Witam mam problem z zawieszeniem w maździe 323F BA 1994r
Strona 1 z 1
Witam mam taki problem w mojej madzi z zawieszeniem że ją mi trochę nosi po drodze niedawno założyłem nowe opony z Vikinga na zimowych to też było odczuwalne ale w mniejszym stopniu. Byłem już dwa razy na diagnostyce pierwszym razem wykazało że mam jeden sworzeń walnięty z lewej strony który wytrzymał rok to nic nie dało, drugim razem pojechałem na inną stacje diagnostyczną i kazałem sprawdzić dokładnie wszystko na szarpakach tzn, maglownice wahacze i całą tylną belkę ale wszędzie jest sztyb ale powiedział że jeszcze można spróbować pokombinować ze zbieżnością ale czy może być jeszcze gdzieś luz co szarpaki nie wykażą?
- Od: 26 sty 2013, 23:23
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F BA 1,8 Bp 1994
Po pierwsze jaki rozmiar kol. Drugie jak masz zbieznosc zle ustawiona moze wlasnie autem "nosic". A nie czujesz ze jest cos nie tak w zawieszeniu jak jedziesz po nierownosciach? Niech koncowki drazkow sprawdza.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Dlaczego piszący nowe tematy nie zaznajomią się z Nowym podziałem działu BA/BH?
To chyba po prostu najzwyklejsze lenistwo!
Teraz tylko ostrzeżenie – później dam po "łapach".
Temat przenoszę.
To chyba po prostu najzwyklejsze lenistwo!
Teraz tylko ostrzeżenie – później dam po "łapach".
Temat przenoszę.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
arafal21 napisał(a):Po pierwsze jaki rozmiar kol. Drugie jak masz zbieznosc zle ustawiona moze wlasnie autem "nosic". A nie czujesz ze jest cos nie tak w zawieszeniu jak jedziesz po nierownosciach? Niech koncowki drazkow sprawdza.
Rozmiar kół R14/185/65 zbieżność jest jest delikatnie do poprawki ale w normie końcówki drążków, sworznie wahaczów wymieniałem w tamtym roku a w tym musiałem wymienić jeden
- Od: 26 sty 2013, 23:23
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F BA 1,8 Bp 1994
Mi kiedyś autem rzucało jak miałem z tyłu rozbieżność, najlepiej to odczuć jak najeżdża się na mokry asfalt i potem raptownie na suchy. Niech Ci wszystkie koła sprawdza przód tył kąty, przesunięcia kuł względem osi przedniej tylnej.
- Od: 9 maja 2010, 13:29
- Posty: 129
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6
to że zmieniałeś w tamtym roku to nic nie znaczy bo na naszych drogach miesiąc wystarczy żeby dowalić całe zawieszenie... obejrzeć sprężyny i amory... tuleje wahaczy jeśli są już stare też będą powodowały noszenie po drodze, bo guma traci swoją sztywność ( rozwulkanizowuje się), zbieżność ustawić tak jak ma być, bo jeśli jest choćby lekko przestawiona to auto albo będzie cięło gumy albo zaczną piszczeć albo po prostu będzie nosiło po drodze... i sprawdzić opony... jak są wy ząbkowane to będzie też problem z noszeniem ... ciśnienie w oponach jest wszędzie jednakowe????
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
puznies0 napisał(a):to że zmieniałeś w tamtym roku to nic nie znaczy bo na naszych drogach miesiąc wystarczy żeby dowalić całe zawieszenie... obejrzeć sprężyny i amory... tuleje wahaczy jeśli są już stare też będą powodowały noszenie po drodze, bo guma traci swoją sztywność ( rozwulkanizowuje się), zbieżność ustawić tak jak ma być, bo jeśli jest choćby lekko przestawiona to auto albo będzie cięło gumy albo zaczną piszczeć albo po prostu będzie nosiło po drodze... i sprawdzić opony... jak są wy ząbkowane to będzie też problem z noszeniem ... ciśnienie w oponach jest wszędzie jednakowe????
zawieszenie było przeglądane na dwóch różnych stacjach diagnostycznych i jest wszystko ok na drugiej stacji kazałem kompletnie wszystko przejrzeć dokładnie amory z przodu nie schodzą niżej niż 80% a tył nie schodzi niżej niż 70% na gumo-tulejach niema żadnych luzów ani z przodu ani z tyłu. A mam pytanie co do poduszek co są przykręcone na górze amorka czy miały by coś do takich obiawów? bo jak przekroczę 100km/h to czuć jak by przód robił lekkiego wężyka chociaż kierownice trzymam w jednej pozycji
Dopisano 17 maja 2013, 02:30:
puznies0 napisał(a):to że zmieniałeś w tamtym roku to nic nie znaczy bo na naszych drogach miesiąc wystarczy żeby dowalić całe zawieszenie... obejrzeć sprężyny i amory... tuleje wahaczy jeśli są już stare też będą powodowały noszenie po drodze, bo guma traci swoją sztywność ( rozwulkanizowuje się), zbieżność ustawić tak jak ma być, bo jeśli jest choćby lekko przestawiona to auto albo będzie cięło gumy albo zaczną piszczeć albo po prostu będzie nosiło po drodze... i sprawdzić opony... jak są wy ząbkowane to będzie też problem z noszeniem ... ciśnienie w oponach jest wszędzie jednakowe????
zawieszenie było przeglądane na dwóch różnych stacjach diagnostycznych i jest wszystko ok na drugiej stacji kazałem kompletnie wszystko przejrzeć dokładnie amory z przodu nie schodzą niżej niż 80% a tył nie schodzi niżej niż 70% na gumo-tulejach niema żadnych luzów ani z przodu ani z tyłu. A mam pytanie co do poduszek co są przykręcone na górze amorka czy miały by coś do takich obiawów? bo jak przekroczę 100km/h to czuć jak by przód robił lekkiego wężyka chociaż kierownice trzymam w jednej pozycji
- Od: 26 sty 2013, 23:23
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F BA 1,8 Bp 1994
to też może być przyczyną ale musiałyby mieć naprawdę konkretnie zerwane gumy... ja u siebie miałem pozrywane dość mocno i auto szło prosto, bez myszkowania... poza tym stukałoby ci...ustaw zbieżność w pierwszej kolejności... tak żeby było na tip top... bo tak to na wymieniasz części i nic nie zdziałasz jeśli okaże się że to była wina niedokładnego ustawienia......
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości