-em ma tyle wspólnego, że jak jest uszkodzony potencjometr który znajduje się w TPS-ie jest odczuwane szarpanie to jest jak ze wzmacniaczem i czeszczącymi głośnikami przy zmianie głośności, uszkadza się ścieżka/ślizgacz w zakresie najczęściej używanych obrotów. Można zmierzyć miernikiem czy nie dochodzi do jakiś anomalii liniowości TPS-u, a druga sprawa.. Już kilka osób testowało zmianę ustawienia TPSu na jakże znane i wkurzające szarpanie i w efekcie przestawienia TPS-u znikało szarpanie ALE zwiększało się spalanie. Zmiana tego położenia jest złym posunięciem (o ile ktoś już nie grzebał i nie przestawił wcześniej). Komputer odczytuje wtedy informacje od TPS-u, że jest on w pozycji wciśniętego pedału gazu i nie dochodzi do hamowania silnikiem, a co za tym idzie nie ma szarpania.. auto sobie powoli zwalnia i jedzie, nie następuje odcięcia wtryskiwaczy czyli ciągle jest podawane paliwo. Mimo, że szarpania nie ma i jazda jest przyjemna to nie jest rozwiązanie problemu. Jeśli w trybie serwisu od razu załącza się wentylator(silnik zgaszony) to znaczy że TPS jest źle ustawiony.
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez corpha76lon » 27 maja 2014, 10:57

A widzisz sr50ce trafna uwaga, wytarcie ścieżki na potencjometrze moze mieć ogromny wpływ na to szarpanie, skołuje szczelinomierz, doczytam jeszcze raz o tym ustawianiu, bo troche tam zawile sie wypowiadają i zobaczymy co z tego bedzie...
Wole założyć tu wątek bo u nas (323f BA) go nie ma... a nie każdy wie ze np w xedosie jest ten sam silnik KF:P
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez corpha76lon » 4 cze 2014, 20:18

A wiec tak, dzis pogrzebałem przy tej przepustnicy i: po pierwsze wiatrak się załączał powyżej 1mm:D ustawiłem czujnik TPS wg opisu 0,15 wiatrak wyłączony – 0,5 włączony, wyregulowałem obroty, co ciekawe w trybie serwisowym ustawiam na 750 obr/min a gdy już zapisze zmiany to są ciut wyższe...:|
No ale niestety po takowym ustawieniu TPS szarpanie nie znikło, postanowiłem ustawić go na dotyk, jak opisywali inni, wyszło mi że przy 0,2mm się włączał wiatrak ale efekt taki sam jak przy 0,5mm, czyli brak poprawy... sczytałem przy okazji błędy i nic, dioda po przekręceniu stacyjki zaświeci na parę sekund i potem cisza
A no i sprawdziłem czy ścieżka na czujniku nie jest wytarta, wpiąłem się w lewy pin minusem bodajże... szkurdesz nie jestem już pewny, ale w skrajny pin, a następnie plusem poklei (zostały 3 wolne) na pierwszym (czyli drugim) zasada wyłącznika, drugi oporność około 3,8k Ohma i po przekręceniu spadała bez żadnych skoków, a na ostatnim była cała wartość potencjometru czyli te 3,8k czy coś koło tego.
Nie miałem możliwości sprawdzać napięć bo wtyczka szczelnie zrobiona, musiałbym kabelki nacinać....

Pytałem o nowy czujnik w sklepie ale nie mieli nigdzie w hurtowniach... na necie też nie widzę żeby gdzieś był takowy, w każdym bądź razie wygląda mi na sprawny...
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Siw-y » 5 cze 2014, 13:33

Nowego w tej chili nie znalazłem ale tu masz zregenerowany :]
http://www.fox.rzeszow.pl/CZUJNIK-POLOZ ... 40%29.aspx
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez corpha76lon » 6 cze 2014, 15:28

DROGOOOOOOOOOOOO! :D

Panowie dziwna sprawa, przejechałem się na dłuższa trasę (50km) i zaczął świrować, spadały obroty, potrafił gasnąc, falowały itp. postanowiłem przestawić TPS na 0,5mm wiatrak włączony, no i wyczytałem gdzieś żeby powyłączać wszelkie radia, światła etc, i na benzynie, tak wiec ustawiłem wszystko na nowo i póki co chodzi tak jak przed ustawianiem czyli niby dobrze, szarpanie najwidoczniej czym innym będzie spowodowane, ale przy okazji sprawdziłem błędy silnika ( wcześniej skasowałem i przez dłuższy czas nic nie wywalało) ale teraz wyskoczyły mi 25 i 12, objaśnił by mi ktoś o co chodzi? skasowałem na nowo i od razu wyskakuje 25 a 12 póki co nie ma


Panowie nie ogarniam, przed chwila zszedłem do auta sprawdzić na nowo kody, i co?! i znowu zero błędów:| sam by się skasował ten 25?! Odpiąłem na zapalonym silniku przepływke, od razu mi wywaliło 8 i 10, ale tym razem nie kasuje, zobaczę czy się samo skasuje?!:|
A tak nawiasem za pierwszym razem jak sczytywałem kody to wyskoczyły mi 17, 23, 24, 41, 46. Wymieniłem lewy elektrozawór od VIRS'ów bo faktycznie był spalony, resztę skasowałem. Do to teraz po nich słuch zaginął, z tym że VIRS'y dalej się nie otwierają a kolega tu na forum pisał że jemu na luzie, normalnie na postoju przy dodaniu gazu się otwierają...
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez dziki » 28 wrz 2014, 11:59

Dziwna sprawa, mi tu śmierdzi, a może warto zobaczyć czy przez jakieś lewe zwarcia kable od komputera nie stopiły się ? Nie mówię że tak jest ale może
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2014, 10:52
Posty: 12
Skąd: Koło Tarnobrzega
Auto: 323F 2.0 v6 95'

Postprzez corpha76lon » 29 wrz 2014, 22:52

ale ze chodzi ci o samo-kasowanie sie błedów?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez dziki » 9 lut 2015, 16:52

Taa dla mnie dziwne to jak kasuje i znów wyskakuje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2014, 10:52
Posty: 12
Skąd: Koło Tarnobrzega
Auto: 323F 2.0 v6 95'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323