Swap 2.0 KF ---> 2.5 KL-DE z Ford Probe/626
Piotr_ napisał(a):Wszystko p&p raczej![]()
Skrzynię zostaw z KF-a bo KL-a za długa jest![]()
Dopisano 22 sty 2016, 13:44:
Za długa fizycznie czy chodzi o biegi? przełożenia zębate wewnątrz skrzyni?
A co z ukłądem wydechowym?Piotr_ napisał(a):Wszystko p&p raczej![]()
Skrzynię zostaw z KF-a bo KL-a za długa jest![]()
Może być tak że długa półoś ma troszkę inne mocowanie na podporze i trzeba delikatnie przerobić
Dopisano 22 sty 2016, 13:44:
Nie patrz co było w probe tylko w twojej BA
No jeżeli chodzi o komputer to muszę patrzeć na probe bo silnik nie jest z mojej mazdy tylko z probe:P
Silnik i na twoim kompie odpali i będzie jezdził.U mnie z X6 została przepływka, wiązka elektryczna alternator, pompa wspomagania ,skrzynia biegów,komputer reszta wszystko jest z probe i jest 

Ostatnio edytowano 22 sty 2016, 14:02 przez krzysek71, łącznie edytowano 1 raz
Nie, ponieważ ten silnik będzie chodził na każdym kompie od kl-a...nieistotne czy to 626,mx6 czy xedos9
Silniki są takie same a ty musisz się wpinać z kompem w swoją wiązkę od BA
Zostawiłbym komputer od niej razem z przepływomierzem i będziesz spokojny że wszystko chodzi i działa jak należy. Moc zweryfikujesz na hamowni i jeżeli silnik trzyma serię to ją będziesz miał .
Silniki są takie same a ty musisz się wpinać z kompem w swoją wiązkę od BA
Zostawiłbym komputer od niej razem z przepływomierzem i będziesz spokojny że wszystko chodzi i działa jak należy. Moc zweryfikujesz na hamowni i jeżeli silnik trzyma serię to ją będziesz miał .
Piotr_ napisał(a):Silniki są takie same a ty musisz się wpinać z kompem w swoją wiązkę od BA![]()
Co masz na myśli teraz? bo chyba nie rozumie, kompa przecież wpinam do wiązki od silnikia... a na silniku jest teoretycznie wiązka z probe także? A zdaje sie że wiązka silnika jako tako nie łaczy sie z instalacją całego auta... czy jestem w błędzie?
A swoją drogą, tak na logikę moją
Czy tam przypadkiem nie sa mapy dostosowane pod litraż z KF'a? Bo tego troche nie ogarniam.
Panowie a czym sie różni przepływka KL01 od KL02, mam teoretycznie obie ale jedna jest bez naklejki a są identyczne?
Pany nie ma przepływki KL01 a jak jest to niech mi ktoś pokaże zdjecie! Bede miał na zbyciu jedna przepłwyke KL02 jak co;) jak poskładam wszystko do kupy i sprawdzę czy na pewno jest sprawna.
Potrzba mi wtyczki z aparatu zapłonowego viewtopic.php?f=14&t=189042 ktoś coś?
Hej ej, wszyscy juz olali temat czy nie maja nic do powiedzenia?!
Zabieram sie za wymiane rozrządu i nie wiem jak odkręcić koło pasowe na wale korbowym, które blokuje mi obudowy ;/
Jakby to kogoś interesowało to znalazłem patent na forum Forda, mianowicie odkręcamy blaszke pod skrzynią i tam mamy dostęp do koła zamachowego, nastepnie w otwór 10mm wkładamy np śrubkę hehe i krecimy;) u mnie poszło dosć gładko, silnik nowy także...
Pytanie tylko jak bardzo naciagać pasek?

Oj daaaaawno nie zaglądałem na forum aż wstyd się przyznać
ale czasu coraz mniej.. Ale wracając do tematu silniczek Ci się trafił że aż ślinka cieknie nawet jeśli to DE a nie ZE. Niestety nie pomogę co do DE i swapu bo znam się tylko na KF
Patrząc na rozrząd i stan przejechanych km to grzech wymieniać go i tam coś ruszać ale z drugiej strony długo to stało i te rdzawe naloty też o czymś świadczą. Co do samej wymiany rozrządu patrz na znaki i wszystko się złoży jak powinno. Rysunki też gdzieś na forum powinny się znaleźć. Jak znajdę chwile czasu będę śledzić temat
- Od: 15 kwi 2012, 20:30
- Posty: 102
- Skąd: Ziemia Wieluńska
- Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8
W końcu ruszyłem z przekładką... Dziś wymontowałem półosie i gaz, jutro planuje między innymi zlać płyny. Miałem to zrobić dziś... na ciepłym silniku ale niestety nie miałęm do czego ;/
Poniżej zdjęcie oryginalnej świecy, tak w woli ciekawostki:D
A powiedzcie mi co to je w prawym górnym rogu? idzie do niego wężyk z przepustnicy przez solenoid (elektrozawór)
Poniżej zdjęcie oryginalnej świecy, tak w woli ciekawostki:D
A powiedzcie mi co to je w prawym górnym rogu? idzie do niego wężyk z przepustnicy przez solenoid (elektrozawór)
Ta puszka to jakiś filtr węglowy oparów paliwa.
Ale jak to działa i na ile jest to "niezbędne" to nigdy nie zastanawiałem się
Ale jak to działa i na ile jest to "niezbędne" to nigdy nie zastanawiałem się
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
A dziękuje za odpowiedź;) Ciekaw jestem czy w Probe tez tak było, bo nie bardzo widzę żeby coś z tego nowego silnika miało wyłazić na tą puszkę. A tak w ogóle powiedzcie mi panowie czy jest możliwe żeby w probe były montowane silniki z napisem mazda na pokrywie zaworów?! Bo patrząc na serwisówke Haynes na zdjęciach jest logo FORD! i teraz obawiam się że [cenzura] założyłem wiązkę nie z tego auta co trzeba;/ a to by wiele mogło zmienić, możliwe że w 626 będzie podobna wiązka układem do KF'a w 323F...
A tak nawiasem to do [cenzura] nędzy jak odkręcić tylną poduszkę?! dojście tam jest tragiczne;/
Jedyne wyjście to odkręcić most i dopiero wtedy mamy dojście do śrub...
Przednia poduszka jest nieco inna od tej w nowym i przede wszystkim na grubszych śrubach montażowych;/ Tylna z kolei jest większa, i rozstaw otworów większy... Nie wiem teraz czy przerabiać te z 2,5 czy montować na poduchach z KF'a (nowych), które są na pewno słabsze...
Wiązka na KL'u na szczęście łatwa będzie do przerobienia. Rozchodzi się o wpięcie rozrusznika i alternatora w skrzynkę z bezpiecznikami (stacyjka).
Aha taka ciekawostka, pompa, czy tam sprężarka od klimy ma przeciwny układ węży;] ciekawe czy wynika to z tego że ponoć to anglik był... tak jak ponoć z forda...
A tak nawiasem to do [cenzura] nędzy jak odkręcić tylną poduszkę?! dojście tam jest tragiczne;/
Jedyne wyjście to odkręcić most i dopiero wtedy mamy dojście do śrub...
Przednia poduszka jest nieco inna od tej w nowym i przede wszystkim na grubszych śrubach montażowych;/ Tylna z kolei jest większa, i rozstaw otworów większy... Nie wiem teraz czy przerabiać te z 2,5 czy montować na poduchach z KF'a (nowych), które są na pewno słabsze...
Wiązka na KL'u na szczęście łatwa będzie do przerobienia. Rozchodzi się o wpięcie rozrusznika i alternatora w skrzynkę z bezpiecznikami (stacyjka).
Aha taka ciekawostka, pompa, czy tam sprężarka od klimy ma przeciwny układ węży;] ciekawe czy wynika to z tego że ponoć to anglik był... tak jak ponoć z forda...
Tak ale niestety żeby tylna poduszkę wytargać musisz trawers przynajmniej opuścić na tyle żeby tam kluczem podjeść. Wiem bo wyciągałem ją kilka razy zarówno z silnikiem poza komora jak i z silnikiem w komorze (to chyba najgorsza czynność jaka miałem do czynienia w tym aucie a czeka mnie to po raz kolejny) Nie wkładaj poduszek od KF chociażby nie wiem w jakim dobrym były stanie.
- Od: 15 kwi 2012, 20:30
- Posty: 102
- Skąd: Ziemia Wieluńska
- Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8
O rany, już myślałem ze mnie wszyscy olali, dzięki. No wiesz co te poduszki są większe, zrobię niebawem zdjęcia do porównania, i obawiam się czy będzie wszystko ok. W ogóle na skrzyni (od spodu) mam dodatkową poduchę;] ale musiałbym zrobić na nią otwory, też to rozważam, wszystko może tu jutro opisze i wrzucę zdjęcia. Ostatnio sporo roboty mam (sezon się zaczął w pracy) i ciężko z czasem...
Dlaczego nie warto wkładać nowych ?
A więc tak, problem mam z półosią wewnętrzna. Mianowicie w mocowaniu podpory muszę zrobić otwór na śrubę bo brakuje jednego "oczka" w KL'u, a dodatkowe jest zaś tam gdzie widzicie na zdjęciach.
W zasadzie taka niespodzianka nie była by niczym uciążliwym gdyby nie fakt, iż po przykręceniu tejże półosi ciężko się kręci... a jak poluzuje śrubę i delikatnie poruszam to łapie moment gdzie całość jest w osi i kręci się bez większych oporów... Nie wiem z czego to może wynikać, wygląda wszystko identycznie... Robić jakieś podkładki czy coś? co by to wyosiować czy może niczemu to nie będzie szkodzić i że tak to ujmę samo się "dotrze"...?
Następne pytanie, myślę wymienić łożysko w tej podporze bo gdy chycę ją w imadło to są delikatne luzy na ośce a miałem problem z drganiami gdy dodawałem gazu przy prędkości 100-130 km/h (koła były wyważane) No i pytanie czy da się to jakoś zrobić, bo wydaje mi się że to na gorąco było osadzane...
No i chyba na ta chwile ostatnie pytanie odnośnie pompy wspomagania, u mnie wychodzi jeden przewód na maglownice... a w KL'u dwa... i amba, nie wiem o co chodzi, ktoś coś? słyszałem coś o podwójnym sterowaniu wspomagania, że na postoju włącza się drugie ciśnienie co by było lżyj, ponoć to w sportowych samochodach je montowane. Ktoś coś?
(Zawsze mogę przekręcić starą, wiem o tym;] ale wolałbym tą nową:D )
Dlaczego nie warto wkładać nowych ?
A więc tak, problem mam z półosią wewnętrzna. Mianowicie w mocowaniu podpory muszę zrobić otwór na śrubę bo brakuje jednego "oczka" w KL'u, a dodatkowe jest zaś tam gdzie widzicie na zdjęciach.
W zasadzie taka niespodzianka nie była by niczym uciążliwym gdyby nie fakt, iż po przykręceniu tejże półosi ciężko się kręci... a jak poluzuje śrubę i delikatnie poruszam to łapie moment gdzie całość jest w osi i kręci się bez większych oporów... Nie wiem z czego to może wynikać, wygląda wszystko identycznie... Robić jakieś podkładki czy coś? co by to wyosiować czy może niczemu to nie będzie szkodzić i że tak to ujmę samo się "dotrze"...?
Następne pytanie, myślę wymienić łożysko w tej podporze bo gdy chycę ją w imadło to są delikatne luzy na ośce a miałem problem z drganiami gdy dodawałem gazu przy prędkości 100-130 km/h (koła były wyważane) No i pytanie czy da się to jakoś zrobić, bo wydaje mi się że to na gorąco było osadzane...
No i chyba na ta chwile ostatnie pytanie odnośnie pompy wspomagania, u mnie wychodzi jeden przewód na maglownice... a w KL'u dwa... i amba, nie wiem o co chodzi, ktoś coś? słyszałem coś o podwójnym sterowaniu wspomagania, że na postoju włącza się drugie ciśnienie co by było lżyj, ponoć to w sportowych samochodach je montowane. Ktoś coś?
(Zawsze mogę przekręcić starą, wiem o tym;] ale wolałbym tą nową:D )
U mnie też bieda z czasem już od dłuższego czasu a będzie jeszcze gorzej:(. Niestety nie miałem do czynienia z KL-em tu musiałby się ktoś w temacie swapu lub samego KL wypowiedzieć ale KF-a znam dość dobrze i mam nadzieję że w końcu za skocze forum pewna ciekawostka ale wszystko w swoim czasie. Wracając do tematu poduszek to nie wiem jak wyglądają od KL-a ale w moim temacie który z reszta znasz viewtopic.php?f=458&t=158714 jest trochę o poduszkach. Mi poduszki zalewali w Olkuszu i silnik jak szarpał tak szarpie i zrobię jeszcze jedno podejście za jakiś czas i będę kazał im zrobić raz jeszcze poduszki ale już nie na wzór oryginalnych tylko pełne bez żadnych otworów. Doczytałem w 2 wątkach na forum właśnie przy okazji swapu i wiem że tam chłopaki mieli lane poliuretanem, ale nie wyglądały jak fabryczne tylko były masywniejsze i zachwalali że jest lepiej jak w fabryce wiec zbierając informacje w tym temacie wszystko wskazuje, że te nasze z KF-a poduszki są nieudane, ale w 100% potwierdzę to jak sam się o tym przekonam. Co do półosiek.. rozglądałem się w temacie i nie pamiętam już namiarów, ale są firmy które zajmują się regeneracja i zrobią z półosią wszystko.. przynajmniej tak się chwalą:) bo koszt oryginału tak jak koszt wszystkiego co oryginalne do tej mazdy to straszny koszt. Nie radziłbym tej podpory przykręcać jeśli coś ciężko chodzi. To trzeba wyosiować i choć wiedziałem z tą półosią będzie problem bo sam planowałem swap, ale nie kojarzę żeby ktoś wspominał, że tego typu problem
- Od: 15 kwi 2012, 20:30
- Posty: 102
- Skąd: Ziemia Wieluńska
- Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8
Nie założysz swojej podpory półosi do starszej wersji silnika KL. Potrzebujesz podporę z 3 otworami ułożonymi w trójkąt
http://allegro.pl/polos-mazda-ford-probe-i6094035442.html tak jak na tej aukcji np. zobacz zdjęcie. W roczniku 95 było już wszystko "zunifikowane" . Takie podpory były też w 626 i Mx6 w starszych rocznikach.
Łożysko w podporze półosi to 6206 z luzem C3, a wibracje miałeś najpewniej od luźnego przegubu wewnętrznego.

Łożysko w podporze półosi to 6206 z luzem C3, a wibracje miałeś najpewniej od luźnego przegubu wewnętrznego.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Ku zaskoczeniu panowie pasuje ta moja półoś, problem był w czym innym. Mianowicie, wbiłem luz i kręciłem obiema półosiami, a gdy pobawiłem się biegami dyfer w skrzyni musiał się ułożyć i zelżało...
Wywierciłem ten otwór, przykręciłem na dwóch śrubach i chyba było by ok ?
Faktycznie proboszczu mam na nim lekki luz, ciężko się to wymienia? próbowałem zbijać młotkiem ale nie tędy chyba droga.
Co do poduszek będę chciał zamontować na tych z KL'a.
Kompresor od klimy też musiałem wymienić na stary;/ czyli z KF'a. Drobna różnica w złączach węży;/ a dokładnie średnice gniazd.
Końcówka kolektora wydechowego z KL'a nie zgrywa się z resztą . Tak więc kolektory należy przekręcić z KF'a. Jakby który nie wiedział;]
Troche wyżej pytałem o wężyk co idzie z przepustnicy na filtr węglowy oparów paliwa, W KL'u też jest taki motyw.
Schemat tyczy się silników z rocznika 1996 wzwyż. W starszych nie ma tej gałęzi na czerwono zaznaczonej;) Swoją drogą fajnie by było jakby ktoś potrafił wyjaśnić różnice;P
Gdzieś wyczytałem, że ten dzyndzel co zaznaczyłem na fioletowo to jakieś dodatkowe wspomaganie serwa od hamulców. Także należy go zaślepić jak się nie posiada takowego bajeru.
Wywierciłem ten otwór, przykręciłem na dwóch śrubach i chyba było by ok ?
Faktycznie proboszczu mam na nim lekki luz, ciężko się to wymienia? próbowałem zbijać młotkiem ale nie tędy chyba droga.
Co do poduszek będę chciał zamontować na tych z KL'a.
Kompresor od klimy też musiałem wymienić na stary;/ czyli z KF'a. Drobna różnica w złączach węży;/ a dokładnie średnice gniazd.
Końcówka kolektora wydechowego z KL'a nie zgrywa się z resztą . Tak więc kolektory należy przekręcić z KF'a. Jakby który nie wiedział;]
Troche wyżej pytałem o wężyk co idzie z przepustnicy na filtr węglowy oparów paliwa, W KL'u też jest taki motyw.
Schemat tyczy się silników z rocznika 1996 wzwyż. W starszych nie ma tej gałęzi na czerwono zaznaczonej;) Swoją drogą fajnie by było jakby ktoś potrafił wyjaśnić różnice;P
Gdzieś wyczytałem, że ten dzyndzel co zaznaczyłem na fioletowo to jakieś dodatkowe wspomaganie serwa od hamulców. Także należy go zaślepić jak się nie posiada takowego bajeru.
Widzę panowie spore zainteresowanie tematem...
Panowie, niech mi ktoś coś powie na temat olejów, do skrzyni wyczytałem, że SAE 75W/90, tzn producent zaleca;]
A co z olejem silnikowym? Jakby nie było silnik chyba nie jest jakoś super dotarty, a wyczytałem żeby takowy silnik na dotarcie zalać 20W50.
Producent zaleca 5W30.
Co mi doradzicie?
Panowie, niech mi ktoś coś powie na temat olejów, do skrzyni wyczytałem, że SAE 75W/90, tzn producent zaleca;]
A co z olejem silnikowym? Jakby nie było silnik chyba nie jest jakoś super dotarty, a wyczytałem żeby takowy silnik na dotarcie zalać 20W50.
Producent zaleca 5W30.
Co mi doradzicie?
20W50 to nie będzie za gęsty olej dla tego silnika?
Ja "zachowawczo" na czas docierania po remoncie użyłbym jednak 10W40 by później przejść na 5W40
Ja "zachowawczo" na czas docierania po remoncie użyłbym jednak 10W40 by później przejść na 5W40
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No ok, a ile km byś proponował gościa docierać?
Ja jak robiłem remont motorka w swojej efce (głowica + pierścienie + panewki) to pierwszą wymianę oleju zrobiłem po ok 1000km a następną już po 10kkm.
Na pierwszy olej poszedł Valvoline 10W40 a teraz mam Elf 5W40.
Niedługo biorę się za remont motorka w X9 i w zasadzie z olejami podobnie planuję zrobić.
Na pierwszy olej poszedł Valvoline 10W40 a teraz mam Elf 5W40.
Niedługo biorę się za remont motorka w X9 i w zasadzie z olejami podobnie planuję zrobić.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość