FOTORELACJA – Wymiana tulejek lewarka zmiany biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez maikee » 15 lip 2009, 11:48

Mam pytanie do tych osób, które wymieniały te tulejki. Czy po wymianie zmniejsza się luz na drążku zmiany biegów?? bo u mnie biegi chodzą dość lekko ale jest duży luz tak na oko ok. 1cm w każdą stronę i mnie to strasznie wkurza.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2008, 17:05
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: 323f 1.5 BA 97r. była

Postprzez LongeRek » 15 lip 2009, 12:56

Weźcie zróbcie osobny dział na forum z fotorelacjami i go przyklejcie naprawdę fenomenalna sprawa. A tak to połowa tych tematów po jakimś czasie znika a wielka szkoda myślę że ktoś się tym zainteresuje i wyrazi szacunek dla ludzi którzy robią świetną robotę.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2009, 13:51
Posty: 28
Skąd: Tarnów
Auto: 323f BJ

Postprzez twister88 » 31 sie 2009, 12:04

Ja tak samo mam mały problem, przy wrzucaniu każdego biegu zdarzy się czasem pojedynczy opór ale bieg zaraz wskakuje... na początku nie było tych oporów. Myślicie że zrobienie tego zabiegu może tu pomóc ?
twister88
 

Postprzez Inte » 31 sie 2009, 12:20

bardzo prawdopodobne, że pomoże ;)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez twister88 » 31 sie 2009, 12:32

dzięki więc spróbuje to zrobić :) jak skończe to napisze jakie efekty
twister88
 

Postprzez Inte » 31 sie 2009, 14:19

a wyczuwasz luz na drążku? jeśli nie to może samo oczyszczenie i porządne nasmarowanie pomoże.
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez twister88 » 1 wrz 2009, 10:49

nie ma luzu na drążku (jeżeli chodzi ci o luz przy wrzuconym biegu) za to jak jest wrzucony luz i ruszam energicznie (oczywiscie nie harpagańsko) w lewo w prawo to słyszę jak by pod spodem jakaś część miałą luz ... bo słychać takie delikatne jakby stukanie małej śrubki. Jak by cos było niedokręcone albo miało luz. Ale bede musiał drugą osobe wykminić i poszukam gdzie to się dzieje..
twister88
 

Postprzez Inte » 1 wrz 2009, 17:03

wejdziesz pod spód poszarpiesz za drążki i powinieneś sam dojść.
z resztą najlepiej rozebrać przed smarowaniem wszystko i potraktować papierkiem / szczotką drucianą. jeśli jakiś element od jakiegoś czasu pracuje "na sucho" to możesz mieć problem z wyjęciem którejś tulejki ale nie poddawaj się. efekty warte odrobiny wysiłku ;)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez yorgoo » 1 wrz 2009, 22:15

Robilem przesmarowanie tulejek u mnie jak zaczelo mi skrzypiec i pomoglo od razu, kuzyn natomiast mial wajche jak by 100kg obciazenia na niej siedzialo (naprawde ciezko chodzila) i jakby nie porownanie z moja to mysla by ze to normalne, zrobilismy smarowanie u niego i teraz po pietach mnie caluje bo wajcha jak maselko chodzi! Naprawde pomocna rzecz z tym smarowaniem polecam w przypadku problemow z drazkiem!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez Inte » 2 wrz 2009, 08:57

yorgoo napisał(a):Naprawde pomocna rzecz z tym smarowaniem polecam w przypadku problemow z drazkiem!

chodzi o jakaś specjalną maść? hahaha
<lol>
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez flywin » 2 wrz 2009, 09:58

zapewno towot (smar) do łożysk :P owentualnie olejek Mineralny ( wazelinowy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez worldwar » 16 lis 2009, 19:40

U mnie podobnie. Drążek kolebie się na każdą stronę po kilka cm. Wsteczny czasami wchodzi ciężko, trzeba odpuścić i wrzucić drugi raz. Myślicie, że wymiana tulejek pomoże ? Gdzie dostać takie do Comprexa z 94 r ? Mieszkam we Wrocławiu.
www.ic-service.pl <– usługi informatyczne Wrocław !
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 18:27
Posty: 12
Skąd: Leszno / Wrocław
Auto: Xedos V6 95 r

Postprzez maikee » 22 sty 2010, 10:27

Wie ktoś ile kosztuje komplet czterech tulejek i dwóch śrub w ASO ?? dowiadywałem się w CARSPEED są po ok. 90zł<wow> OEM MAZDA
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2008, 17:05
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: 323f 1.5 BA 97r. była

Postprzez Yellowmen » 22 sty 2010, 10:51

za wszystko w ASO mazda dałem chyba 70 kilka złotych wiec jedz do ASO
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez zsuetam33 » 26 kwi 2010, 17:48

Witam, wszystkich szczęśliwych posiadaczy Mazdy, Czeka mnie właśnie wymiana tulejek, jestem z Trójmiasta madzie mam od niedawna, czy ktoś może mi pomóc odnośnie dobrego warsztatu czy sklepu z częściami do naszych Japońców :) albo jeszcze lepiej może ktoś jest z Trójmiasta i wymieniał już coś więcej niż olej jak w moim przypadku ??? :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 20:35
Posty: 13
Skąd: Gdynia
Auto: była Mazda 323F DiTD 2.0 98'
jest Citroen Xsara 2.0 HDI 01'

Postprzez zagorskid » 14 maja 2010, 23:56

Witam!
Ja mam trochę iny problem ze swoją efką. Skrzynia ciężko mi chodziła od momentu zakupu, ale w sumie aż tak mi to nie przeszkadzało.
Ostatnio byłem u mechanika wymieniać łożyska, i ten przy okazji "coś" z lewarkiem zrobił, że chodzi lekko, ale za to (zwłaszcza po nagrzaniu) zaczyna skrzypieć – jak kolano babci :P.
Czy to skrzypienie to też może być wina tych tulejek?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 11:05
Posty: 43
Skąd: Mikołów
Auto: 323F BA 1,5i 16V '98

Postprzez szpaku1946 » 14 cze 2010, 19:11

Witam.
Pomoże mi ktoś w doborze tych 4 tulejek i 2 śrub do mojego autka? Jestem posiadaczem Mazdy 626 2.0 DITD 90KM, 98r , numer VIN JMZGF12T201194601. Biegi mi trochę ciężko wchodzą i myślę, że będzie to zasługa owych tulejek. Mam zamiar je wymienić, ale nie wiem jaki będą miały numer katalogowy, nie chcę zamówić nieodpowiednich. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 sie 2008, 16:58
Posty: 11
Skąd: Głogów
Auto: 626 GF '98 2.0 DiTD 66kW

Postprzez Lesiu » 14 cze 2010, 23:01

wejdź pod auto rozkręć i oglądnij stan tulejek bo często pomaga samo przeczyszczenie i nasmarowanie:]
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 11:52 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez szpaku1946 » 15 cze 2010, 06:51

Wiem, że przeczyszczenie może pomóc, ale nie wiem na jak długo, wolałbym wymienić na nowe. Pomoże mi ktoś w doborze tych części?
Początkujący
 
Od: 26 sie 2008, 16:58
Posty: 11
Skąd: Głogów
Auto: 626 GF '98 2.0 DiTD 66kW

Postprzez topik » 15 cze 2010, 07:09

Witam. Szpaku1946 przednie tulejki mają numer B001-46-062 a tylne GA5R-46-062. Przednia śruba ma numer GA2A-46-133 a tylna B001-46-134. Te numery wyskoczyły mi po wpisaniu vinu który podałeś. Śrub bym nie wymieniał, wystarczy je wyczyścić. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323