FOTORELACJA – samodzielna wymiana sworznia wahacza i końcówki drążka.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Docent D » 3 sie 2009, 17:54

Czy sruba blokująca sworzen przed wysunięciem jest jakas specjalna czy zwykła utwardzana która mozną kupić w większosci sklepów z art metalowymi.
Musze wymienić ją razem ze sworzniem.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 15:48
Posty: 428

Postprzez Majki88 » 3 sie 2009, 23:28

Wydaje mi się że to zwykła twardsza śruba z nakrętką rozmiaru ci dokładnego nie powiem bo nie wiem jak się przelicza z rozmiaru nakrętki na grubość śruby
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 17:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Remik323BA » 27 sie 2009, 22:50

Fotorelacja OK . Z własnego doświadczenia dodam tylko ,że warto podnieść oba przednie koła. Stabilizator nie będzie podnosił wahacza , co ułatwia pracę. Nakrętka śruby zaciskającej sworzeń w zwrotnicy może być niekidy mocno skorodowana , u mnie z 14 zrobiła się prawie 13. Udało się odkręcić po wbiciu klucza 13 nasadowego .
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 12:27
Posty: 14
Skąd: Pruszcz Gd.
Auto: 323C BA 1,5 88KM 16Vdohc LPG wtrysk ELPIgaz

Postprzez Wrobcio » 18 cze 2010, 14:13

Na ile dokręcić sworzeń do zwrotnicy? Z wyczuciem czy do oporu ile wlezie z wyczuciem? :)
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 14:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez lukaszwnw » 18 wrz 2010, 19:56

Witam.
Jaki polecacie sworzeń do 323 F BA Z5 ? Miałem yamato ale wysypał sie po kilku miesiącach ... <oczy>
"Nie ufam nikomu, kocham tylko tych co na to zasłużyli.. "
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 15:35
Posty: 95
Skąd: Wejherowo (Pomorskie)
Auto: Mazda 323F BA Z5 1994`

Postprzez flywin » 18 wrz 2010, 20:27

delphi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 19:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez soul » 19 wrz 2010, 13:02

mi tez sie Yamato posypal po miesiacu, kupilem 555 i jest git :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 09:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez greendam » 21 paź 2010, 17:27

O super, dzisiaj kupiłem YAMATO :|
Swoją drogą, pewnie będzie trzeba ciąć tą środkową śrubę, a w zestawie jej niema. Czy ktoś przypadkiem zna jej długość? Na razie nie mam możliwości jej zmierzenia.
Początkujący
 
Od: 9 lip 2016, 16:47
Posty: 4

Postprzez soul » 21 paź 2010, 17:34

e tam, u mnie po sporym przebiegu, i orginalnych sworzniach odkrecily sie sruby bez problemu. Tylko solidne przedluzki trzeba :)

dodam ciekawostke, najpierw padl mi yamato po miesiacu, teraz po 2 miesiacach padl 555... nie mam juz sily... cos musi byc nie tak z zawieszeniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 09:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez soul » 21 paź 2010, 19:23

mam wrazenie ze ze sworrzniem yamato mialem te sruby w komplecie chyba, a w 555 nie dali
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 09:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Kioto » 26 paź 2010, 22:51

soul napisał(a):dodam ciekawostke, najpierw padl mi yamato po miesiacu, teraz po 2 miesiacach padl 555... nie mam juz sily... cos musi byc nie tak z zawieszeniem.


a ja ci powiem co jest nie tak z zawieszeniem ,,,zmien felgi na odpowiednie i o szerokosci zalecanej przez producenta to ci sie niebedzie sypalo zawieszenie ,,,
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2010, 23:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Postprzez soul » 27 paź 2010, 09:14

mam ori felgi z ori rozmiarem opony... zdjalem przed wczoraj sworzeń 555, rozwulkanizowała sie guma przez to dostał syfu i sie rozleciał, słychać było podczas ruszania tą gałką jak mieli piasek w środku...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 09:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Mat25 » 26 kwi 2011, 19:18

Dziś wymieniałem u siebie sworznie wachacza, wymieniłem na firmę yamato. Tylko w tych sworzniach były jeszcze na dole takie 1.5mm otworki, przez które trzeba uzupełnić smar.
Moje pytanie to czy do nowych sworzni też trzeba nabijać od razu smar? Czy one już takowy posiadają??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2010, 20:33
Posty: 59
Skąd: -->Sandomierz<--
Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Było: Honda Civic Vgen,
VW Golf II,
Skoda 125L, :D

Postprzez gandalfG25 » 17 cze 2011, 16:39

Jak zdiagnozować podczas jazdy że końcówki drążka są do wymiany? Czy nie słychać przypadkiem stukotania na dołkach przy nawet lekkim skręcie kierownicy? Zakładając że łączniki stabilizatora są po wymianie.
Początkujący
 
Od: 22 lut 2010, 20:41
Posty: 20
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323P 1.5 16V BA 1998r

Postprzez Mynio 86 » 11 wrz 2011, 10:31

Wczoraj wymieniłem prawy sworzeń wachacza, poszło dosyć gładko, nowy jest marki Delphi kosztował 57 zł.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2011, 19:25
Posty: 58 (1/1)
Skąd: Jadowniki
Auto: JEST
MAZDA 323F BJ ZM 2002 r.
BYŁY
MAZDA 323F BA Z5 LPG 1998 r.
MAZDA 323F BA BP 1995 r.

Postprzez levis119 » 19 lut 2012, 09:32

Witam, ja wczoraj również wymieniałem sworzeń ale mi tak gładko nie poszło, potrzebowałem porady swojego znajomego mechanika:) ale już na przyszłość będe wiedział:) sworzeń jaki zamontowałem to Bilsteina koszt 72zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 13:04
Posty: 123
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 323 f ba 97 1.5 16v

Postprzez Rosso323F » 3 mar 2012, 17:12

Szacun i piwko za temat :) świetna robota :)

___
Dodam od siebie: LEPIEJ POCZEKAĆ DZIEŃ I ODKRĘCIĆ WSZYSTKIE ŚRUBY NIŻ CIĄGNĄĆ DO SIEBIE NA SIŁĘ! rozłączyłem sobie półośki od przegubów, warsztat za ponowne podłączenie poprosił 150 złotych. I zabronili mi naprawiać samochód samemu... <co?>
zoom-zoom
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2012, 00:28
Posty: 27
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 323F BG '92
1.6; 88KM, 130Nm

Postprzez jacek5505 » 27 mar 2012, 16:02

Witam, wszyscy się chwalicie że wymienialiście,ale jak kilka osób pyta o wymiary tych śrub do sworznia to cisza. Ponawiam prośbę o podanie wymiarów śrub do sworznia wahacza. Dzięki
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2008, 00:39
Posty: 61
Skąd: okolice Tarnobrzega
Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r

Postprzez jacek5505 » 11 kwi 2012, 17:55

Ponieważ brak odpowiedzi postanowiłem sam sobie odpowiedzieć na pytanie. Na pewno komuś się to przyda. Śruba która ściąga sworzeń wahacza do wahacza to M12 x 1.25mm, długość bez łba 35mm, z łbem 43mm. Średnica łba 23.7mm łeb pod klucz 17, długość gwintu 17mm. Śruba blokująca sworzeń wahacza w zwrotnicy to M10 x1.25, długość śruby bez łba 54mm, z łbem 58mm. Długość gwintu 26mm.
Twardości to pewnie 10.9 ale nie jestem pewien. Gdzie takie ustrojstwo można kupić? Szukałem wszędzie i o takich twardościach śrub praktycznie nigdzie nie ma.
https://plus.google.com/photos/10216311 ... banner=pwa
Próbowałem wrzucić te zdjęcia zgodnie z regulaminem, ale nie mogę.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2008, 00:39
Posty: 61
Skąd: okolice Tarnobrzega
Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r

Postprzez kinki » 13 kwi 2012, 18:20

mialem ci odpisac bo wczoraj wymienialem :) sworzen kosztowal mnie 54zl, jakis tani badziew maxgear. srub oczywiscie nie bylo co wg mnie jest nie fair, gdyz sruby zapewne powinny miec twardosc 10,9 a jak ktos zalozy zwykle to roznie sie moze skonczyc. tymbardziej ze sa to sruby niezbyt typowe jesli chodzi o wymiar, nie maja pelnego gwintu. sruby pozyskalem od znajomego z warsztatu ale podejrzewam ze w duzym sklepie ze srubami dostanie sie takie.
a czy wymieniajac sworzen skrecaliscie sciagaczem sprezyne czy jak ??
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 22:08
Posty: 6076 (447/183)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323