Swap 2.0 KF ---> 2.5 KL-DE z Ford Probe/626

Postprzez krzysek71 » 22 sty 2016, 13:47

Lub poszukać podpory od proboszcza ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez corpha76lon » 22 sty 2016, 13:50

Piotr_ napisał(a):Wszystko p&p raczej :)
Skrzynię zostaw z KF-a bo KL-a za długa jest :)


Dopisano 22 sty 2016, 13:44:
Za długa fizycznie czy chodzi o biegi? przełożenia zębate wewnątrz skrzyni?
A co z ukłądem wydechowym?
Piotr_ napisał(a):Wszystko p&p raczej :)
Skrzynię zostaw z KF-a bo KL-a za długa jest :)
Może być tak że długa półoś ma troszkę inne mocowanie na podporze i trzeba delikatnie przerobić :)

Dopisano 22 sty 2016, 13:44:

Nie patrz co było w probe tylko w twojej BA ;)


No jeżeli chodzi o komputer to muszę patrzeć na probe bo silnik nie jest z mojej mazdy tylko z probe:P
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez krzysek71 » 22 sty 2016, 13:55

Silnik i na twoim kompie odpali i będzie jezdził.U mnie z X6 została przepływka, wiązka elektryczna alternator, pompa wspomagania ,skrzynia biegów,komputer reszta wszystko jest z probe i jest <spoko>
Ostatnio edytowano 22 sty 2016, 14:02 przez krzysek71, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Piotr_ » 22 sty 2016, 13:55

Nie, ponieważ ten silnik będzie chodził na każdym kompie od kl-a...nieistotne czy to 626,mx6 czy xedos9 :)
Silniki są takie same a ty musisz się wpinać z kompem w swoją wiązkę od BA :)
Zostawiłbym komputer od niej razem z przepływomierzem i będziesz spokojny że wszystko chodzi i działa jak należy. Moc zweryfikujesz na hamowni i jeżeli silnik trzyma serię to ją będziesz miał .
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez krzysek71 » 22 sty 2016, 14:05

O kurna to samo razem napisaliśmy :D w jednym czasie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez corpha76lon » 23 sty 2016, 13:56

Piotr_ napisał(a):Silniki są takie same a ty musisz się wpinać z kompem w swoją wiązkę od BA :)


Co masz na myśli teraz? bo chyba nie rozumie, kompa przecież wpinam do wiązki od silnikia... a na silniku jest teoretycznie wiązka z probe także? A zdaje sie że wiązka silnika jako tako nie łaczy sie z instalacją całego auta... czy jestem w błędzie?

A swoją drogą, tak na logikę moją ;) to komp z KF wykorzysta moc z KL'a?
Czy tam przypadkiem nie sa mapy dostosowane pod litraż z KF'a? Bo tego troche nie ogarniam.

Panowie a czym sie różni przepływka KL01 od KL02, mam teoretycznie obie ale jedna jest bez naklejki a są identyczne?


Pany nie ma przepływki KL01 a jak jest to niech mi ktoś pokaże zdjecie! Bede miał na zbyciu jedna przepłwyke KL02 jak co;) jak poskładam wszystko do kupy i sprawdzę czy na pewno jest sprawna.

Potrzba mi wtyczki z aparatu zapłonowego viewtopic.php?f=14&t=189042 ktoś coś?

Hej ej, wszyscy juz olali temat czy nie maja nic do powiedzenia?!
Zabieram sie za wymiane rozrządu i nie wiem jak odkręcić koło pasowe na wale korbowym, które blokuje mi obudowy ;/

Jakby to kogoś interesowało to znalazłem patent na forum Forda, mianowicie odkręcamy blaszke pod skrzynią i tam mamy dostęp do koła zamachowego, nastepnie w otwór 10mm wkładamy np śrubkę hehe i krecimy;) u mnie poszło dosć gładko, silnik nowy także...

Pytanie tylko jak bardzo naciagać pasek?
Załączniki
IMG_0246 (Copy).JPG
IMG_0250 (Copy).JPG
IMG_0251 (Copy).JPG
IMG_0254 (Copy).JPG
IMG_0255 (Copy).JPG
IMG_0257 (Copy).JPG
IMG_0258 (Copy).JPG
IMG_0259 (Copy).JPG
IMG_0262 (Copy).JPG
IMG_0263 (Copy).JPG
IMG_0264 (Copy).JPG
IMG_0265 (Copy).JPG
IMG_0266 (Copy).JPG
IMG_0267 (Copy).JPG
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

PostTen post został usunięty przez corpha76lon 15 lut 2016, 20:27.

Postprzez sr50ce » 25 lut 2016, 21:32

Oj daaaaawno nie zaglądałem na forum aż wstyd się przyznać :( ale czasu coraz mniej.. Ale wracając do tematu silniczek Ci się trafił że aż ślinka cieknie nawet jeśli to DE a nie ZE. Niestety nie pomogę co do DE i swapu bo znam się tylko na KF :) Patrząc na rozrząd i stan przejechanych km to grzech wymieniać go i tam coś ruszać ale z drugiej strony długo to stało i te rdzawe naloty też o czymś świadczą. Co do samej wymiany rozrządu patrz na znaki i wszystko się złoży jak powinno. Rysunki też gdzieś na forum powinny się znaleźć. Jak znajdę chwile czasu będę śledzić temat
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez corpha76lon » 16 mar 2016, 23:46

W końcu ruszyłem z przekładką... Dziś wymontowałem półosie i gaz, jutro planuje między innymi zlać płyny. Miałem to zrobić dziś... na ciepłym silniku ale niestety nie miałęm do czego ;/

Poniżej zdjęcie oryginalnej świecy, tak w woli ciekawostki:D

A powiedzcie mi co to je w prawym górnym rogu? idzie do niego wężyk z przepustnicy przez solenoid (elektrozawór)
Załączniki
IMG_0274 (Copy).JPG
IMG_0275 (Copy).JPG
IMG_0301 (Copy) (Copy).JPG
Co to je?
IMG_0303 (Copy) (Copy).JPG
20160316_195229.jpg
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 17 mar 2016, 19:03

Ta puszka to jakiś filtr węglowy oparów paliwa.
Ale jak to działa i na ile jest to "niezbędne" to nigdy nie zastanawiałem się ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez corpha76lon » 17 mar 2016, 21:50

A dziękuje za odpowiedź;) Ciekaw jestem czy w Probe tez tak było, bo nie bardzo widzę żeby coś z tego nowego silnika miało wyłazić na tą puszkę. A tak w ogóle powiedzcie mi panowie czy jest możliwe żeby w probe były montowane silniki z napisem mazda na pokrywie zaworów?! Bo patrząc na serwisówke Haynes na zdjęciach jest logo FORD! i teraz obawiam się że [cenzura] założyłem wiązkę nie z tego auta co trzeba;/ a to by wiele mogło zmienić, możliwe że w 626 będzie podobna wiązka układem do KF'a w 323F...


A tak nawiasem to do [cenzura] nędzy jak odkręcić tylną poduszkę?! dojście tam jest tragiczne;/
Jedyne wyjście to odkręcić most i dopiero wtedy mamy dojście do śrub...

Przednia poduszka jest nieco inna od tej w nowym i przede wszystkim na grubszych śrubach montażowych;/ Tylna z kolei jest większa, i rozstaw otworów większy... Nie wiem teraz czy przerabiać te z 2,5 czy montować na poduchach z KF'a (nowych), które są na pewno słabsze...

Wiązka na KL'u na szczęście łatwa będzie do przerobienia. Rozchodzi się o wpięcie rozrusznika i alternatora w skrzynkę z bezpiecznikami (stacyjka).

Aha taka ciekawostka, pompa, czy tam sprężarka od klimy ma przeciwny układ węży;] ciekawe czy wynika to z tego że ponoć to anglik był... tak jak ponoć z forda...
Załączniki
IMG_0339 (Copy) (Copy).JPG
poduskzi.jpg
IMG_0338 (Copy).JPG
IMG_0337 (Copy).JPG
IMG_0342 (Copy).JPG
IMG_0345 (Copy).JPG
IMG_0347 (Copy).JPG
IMG_0348 (Copy).JPG
IMG_0350 (Copy).JPG
IMG_0336 (Copy) (Copy).JPG
W KL'u nie ma wyprowadzenia na zbiornik z płynem chłodniczym, dlatego też musze to przekręcic do siebie, przypuszczam że w "fordzie" zbiornik moze byc podpiety pod chłodnice...
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez sr50ce » 31 mar 2016, 19:29

Tak ale niestety żeby tylna poduszkę wytargać musisz trawers przynajmniej opuścić na tyle żeby tam kluczem podjeść. Wiem bo wyciągałem ją kilka razy zarówno z silnikiem poza komora jak i z silnikiem w komorze (to chyba najgorsza czynność jaka miałem do czynienia w tym aucie a czeka mnie to po raz kolejny) Nie wkładaj poduszek od KF chociażby nie wiem w jakim dobrym były stanie.
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez corpha76lon » 31 mar 2016, 21:21

O rany, już myślałem ze mnie wszyscy olali, dzięki. No wiesz co te poduszki są większe, zrobię niebawem zdjęcia do porównania, i obawiam się czy będzie wszystko ok. W ogóle na skrzyni (od spodu) mam dodatkową poduchę;] ale musiałbym zrobić na nią otwory, też to rozważam, wszystko może tu jutro opisze i wrzucę zdjęcia. Ostatnio sporo roboty mam (sezon się zaczął w pracy) i ciężko z czasem...

Dlaczego nie warto wkładać nowych ?

A więc tak, problem mam z półosią wewnętrzna. Mianowicie w mocowaniu podpory muszę zrobić otwór na śrubę bo brakuje jednego "oczka" w KL'u, a dodatkowe jest zaś tam gdzie widzicie na zdjęciach.
W zasadzie taka niespodzianka nie była by niczym uciążliwym gdyby nie fakt, iż po przykręceniu tejże półosi ciężko się kręci... a jak poluzuje śrubę i delikatnie poruszam to łapie moment gdzie całość jest w osi i kręci się bez większych oporów... Nie wiem z czego to może wynikać, wygląda wszystko identycznie... Robić jakieś podkładki czy coś? co by to wyosiować czy może niczemu to nie będzie szkodzić i że tak to ujmę samo się "dotrze"...?

Następne pytanie, myślę wymienić łożysko w tej podporze bo gdy chycę ją w imadło to są delikatne luzy na ośce a miałem problem z drganiami gdy dodawałem gazu przy prędkości 100-130 km/h (koła były wyważane) No i pytanie czy da się to jakoś zrobić, bo wydaje mi się że to na gorąco było osadzane...

No i chyba na ta chwile ostatnie pytanie odnośnie pompy wspomagania, u mnie wychodzi jeden przewód na maglownice... a w KL'u dwa... i amba, nie wiem o co chodzi, ktoś coś? słyszałem coś o podwójnym sterowaniu wspomagania, że na postoju włącza się drugie ciśnienie co by było lżyj, ponoć to w sportowych samochodach je montowane. Ktoś coś?
(Zawsze mogę przekręcić starą, wiem o tym;] ale wolałbym tą nową:D )
Załączniki
kolektory wyd.jpg
IMG_0357 (Copy).JPG
IMG_0358 (Copy).JPG
IMG_0353 (Copy).JPG
IMG_0354 (Copy).JPG
IMG_0361 (Copy).JPG
Tu jest ta dodatkowa poduszka pod skrzynia biegów
20160331_193151.jpg
20160331_193217.jpg
IMG_0384 (Copy) (Copy).JPG
IMG_0382 (Copy) (Copy) (Copy).JPG
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez sr50ce » 3 kwi 2016, 21:58

U mnie też bieda z czasem już od dłuższego czasu a będzie jeszcze gorzej:(. Niestety nie miałem do czynienia z KL-em tu musiałby się ktoś w temacie swapu lub samego KL wypowiedzieć ale KF-a znam dość dobrze i mam nadzieję że w końcu za skocze forum pewna ciekawostka ale wszystko w swoim czasie. Wracając do tematu poduszek to nie wiem jak wyglądają od KL-a ale w moim temacie który z reszta znasz viewtopic.php?f=458&t=158714 jest trochę o poduszkach. Mi poduszki zalewali w Olkuszu i silnik jak szarpał tak szarpie i zrobię jeszcze jedno podejście za jakiś czas i będę kazał im zrobić raz jeszcze poduszki ale już nie na wzór oryginalnych tylko pełne bez żadnych otworów. Doczytałem w 2 wątkach na forum właśnie przy okazji swapu i wiem że tam chłopaki mieli lane poliuretanem, ale nie wyglądały jak fabryczne tylko były masywniejsze i zachwalali że jest lepiej jak w fabryce wiec zbierając informacje w tym temacie wszystko wskazuje, że te nasze z KF-a poduszki są nieudane, ale w 100% potwierdzę to jak sam się o tym przekonam. Co do półosiek.. rozglądałem się w temacie i nie pamiętam już namiarów, ale są firmy które zajmują się regeneracja i zrobią z półosią wszystko.. przynajmniej tak się chwalą:) bo koszt oryginału tak jak koszt wszystkiego co oryginalne do tej mazdy to straszny koszt. Nie radziłbym tej podpory przykręcać jeśli coś ciężko chodzi. To trzeba wyosiować i choć wiedziałem z tą półosią będzie problem bo sam planowałem swap, ale nie kojarzę żeby ktoś wspominał, że tego typu problem
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez ProboszczV6 » 5 kwi 2016, 11:53

Nie założysz swojej podpory półosi do starszej wersji silnika KL. Potrzebujesz podporę z 3 otworami ułożonymi w trójkąt
http://allegro.pl/polos-mazda-ford-probe-i6094035442.html tak jak na tej aukcji np. zobacz zdjęcie. W roczniku 95 było już wszystko "zunifikowane" . Takie podpory były też w 626 i Mx6 w starszych rocznikach.
Łożysko w podporze półosi to 6206 z luzem C3, a wibracje miałeś najpewniej od luźnego przegubu wewnętrznego.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez corpha76lon » 5 kwi 2016, 21:03

Ku zaskoczeniu panowie pasuje ta moja półoś, problem był w czym innym. Mianowicie, wbiłem luz i kręciłem obiema półosiami, a gdy pobawiłem się biegami dyfer w skrzyni musiał się ułożyć i zelżało...
Wywierciłem ten otwór, przykręciłem na dwóch śrubach i chyba było by ok ?
Faktycznie proboszczu mam na nim lekki luz, ciężko się to wymienia? próbowałem zbijać młotkiem ale nie tędy chyba droga.
Co do poduszek będę chciał zamontować na tych z KL'a.

Kompresor od klimy też musiałem wymienić na stary;/ czyli z KF'a. Drobna różnica w złączach węży;/ a dokładnie średnice gniazd.

Końcówka kolektora wydechowego z KL'a nie zgrywa się z resztą . Tak więc kolektory należy przekręcić z KF'a. Jakby który nie wiedział;]

Troche wyżej pytałem o wężyk co idzie z przepustnicy na filtr węglowy oparów paliwa, W KL'u też jest taki motyw.
Schemat tyczy się silników z rocznika 1996 wzwyż. W starszych nie ma tej gałęzi na czerwono zaznaczonej;) Swoją drogą fajnie by było jakby ktoś potrafił wyjaśnić różnice;P

Gdzieś wyczytałem, że ten dzyndzel co zaznaczyłem na fioletowo to jakieś dodatkowe wspomaganie serwa od hamulców. Także należy go zaślepić jak się nie posiada takowego bajeru.
Załączniki
VRIS KL.jpg
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez corpha76lon » 26 kwi 2016, 15:14

Widzę panowie spore zainteresowanie tematem...;)

Panowie, niech mi ktoś coś powie na temat olejów, do skrzyni wyczytałem, że SAE 75W/90, tzn producent zaleca;]
A co z olejem silnikowym? Jakby nie było silnik chyba nie jest jakoś super dotarty, a wyczytałem żeby takowy silnik na dotarcie zalać 20W50.
Producent zaleca 5W30.

Co mi doradzicie?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 26 kwi 2016, 23:26

20W50 to nie będzie za gęsty olej dla tego silnika?
Ja "zachowawczo" na czas docierania po remoncie użyłbym jednak 10W40 by później przejść na 5W40
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez corpha76lon » 27 kwi 2016, 03:44

No ok, a ile km byś proponował gościa docierać?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 27 kwi 2016, 07:02

Ja jak robiłem remont motorka w swojej efce (głowica + pierścienie + panewki) to pierwszą wymianę oleju zrobiłem po ok 1000km a następną już po 10kkm.
Na pierwszy olej poszedł Valvoline 10W40 a teraz mam Elf 5W40.
Niedługo biorę się za remont motorka w X9 i w zasadzie z olejami podobnie planuję zrobić.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323