Strona 1 z 1

Przegub wenętrzny- pytania

PostNapisane: 27 wrz 2009, 11:27
przez pablo19
Witam,

Prawdopodobnie mam do wymiany z lewej strony przegub wewnętrzny.

Objawy:
Wibracje karoserii podczas jazdy przy min. 90km/h ale także podczas szybkiego przyspieszania, toczenia się na biegu i hamowania silnikiem. Stukot i hałas który wydobywa się z miejsca na nogi pasażera. Wszystkie objawy ustają po wrzuceniu na luz.

Sprawdziłem to w następujący sposób:
Po podniesieniu lewej strony auta i pokręceniu kołem słychać jak coś chrubocze w tym
przegubie. Czuć luzy na półosi.

I teraz moje pytania:

1.Co jest powodem uszkodzenia tego przegubu? krzywa półoś? krzywe sprzęgło?
(jak rozpoznać że jest krzywa półoś lub sprzęgło), uderzenie w koło? (był malowany cały błotnik)

2. Czy można wymienić tylko przegub bez półosi? Jeśli tak to czy ten przegub będzie pasował? http://www.przeguby.pl/sklep/catalogue/produkt.php?id=5335 :)

3. Czy można to wymienić w warunkach domowych tzn bez kanału. :D

PostNapisane: 27 wrz 2009, 11:42
przez Pioteq25
3. Czy można to wymienić w warunkach domowych tzn bez kanału.
nie :P

PostNapisane: 27 wrz 2009, 12:16
przez GieraPPa
Witam

Kolego pablo19 niestety to co jest na linku to jest zewnętrzny wiec jak sam wywnioskujesz nie będzie pasował tez mam do wymiany przegub lewy wewnętrzny od strony skrzyni ale za cholerę nie umiem go znaleźć

po której stronie masz drgania ??
ja mam po prawej ale to chyba nie od przegubu a od opon? ale do końca nie wiem

i przyłączam się do pytania kolegi również z jakiej przyczyny może to być do wymiany???



pozdro

PostNapisane: 27 wrz 2009, 13:53
przez pablo19
GieraPPa napisał(a):po której stronie masz drgania pytajnik


Siedząc za kierownicą to z prawej strony mam do wymiany.

PostNapisane: 27 wrz 2009, 15:53
przez damianmatrix
chłopaki zawsze siada przegub pierwszy prawy czyli jesli masz do wymiany z lewej to znaczy ze był jusz wymieniany przegub prawy koszt przegubu 190 zl orginalny 100 zl zamieniki

PostNapisane: 27 wrz 2009, 16:07
przez GieraPPa
a powiedz mi kolego gdzie taki cudo można znaleźć obdzwoniłem ponad 20 sklepów i nikt nie ma wew lewego przegubu?

PostNapisane: 27 wrz 2009, 20:13
przez pablo19
GieraPPa napisał(a):a powiedz mi kolego gdzie taki cudo można znaleźć obdzwoniłem ponad 20 sklepów i nikt nie ma wew lewego przegubu?


Do carspeed dzwoniłeś? Też nie ma?

PostNapisane: 27 wrz 2009, 22:21
przez Gostek
witam
GieraPPa napisał(a):a powiedz mi kolego gdzie taki cudo można znaleźć obdzwoniłem ponad 20 sklepów i nikt nie ma wew lewego przegubu?

ja kupiłem prawy przegub wewnetrzny razem z oską na allegro. kilka godz w warunkach domowych , bez kanału i po sprawie. juz nie słychac zadnych stuków przy jezdzie na wprost.
pozdrawiam

PostNapisane: 28 wrz 2009, 05:02
przez turtles08
Witam ja też miałem takie wibracje w mx3. A jak zmieniasz z 1 na 2 to nie masz pukniecia? U mnie winą była podpora przegubu bo za parę dni póżniej już nie odjechałem.

PostNapisane: 28 wrz 2009, 18:25
przez pablo19
turtles08 napisał(a):A jak zmieniasz z 1 na 2 to nie masz pukniecia? U mnie winą była podpora przegubu bo za parę dni póżniej już nie odjechałem.


Też czasami puknie. Nawet przy zmianie z dwójki na trójkę też puknie.

Byłem dziś u mechanika. Stwierdził że przegub wew. ewentualnie jeszcze skrzynia biegów. :|

Za wymianę przegubu chce 80 zł. Teraz tylko znaleźć przegub.

PostNapisane: 30 wrz 2009, 22:33
przez flashmaniac
tez musze kupic ale nie ma gdzie.....
slyszalem tez ze nowego to wogole nie dostane tylko uzywki musze szukac.....
oczywiscie uzywke mozna jeszcze w gorszym stanie znalezc :)

PostNapisane: 2 paź 2009, 09:44
przez zaba132
koledzy ja mam takie same objawy, stuk podczas puszczenia sprzęgła przy zmianie biegu, czasami na wiekszych nierównościach to słychać lub gdy szarpne :P i stuk jest strasznie głosny, pojechałem na przegląd, wszystko wporzadku mi powiedział koles ale po chwili rozmowy mowi ze to pewnie przegub wew. jeszcze nie wymienialem bo brak funduszy i chce sprawdzić czy sam przegub wew.

A przeguby znajdziecie tutaj, ja zawsze tam kupuje i naprawde polecam:

http://carspeed.pl/

PostNapisane: 3 paź 2009, 00:38
przez farciarz
pablo19....zanim zaczniesz wymieniać przegub wewnętrzny ( dokonasz jego zakupu ) ....lepiej niech mechanik go wyciągnie wraz z półośką ze skrzyni i oceni jego stan faktyczny....abys nie miał sytuacji takiej jak ja że kupiłem kompletnę półośkę wraz z przegubami wewnętrznym i zewnętrznym....zapłacilem za wymianę łącznie z zakupem ok 400 zł....a guzik to pomogło, bo okazało się że tak naprawdę padł mechanizm różnicowy w skrzyni !!!!....no i w końcu wymienilem całą skrzynię by mieć spokój.

Niestety ten zabieg kosztował mnie kolejne 650 wraz z nowym olejem do skrzynki.

PostNapisane: 8 paź 2009, 18:22
przez pablo19
Dziś została wymieniona półośka wraz z przegubami.

Wibracje i stuki które wymieniłem kilka postów wyżej powodował przegub wewnętrzny.

Cała wymiana kosztowała mnie ok. 300 zł. 80 zł wymiana, 200 zł półośka wraz z przegubami+ koszty wysyłki.

Narazie jest cisza i spokój i oby tak dalej :D

PostNapisane: 10 paź 2009, 11:13
przez Krzysiek27
.

PostNapisane: 10 paź 2009, 14:02
przez pablo19