Wymiana pasków alternatora i pompy wspomagania R4 i V6

Postprzez Harnas19 » 28 lis 2010, 14:48

A czym sie będzie objawiało to że łożyska poszły ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez Przemek323c » 3 gru 2010, 20:51

A czy to normalne ze gdy pasek piszczy to moc silnika spada ? <oczy>
Przemek323c
 

Postprzez skrzaty » 4 gru 2010, 00:03

Przemek323c napisał(a):A czy to normalne ze gdy pasek piszczy to moc silnika spada ? <oczy>
u mnie jest tak samo, piszczal przez chwile po najechaniu np na wieksza kaluze, spadek mocy byl odczuwalny, pomagalo chwilowe zdjecie nogi z gazu
tez jestem ciekawy czy to przez pasek od alternatora czy ten drugi
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 13:01
Posty: 62
Auto: 323f BA 1.5 16V 96r

Postprzez Przemek323c » 4 gru 2010, 20:18

Czy taki sam spadek moze wystapic kiedy pasek jest za mocno naciagniety ?
Przemek323c
 

Postprzez Silverlynx » 5 sty 2011, 14:35

Hej. Czy może ktoś potwierdzić jakie paski wchodzą do 323F BA Z5 '95 bez klimy? Wiem, że niby pisze na początku, jednak nie jestem przekonany co do podanych rozmiarów. Wydaje mi się, że do alternatora wchodzi 4PK 885 a do pompy wspomagania 4PK 890. Tak jest wg katalogu intercars i 3 sklepów do których dzwoniłem. Aktualnie mam upieczony pasek bando 4PK 890 na alternatorze wymieniany w listopadzie. Po prostu od założenia piszczał, a że jakoś nie było mi po drodze do warsztatu w którym mi go założyli, a samodzielne naciągnięcie przekładałem na jutro, jutro(...) to eliminowałem piszczenie gazowaniem silnika. I przed świętami tak przygazowałem, że z paska zaczęły lecieć strzępy gumy, biały dym a wszystko to w zachwycającej oprawie zapachowej :)
Naszła mnie dodatkowo taka myśl, że pewna część problemów (o których dosyć często na forum czytałem) z piszczącymi, nowymi paskami może być wynikiem ich złego dobrania :)


EDIT:

Ok, sam sobie potwierdzę :)
alternator – 4PK 885
pompa – 4PK 890

póki co, od 70km cisza !
Początkujący
 
Od: 7 gru 2010, 15:23
Posty: 8
Skąd: Katowice

Postprzez TonSiL » 16 sty 2011, 13:37

Jakby kto szukał (a znajdą się tacy :)) to:

Mazda 323F BA Z5 z klimą:
Pasek napędu alternatora i pompy wody – ContiTech 4PK 885
Pasek napędu klimy i pompy wspomagania – ContiTech 4PK 1000

Koszt do 50 zł za dwa paski.

Pozdro :]
TonSiL
 

Postprzez mariut22 » 18 sty 2011, 22:59

jak ci pójdą łożyska to będziesz miał charakterystyczne metaliczne dzwonienie które usłyszysz jak będziesz stał na zewnątrz samochodu z środka mało prawdopodobne żebyś usłyszał.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 21:14
Posty: 6
Skąd: Osjaków/Bełchatów/Sieradz
Auto: Mazda 323F 1,5 16V '96r. LPG

Postprzez mariut22 » 18 sty 2011, 23:08

Kolego co do akumulatora i jeszcze Centry Futura to nie był bym taki go pewny bo to zależy jak trafisz ale wszystkie padaja max do 6 miesiecy po upływie gwarancji a mi padł po nie całym roku więc unikajcie ich a z alternatorem to radziłbym sprawdzić ci szczotki może one są tylko do wymiany.


a co do żywotności pasków to tak co 45.000 należy je wymieniać ja znalazłem taki zapis w instrukcji i u mnie po takim dystansie zaczoł piszczeć i czeka go wymiana
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 21:14
Posty: 6
Skąd: Osjaków/Bełchatów/Sieradz
Auto: Mazda 323F 1,5 16V '96r. LPG

Postprzez gutek071 » 30 mar 2011, 08:44

Witam. Jakieś 2 miesiące temu wymienione miałem paski od alternatora i wspomagania. Teraz głównie na zimnym silniku przy obrotach 1300 – 2200rpm pojawił się pisk dużo gorszy niż był na starych paskach. Dodam że dzieje się tak tylko w trakcie jazdy, na postoju cisza. Czy to może być kwestia tego że mechanik coś spartolił czy źródła tego wrzasku szukać raczej gdzie indziej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez Silverlynx » 2 kwi 2011, 18:40

Próbowałeś je trochę podciągnąć? Mnie po wymianie mechanik powiedział, że za jakiś czas mogą zacząć piszczeć, więc mam do niego podjechać i mi to zrobi. Na szczęście nie mam z tym problemów.
Możliwe, że nowe paski muszę się "ułożyć" (czy coś tam <zeby> ). Ewentualnie jeśli piszczą ci od samego początku (jak u mnie przy pierwszej wymianie), możliwe, że masz któryś źle dobrany (za duży).
Początkujący
 
Od: 7 gru 2010, 15:23
Posty: 8
Skąd: Katowice

Postprzez gutek071 » 11 kwi 2011, 09:35

Mechanik poprawił naciąg pasków i przeszło:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez no_fear » 6 lip 2011, 13:19

już nic :]
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez maniaco » 3 sie 2011, 11:07

a ja mam takie pytanko, czy wymieniając rozrząd wymieniane są również wspominane paski, czy to inna historia?
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez Snakes34 » 9 sie 2011, 20:39

paski wymieniasz obowiązkowo, wszystko masz opisane w poradniku.,...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2010, 18:21
Posty: 24
Auto: MAZDA 323F BJ 2.0 DITD 00r.

Postprzez devil-80 » 28 wrz 2011, 12:10

A jakie są nr pasków klinowych do 1.4 16v 323f bj rok 99 bez klimy,ze wspomaganiem?
czy poszarpany na bokach pasek od alternatora może mieć wpływ na to,że silnik na postoju jakby szarpał i spadek mocy?
Jakiej firmy najlepiej kupić paski dayco,gates,bosch,conti a może inny?
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez MatiCK512 » 2 paź 2011, 11:31

wymieniałem cały rozrząd w swojej Z5 i wymieniłem takze od alternatora i wspomagania , i kurna pasek od pompy piszczy za każdym razem gdy odpale silnik na zimnym , piszczenie trwa jakieś 5-10 sec , i pózniej jest całkowita cisza . pasek naciągnięty jest odpowiednio . moze być wina trefny pasek ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2011, 14:16
Posty: 107
Skąd: KIELCE
Auto: Mazda 323F 1.5

Postprzez rafał88 » 2 paź 2011, 15:41

A wyczysciles kola pasowe?? Ja robilem to jakis miesiac temu i bylo syfu od hu..a. wiekszosc pisze ze to wina paskow nawet nowych a wystarczy wszystko porzadnie wyczyscic, najlepiej kolo na wale sie czysci:D heheh
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez pawcio1017 » 29 lis 2011, 18:15

Podpowie mi ktoś jak rozpoznać padające łozysko na alternatorze? <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez MatiCK512 » 29 lis 2011, 22:45

okazało się ze na pasku od alternatora jeden klin został cały zerwany ;/ pasek wymieniony i jest OK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2011, 14:16
Posty: 107
Skąd: KIELCE
Auto: Mazda 323F 1.5

Postprzez flashmaniac » 28 gru 2011, 16:06

Jakiej firmy najlepiej kupić pasek do napędu alternatora ?
Obecnie mam chyba "Bando". Został podciągany już kilka razy i dziś znowu musiałem go podciągnąć bo piszczał. Jaki macie luz na pasku alternatora ? U mnie teraz ugina się może z 1mm :)
Jak tylko zrobię żeby luz był z 0.5 cm to od razu piszczy. Nie mam już cierpliwości do tego paska.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323