tylny hamulec nozny 30% skutecznosci

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pumeks » 3 gru 2008, 22:37

wyszlo na przegladzie ostatnio i musze odwiedzic mechanika
na poczatku roku byly wymieniane SZCZĘKI Z TYŁU, przez rok przejechalem ok 15tys km
co moze byc powodem takiej slabej skutecznosci hamowania?
Ostatnio edytowano 4 gru 2008, 10:22 przez pumeks, łącznie edytowano 1 raz
joust.pl

WARSZTAT TARCZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2007, 23:25
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)

Postprzez konrad278 » 3 gru 2008, 23:36

ogólnie ludki mówią że kiepskie hamulce w 323 a ja twierdzę zupełnie inaczej...duża część ludzi mówi też że z tylu bardzo słabo działają jak tarcze to są zardzewiale zresztą poszukaj było na forum...osobiście nie mam tych problemów tarcze czyste i ładnie hamuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez MariuS » 3 gru 2008, 23:54

konrad278 napisał(a):gólnie ludki mówią że kiepskie hamulce w 323


są słabe niestety- zwłaszcza w 323F z Z5- bo z przodu tarcze 234mm <lol> a na tyle marne bębny, naprawdę lipa :| , jednak trochę pomodowalem i nie jest najgorzej
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez yama » 4 gru 2008, 08:47

odkręc i zobacz co w środku
albo klocek zjechany wtedy wystarczy wyregulowac na rozpieraku / taki półksieżyc z rowkami wypychasz i już mocniej dociska/
na pewno tez dużo syfu po okładzinach ciernych
bębny są dobre dopóki się nie zagrzeją porządnie wtedy miękną z powodu słabej wentylacji ale nie ma powodu do narzekania jak 1.8 wyhamuje to napewno poradzi sobie z 1.5
inna sprawa to korektor siły hamowania jak sprężynka wypracowana to będzie niższe ciśnienie w ukladzie i słabiej hamuje
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez pumeks » 4 gru 2008, 10:20

sprawdzilem faktury wymieniane byly SZCZĘKI Z TYŁU
joust.pl

WARSZTAT TARCZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2007, 23:25
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)

Postprzez mixR » 4 gru 2008, 15:09

a ile powinna wynosić skuteczność tylnych hamulców? jak kupiłem madzie kilka miechów temu to zrobiłem jej profilaktyczny przegląd i wyszło 28% z tyłu ,a ostatnio miałem normalny przegląd roczny i przeszła go bez problemu,koleś nic nie mówił o hamulcach że są za słabe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez pumeks » 4 gru 2008, 16:05

mixR napisał(a):a ile powinna wynosić skuteczność tylnych hamulców? jak kupiłem madzie kilka miechów temu to zrobiłem jej profilaktyczny przegląd i wyszło 28% z tyłu ,a ostatnio miałem normalny przegląd roczny i przeszła go bez problemu,koleś nic nie mówił o hamulcach że są za słabe


45-50% minimum (tak na przegladzie mi powiedzieli)
joust.pl

WARSZTAT TARCZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2007, 23:25
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)

Postprzez żubr » 5 gru 2008, 11:17

Propouję rzut okiem na korektor siły hamowania
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 10:48
Posty: 37

Postprzez pumeks » 5 gru 2008, 15:06

żubr napisał(a):Propouję rzut okiem na korektor siły hamowania


:) zebym jeszcze wiedzial gdzie to jest
joust.pl

WARSZTAT TARCZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2007, 23:25
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)

Postprzez żubr » 6 gru 2008, 14:36

Jest na ścianie grodziowej od strony silnika lub w okolicach tylnej osi, pod podwoziem. Należy mieć manometr do sprawdzenia regulatora.
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 10:48
Posty: 37

Postprzez pumeks » 9 gru 2008, 18:44

no i wyjasnilo sie
to prawdopodobnie korektor siły hamowania, bo szczeki, bebny sa ok
ile to kosztuje i gdzie to szybko znalezc w Bydgoszczy
joust.pl

WARSZTAT TARCZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2007, 23:25
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)

Postprzez yama » 9 gru 2008, 20:43

poszukaj na forum bylo ostatnio jak radzi żubr zmierz cisnienie i EWENTUALNIE wymien sama spręzynke
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez pumeks » 10 gru 2008, 09:36

a ten korektor oczywiscie mozna rozebrac? bo widze, ze tam sa jakies zaciski wbite?
joust.pl

WARSZTAT TARCZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2007, 23:25
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)

Postprzez no_fear » 10 gru 2008, 10:20

mixR napisał(a):przegląd roczny i przeszła go bez problemu,koleś nic nie mówił o hamulcach że są za słabe

u mnie podobnie
2 dni temu przegląd robiłem i też wyszło coś ~30%
na dwóch stacjach identycznie :D
na pierwszej nie przeszedłem przeglądu za brak kata :P

i na obydwu podczas przeglądu na wciśniętym nożnym z rolek tył mi nie wyjechał...na ręcznym od razu...
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez pumeks » 10 gru 2008, 10:47

no_fear napisał(a):
mixR napisał(a):przegląd roczny i przeszła go bez problemu,koleś nic nie mówił o hamulcach że są za słabe

u mnie podobnie
2 dni temu przegląd robiłem i też wyszło coś ~30%
na dwóch stacjach identycznie :D
na pierwszej nie przeszedłem przeglądu za brak kata :P

i na obydwu podczas przeglądu na wciśniętym nożnym z rolek tył mi nie wyjechał...na ręcznym od razu...


no u mnie reczny zyleta wg wykresow dwa razy mocniejszy niz nozny (plyn wymieniony, szczeki, bebny, zaciski wszystko ok a hamulec nozny slabiutko hamuje 35% i przegladu nie przeszla)

i jest caly czas pytanie co to? sprobuje sie skontaktowac z serwisem w Osielskua jak sie nie uda to niestety z tymi zdziercami z Inowroclawskiej, bo nie znalazlem dobrych warsztatow w Bydgoszczy, ktore moglyby zdiagnozowac moj problem
joust.pl

WARSZTAT TARCZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2007, 23:25
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)

Postprzez yama » 10 gru 2008, 14:48

reczny to dziala bezposrednio na rozpierak dociskajac okladziny do bebna / bez udzialu cylinderka – cisnienie w ukladzie hamulcowym sie nie zmienia/
a hamulec jak depniesz –> / max ogolnie /wkoncu trafia na korektor ktory pod upuszcza WLASNIE na tej sprezynce czesc cisnienia z powrotem –> jak sprezynka sie wypracuje to jest niezsze cisnienie i bo sie odksztalca szybciej i /nizsze cisnienie na cylinderku/ =slabiej hamuje :(
pomijam taka rzecz jak sprawna pompa hamulcowa i nie zapowietrzony uklad albo zapieczone hamulce :D


moznak kupic nowy korektor albo rozebrac i wymienic sama sprezyne suma sumarum wyjdzie cos kolo 43% przy pomiarze tylnych kol
kupcie sobie ksiazke Sam naprawiam mazda 323F 1990-94 tam jest wiekszosc elementow takich samych jak u was /mechanicznie/

DO MODERATORa sa juz 3 takie same tematy albo je spiac w jeden albo wywalic
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez pumeks » 10 gru 2008, 15:55

w piatek sie wyjasni co dokladnie jest przyczyna slabych tylnych hamulcow noznych
mechanik juz okreslil wstepna kwote korektora (uzywanego), 200zl i raczej nie zaleca rozbieranie istniejacego,
joust.pl

WARSZTAT TARCZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2007, 23:25
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)

Postprzez martin88go » 11 gru 2008, 19:13

aby zaoszczedzic pieniadze wystarczy pominac ten korektor. przewody polacyzc ze soba za pomoca lacznikow przewodow hamulcowych :) i wszystko dziala! do kazdego kola jest dostarczane te same cisnienie.
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 22:12
Posty: 15
Skąd: Świbie
Auto: mazda mx3 1.6 16v 1997r.

Postprzez pumeks » 11 gru 2008, 22:05

martin88go napisał(a):aby zaoszczedzic pieniadze wystarczy pominac ten korektor. przewody polacyzc ze soba za pomoca lacznikow przewodow hamulcowych :) i wszystko dziala! do kazdego kola jest dostarczane te same cisnienie.


taka opcja tez wchodzi w gre
joust.pl

WARSZTAT TARCZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2007, 23:25
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)

Postprzez żubr » 12 gru 2008, 01:02

martin88go napisał(a):aby zaoszczedzic pieniadze wystarczy pominac ten korektor. przewody polacyzc ze soba za pomoca lacznikow przewodow hamulcowych i wszystko dziala! do kazdego kola jest dostarczane te same cisnienie


Spróbuj wtedy zahamować takim autem na łuku na mokrej nawierzchni. Korektory nie są zamontowane ot tak sobie. Tylna oś przy hamowaniu nie jest dociskana tak jak przednia i koła momentalnie się blokują. Gdybym miał wybierać z dwojga złego wolałbym te 30% skuteczności.
Z korektorami do mazdy jest problem, nie spotkałem żadnych zamienników. Pozostaje sprawdzić cenę oryginału lub dobranie korektorów z innego auta o podobnej masie, z tego co pamiętam podobne ma np. opel astra
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 10:48
Posty: 37

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323