Cisnienie w oponach, 195/50 R15, alufelgi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez luk323 » 3 lut 2007, 16:41

Mam pytanie jakie powinno byc prawidlowe cisnienie z przodu i z tylu w oponach 195/50 R15, alufelgi?

P.S. Juz kiedys takie pytanie zadalem i kazaliscie mi poszukac naklejki z informacja na drzwiach i... znalazlem ale ta informacja dotyczyla opon fabrycznych 170/60 R13 i tam pisalo ze maksymalnie z przodu 2.4 a z tylu 2.1.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez Misiek-Bełchatów » 3 lut 2007, 16:53

Moim zdaniem Ciśnienie powinno być 2.0/2.2 (ja mam nabite 2.0 na wszystkich kołach), a szerokość opony jak i profil nie mają znaczenia, przynajmniej tak mi się wydaje.
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez luk323 » 3 lut 2007, 19:12

No tak moze i nie maja znaczenia, ale jakie ty masz opony w swojej Mazdzie 626?
Bo ja jak wiesz mam 195/50 R15 a ty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez misiek06 » 4 lut 2007, 01:27

luk323 Już jeden taki sam Twój temat leży w koszu może jednak skusisz się na tą szukajkę ? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez luk323 » 4 lut 2007, 11:44

Wiem ze lezy w koszu ale bo jak wczesniej pisalem nie moge takiego czegos znalezc a ciebie sie tylko pytam jakie masz opony? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez luk323 » 6 lut 2007, 17:34

No to jak z tym cisnieniem? Ja mysle ze sobie napompuje dla tych opon ktore mam czyli 195/50 R15 cisnienie rzedu 2.1 z przodu i 2.0 z tylu? Co wt o tym sadzicie? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez MadTom » 6 lut 2007, 22:19

A nie jest czasem tak, że nacisk samochodu na cm² opony 195/50 R15 jest mniejszy niż przy oponie 175/70 R13? jeżeli w oponach o różnych szerokościach zastosujemy to samo ciśnienie to ta szersza (195) będzie "twardsza" od węższej. Ja u siebie miałem w 195/50 R15 takie ciśnienie jakie jest zalecane dla 175/70 R13 (nie pamiętam już dokładnie jakie to było) i auto wpadało w lekkie wibracje przy szybkości ponad 100 km/h, zmniejszyłem ciśnienie o 0,2 z przodu i tyłu i drgania zniknęły jak ręką odjął a i auto się lepiej prowadzi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2005, 11:44
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: 323F BG 1,6 16V

Postprzez luk323 » 7 lut 2007, 10:21

Ja teraz u siebie mam w tych oponach cisnienie rzedu 1.8 z przodu i z tylu. Fakt ze auto prowadzi sie swietnie nawet przy predkosci 120 – 130 km/h. Ale napisalem ten temat bo myslalem ze to troche malo akle skoro ty tak sadzisz to ciebie poslucham bo tez mi sie jezdzi dobrze z takim cisnieniem, co najwyzej podpompuje je do 1.9 ewentualnie na przodzi dam 2.0. Autkiem z takimi oponami jezdze dopieroniecale 2 tygodnie wiec nie wiedzialem. Dzieki! <spoko>

Mimo wszystko wczoraj jednak napompowalem wszedzie cisnienie rzedu 2.0! I musze przyznac ze jezdzi sie o wiele lepiej niz z cisnieniem 1.8! <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez Mauvais » 4 kwi 2007, 15:15

no coz ja w swoim mam napompowane po 2.4 (195/50 R15) moze czuje sie ich twardosc ale przynajmniej przy naszych polskich wspanialych dziurach felg nie zalatwilem juz od ponad 2 lat... Niestety minus nie wiem czy to od tego czy tez nie ale na stabilizatorach wciaz pekaja mi tulejki (dopowiem ze sa plastikowe co mnie dziwi skoro tam dosc spore obciazenia ida)

Pozdrawiam
Nie ważne co myślisz... ważne co mówisz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2007, 19:07
Posty: 131
Skąd: Kraków - Ostrowiec
Auto: 323 (BG)'92 1.6 16v

Postprzez Mak » 4 kwi 2007, 23:14

Mauvais napisał(a):(...) Niestety minus nie wiem czy to od tego czy tez nie ale na stabilizatorach wciaz pekaja mi tulejki (dopowiem ze sa plastikowe co mnie dziwi skoro tam dosc spore obciazenia ida) (...)


Na 100% od tego, nie ma nic za darmo... Też byłem kiedyś taki sprytny jak Ty, ale w końcu zrozumiałem że nie tędy droga :]
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 02:05
Posty: 68 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Opel Corsa C

Postprzez Karwoś » 4 kwi 2007, 23:22

Ja w 195/60/15 w Lancerze miałem 2.0 – zmeniłem na 215/40/17 i mam 2.5 – jakbym nabił 2.0 to za długo bym nie pojeździł na tym profllu. Wydaje mi się że dla 15 standard to 2.0-2.2 – najlepiej naładować 2.1 i po kłopocie.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Bonuz » 1 maja 2008, 00:42

Witam.
Spróbuje się podłączyć do tematu. Mam oponki 195 55 15 na alufelgach mazda 323 F BA ,jakie powinienem miec ciśnienie, na drzwiach jest nalepka ale tam są wartości dla 185 R14. Czy dla 195 moga byc takie same czy lepiej jest coś zmienić?
323 f 98 r BA
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2007, 19:42
Posty: 117
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r

Postprzez mARCEL82 » 1 maja 2008, 12:06

Przy zmianie na oponki letnie kolesie popatrzyli w "tabelę ciśnień".

Nie bardzo można było znaleźć 195/50 R15 dla Mazdy 323, bo poprostu nie jest zalecana taka konfiguracja.
Zaufałem im i nabili mi na przód 2.4 a na tył 2.2 i źle się nie jeździ ;o)
Początkujący
 
Od: 18 paź 2007, 21:07
Posty: 18
Skąd: Rzeszów
Auto: 323P; 1,5 16v DOHC; 97r

Postprzez michall36 » 2 maja 2008, 10:57

Ja polecam aby sprawdzić w poniższej tabeli jakie ciśnienie jest odpowiednie dla naszego auta:

Tabela ciśnień do wszystkich pojazdów >>>klik<<<

Potrzebne informacje; Marka pojazdu, model pojazdu, pojemność silnika(w cm3),moc(w KM)

Uwaga: Tabela przygotowana jest na podstawie danych koncernu Continental . Wartości ciśnień zalecane przez innych producentów mogą się różnić od podanych w tabeli o kilka procent!
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2008, 11:08
Posty: 11
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 100KM

Postprzez Mirek » 2 maja 2008, 13:53

mniejszy profil – większe ciśnienie. Ja pompuję 2.3 do 2.4 we wszystkich kołach przy 195/50 R15. Myślę że to optymalnie. Niektórzy nabijają nawet 2.5 a poniżej 2.3 to zdecydowanie za mało na pewno. Poza tym polecam nabić azotem, mniejsza rozszerzalność cieplna, nie wchodzi w reakcje z gumą, niższa temperatura (zwłaszcza w lecie) itd.. generalnie same plusy a koszt około 20zł. no i oczywiście wydłuża się żywotność opony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez Xenocyd » 2 maja 2008, 14:49

Mirek napisał(a):Poza tym polecam nabić azotem

Jest jesczcze jeden plus ktory zauwazylem – opona zdecydowanie dluzej trzyma cisnienie, testowalem na zimowkach i na kolkach letnich.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2276 (102/157)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez Mirek » 3 maja 2008, 11:36

Xenocyd napisał(a):
Mirek napisał(a):Poza tym polecam nabić azotem

Jest jesczcze jeden plus ktory zauwazylem – opona zdecydowanie dluzej trzyma cisnienie, testowalem na zimowkach i na kolkach letnich.


zgadza się plusów jest sporo a szczerze mówiąc nie przychodzi mi do głowy żadna negatywna cecha. Jak dla mnie największą zaletą jest nienagrzewanie się opon podczas długiej jazdy i wyższych temperatur i dłuższa (między innymi z tego właśnie powodu) trwałość opon, ale to, jak napisałem wcześniej, tylko niektóre z zalet pompowania azotem. Zimę przejeździłem bez jednego dopompowania wiosną nadal było 2.3 w każdym kole.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez Pioteq25 » 3 maja 2008, 21:21

Ja mam 2.5 na wszystkich kołach R15 195/50 Niestety ma to swoje minusy na dziurach :(
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez brii » 4 maja 2008, 08:11

Mirek napisał(a):zgadza się plusów jest sporo a szczerze mówiąc nie przychodzi mi do głowy żadna negatywna cecha.

Wada – podczas ostrego pałowania przy rozgrzewaniu opony nie wzrasta ciśnienie...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Wesker » 8 sie 2015, 09:38

U mnie w Maździe 323 BJ mam 195/55R/15 ciśnienie ustawione 2.1 (przód i tył). Również jeżdzę na azocie, felgi aluminiowe.

Jeśli ktoś potrzebuję to załączam etykietę z podanym ciśnieniem: http://zapodaj.net/4099b47854a72.jpg.html
Załączniki
kola.JPG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2013, 13:09
Posty: 17
Auto: Mazda 323 BJ – 1999r.
1.5 (88KM) – benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323