Cisnienie w oponach, 195/50 R15, alufelgi
Strona 1 z 1
Mam pytanie jakie powinno byc prawidlowe cisnienie z przodu i z tylu w oponach 195/50 R15, alufelgi?
P.S. Juz kiedys takie pytanie zadalem i kazaliscie mi poszukac naklejki z informacja na drzwiach i... znalazlem ale ta informacja dotyczyla opon fabrycznych 170/60 R13 i tam pisalo ze maksymalnie z przodu 2.4 a z tylu 2.1.
P.S. Juz kiedys takie pytanie zadalem i kazaliscie mi poszukac naklejki z informacja na drzwiach i... znalazlem ale ta informacja dotyczyla opon fabrycznych 170/60 R13 i tam pisalo ze maksymalnie z przodu 2.4 a z tylu 2.1.
- Od: 21 sty 2007, 10:33
- Posty: 83
- Skąd: Zelów
- Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.
Moim zdaniem Ciśnienie powinno być 2.0/2.2 (ja mam nabite 2.0 na wszystkich kołach), a szerokość opony jak i profil nie mają znaczenia, przynajmniej tak mi się wydaje.
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
A nie jest czasem tak, że nacisk samochodu na cm² opony 195/50 R15 jest mniejszy niż przy oponie 175/70 R13? jeżeli w oponach o różnych szerokościach zastosujemy to samo ciśnienie to ta szersza (195) będzie "twardsza" od węższej. Ja u siebie miałem w 195/50 R15 takie ciśnienie jakie jest zalecane dla 175/70 R13 (nie pamiętam już dokładnie jakie to było) i auto wpadało w lekkie wibracje przy szybkości ponad 100 km/h, zmniejszyłem ciśnienie o 0,2 z przodu i tyłu i drgania zniknęły jak ręką odjął a i auto się lepiej prowadzi.
- Od: 27 mar 2005, 11:44
- Posty: 28
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BG 1,6 16V
Ja teraz u siebie mam w tych oponach cisnienie rzedu 1.8 z przodu i z tylu. Fakt ze auto prowadzi sie swietnie nawet przy predkosci 120 – 130 km/h. Ale napisalem ten temat bo myslalem ze to troche malo akle skoro ty tak sadzisz to ciebie poslucham bo tez mi sie jezdzi dobrze z takim cisnieniem, co najwyzej podpompuje je do 1.9 ewentualnie na przodzi dam 2.0. Autkiem z takimi oponami jezdze dopieroniecale 2 tygodnie wiec nie wiedzialem. Dzieki!
Mimo wszystko wczoraj jednak napompowalem wszedzie cisnienie rzedu 2.0! I musze przyznac ze jezdzi sie o wiele lepiej niz z cisnieniem 1.8!
Mimo wszystko wczoraj jednak napompowalem wszedzie cisnienie rzedu 2.0! I musze przyznac ze jezdzi sie o wiele lepiej niz z cisnieniem 1.8!
- Od: 21 sty 2007, 10:33
- Posty: 83
- Skąd: Zelów
- Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.
no coz ja w swoim mam napompowane po 2.4 (195/50 R15) moze czuje sie ich twardosc ale przynajmniej przy naszych polskich wspanialych dziurach felg nie zalatwilem juz od ponad 2 lat... Niestety minus nie wiem czy to od tego czy tez nie ale na stabilizatorach wciaz pekaja mi tulejki (dopowiem ze sa plastikowe co mnie dziwi skoro tam dosc spore obciazenia ida)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Nie ważne co myślisz... ważne co mówisz ;)
- Od: 18 sty 2007, 19:07
- Posty: 131
- Skąd: Kraków - Ostrowiec
- Auto: 323 (BG)'92 1.6 16v
Mauvais napisał(a):(...) Niestety minus nie wiem czy to od tego czy tez nie ale na stabilizatorach wciaz pekaja mi tulejki (dopowiem ze sa plastikowe co mnie dziwi skoro tam dosc spore obciazenia ida) (...)
Na 100% od tego, nie ma nic za darmo... Też byłem kiedyś taki sprytny jak Ty, ale w końcu zrozumiałem że nie tędy droga
Ja w 195/60/15 w Lancerze miałem 2.0 – zmeniłem na 215/40/17 i mam 2.5 – jakbym nabił 2.0 to za długo bym nie pojeździł na tym profllu. Wydaje mi się że dla 15 standard to 2.0-2.2 – najlepiej naładować 2.1 i po kłopocie.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Witam.
Spróbuje się podłączyć do tematu. Mam oponki 195 55 15 na alufelgach mazda 323 F BA ,jakie powinienem miec ciśnienie, na drzwiach jest nalepka ale tam są wartości dla 185 R14. Czy dla 195 moga byc takie same czy lepiej jest coś zmienić?
Spróbuje się podłączyć do tematu. Mam oponki 195 55 15 na alufelgach mazda 323 F BA ,jakie powinienem miec ciśnienie, na drzwiach jest nalepka ale tam są wartości dla 185 R14. Czy dla 195 moga byc takie same czy lepiej jest coś zmienić?
323 f 98 r BA
- Od: 22 mar 2007, 19:42
- Posty: 117
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r
Przy zmianie na oponki letnie kolesie popatrzyli w "tabelę ciśnień".
Nie bardzo można było znaleźć 195/50 R15 dla Mazdy 323, bo poprostu nie jest zalecana taka konfiguracja.
Zaufałem im i nabili mi na przód 2.4 a na tył 2.2 i źle się nie jeździ ;o)
Nie bardzo można było znaleźć 195/50 R15 dla Mazdy 323, bo poprostu nie jest zalecana taka konfiguracja.
Zaufałem im i nabili mi na przód 2.4 a na tył 2.2 i źle się nie jeździ ;o)
- Od: 18 paź 2007, 21:07
- Posty: 18
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323P; 1,5 16v DOHC; 97r
Ja polecam aby sprawdzić w poniższej tabeli jakie ciśnienie jest odpowiednie dla naszego auta:
Tabela ciśnień do wszystkich pojazdów >>>klik<<<
Potrzebne informacje; Marka pojazdu, model pojazdu, pojemność silnika(w cm3),moc(w KM)
Uwaga: Tabela przygotowana jest na podstawie danych koncernu Continental . Wartości ciśnień zalecane przez innych producentów mogą się różnić od podanych w tabeli o kilka procent!
Tabela ciśnień do wszystkich pojazdów >>>klik<<<
Potrzebne informacje; Marka pojazdu, model pojazdu, pojemność silnika(w cm3),moc(w KM)
Uwaga: Tabela przygotowana jest na podstawie danych koncernu Continental . Wartości ciśnień zalecane przez innych producentów mogą się różnić od podanych w tabeli o kilka procent!
- Od: 28 kwi 2008, 11:08
- Posty: 11
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD 100KM
mniejszy profil – większe ciśnienie. Ja pompuję 2.3 do 2.4 we wszystkich kołach przy 195/50 R15. Myślę że to optymalnie. Niektórzy nabijają nawet 2.5 a poniżej 2.3 to zdecydowanie za mało na pewno. Poza tym polecam nabić azotem, mniejsza rozszerzalność cieplna, nie wchodzi w reakcje z gumą, niższa temperatura (zwłaszcza w lecie) itd.. generalnie same plusy a koszt około 20zł. no i oczywiście wydłuża się żywotność opony.
Xenocyd napisał(a):Mirek napisał(a):Poza tym polecam nabić azotem
Jest jesczcze jeden plus ktory zauwazylem – opona zdecydowanie dluzej trzyma cisnienie, testowalem na zimowkach i na kolkach letnich.
zgadza się plusów jest sporo a szczerze mówiąc nie przychodzi mi do głowy żadna negatywna cecha. Jak dla mnie największą zaletą jest nienagrzewanie się opon podczas długiej jazdy i wyższych temperatur i dłuższa (między innymi z tego właśnie powodu) trwałość opon, ale to, jak napisałem wcześniej, tylko niektóre z zalet pompowania azotem. Zimę przejeździłem bez jednego dopompowania wiosną nadal było 2.3 w każdym kole.
Mirek napisał(a):zgadza się plusów jest sporo a szczerze mówiąc nie przychodzi mi do głowy żadna negatywna cecha.
Wada – podczas ostrego pałowania przy rozgrzewaniu opony nie wzrasta ciśnienie...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
U mnie w Maździe 323 BJ mam 195/55R/15 ciśnienie ustawione 2.1 (przód i tył). Również jeżdzę na azocie, felgi aluminiowe.
Jeśli ktoś potrzebuję to załączam etykietę z podanym ciśnieniem: http://zapodaj.net/4099b47854a72.jpg.html
Jeśli ktoś potrzebuję to załączam etykietę z podanym ciśnieniem: http://zapodaj.net/4099b47854a72.jpg.html
- Od: 5 sie 2013, 13:09
- Posty: 17
- Auto: Mazda 323 BJ – 1999r.
1.5 (88KM) – benzyna
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości