Mazda Z5Turbo Dopasowanie mocniejszej skrzyni.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez gregorius 323 F » 29 kwi 2012, 10:55

Witam kolegów.
Projekt Turbo ma się bardzo dobrze ale jak widać chyba aż za nadto.
Wczoraj zmieliłem mechanizm różnicowy i rozerwałem wodzik drugiego biegu.
Fotki rozebranej skrzyni wkrótce.

Pytanie do szanownych kolegów. jaką skrzynię dopasować do tego pieca aby była wystarczająco wytrzymała pod turbo i miała mocowania pasujące pod blok Z5 i ten sam wałek sprzęgłowy.

Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez hopek » 29 kwi 2012, 11:34

gregorius 323 F napisał(a):Projekt Turbo ma się bardzo dobrze ale jak widać chyba aż za nadto.
Wczoraj zmieliłem mechanizm różnicowy i rozerwałem wodzik drugiego biegu.

sam sobie zaprzeczasz <lol>
Nic nie dopasujesz bez rzeźby... trzeba adapter pod mocniejszą skrzynkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez gregorius 323 F » 29 kwi 2012, 11:45

Ok chcę zrobić to po najmniejszej linii oporu.
Jeżeli chcesz pomóc to podaj jakiś typ skrzyni i co jest wg ciebie adapterem bo tak do niczego nie dojdziemy.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez jaaco » 29 kwi 2012, 13:04

Adapter czyli tak jak masz dystanse do felg zmieniające rozstaw śrub.
Wycinasz taki adapter CNC czy czym tam chcesz, robisz w nim dziury żeby przykręcić do bloku,
oraz dziury aby przykręcić do niego skrzynię. Mam nadzieję że dość jasno się wyraziłem co do adaptera ;]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez hopek » 29 kwi 2012, 13:42

To jest projekt pionierski i nikt tego nie robił i robić nię będzie. Bo to grzebanie w g...nie. Zawsze się cos posypie a zamienników mocniejszych brak, a nawet słabszych. Wszystko trzeba robić samemu. Wywal ten silnik i zapakuj BP. Na starcie masz juz większe pole do popisu <ok>
Tak wygląda projektowanie i wykonanie adapterów pod K-serie
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=127515&view=unread#unread
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez gregorius 323 F » 29 kwi 2012, 16:50

Dobra wszystko jasne.
ale zakładanie skrzyni od silnika np k-serii mija się z moimi oczekiwaniami.
Ja się was pytam czy np skrzynia z BG 1.8 Gt podejdzie bo na 90% obejdzie się bez jakichś dziadowskich blach które zawsze spowodują przesunięcie wałka sprzęgłowego względem tarczy i łożyska ( przerabianie łapki lub siłownika sprzęgła =druciarstwo)

Do hopka projekt oczywiście że pionierski.
Grzebaniem w g...nie mogę określić każde pójście na łatwizne ze swapowaniem silników na k serie albo na 1.8 bp.
Silnik który złożyłem w dużej mierze bazuje na budowie i koncepcji B6turbo ze starych i bardzo dobrych mazd 323 z końca lat 80-tych.
Poczytaj trochę o wyższości tych silników nad 1.8 BPT z BG – ja akurat mam możliwość współpracy z rajdowcami jeżdżącymi tymi mazdami w czteropędzie (1.6 zestrojona jest na wyższą moc bo jest po prostu trwalsza).
No i oczywiście wreszcie się zbiorę w sobie i podjadę ja shamować aby ukrócić wszelkie domysły.
Jak narazie wystarcza mi to że madzia 1.5 objeżdża K8 a BP zostawia daleko w tyle.

Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez hopek » 29 kwi 2012, 16:59

No to w końcu co masz Z5 jak w tytule, czy b6 jak w opisie :>
Co do skrzyń Kseries to podałem tylko przykład jak wygląda adapter i jak go projektować...

gregorius 323 F napisał(a):No i oczywiście wreszcie się zbiorę w sobie i podjadę ja shamować aby ukrócić wszelkie domysły

noo ciekawe kiedy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez gregorius 323 F » 29 kwi 2012, 17:05

Zaraz będzie znowu off-top
ShortBlock Z5 jest taki sam jak B6 tylko ma minimalnie mniejsze średnice cylindrów – można oczywiście rozwiercić hehe.
Bez skrzyni narazie ciężko będzie ją shamować.
Pozdro
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez hopek » 29 kwi 2012, 17:11

Czyli co, słupek z5 + roztaczanie, a wał ?? korby takiej samej długosci ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez waldii » 2 maja 2012, 22:22

a moze inaczej.Kupujesz kolejna skrzynie z Z5 i kasujesz w niej luzy na satelitkach.W ten sposob skrzynia bedzie nie do zdarcia.
waldii
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323