FOTORELACJA – samodzielna wymiana sworznia wahacza i końcówki drążka.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez gandalfG25 » 11 wrz 2014, 20:34

sruba trzymająca sam sworzeń przed wysunieciem klucz rozm 14- gdzie ja można dokupić?
Początkujący
 
Od: 22 lut 2010, 20:41
Posty: 20
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323P 1.5 16V BA 1998r

Postprzez Przemek323c » 14 wrz 2014, 15:30

W byle sklepie ze srubami byle byla klasy lepszej niz 5.6, najlepiej 10,9, a od biedy 8,8. Moze byc inny rozmiar klucza, moze byc dluzsza, nie musi byc gladka jak oryginal ale da sie dobrac i takie prawie identyczne.
Przemek323c
 

Postprzez Revan » 9 sie 2016, 20:28

Dziś wymieniłem w swojej Madzi sworzeń :) Bite 2h siedziałem, żeby za pomocą pokrętła łamanego i przedłużki odkręcić te śruby na sworzniu, uprzednio pryskając na nie penetratorem do rdzy. A było mi trzeba spróbować z WD-40 dzień przed. Miejsca mało i namęczyłem się, ale w końcu odkręciłem. Śruba na zwrotnicy poszła gładko a całość odskoczyła po lekkim stuknięciu młotkiem. Montaż szybki i bez problemów na szczęście :) Tylko dwie śruby z nakrętkami się trafiły pod klucz 19, a stare były pod 17.

Stary sworzeń vs nowy:

sworzeń.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 sty 2016, 22:51
Posty: 5
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 16V'97

Postprzez przemol80 » 19 cze 2017, 09:44

Odkopię temat. Mnie też czeka wymiana sworznia i mam pytanie: jak z jakością tych sworzni od 555? Kilka osób z tego wątku zakładało je 5-6 lat temu. Mój mechanik polecił mi sworznie Lemforder i sądząc po cenie powinny być ok, ale 555 jest o 40% tańszy a również czytałem o nim dobre opinie. Pytałem też mechanika czy mam do niego podjechać dzień wcześniej żeby sobie te śruby spryskał penetratorem ale stwierdził, że nie ma sensu bo najwyżej je się obetnie bo śruby są w komplecie – ma rację, czy lepiej jednak zastosować np WD40?
Czy przy okazji warto wymieniać też jakieś tuleje wahacza czy inne części mogące się posypać krótko po wymianie sworznia?
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2006, 14:15
Posty: 70 (8/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 1996r
1.5 16V Z5

Postprzez kinki » 19 cze 2017, 12:09

przemol80 napisał(a):Pytałem też mechanika czy mam do niego podjechać dzień wcześniej żeby sobie te śruby spryskał penetratorem ale stwierdził, że nie ma sensu bo najwyżej je się obetnie bo śruby są w komplecie – ma rację, czy lepiej jednak zastosować np WD40?

Ma rację <spoko>
przemol80 napisał(a):Czy przy okazji warto wymieniać też jakieś tuleje wahacza czy inne części mogące się posypać krótko po wymianie sworznia?

Nie warto :)
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 22:08
Posty: 6076 (447/183)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323