Łożysko tylnego koła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kuki13 » 20 sty 2006, 13:42

Witam
Od jakiegoś czasu słyszę coraz mocniejsze wycie w tylnym kole, na początku myślałem że to zimówki ale teraz jestm pewny ze to łozysko.
Wiem że podobne tematy już były i wiem również że łożysko jest całością piasty- w 90 przypadkach na 100 da się wybić łożysko z piasty i założyć nówkę... czy ktoś robił taki manewr?? Ewentualnie czy ktoś wie jakie jest oznaczenie tego łożyska?? i czy jest to jedno łożysko czy dwa??

Oraz drugie proste pytanie: nie mogę narzekać na ogrzewanie w mojej Mazdzie poza jedna rzeczą.... jak włącze dolny nawiew to strasznie słabo leci powietrze i prawie nic nie ogrzewa, czy jest to przypadłość tych samochodów czy coś może u mnie jest nie tak.... ??
Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Pozdrawiam
Łukasz
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2005, 21:45
Posty: 4
Auto: 323F 1994r 1,5 16V BA

Postprzez P0L4K » 20 sty 2006, 14:26

1995



1994r

zdecyduj sie :)
Główno-dowodzący LOŻY VIP'ów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2004, 12:23
Posty: 1124
Skąd: Warszawa
Auto: Passat B7

Postprzez kuki13 » 20 sty 2006, 15:15

jeśli mam być dokładny to grudzień 1994 :P model BA Z5
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2005, 21:45
Posty: 4
Auto: 323F 1994r 1,5 16V BA

Postprzez tomekrvf » 20 sty 2006, 15:37

kuki13, kup łożysko z piastą i nie kombinuj. Szkoda czasu
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez siwy_dymek » 20 sty 2006, 16:13

Ja dzis wymienilem lozysko w przednije piascie, byla z niego juz miazga, ale piasta wporzo!!...okazalo sie niestety ze sworzen wahacza jest do wymiany, wiec tez tzreba bylo wymienic. P.S. Sworzen mogl sie uszkodzic podczas jego wybijania??
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez tomekrvf » 20 sty 2006, 16:15

Z przodu wymienia się same łożysko a z tyłu razem z piastą....
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Krasnal » 21 sty 2006, 20:31

tomekrvf napisał(a):Z przodu wymienia się same łożysko a z tyłu razem z piastą....

<spoko>
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 20:02
Posty: 611
Skąd: Pruszków
Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT

Postprzez siwy_dymek » 22 sty 2006, 22:30

kuki13 a jestes pewien ze wogole to lozysko jest takie samo jak z przodu?? skad wogole wezmiesz takie lozysko luzem do tylnej piasty? Jezeli masz do takiego dostep, no to wybijaj, pewnie taka czynnosc niczym sie nie rozni od tych w tym iveco czy w A-klasie! Piasta z tylu jakiejs specjalnie skomplikowanej konstrukcji na moj gust nie ma! Rozumiem Twoje zamiary, pewnie kierujesz sie kasiora, a piasta znacznie zwieksza cene, lecz jesli chcesz sprawe zalatwic po malej lini oporu, to moze poszukaj jakiejs uzywanej piasty z lozyskiem w dobrym stanie! Jest coraz wiecej efek do rozbiorki, moze akurat ktos nie bedzie chcial sprzedawac calego tylnego zawiasu, tylko piaste luzem! Mysle ze jakbys kupil takie cos z wysokiego rocznika, to bedizesz na tym dlugo-dlugo hulal, a i robocizna Cie mniej bedzie kosztowac (no chyba ze sam chcesz wymieniac). Ja wymienialem z przodu, niby miala byc godzinka, a zrobily sie ponad 2!! Gdzie przewidziane jest wymienianie lozyska luzem!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Krasnal » 22 sty 2006, 23:32

kuki13 napisał(a):
tomekrvf napisał(a):Z przodu wymienia się same łożysko a z tyłu razem z piastą....


W Meciedesie A-klasa też wymienia się razem z piastą a da się wybić i wymienić same łozysko w Iveco Daily też razem z piastą a równiez da się wybić.... można by mnożyć przykładów.... Czy naprawdę nikt takich rzeczy nie robił??


Wiesz u nas w Polsce jest taki <czarodziej> co Merca McLarena SLR'a zrobił se w szopie zanim Merc się pojawił na rynku światowym hahaha

Zamiast lać do baku Disla ON można OO <lol>

kuki13 napisał(a):.... można by mnożyć przykładów....


A nie pomyślałeś że może tak trzeba skoro producent tak przewidział??? Z przodu jest osobno łożysko a z tyłu jest z piastą i widocznie tak ma być! Nie wydaje mi się aby producent tak robił żeby kase zbijać na komplecie, a może to łożysko jest montowane np. na gorącą piaste?, a może jest jakoś pozycjonowane? dewagować można długo i namiętnie.... jeżeli auto ma być sprawne to należy robić tak jak producent zaleca i tyle :P

Tak myśle.[/quote]
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 20:02
Posty: 611
Skąd: Pruszków
Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT

Postprzez kuki13 » 23 sty 2006, 08:29

hmmmm...... wychodzi na to że nikt tak nie robił.... chyba ja też nie będe kombinował... pewnie się da ale nie chce być pierwszy który coś rozpier...... :]
W najbliższym czasie będę musiał po prostu wymienić całą piastę....
Dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam wszystkich.
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2005, 21:45
Posty: 4
Auto: 323F 1994r 1,5 16V BA

Postprzez zieba1982 » 25 sie 2008, 17:39

:D
Ja usłyszałem łożysko prawe tył ,"huczy" od 80 km/h i przy skręcie na łuku drogi w prawo to znacznie je słychać,zrobiłem już około 1500 km i mam pytanko,
-Jak sądzicie czy jak podnoszę na lewarku i sprawdzam luz" to go nie ma"to znaczy że jeszcze mogę pojeździć bo już mam nowa piastę ale chciałbym je wymienić jak będę u rodziców a do tego jeszcze około 700 km trasy mieszanej,
-Czy łożysko w takim stanie to oznacza że już tragedia czy raczej powoli do wymiany,
– możliwe że nagle sie rozpadnie i nie dojadę do punktu???
Dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez Witek. » 18 gru 2008, 23:25

Odświeżę temat.
Jadąc do przodu niczego szczególnego nie słychać, natomiast jadąc wolno do tyłu słychać takie strzelanie (nieregularne trzaski) gdzieś z tylnego zawieszenia i to w dodatku nie zawsze. Mechanik machał kołami góra/dół, lewo/prawo i niczego szczególnego nie stwierdził :(
Czy to możliwe, że łożysko daje o sobie znać w ten sposób?
A może to coś z ABS?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2008, 21:32
Posty: 12 (0/1)
Auto: 323F BA '95 KF 2.0 V6 LPG-SGI

Postprzez PeterRXR » 19 gru 2008, 18:32

Witam Panowie niestety ale tak jak wyżej wspominano łożyska w tylnym kole nie da się wybić w żaden sposób.Ono jest z całą piastą i nie ma co sobie zawracać głowy z wybijaniem.Koszt orginalnej japońskiej piasty to ok 240 zł
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2008, 15:36
Posty: 22
Skąd: Brzozów/Podkarpacie
Auto: Mazda 323f BA 96r 1.5 16V Z5

Postprzez Witek. » 19 gru 2008, 18:55

Hmm, skoro nie da sie wybić to skąd się biorą w sprzedaży same łożyska?
Numer części B01D2615X
Np:
http://www.kager.pl/kager/staticDispatc ... icleType/1
Może jednak da się wybić?
A gdzie można kupić całą piastę (oprócz allegro i szrotów)?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2008, 21:32
Posty: 12 (0/1)
Auto: 323F BA '95 KF 2.0 V6 LPG-SGI

Postprzez kieresik » 19 gru 2008, 19:04

Witek. napisał(a):A gdzie można kupić całą piastę (oprócz allegro i szrotów)?


U Smirnoffa w carspeed.

W tym przykładzie jest podane że hamulce tarczowe. nie wiem jak w 2,0 V6 ale w mojej są bębny z tyłu i z tąd ta różnica pewnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 15:11
Posty: 106
Skąd: Koszalin
Auto: 323 C

Postprzez Witek. » 19 gru 2008, 19:27

Chyba macie racje. Dzwoniłem do Kagera i to co w powyższym linku nazwali łożyskiem okazało się kompletna piastą z łożyskiem oczywiście :(
Widać to również tu: http://www.mazdafamilia.ru/eur/img.php? ... 6&imgno=#4
Jak ktoś ma taką piastę na lewy tył do odsprzedania proszę o PW.
Smirnoff masz może?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2008, 21:32
Posty: 12 (0/1)
Auto: 323F BA '95 KF 2.0 V6 LPG-SGI

Postprzez Savel » 8 sty 2009, 10:42

Mam do wymiany 2 łożyska z tyłu i mój mechanik sprawdzał ich ceny w "swoich" hurtowniach. Za japońską chcą 390zł, za JC 300zł, a za SKF chyba 420zł ... coś mi się wydaje że to trochę wysokie ceny.
Jeździ ktoś na tych łożyskach z JC?
Znacie jakieś hurtownie, w których te części są tańsze?
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 00:13
Posty: 19
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323f 1,5 '95

Postprzez scyzoryk » 8 sty 2009, 21:46

Ceny tych łożysk to chyba są z kosmosu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 18:03
Posty: 33
Skąd: kielce
Auto: Mazda 3 2,0

Postprzez kieresik » 9 sty 2009, 00:10

drogo faktycznie ale szykuj sie że nawet jak sam kupisz np u smirnoffa to będzie drogo bo tu się łożyska nie wybija tylko wymienia całość z piastą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 15:11
Posty: 106
Skąd: Koszalin
Auto: 323 C

Postprzez Savel » 9 sty 2009, 11:17

rzeczywiście tanio nie jest no ale oryginał japoński w carspeed jest za 290zł więc znacznie taniej... a na tych łożyskach z JC jeździ/jeździł już ktoś?
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 00:13
Posty: 19
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323f 1,5 '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323