Witam.
Mam pytanie do was jak w temacie,a mianowicie ubywa mi płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym, a pod silnikiem mam plamę.Płyn nie ucieka w zawrotnym tempie, ponieważ podczas jazdy silnik się nie grzeje,jednak gdy auto postoi z 2 dni,jest plama pod autem(skądś ucieka płyn).
Gdy zajrzałem pod auto za pomocą lewarka,zauważyłem wiszące zielone sopelki płynu chłodniczego,praktycznie na środku silnika(patrząc od dołu). Zaznaczę ,że pompa wody była wymieniana wraz z rozrządem,jakieś 1,5 tyś. km temu,oraz 2 węże odchodzące od chłodnicy(patrząc na silnik ten z lewej strony na widoku,oraz ten z prawej strony mniej widoczny,idący od dołu chłodnicy do silnika) i są dobrze zamontowane,z nich nie ucieka płyn.
Pytanie co może być przyczyną,skąd ten płyn może uciekać?
Ubywa płynu chłodniczego,jaka może być przyczyna?
Strona 1 z 1
Sprawdz czy nie ucieka z przewodów wodnych idących do i z reduktora lpg, przedewszystkim połączenia przy termostacie idące do nagrzewnicy bo tam się wpina węże lpg, wsadź rękę i pomacaj, jak będzie mokro to dokręć opaski metalowe, jeśli tam sucho to szukaj po wężach dalej, sprawdz też obudowę termostatu, jeśli nie to szukaj przy pompie
Wysłane z mojego NEXT
Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Kolega dobrze prawi Ale z LPG strzelile lubi na opaskach cieknac ale tez jak termostat byl zmieniany lubi sie od niego saczyc,na bloku nic nie ma bo splywa i szybko odparowuje.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Kolego sprawdź reduktor od gazu i trójniki za nim czy opaski sie nie poluzowały ( zobacz czy nie mokre i podokręcaj je ) ale bardziej prawdopodobna bedzie ta ciemniejsza wersja czyli poparz na pompe wody ...
Witam.
Podokręcałem opaski na przewodach przy reduktorze,bo były mokre oraz opaski na przewodach za przepustnicą (chyba to przewody od gazu,nie jestem mechanikiem),bo miały na sobie osad prawdopodobnie po wyparowanym płynie i jak narazie problem ustąpił,już nie mam plamy pod autem.
Natomiast zauważyłem,że jeśli doleje płynu i stan jest np.w połowie zbiorniczka to ten płyn ucieka
i jak zejdzie poniżej LOW (około 2 cm,do takim małych literek,które są na zbiorniczku jak ktoś się przyjrzy)
to stoi w miejscu,ani mniej,ani więcej i jeżdzę już tak ponad miesiąc(więc nie wydaje mi się żeby to była uszczelka pod głowicą,bo wtedy stan nie utrzymywałby się na tych literkach tylko płynu by było coraz mniej).Jak myślicie,czy może być tak że gdy płynu jest więcej to podczas jazdy zwiększa swoją objętość pod wpływem temp. i wywala płyn przez korek,bo jak mam na tych literkach poniżej low to trzyma stan,ale tak nie powinno być.Czy ktoś miał podobną przypadłość??
Podokręcałem opaski na przewodach przy reduktorze,bo były mokre oraz opaski na przewodach za przepustnicą (chyba to przewody od gazu,nie jestem mechanikiem),bo miały na sobie osad prawdopodobnie po wyparowanym płynie i jak narazie problem ustąpił,już nie mam plamy pod autem.
Natomiast zauważyłem,że jeśli doleje płynu i stan jest np.w połowie zbiorniczka to ten płyn ucieka
i jak zejdzie poniżej LOW (około 2 cm,do takim małych literek,które są na zbiorniczku jak ktoś się przyjrzy)
to stoi w miejscu,ani mniej,ani więcej i jeżdzę już tak ponad miesiąc(więc nie wydaje mi się żeby to była uszczelka pod głowicą,bo wtedy stan nie utrzymywałby się na tych literkach tylko płynu by było coraz mniej).Jak myślicie,czy może być tak że gdy płynu jest więcej to podczas jazdy zwiększa swoją objętość pod wpływem temp. i wywala płyn przez korek,bo jak mam na tych literkach poniżej low to trzyma stan,ale tak nie powinno być.Czy ktoś miał podobną przypadłość??
- Od: 26 lut 2014, 20:42
- Posty: 13
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F (BA) 2.0 V6
rok. prod. 1995
Pod korkiem na zbiorniczku wyrównawczym masz zawór ciśnieniowy który w przypadku nadmiaru płynu wyrzuci go przez przelew, ale nie powinno by tak jak piszesz że jak dolejesz na stan to go wywali, może właśnie ten korek ci szwankuje
- Od: 8 lis 2010, 10:37
- Posty: 166
- Skąd: Kraśnik/Lublin
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r
A witam, dołączę się też ze 2 miesiąca temu, nie wiem czy od temp. V czy zmęczenie materiału ale warto popatrzeć na dystans między silnikiem a ścianą grodziową ( w BA na styk miejsca ), częstym powodem jest pęknięcie plastika w wężykach między dołem przepustnicy a nagrzewnicą chwilę pod VRIS`ami, na kanale pieprzyłem się 3 ze godziny z plasticzkiem, opaską i wężykiem
- Od: 2 lip 2014, 10:52
- Posty: 12
- Skąd: Koło Tarnobrzega
- Auto: 323F 2.0 v6 95'
Witam, nie chce zakładać nowego postu , ale mam problem z wyciekającym płynem prawdopodobnie zlokalizowałem awarie ale potrzeubuję porady, czy jak mam mazde 323f ba z 97 z klimą to podejdzie chłodnica z mazdy bez klimy, czym wogóle się róźnią te chłodnice. Pozdr
- Od: 2 sty 2010, 14:04
- Posty: 123
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 323 f ba 97 1.5 16v
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość