Dziwny stuk z tyłu po prawej stronie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez xan » 5 sty 2010, 13:51

No jeździłem bo podobno takie mam teraz. Sprężyny też mam sportowe. Jest nisko i dlatego lepiej żeby było też twardo żeby nie szurać po asfalcie :) Tylko jakoś drogie to wszystko. W porównaniu do niemieckich sprzętów ceny są kosmiczne. Nie wiem czy się z kasą wyrobie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez Lesiu » 5 sty 2010, 16:01

to prawda ceny SĄ kosmiczne, prosiłem kumpla, tego o którym mowa była wcześniej, żeby podskoczył do sklepu i sprawdził mi kilka cen. mówił że w porównaniu do jego golfa ceny części są 2-3 razy większe :P
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 16:04 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez xan » 5 sty 2010, 17:54

Dziwi mnie tylko to że na allegro jakoś mało tych amorków do BA a jeśli już są to kosztują ok 120 zł za sztukę.
http://allegro.pl/item850918659_amortyz ... _nowy.html
albo
http://allegro.pl/item867443715_kamoka_ ... 3f_ba.html

Na ten drugi udzielają dwuletniej gwarancji bez limitu kilometrów. Warto się w coś takiego pakować? Jakich firm się wystrzegać a jakie są polecane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez lesiux » 5 sty 2010, 18:47

mnie też czeka niedługo wymiana amorków ale ja się przychylam ku KYB bo kupić coś taniego i za parę miechów zaś wymieniać to się mija z celem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez xan » 5 sty 2010, 19:26

No niby tak ale ta dwuletnia gwarancja daje mi troche do myślenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez Lesiu » 5 sty 2010, 19:59

jak chcesz kupić coś dobrego bez zastanawiania się i namyślania kup Kayaby,marka znana polecana chwalona *wiadomo czasem trafi sie jakiś niewypał* Kamoke ja mam u siebie na przodzie i niezbyt jestem zadowolony a mam je niecały rok, gwarancja gwarancją ale postawisz auto na kołkach na 2 tygodnie, wyślesz do reklamacji i w sumie albo ci uznają albo nie :D do gwarancji jest też potrzebne potwierdzenie z serwisu/warsztatu że profesjonalna ekipa montowała amorki
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 16:03 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez lesiux » 5 sty 2010, 20:14

w dziale eksploatacja jest temat o amorach kamoki, mnie to jakoś nie przekonuje, dasz 120-140 za kamoke a KYB już za 200zł wychaczysz na allegro, choice is your's
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez xan » 5 sty 2010, 20:46

A będzie mi ta kayaba pasowała pod te sportowe sprężyny? Nie będzie to za miękkie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez lesiux » 6 sty 2010, 08:49

teraz masz jakie amory?jak seria to te KYB będą ok. jak masz jakieś inne aktualnie to popytaj sprzedawców.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Lesiu » 6 sty 2010, 14:14

xan wszystko zależy od tego co masz teraz, jak masz seryjne amory to KYB może być jak jakieś sportowe i sprężyny więcej niż -60mm niż seria to już nie mogą być , muszą być specjalne i tak jak mówiłem szykuj sie na koszty duże a nie narzekaj że części drogie :D::P poza tym tu jest temat o stukaniu a nie o obniżanym zawieszeniu:P
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 16:02 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez xan » 6 sty 2010, 17:43

Lesiu napisał(a):poza tym tu jest temat o stukaniu a nie o obniżanym zawieszeniu język

A myślisz że co ja chcę zniwelować? Stukanie. :P
Kurde wiecej problemów niż to wszystko warte. Nawet nie wiem jaki mam sprzęt zamontowany :D Co do sprężyn to też nie wiem o ile obniżają. Jak to najłatwiej sprawdzić? Trzeba zdejmować spręzyne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez xan » 8 sty 2010, 16:43

Odświeżam temat. Uzyskałem juz sporo informacji na ten temat i brakuje mi tylko jednej odpowiedzi. Czym różnią się amorki Kayaby z oznaczeniem BC1G28700B od kayaby z oznaczeniem BC1G28700D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez Lesiu » 8 sty 2010, 20:46

a ja mam takie pytanie: czy sprężyna może powodować takie głuche stuki ?? drgania??? zamierzam wymienić wahacze wzdłużne bo tam jest luz na nich ale już szykuję się na to że nie rozwiąże to mojego problemu, na następny rzut pójdą sprężyny. jak myślicie to dobry trop ??
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 15:59 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez lesiux » 8 sty 2010, 22:10

jakby Ci sprężyna pękła to byś miał metaliczny dźwięk, kumpel przerabiał już to w VB :] odgłos na dziurach jak dorożka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez xan » 9 sty 2010, 20:08

Zamówiłem sobie już te amorki. Zostały tylko poduszki i te odboje. Jakie byście polecili i pod jakimi hasłami tego szukać w allegro?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez Lesiu » 10 sty 2010, 15:05

tu masz poduszki: http://allegro.pl/item862061394_poduszk ... 8_tyl.html
osłony powinieneś kupić od razu z amorkami tam gdzie amory kupowałeś

http://allegro.pl/item860958003_oslona_ ... umowe.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez RyZ » 10 sty 2010, 16:40

Witam,

miałem ten sam problem, stuki w prawym [jakim?] kole zaczęły się jak wpadlem w dziure (niestety mamy takie a nie inne drogi w polsce, mozna ominac 4, ale w 5 dziure juz sie wpadnie), a pozniej nadeszy mrozy po minus kilkanascie stopni, co zagęścilo olej ktory jest w amorku. Niestety te czynniki, jak rowniez starość amorow spowodowaly ze trzeba bylo je wymienic.

Od momentu wymiany stuki ustaly.
Początkujący
 
Od: 18 gru 2009, 18:40
Posty: 7
Auto: 323 C

Postprzez Lesiu » 12 sty 2010, 15:59

dziś odbieram wahacze wzdłużne (wleczone) i pewnie będę to dziś szarpał i pewnie jutro wam napisze czy w moim przypadku w tym tkwił problem. Niestety mam złe przeczucia :| :| :| i pewnie dalej będzie się coś tłukło

EDIT
no i wymieniłem
ku mojemu zdziwieniu poszło bardzo łatwo dwie śruby odkręcić, trzecią przykręcony jest uchwyt do linki ręcznego i wahacz zdjęty.

ALE to co się tłukło dalej słychać więc przyczyna hałasu nie tkwiła w wahaczach, mimo że stan gum był wręcz opłakany

dalej pozostaje problem głuchego stukania (głuchych drgań) na wybojach

obstawiam sprężyny, ale na razie chyba dam sobie spokój, bo żona jak usłyszy, że chcę znowu coś wymieniać to chyba mnie zabije :D
podjadę chyba do kolejnego jakiegoś "szpeca" może ktoś w końcu zlokalizuje gdzie to drga
sprawdzę jeszcze tuleje stabilizatora Obrazek
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 15:56 przez Lesiu, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez arturd » 13 sty 2010, 10:45

takie głuche drgania nawet na niewielkich wybojach mogą być spowodowane wadą amortyzatorów, nie koniecznie krańcowym ich zużyciem. Sam miałem taki przypadek, amory sprawne po 71-76%, ich charakterystyka przy różnych amplitudach ugięcia bardzo poprawna, wymieniłem poduszki mocujące je do karoserii, wahacze wszystkie 6 drążków niezużyte, łączniki wymienione, wydech przytwierdzony mocno, nigdzie się nie obija i dalej stuka. Majster mówi, że to na bank same amory, jednak nie będę ich wymieniał skoro są sprawne, nie przeciekają a tylko stukają-niech sobie stukają. Szkoda kasy, przyjdzie ciepło na dworze, będą mniej stukać.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez lesiux » 13 sty 2010, 10:52

amorki mogą mieć luzy na mocowaniu na boki i wtedy wyjdzie Ci że jest sprawny a będzie stukał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323