Problemy z czujnikami ABSu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez rafał88 » 5 maja 2010, 10:59

Nie chce zaczynac nowego watku i tak probowalem zrobic tak jak jest opisane ale ani dioda ani kontrolka od abs'a nie mrukna anie razu:/ Ale najdzwiniejsze jest to ze kiedy mam wlozony bezpiecznik od absu to pedal leci prawie na podloge i zaczuyna lapac a go wyciagne to pedal robi twardy ale hamowanie wtedy to jedna wielka porazka:/ Nie moge sobie poradzic z tym shitem <płacze>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez winko » 5 maja 2010, 11:27

arafal21 napisał(a):Nie chce zaczynac nowego watku i tak probowalem zrobic tak jak jest opisane ale ani dioda ani kontrolka od abs'a nie mrukna anie razu:/ Ale najdzwiniejsze jest to ze kiedy mam wlozony bezpiecznik od absu to pedal leci prawie na podloge i zaczuyna lapac a go wyciagne to pedal robi twardy ale hamowanie wtedy to jedna wielka porazka:/ Nie moge sobie poradzic z tym shitem <płacze>



Jedz do Wieska z Dębicy, on pomimo tych problemow zlokalizowal mi bledy , gdyz ma oryginalny mazdowski komputer [ a jak nie to do jakiegos ASO Mazdy ]
Niestety u mnie okazalo sie ze mam do wymiany z tylu 2 czujniki ABS'u kazdy po 270 zl :/
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2008, 14:40
Posty: 278 (2/0)
Skąd: Warszawa / Łącko
Auto: Byl: 323F BA, WRX. Jest: Hawk STI

Postprzez rafał88 » 5 maja 2010, 12:08

Az tyle?? cholera drogo na grande:/ to juz woel jezdzic bez abs choc w sumie na zime by sie przydal.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez winko » 5 maja 2010, 14:00

Tylne czujniki sa ponoc w jakis sposob nabijane w piaste takze jest mozliwosc jednorazowego ich wlozenia, stad tylko musza byc ori... natomiast przednie czujniki sa w latwy sposob demontowalne wiec wchodzi tutaj w gre zakup na zlomie albo z allegro uzywki.... Ale polecam podpiecie komputera, wtedy wszystko ladnie pokazane jest jak na talezu ;)

PS. Tylne czujniki do BA tylko w ASO , nie ma czesci zamiennych niestety :/
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2008, 14:40
Posty: 278 (2/0)
Skąd: Warszawa / Łącko
Auto: Byl: 323F BA, WRX. Jest: Hawk STI

Postprzez rafał88 » 5 maja 2010, 16:14

No to sie wybiore na kompa i bo i tak inaczej nie sprawdzi co jest zepsute. tylko musze sprawdzic czy moj mechanik na kable do mazdy :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez rafał88 » 7 maja 2010, 09:44

No wlasnie odkryllem wczoraj powod nie dzialajacego abs'u:/ urwany [jaki?] przewod :/ niestety czujnik tez trafilo :/ ale reszta jest dobra na cale szczescie:) tylko tylko na jakis szrot albo cos innego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Leszek » 8 maja 2010, 17:03

arafal21 nie piszemy posta pod postem lecz używamy opcji zmień. Proszę też, abyś wyrażał się w sposób bardziej kulturalny. Jeśli chcesz o tym dyskutować zapraszam na PW.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez rafał88 » 8 maja 2010, 19:08

Ok spoko;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez H4n50n » 8 maja 2010, 20:57

winko napisał(a):Niestety u mnie okazalo sie ze mam do wymiany z tylu 2 czujniki ABS'u kazdy po 270 zl :/


To mnie trochę zmartwiłeś. Ja nie mam ABS ale nic mi się nie świeci a dioda też błędów nie pokazuje. Właśnie obstawiałem czujnik z tyłu,bo poprzedniemu właścicielowi "Pan Zenek" naruszył podobno przy wymianie koła.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2009, 11:05
Posty: 289
Skąd: Łódź
Auto: Było: BG BP-DOHC, BA GT
,jest: W124 300CE

Postprzez rafał88 » 9 maja 2010, 11:10

Na allegro znalazlem czujnik na tył i nie kosztuje tyle, zreszta jak zrobie to bede widzial co i jak narazie musze rozwiert zrobic:) heh bo nawet co tam jest w srodku od xxxxxxx lat nikt tam nie zagladal:/ i pewnie ciezka sprawa bedzie do ruszenia:/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Radian » 9 cze 2010, 17:11

Witam.
Właśnie zrobiłem odczyt oporu czujników tylnych ABS (mierzono we wtyczce za boczkami kanapy). W jednym opór był ok. 1,4 a w drugim ok 2,5.
Nie migałem jeszcze błędów bo nie mogę znaleźć schematu jak zrobić ten układ z diodą ale po suchych danych oporowych to który czujnik jest walnięty?
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez karmazyn33 » 9 cze 2010, 22:39

U mnie w BJ prawidłowe wartości czujników ABSu to w granicach 1.3kiloohma,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez tomek247 » 10 cze 2010, 00:24

Radian zakładam, że masz BA bo w tym dziale napisałeś. Opory czujników wg danych serwisowych mają się zawierać między 1600-2000 omów (inaczej rzecz ujmując 1,6k-2k) a do migania błędów nie potrzebujesz diody bo jeśli masz żółtą kontrolkę ABS to po zwarciu styków w gniazdku diagnostycznym to właśnie ona Ci wymruga błędy jeśli będą. Wychodzi na to, że czujnik który ma 1,4k jest pierwszy w kolejce.

edit: po sprawdzeniu w profilu faktycznie masz BA '97
Ostatnio edytowano 10 cze 2010, 19:21 przez tomek247, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam. Tomek.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 12:30
Posty: 35
Skąd: Stargard
Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r

Postprzez Radian » 10 cze 2010, 10:33

Dokładnie mam BA.
Wymigałem sobie błędy wczoraj i pokazało, że jest błąd na obu tylnych kołach...
Dziwna sprawa żeby oba czujniki na raz poszły...
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez tomek247 » 10 cze 2010, 14:19

Cześć. Najpierw skasuj błędy (przez zwarcie styków tak jak przy kontroli błędów i 10x naciśnij szybko pedał hamulca), kontrolka powinna zaświecić dłużej. Przejedź się i potem jeszcze raz sprawdź. Warto też przeczyścić końcówki czujników i pierścienie zębate drobnym papierkiem albo miękką drucianą małą szczotką z osadów od okładzin hamulców.
Kody błędów to tylko podpowiedź gdzie szukać. Błędy mogły powstać dawno temu, może nawet przy zaciągnięciu ręcznego chociaż nie sprawdzałem czy u mnie wskazuje błędy przy zaciągnięciu ręcznego powyżej 20 km/h. Nie jest to raczej prawdopodobne żeby oba czujniki się uszkodziły na raz a u Ciebie jest różna rezystancja. Warto też parę razy odłączyć i przyłączyć wtyk od sterownika ABS pod kierownicą bo czasami coś nie łączy. Jeśli ABS działa i kontrolka się nie świeci to nie ma po co się przejmować.
A jakie to były numery błędów? 13,14? Jeśli tak, to faktycznie od czujników tylnych.
Pozdrawiam. Tomek.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 12:30
Posty: 35
Skąd: Stargard
Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r

Postprzez Radian » 10 cze 2010, 16:17

Dokładnie błędy 13 i 14. Próbowałem resetować ABS ale nie wiem czy dobrze to robiłem.
Zwarłem styki, przekręciłem kluczyk i odczekałem aby wymrugało mi pierwszy błąd i wtedy szybko 10 razy hamulec, wyłączyłem kluczyk, usunąłem mostek na stykach i ponownie włączyłem kluczyk.
Po ponownym zmostkowaniu nadal mrugało błędy 13 i 14.
Z twojego postu wnioskuję, że nie do końca dobrze robiłem ten reset.
Czyli wg. Ciebie: mostkuję, kluczyk i zanim mi zacznie mrugać to 10 razy szybko hamulec i kluczyk off??
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez tomek247 » 10 cze 2010, 18:25

wiesz co, z tego co pamiętam to po zmostkowaniu GDN i TBS w gnieździe kluczyk ON, kontrolka zaświeci i zgaśnie a potem mruga błędy. Zawsze wtedy naciskałem 10x hamulec ale naprawdę szybko (raz,raz,raz-tak mniej więcej 2,3x sekundę, w teorii jest 1 raz na sekundę ale mi nie zawsze wychodzi i naciskam szybciej) i po 10-tym razie dłużej się zaświeci. Kluczyk OFF i gotowe. Nie jest to krytyczne bo kontrolka mruga błędy cały czas do upadłego więc kiedy zaczniesz naciskać hamulec to nie jest takie ważne, chodzi o to, że włącznik światła stop jest podłączony do sterownika i stamtąd pobierana jest informacja o naciskaniu pedału hamulca 10x. W każdym razie na końcu tej operacji ona gaśnie, wtedy wyłączasz zapłon i zdejmujesz mostek. Potem wystarczy się przejechać i ponownie sprawdzić. Czujniki ABS to cewki i w związku z tym są wrażliwe na zakłócenia indukcyjności (opiłki metali, pasty miedziane, zabrudzenia na pierścieniach zębatych lub zniszczone ząbki). Możesz zrobić tak: sprawdzić błędy, potem skasować jak to napisałem wyżej. Po wyłączeniu stacyjki zaraz włączasz ją ponownie i wtedy po zgaśnięciu kontrolki nie powinna ona mrugać błędów no bo przecież skasowane. Sprawdziłem to u siebie swego czasu i nie miałem błędu po kasowaniu hamulcem a wystarczyło ruszyć pół metra i już ABS się świecił a potem już były błędy.
Sygnał z czujnika można zobaczyć na oscyloskopie ale nie każdy go posiada niestety. Wtedy można przy obracaniu ręcznie kołem (samochód podniesiony, kluczyk na OFF) zaobserwować czy jest zniekształcony czy ładny regularny, napięcie zmienia się od -0.4V do+0.4V. Można też do wtyczki czujnika podłączyć woltomierz napięcia zmiennego najlepiej analogowy ze wskazówką (nie wiem czy tanimi miernikami cyfrowymi da się to zrobić ze względu na to że najniższy zakres pomiarowy mają 200V) i zobaczyć czy napięcie mieści się w zakresie 0,25V-3V przy obracaniu kołem (ok. 60 obrotów na minutę czyli 1 na sekundę).
Ostatnio edytowano 11 cze 2010, 21:58 przez tomek247, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam. Tomek.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 12:30
Posty: 35
Skąd: Stargard
Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r

Postprzez Radian » 10 cze 2010, 21:44

No więc tak:
faktycznie czujniki miałem zabrudzone dość konkretnie i je wyczyściłem podobnie jak zębatki. Niestety mam spory problem z resetem. Wykonuję wszystko jak napisałeś ale kontrolka cały czas miga te 2 błędy. Tzn. nie ma takiej sytuacji ze po 10 uderzeniach w hamulec ona na chwilę się zaświeci i zgaśnie. Pomimo tych 10 naciśnięć ona cały czas miga błędy więc reset się nie powiódł. Próbowałem naciskać wolniej i szybciej ale za każdym razem ZONK.
Znalazłem jeszcze opis po angielsku jak to zrobić ale mam wątpliwość co do jednego z punktów:

2) Without using SST (WDS or equivalent)Caution
• Connecting the wrong DLC terminal may possibly cause a malfunction. Carefully connect the
specified terminal only.
1. Connect the TBS terminal at the DLC to body
ground using a jumper wire.
2. Turn the ignition key to ON (engine OFF).
3. Output all stored DTCs.
4. After verifying that the first code is repeated,
depress the brake pedal 10 times at intervals of
less than 1 second.
5. Turn the ignition key to OFF and disconnect the
jumper wire.
6. Turn the ignition key to ON and verify the ABS
warning light turns off after 3 seconds.

Mianowicie co oznacza 3 punkt: Output all stored DTCs.
I dalej tu piszą, żeby deptać 10x po wymruganiu pierwszego błędu...
Już sam nie wiem jak to zrobić :/
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez matysh » 10 cze 2010, 23:10

Z własnego doświadczenia:
jeśli abs raz się świeci, a raz nie – pęka przewód :) w grę wchodzi dalej albo wymiana czujników i kasowanie błędów, albo stawianie nowych przewodów (naprawa doraźna) i kasowanie błędów.
kasowanie może odbyć się po prostu za pośrednictwem odpięcia aku
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez Radian » 11 cze 2010, 08:19

Wydaje mi się, że nie zresetujesz ABS tylko przez odłączenie akumulatora.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323