Łożysko tylnego koła
Witam
Od jakiegoś czasu słyszę coraz mocniejsze wycie w tylnym kole, na początku myślałem że to zimówki ale teraz jestm pewny ze to łozysko.
Wiem że podobne tematy już były i wiem również że łożysko jest całością piasty- w 90 przypadkach na 100 da się wybić łożysko z piasty i założyć nówkę... czy ktoś robił taki manewr?? Ewentualnie czy ktoś wie jakie jest oznaczenie tego łożyska?? i czy jest to jedno łożysko czy dwa??
Oraz drugie proste pytanie: nie mogę narzekać na ogrzewanie w mojej Mazdzie poza jedna rzeczą.... jak włącze dolny nawiew to strasznie słabo leci powietrze i prawie nic nie ogrzewa, czy jest to przypadłość tych samochodów czy coś może u mnie jest nie tak....
Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Pozdrawiam
Łukasz
Od jakiegoś czasu słyszę coraz mocniejsze wycie w tylnym kole, na początku myślałem że to zimówki ale teraz jestm pewny ze to łozysko.
Wiem że podobne tematy już były i wiem również że łożysko jest całością piasty- w 90 przypadkach na 100 da się wybić łożysko z piasty i założyć nówkę... czy ktoś robił taki manewr?? Ewentualnie czy ktoś wie jakie jest oznaczenie tego łożyska?? i czy jest to jedno łożysko czy dwa??
Oraz drugie proste pytanie: nie mogę narzekać na ogrzewanie w mojej Mazdzie poza jedna rzeczą.... jak włącze dolny nawiew to strasznie słabo leci powietrze i prawie nic nie ogrzewa, czy jest to przypadłość tych samochodów czy coś może u mnie jest nie tak....
Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Pozdrawiam
Łukasz
- Od: 26 wrz 2005, 21:45
- Posty: 4
- Auto: 323F 1994r 1,5 16V BA
Ja dzis wymienilem lozysko w przednije piascie, byla z niego juz miazga, ale piasta wporzo!!...okazalo sie niestety ze sworzen wahacza jest do wymiany, wiec tez tzreba bylo wymienic. P.S. Sworzen mogl sie uszkodzic podczas jego wybijania??
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
kuki13 a jestes pewien ze wogole to lozysko jest takie samo jak z przodu?? skad wogole wezmiesz takie lozysko luzem do tylnej piasty? Jezeli masz do takiego dostep, no to wybijaj, pewnie taka czynnosc niczym sie nie rozni od tych w tym iveco czy w A-klasie! Piasta z tylu jakiejs specjalnie skomplikowanej konstrukcji na moj gust nie ma! Rozumiem Twoje zamiary, pewnie kierujesz sie kasiora, a piasta znacznie zwieksza cene, lecz jesli chcesz sprawe zalatwic po malej lini oporu, to moze poszukaj jakiejs uzywanej piasty z lozyskiem w dobrym stanie! Jest coraz wiecej efek do rozbiorki, moze akurat ktos nie bedzie chcial sprzedawac calego tylnego zawiasu, tylko piaste luzem! Mysle ze jakbys kupil takie cos z wysokiego rocznika, to bedizesz na tym dlugo-dlugo hulal, a i robocizna Cie mniej bedzie kosztowac (no chyba ze sam chcesz wymieniac). Ja wymienialem z przodu, niby miala byc godzinka, a zrobily sie ponad 2!! Gdzie przewidziane jest wymienianie lozyska luzem!
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
kuki13 napisał(a):tomekrvf napisał(a):Z przodu wymienia się same łożysko a z tyłu razem z piastą....
W Meciedesie A-klasa też wymienia się razem z piastą a da się wybić i wymienić same łozysko w Iveco Daily też razem z piastą a równiez da się wybić.... można by mnożyć przykładów.... Czy naprawdę nikt takich rzeczy nie robił??
Wiesz u nas w Polsce jest taki co Merca McLarena SLR'a zrobił se w szopie zanim Merc się pojawił na rynku światowym
Zamiast lać do baku Disla ON można OO
kuki13 napisał(a):.... można by mnożyć przykładów....
A nie pomyślałeś że może tak trzeba skoro producent tak przewidział??? Z przodu jest osobno łożysko a z tyłu jest z piastą i widocznie tak ma być! Nie wydaje mi się aby producent tak robił żeby kase zbijać na komplecie, a może to łożysko jest montowane np. na gorącą piaste?, a może jest jakoś pozycjonowane? dewagować można długo i namiętnie.... jeżeli auto ma być sprawne to należy robić tak jak producent zaleca i tyle
Tak myśle.[/quote]
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
V6 – no more questions...
- Od: 27 maja 2004, 20:02
- Posty: 611
- Skąd: Pruszków
- Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT
hmmmm...... wychodzi na to że nikt tak nie robił.... chyba ja też nie będe kombinował... pewnie się da ale nie chce być pierwszy który coś rozpier......
W najbliższym czasie będę musiał po prostu wymienić całą piastę....
Dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam wszystkich.
W najbliższym czasie będę musiał po prostu wymienić całą piastę....
Dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam wszystkich.
- Od: 26 wrz 2005, 21:45
- Posty: 4
- Auto: 323F 1994r 1,5 16V BA
Ja usłyszałem łożysko prawe tył ,"huczy" od 80 km/h i przy skręcie na łuku drogi w prawo to znacznie je słychać,zrobiłem już około 1500 km i mam pytanko,
-Jak sądzicie czy jak podnoszę na lewarku i sprawdzam luz" to go nie ma"to znaczy że jeszcze mogę pojeździć bo już mam nowa piastę ale chciałbym je wymienić jak będę u rodziców a do tego jeszcze około 700 km trasy mieszanej,
-Czy łożysko w takim stanie to oznacza że już tragedia czy raczej powoli do wymiany,
– możliwe że nagle sie rozpadnie i nie dojadę do punktu???
Dzieki
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
Odświeżę temat.
Jadąc do przodu niczego szczególnego nie słychać, natomiast jadąc wolno do tyłu słychać takie strzelanie (nieregularne trzaski) gdzieś z tylnego zawieszenia i to w dodatku nie zawsze. Mechanik machał kołami góra/dół, lewo/prawo i niczego szczególnego nie stwierdził
Czy to możliwe, że łożysko daje o sobie znać w ten sposób?
A może to coś z ABS?
Jadąc do przodu niczego szczególnego nie słychać, natomiast jadąc wolno do tyłu słychać takie strzelanie (nieregularne trzaski) gdzieś z tylnego zawieszenia i to w dodatku nie zawsze. Mechanik machał kołami góra/dół, lewo/prawo i niczego szczególnego nie stwierdził
Czy to możliwe, że łożysko daje o sobie znać w ten sposób?
A może to coś z ABS?
Witam Panowie niestety ale tak jak wyżej wspominano łożyska w tylnym kole nie da się wybić w żaden sposób.Ono jest z całą piastą i nie ma co sobie zawracać głowy z wybijaniem.Koszt orginalnej japońskiej piasty to ok 240 zł
- Od: 28 cze 2008, 15:36
- Posty: 22
- Skąd: Brzozów/Podkarpacie
- Auto: Mazda 323f BA 96r 1.5 16V Z5
Hmm, skoro nie da sie wybić to skąd się biorą w sprzedaży same łożyska?
Numer części B01D2615X
Np:
http://www.kager.pl/kager/staticDispatc ... icleType/1
Może jednak da się wybić?
A gdzie można kupić całą piastę (oprócz allegro i szrotów)?
Numer części B01D2615X
Np:
http://www.kager.pl/kager/staticDispatc ... icleType/1
Może jednak da się wybić?
A gdzie można kupić całą piastę (oprócz allegro i szrotów)?
Witek. napisał(a):A gdzie można kupić całą piastę (oprócz allegro i szrotów)?
U Smirnoffa w carspeed.
W tym przykładzie jest podane że hamulce tarczowe. nie wiem jak w 2,0 V6 ale w mojej są bębny z tyłu i z tąd ta różnica pewnie.
- Od: 6 paź 2007, 15:11
- Posty: 106
- Skąd: Koszalin
- Auto: 323 C
Chyba macie racje. Dzwoniłem do Kagera i to co w powyższym linku nazwali łożyskiem okazało się kompletna piastą z łożyskiem oczywiście
Widać to również tu: http://www.mazdafamilia.ru/eur/img.php? ... 6&imgno=#4
Jak ktoś ma taką piastę na lewy tył do odsprzedania proszę o PW.
Smirnoff masz może?
Widać to również tu: http://www.mazdafamilia.ru/eur/img.php? ... 6&imgno=#4
Jak ktoś ma taką piastę na lewy tył do odsprzedania proszę o PW.
Smirnoff masz może?
Mam do wymiany 2 łożyska z tyłu i mój mechanik sprawdzał ich ceny w "swoich" hurtowniach. Za japońską chcą 390zł, za JC 300zł, a za SKF chyba 420zł ... coś mi się wydaje że to trochę wysokie ceny.
Jeździ ktoś na tych łożyskach z JC?
Znacie jakieś hurtownie, w których te części są tańsze?
Jeździ ktoś na tych łożyskach z JC?
Znacie jakieś hurtownie, w których te części są tańsze?
- Od: 14 lis 2008, 00:13
- Posty: 19
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: 323f 1,5 '95
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości