Opony i felgi w maździe 323 BA – wątek wspólny

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez iiyama » 29 gru 2006, 23:44

założyłem 205/55 16 juz dwa miechy temu i wszystko jest git
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 10:20
Posty: 437 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: ASZ+

Postprzez Adaś » 29 gru 2006, 23:48

darekk86 napisał(a):Adam a ty jakie masz zimowki? 205/55?

jakie zimowki?? <diabełek> letnie mam kolego :]
zeszla zime ( a kazdy wie jak bylo) tez na letnich przejezdzilem:)
ale wlasnie jak szukalem sobie zimowek ( i nie znalazlem a zima nie przyszla :P ) to 195-205/55 bralem pod uwage. na zime tobie radze 195/55 bo wiadomo ze lepiej zeby byly wezsze od letnich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez darekk86 » 29 gru 2006, 23:56

No to widze ze nie powinienem miec problemow z 205/55. To w przyszlym tygodniu pojade je zalozyc. Wole wydac po 100zl za opone uzywana w niezlym stanie (5,5mm) niz kupic nowe po 600zł. Zwlaszcza ze raczej w zimie sie nigdzie nie wybieram dalej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez Adaś » 30 gru 2006, 02:15

darekk86 napisał(a):pone uzywana w niezlym stanie (5,5mm) niz kupic nowe po 600zł


5,5mm na zimowke to slaby bieznik
http://ssl.delti.com/oponytanio/start.html
nowe 205/55/16 od 258zł (Federal HIMALAYA WS1) do 721zł (Continental WinterContact TS 790 V)
ale np Matador 320zł, Falken 333zł, Nokian 345 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez darekk86 » 30 gru 2006, 02:26

no tak, ale wlasnie to wychodzi i tak minimum tysiac zl za komplet. A tu mam za 400zl z montazem. Moze i bierznik nie jest wielki, ale nawet jak bym mial na nich przejezdzic 2 sezony i zmienic to sie oplaca. Sprawdzone sa, nie maja wad, wiec powinny wytrzymac spokojnie. Bo teraz nie mam tysiac zl na zbyciu zeby na opony wydac :/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez Adaś » 30 gru 2006, 02:42

darekk86 napisał(a):nie mam tysiac zl na zbyciu zeby na opony wydac


ja tez <lol> ale troche bez sensu pakowac 400zł w opony na których faktycznie 1 sezon pojezdzisz a z tym bieżnikiem to niewiele lepiej sie bedzie jezdzic :| a jak w góry moze bede jechac to wezme CR-V ojca bo jazde po nieodsniezonych warszawskich ulicach mam juz przetrenowana <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Marcino » 30 gru 2006, 12:18

Zwłasnego doświadczenia nie polecam zakładać szerokich opon na zimę a tymbardziej używanych. Zresztą zawsze warto zwrócić uwagę na rok produkcji opony. Ja niekupiłbym trzyletniej nawet jeśli jeździły jeden sezon
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez fotokrak » 30 gru 2006, 14:11

hm, brr ciarki mnie przeszły.
biorąc pod uwage że masa samochodu o wadze ponad tone łaczy z asfaltem zaledwie kilkanaście cm kwadratowych, czyli cos kolo 1/2 wielkości kartki A4, i w zimie praktycznie przy niewielkich prędkościach jest jedyną zeczą jaka decyduje o losie nie tylko samochodu ale i może życia pieszego, wy dyskutujecie i chwalicie się że przejeździliście na letnich lub też starych oponach, to nie ważne ile jeździsz i czy się wybierasz gdzieś daleko bo może się okazać ze skasujesz sobie samochód na oblodzonym parkingu pod domem, a pieszego "TFU TFU" potracisz przy predkosci 30 km/h na najwolniejszym odcinku droigi w okolicy, bo brakło akurat kilku mm bierznika.
Ładuje sie kase w malowanie, w ściemnianie szyb, tuning setki jak nie tysiące złotych a oszczędza się na bezpieczeństwu??
lepiej juz kupić zardzewiałe felgi i założyć dobre zimówki, przynajmniej bedzie na wiosne na co założyć te piekne letnie felusie.
Rozumiem szaleć, ale nie można tracić głowy gdy chodzi o zdrowie i bezpieczeństwo!
Niech przykładem będę ja, 14 lat prawko, codziennie po londynie robie około 100 km, przez kilka lat jeździłem miedzy moim biurem w krakowie i Lion, i nigdy stłuczki aż niedawno na drodze lokalnej za szybko się wysunąłem i mam problem.
owszem była ładna pogoda słoneczna ale problem był z widocznością zastawiającą przez samochody.
Mój przykład pokazuje że problem może się zdarzyć tam gdzie się go najmniej spodziewamy!
Szkoda pięknych samochodów dla"" oszczędzenia"" kilkuset zl
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez abdul » 30 gru 2006, 20:31

Ja ma W mojej BA V6
Lato 215/40/17 Alu
Zima 195/60/15 Stal (kupione na allegro cały komplet z Mazdy 626 razem z kołpakami orginalnymi za 600pl z przesyłką bieżnik 8mm)


A tak jak kolega fotokrak pisze na bezpieczeństwie nie można oszczędzać bo właśnie dzisiaj mija 4 lata dokładnie jak troche skasowałem Madzie GE od ojca. W najbardziej nie oczekiwanym momencie i okolicznościach. A były zimówki i to nowe.
www.BBTel.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2006, 22:36
Posty: 738 (1/7)
Skąd: konigshutte
Auto: było Mazda 323f V6 GT KF
Jest Niemieckie COOO 2.5TDI V6 AKN

Postprzez krzynio » 31 gru 2006, 00:51

Witam
W mojej madzi letnie mam 205/50/16 pierwszy raz kupiłem nowe ale nie wiodącej firmy no i niestety nie jestem zadowolony wcześniej przejeździłem ponad 100000tys km na oponach używanych firmy DUNLOP model SP SPORT 9000 i już wiem że sprzedam te nowe ze stratą i kupie używki w tej samej cenie ale znowu DUNLOP ponieważ różnica w prowadzeniu auta jest kolosalna .
A co do zimówek to mam na stalówkach nowe Barum 185/65/15 i na śniegu pomyka bardzo ładnie uważam żę na zime kupować tylko nowe, w zime liczy się wysokość bierznika i data produkcji opony aby guma zachowywała swoje właściwości przy niskich temp.
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez Adamsky » 3 sty 2007, 21:08

Czesc,

na zimoowki najlepsze beda 195/55/16, ale to rzadkosc, ja wlasnie zalozylem 195/50/16 ale z rantem inaczej szkoda felg, bo bedzie po prostu wystawac.

Co do 205/55/16, wejda tylko na tyl bez zadnego problemu, przod musi byc 205/50...

A zreszta zimoowka 205 w aucie ktore ma 1200 kg – bez sensu...

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 gru 2011, 14:45
Posty: 12

Postprzez Pablo24 » 4 mar 2007, 19:36

Witam.
Jakie powinno być właściwe ciśnienie w oponach o rozmiarach 215/40/17 i 215/45/17
(Dunlop Sport 9000). Znalazłem kilka informacji na różnych forach, ale opinie sa zbyt zróżnicowane, gdyż sięgają od 2,2 do 3,0;–). Na stronie dunlopa z kolei nic nie znalazłem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sty 2007, 00:10
Posty: 10
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa
Auto: Mazda 323f 1.8 16V

Postprzez Winetou » 4 mar 2007, 21:18

2,2 – większy komfort (o ile można mówić o komforcie przy tym profilu) ale i ryzyko skrzywienia felgi
3,0 – na odwrót :P

więc znajdź kompromis :)
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Cysiek » 4 mar 2007, 22:47

A do opon 195/50 r15 jakie powinno być ciśnienie??? mam 2,0 i wydaje się za małe, ale nie chce więcej pompować bo podobno przy wysokim ciśnieniu szybciej siadają amortyzatory
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Pablo24 » 5 mar 2007, 10:32

Faktycznie, na komforcie znacznie stracilem, ale chyba jednak nie chce narazac felg na wykrzywienie.
Dzieki za info, a co do Cysieka, to na moich poprzednich 195/50/R15 zrobilem ponad 20000 km przy cisnieniu 2,2 i zarowno opony jak i amortyzatory na tym nie ucierpialy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sty 2007, 00:10
Posty: 10
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa
Auto: Mazda 323f 1.8 16V

Postprzez Majkol » 5 mar 2007, 10:36

Ja też próbowałem kilka razy i jak narazie moje 195/50/15 najlepiej zachowują się przy ciśnieniu 2,3-2,4 (stosunkowo najlepiej wtedy auto jeździ po koleinach).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2006, 22:13
Posty: 24
Skąd: Wieliczka
Auto: 323F (BA)'96 1.8

Postprzez Pablo24 » 5 mar 2007, 15:54

Otóz chciałbym się z wami podzielić cenną informacją.(Cenna dla tych, którzy maja opony o takich rozmiarach). Dzisiaj niesopdziewanie, po długim oczekiwaniu, otrzymałem maila z info tire center Dunlop.
Musialem podac obciażenie osi przedniej i tylnej madzi,moc i predkość maks., po czym podano mi odpowiednie cisnienia w oponach. Wg. dunlop powinny byc nastepujace: załadowany: min. 2,5 / 2,9 (przód/tył), a do 3 osób- min. 2,3/2,0 (przód/tył). Sam bylem zaskoczony, kiedy zobaczylem jedyne 2,0 na tyl, po czym mnie oswiecono, ze jedna taka opona moze utrzymac ciezar 615 kg, zatem 1230kg, a w zwiazku z tym, ze cieżar na osi tylnej wynosi 840 kg, wystarczy 2,0.:–)
Aha i zapytalem, bo kiedys byl dyskutowany temat azotu, czy jest roznica miedzy azotem a powietrzem w oponach. Napisano mi, ze podczas roznorodnych testow – nie stwierdzono zadnej róznicy zarowno w wlasciwosciach jezdnych, tak jak i zuzyciu opon itp. miedzy powietrzem a azotem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sty 2007, 00:10
Posty: 10
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa
Auto: Mazda 323f 1.8 16V

Postprzez CYGAN Toruń » 6 mar 2007, 09:13

Witam wszystkich na forum i zwracam sięz ogromną prośbą.Chce kupić felgi do mojej BA Z5 tylko problem tkwi w tym czy z tyłu nie będą obcierały o amortyzatory.Felgi o których mowa mają rozmiar 15x 7 et 37 z oponami 205 /50/15.Czy ktoś może ma takie felgi u siebie w z5?Z góry dzięki za pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2007, 22:06
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: 323F BA Z5 1995

Postprzez no_fear » 6 mar 2007, 09:41

CYGAN Toruń napisał(a):BA Z5...205 /50/15

<lol> zamulisz auto okrutnie :|
Za mało kucyków do takich laczków...

Zdecydowanie odradzam
Wg. mnie w BA Z5 max 195/50/15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez Gość » 6 mar 2007, 11:51

ja tam celuje w 16 cali – znajomy (z forum zreszta) jezdzi na 205/ 50/ R16 i nie zauwazyl wielkich zmian w predkosciach.
Gość
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323