Pompa ABS – wymiana

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez matex22 » 9 gru 2009, 21:58

posiadam znany juz wszystkim nieszczęsny problem niskiego hamulca, wymiana tarcz i klocków nie dała rezultatów:–/ a problem jest taki ze samochód hamuje dopiero na dnie pedała, niedość ze na końcu pedała to jeszcze słabo, po mocnym zahamowaniu blokuje tylko lewe koło, mechanik mi powiedział ze to wina pompy ABS, i teraz, skąd ja mam wiedzieć na 100% ze to napewno pompa ABS? jak to sprawdzić i sie przekonać? nie chce być rozczarowany ze jak wymienie pompe to problem nie zniknie? i wogóle gdzie jest ta pompa bo jest tak zabudowane ze jej nie widze? czy ona jest za servem? za scianka dzielącą silnik z wnętrzem?
matex22
 

Postprzez gregorius 323 F » 10 gru 2009, 10:54

Pompę ABS testuje się na specjalnym urządzeniu probierczym w zakładach zajmujących się naprawą takich urządzeń.

Ale jeśli w madzi siedzi jakiś japoński wynalazek w stylu denso a nie np Bosh – to marne szanse żeby znaleźć zakład który to sprawdzi.

Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez majsterus » 10 gru 2009, 19:37

a sprawdzał jak wytryskuje płyn z rurek przy zaciskach??
pompa upuszcza cisnienie z obwodu.
a sprawdzał jak pracują zaciski??
lubie wszystko co ma silnik 4 koła i spala paliwo

SPRZEDAM NISSAN MICRA STYLE `98 – mojej mamy:) zarejestrowana
Początkujący
 
Od: 31 lip 2005, 22:30
Posty: 26
Skąd: nowy tomyśl/ poznań
Auto: japońskie i niemieckie

Postprzez tomek247 » 12 gru 2009, 02:42

No właśnie jak kolega wyżej wspomniał trzeba posprawdzać to i owo. Elektrycznie można tylko sprawdzić czy pracuje silnik pompy (nie dłużej jak 2 sekundy szary wtyk z grubymi przewodami, rezystancja ok. 1 oma) i rezystancję cewek elektromagnesów zaworów elektromagnetycznych modulatora hydraulicznego – ok. 3 omy wtyk na przegrodzie za akumulatorem pod silnikiem wycieraczek (szary szeroki, 2 rzędy styków, pomiar pomiędzy stykami 1-3, 2-4 w poziomie –> o x o x oraz x o x o , tak samo dolny rząd)

Hydraulicznie i mechanicznie pompy nie sprawdzałem więc nie wiem jak to jest.

U mnie pompa to produkcja Sumitomo. Znajduje się ona pod podstawą akumulatora przykryta powinna być przeźroczystą plastykową osłoną (na zdjęciu już ją zdjąłem)

1. Pompa ABS w komorze silnika
Obrazek

2. Wtyki zaworów modulatora i silnika pompy ABS
Obrazek

3. Pompa ABS Sumitomo
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 12:30
Posty: 35
Skąd: Stargard
Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r

Postprzez kinki » 19 lut 2011, 21:19

ktoś wie moze ktore rurki hamulcowe wychodzace z pompy ABS ida na poszczegolne kola ??
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6079 (454/183)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez Majki88 » 20 lut 2011, 02:55

Pronto:
powiększ sobie fotkę i znajdziesz
Obrazek

Obrazek

górny rząd zasilanie z pompy hamulcowej
czyli licząc od lewej rurki dolny rząd (4szt)
lewy przód
środkowe do korektora siły hamowania tył
prawy przód
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez kinki » 20 lut 2011, 11:18

dzieki wielkie :)
zaslepiajac 2 srodkowe wyjscia z pompy trace [jakie?] hamulce ale mam sprawne przednie :)
rurka hamulcowa tylnego kola mi pekla i musze cos na szybko zrobic zeby jezdzic a w wolnej chwili podejsc do wymiany przewodow :)
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6079 (454/183)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez Marcin87 » 14 sie 2012, 22:21

cześć. gdzie znajduje się sterownik abs? cały czas świeci mi się kontrolka abs i chciałem sprawdzić odpinając przewody który czujnik wywala mi błąd
Początkujący
 
Od: 5 sie 2012, 14:29
Posty: 4
Auto: BA 323f 1.5

Postprzez Arton » 16 sie 2013, 21:54

Czesc i u Was postaram sie uzyskać pomoc a więc problem mam z MAZDĄ Demio 1.3 98r
Paliła się kontrolka ABS-u odczytałem około 5 błędów (3 czujniki i jeszcze tam coś) po skasowaniu kompa pokazuje tylko jeden 53 kasowałem na dwa sposoby i zawsze po przejechaniu około 3m zapala się ponownie i pokazuje ten sam błąd i tylko ten 53. Dzisiaj sprawdziłem elektrycznie pompe ABS-u tak jak było opisane w linku i wyniki są następujące :
– gruba kostka 1.6-1.5 oma
– wąska dla wszystkich połączeń tj 1-3 , 2-4 i na dole tak samo wyniki były równe na poziomie 4.4-4.3 oma

Przetwornik znalazłem pod kierownicą zaraz przy bezpiecznikach, jest suchy i czysty. Na wszelki wyadek wszystkie styki popsikałem WD 40.
Po wykasowaniu błędów odpale silnik naciskam hamulec i ABS sie nie zaali ale jak tylko przejade okolo 3m zapala sie i wykazuje błąd 53 :( Co teraz powinienem zrobić?

moja pompa http://allegro.pl/pompa-abs-mazda-demio ... 74256.html
przekaznik który znajduje sie w kabinie przy bezpiecznikach http://allegro.pl/mazda-demio-1-3-98r-m ... 83529.html

Ma ktos jakis pomysł , czy powinienem zamówić nową pompę (chociaż wydaje mi się, że jest chyba dobra) Może wymiana płynu hamulcowego by pomogła( auto kupiłem około 2 miesięcy temu ) chociaż płyn wygląda ładnie autko dobrze hamuje pedał nie puchnie.
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2010, 10:41
Posty: 46
Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB

Postprzez Arton » 7 gru 2013, 18:17

Witam
Wymieniłem pompę abs-u , płyn chłodniczy i niestety Dalej pokazuje kod błędu 53 :( a do tego teraz przy pierwszym hamowaniu pedał hamulca jest miekki dopiero jak szybko nacisnę jeszcze raz to wtedy łapie ładnie od samego początku . Co mam robić , najbardziej zależy mi na sprawnym ABS-ie :(
To autko żony a jest już zima
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2010, 10:41
Posty: 46
Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB

Postprzez rafał88 » 7 gru 2013, 21:07

bezpiecziniki sprawdzone? a co do hebli sprawdz czy regulatory na tyle czy dobrze dzialaja, i jeszcze raz odpowietrzyc uklad.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Arton » 8 gru 2013, 01:49

A jak sie sprawdza regulatory?
W poniedziałek odpowietrzę jeszcze raz hamulce.
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2010, 10:41
Posty: 46
Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB

Postprzez rafał88 » 8 gru 2013, 09:18

Normalnie, musisz luknac na tylne heble. sciagasz beben i sprawdzasz czy zebatki tzymaja i czy wszystkie sprezynki sa na swoim miejscu. ja tak mialem wlasnie jak Ty odpowietrzalem itd ale co z tego jak na jednym z [jakich?] kol mechanizm nie dzialal i tak sie pier...em z tym jakis czas. Pompe abs tez wymienilem tylko ze mi pompa zapowietrzala uklad podczas dzialania. Nie odpowietrzaj jak nie sprawdzisz [jakich?] hebli.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Arton » 16 gru 2013, 01:48

Hamulce odpowietrzone , teraz hamuja jak należy. Co do ABS-u został wymieniony komputer z abs-u i teraz po odpaleniu kontrolka gasnie i teraz :
moge jezdzic hamowac i wszystko jest ok ale jak tylko zahamuje na tyle mocno zeby wlaczyl sie abs to kontrolka natychmiast sie zapala (abs nie dziala)
lub
przekrecam kluczyk , kontrolka gasnie , nie odpalam silnika pcham go 1m do przodu lub do tylu i zapala sie kontrolka z abs-u

W pierwszym przypadku mozna byloby podejzewac pompe abs-u ale drugi przypadek ja wyklucza bo pompa nawet nie dziala poniewaz silnik nie pracuje wiec pompe tylko przetestowal i nie wykazal zadnych bledow, wiec stawialbym na czujnik.


błąd jaki pokazuje to nadal 53 :/


Nie mam zabardzo pojecia co dalej robic (chyba jedynie wyjac zarowke z absu :( )
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2010, 10:41
Posty: 46
Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB

Postprzez rafał88 » 16 gru 2013, 09:56

Skoro w trakcie jazdy nie swieci tylko podczas hamowania to ktorys czujnik jest slepy. Sprawdz rezystancje na czujnikach, ja tak mialem jak zakldalem czujniki z Bj na tyl. a kompa zresetuj i wtedy mrugaj:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Arton » 17 gru 2013, 20:00

Czujniki wszystkie sprawdzałem na rezystancji i wszedzie jest taka sama :/ Jeden czujnik z przodu(lewy) był bardziej niż inne odchylony od koronki przyciągłem go ale nie pomogło ABS dalej świeci. Pozostaje wymiana czujnika któregoś (najlepiej z przodu).
Chyba że ktoś na śląsku jest wstanie mi pomóc z tym abs-em to podjade bo już nie mam pomysłów a auto stoi już 2 miesiąc :( oleje filtr rozrząd wszystko powymieniane a tu taki pech
POMOCY!!!
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2010, 10:41
Posty: 46
Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB

Postprzez kinki » 17 gru 2013, 20:07

Pytanie czy resetowałeś kompa po tych czynnościach ?? może on po prostu pamięta błąd którego nie ma
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6079 (454/183)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez Przemek323c » 17 gru 2013, 20:35

Gdyby czujnik byl slepy to blad by lapalo nawet bez hamowania z powodu braku synchronizacji. Ze swojej strony moge polecic probe podpiecia sie elmem do absu, wtedy widac jak na dloni co sie dzieje.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323