Łączniki stabilizatora. Różne zagadnienia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Gallahad » 30 sie 2010, 16:08

Miałem podobnie w swoim autku. Sprawdź luzy w okolicach zacisków hamulcowych i klocków.
Gallahad
 

Postprzez Bomber.ktmg » 31 sie 2010, 11:52

Gallahad sprawdzałem..wszystko sztywne..miałem dziś coś pogrzebać ale u mnie pada..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez marvvtin » 2 wrz 2010, 11:33

Wczesniej nie zwracalem na to uwagi, ale jestem wrazliwy na wszelkie stuki. Na pewno nie sa to przeguby, bo dzwiek pojawia sie przy odpalaniu – jak sa drgania samochodu oraz przy powolnym ruszaniu na granicy przyduszania samochodu.
Wczoraj bylem na stacji diadnostycznej sprawdzic amorki (cieknie z nich olej, ale maja sprawnosc 70% – koszmar) i przy okazji diadnosta pukal w rury i sprawdzil zawieszenie – wszystko w porzadku.
Wrocielem do domu, podlewalowalem auto i walnalem w rure miedzy tlumikiem srodkowym a koncowym i nie wierzylem ze slysze dzwiek ktory mnie wkurzal.

BARDZO WAZNA RZECZ – walnalem w rure z bou, a nie od spodu (diagnosta stukal od spodu).
Dzisiaj pojechalem do specjalistow od tlumikow i szukalismy przyczyny i przy okazji przy 3000obr/min pojawialy sie wibracje i buczenie.

DIAGNOZA
Stukanie bylo na gumie – mocowaniu rury zaraz za tlumikiem srodkowym – wlozylismy tam kawalek gumy z innego mocowania i problem ze stukaniem w kabinie zniknal. Troche trzeszczala oslona termiczna pod mieszkiem zmiany biegow – przed tlumikiem srodkowym – mechanik ją odspawal i spowrotem przyspaspawal – bo najpierw tutaj szukalismy przyczyny.

Nawet nie wiecie ile zmarnowalem czasu na stuki ktore raz bylo slychac spod konsoli srodkowej, innym razem gdzies z tylo ,a jeszcze innym z okolic hamulca recznego. I wlasnie pod spodem zaraz za hamulecem recznym znajduje sie tlumik srodkowy i teraz jest przyjemnie i przy odpalaniu i przy 3000ob/min :)
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 14:14
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F , 1.5B, 1999 rok
(BJ) przebieg 112 tys.

Postprzez Bomber.ktmg » 2 wrz 2010, 14:33

o dzięki dzięki..na pewno sprawdzę, jednak ostatnio pogoda nie dopisuje robótkom ręcznym na parkingu przed blokiem <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez Szukający Myśliciel » 4 wrz 2010, 21:37

Kiedyś, po wymianie przegubów, pojawiły się stuki z przodu, przy kazdej nierówności. Mechanik (od siedmiu boleści!!! <klotnia> ) stwierdził, że to wyrąbana listwa układu hamulcowego. Jeździłem z tym prawie dwa miesiące, aż w końcu pojechałem na stacje diagnostyczną, gdzie chłopaki stwierdziły... niedokręcenie u góry przedniego amora!!! :>
Piter

...każdy takim jest zuchwalcem, że chce szczęścia dotknąć palcem...:)
[i]Mazda 323 BA sedan 1,5 Z-5 95r[/i]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2007, 20:42
Posty: 43 (0/1)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 3 II BL 2009r 105kM 1,6 Z6

Postprzez Kuklex » 6 wrz 2010, 22:39

Bomber.ktmg sprawdz czy to stukanie nie pojawia sie na skreconych kolach lub przy naciskaniu hamulca.
mam podobny problem. wlasnie cos dziwnie puka w lewym przodzie i z czasem sie nasila. nie moze to byc kwestia zawieszenia bo wszystko juz jest nowe (laczkini stabilizatorow, sworznie, koncowki drazkow) a gumy na wahaczach sa jeszcze dobre (sprawdzone). samochod normalnie przeszedl szczegolowy przeglad i na szarpakach nic nie wykazalo. jedyne co zostaje to gumy na stabilizatorze z przodu ale to nie stad dochodzi halas.

dlaczego pytam o skrecone kola i hamulec? zauwazylem ze wlasnie w takich okolicznosciach tworza sie te stuki. wczesniej pukalo z obu stron, ale ostatnio podczas malowanie zaciskow przesmaorowalem tulejki w zasiskach i zauwazylem cos strasznego :/ dolne tulejki po obu stronach byly zapieczone (nie dalo sie ich ruszyc). prawa przesmarowalem i chodzi popraownie, natomiast lewej nie dalem rady – guma jest peknieta i woda wyplukuje smar i znowu sie zapieka. od tej pory z prawej strony jest cisza. wydaje mi sie ze moze przy nacisnieciu hamulca, lub przy skreconych kolach zacisk sie odwiesza i to powoduje stuk. jeszcze z tym powalcze, ale najbardziej sklaniam sie wlasnie do tej opcji.
sprawdzenie tulejek nie trwa dlugo (odkrecenie dwoch srubek) a gdyby wszystko bylo ok to zawsze spokoj ze wszystko jest ok.
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez Bomber.ktmg » 7 wrz 2010, 07:06

w weekend będe walczył...jak pogoda dopisze :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez Konrado 84 » 7 wrz 2010, 08:11

mi jak coś stukało to były łączniki stabilizatora i sworzeń:)
Konrado 84
 

Postprzez Bomber.ktmg » 7 wrz 2010, 13:48

Pisałem już wyżej, wszystkie typowe elementy zawieszenia sprawdzone-wszystko sztywne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez Kuklex » 7 wrz 2010, 21:48

no i wlasnie to denerwuje najbardziej. wszystko sprawdzone, wszystko gra a nadal wali jak glupie... ahh
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez Bomber.ktmg » 12 wrz 2010, 15:33

Wymieniłem ten prawy sworzeń i jeszcze raz obadaliśmy zawieszenie..
Znalazłem coś co może być przyczyną mojego problemu..otóż mam jakiś dziwny luz na maglownicy :|
Na postoju gdy wykonuje szybkie i krótkie ruchy kierownicą słychać stukanie, nie tak głośne jak w trakcie jazdy, ale jednak podejrzewam że przy wpadaniu w jakieś dziury lub na "tarkę" to właśnie to może tak walić..a nawet jak nie to, jednak chciałbym coś z tym zrobić. Możliwe, że ten luz odpowiada za mało "sztywną" kierownicę powyżej 140-150 km/h <co?>

Nie wiem jak dokładnie opisać miejsce z którego dochodzi stuk, nie znam fachowych terminów, jednak postaram się to jakoś wyjaśnić.
Mianowicie biegnąc od strony końcówek drążków w kierunku maglownicy, trafiamy na taką pokarbowaną gumę( coś a'la manżeta) i to właśnie okolicę mojego stukania.. co z tym zrobić <co?> <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez esina » 12 wrz 2010, 16:19

drążek kierowniczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez Bomber.ktmg » 12 wrz 2010, 16:38

Dzwoniłem do kumpla..powiedział że drążki kierownicze ok..i że to raczej jednak maglownica <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez soul » 13 wrz 2010, 14:33

nie płacz :) wystarczy podregulowac luz na maglownicy :P 15 minut roboty :)

http://forum.323-klub.pl/viewtopic.php? ... 74&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Bomber.ktmg » 14 wrz 2010, 12:24

Już wiem :) :) :) pisałem na pw z koleżką co to przechodził..i już wsio wiem :) :) :) W weekend przestanie stukać :D :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez lukaszwnw » 18 wrz 2010, 20:59

Witam.
Planuje zakup łącznika stabilizatora :D . Jaką firme wybrać ?Czytając powyższe posty wychodzi na to że "555" . ;)
Wymieniać jeden czy od razu dwa i mieć z głowy na dłuższy czas ? :>

pzdr. Łukasz <faja>
"Nie ufam nikomu, kocham tylko tych co na to zasłużyli.. "
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 16:35
Posty: 95
Skąd: Wejherowo (Pomorskie)
Auto: Mazda 323F BA Z5 1994`

Postprzez Miki_LKR » 19 wrz 2010, 08:56

Wymieniaj dwa odrazu, ja polecam ramech, mam je założone z przodu i gitara a już 20 tys. zrobione.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2009, 09:12
Posty: 14
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F BA Z5 94r.

Postprzez lukaszwnw » 19 wrz 2010, 11:28

Miki_LKR napisał(a):Wymieniaj dwa odrazu, ja polecam ramech, mam je założone z przodu i gitara a już 20 tys. zrobione.


W Carspeed-zie będą mieli ? Jak można wiedzieć to gdzie swoje zakupiłeś ? :>

pzdr. Łukasz
"Nie ufam nikomu, kocham tylko tych co na to zasłużyli.. "
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 16:35
Posty: 95
Skąd: Wejherowo (Pomorskie)
Auto: Mazda 323F BA Z5 1994`

Postprzez Bomber.ktmg » 19 wrz 2010, 15:26

No i wyregulowałem maglownice, już nie stuka przy szybkim kręceniu kołami na postoju..poprawił się też znacznie komfort jazdy przy większych prędkościach..do tej pory powyżej 140km/h – jak pisałem wyżej- kierownica robiła się strasznie wrażliwa na dotyk, musiałem trzymać mocno dwiema rękami, i w zasadzie bałem się przekroczyć 150km/h.
Teraz jest miodzio, zrobiłem test z kumplem – kawał prostej, ładnej drogi, zero samochodów, 185 km/h a kiera sztywna, wreszcie mogę sprawdzić ile moje cudo poleci :D

Ale dalej coś STUKA!!! <killer> Co prawda jest to trochę inny dźwięk, być może że wcześniej magiel również stukał i te "dzwonki" się nakładały. W przyszłym tygodniu jak będę miał chwilę znowu sprawdzę sprawność amorków i dokładnie obejrzę sprężyny. Może żona wjeb... się w jakąś dziurkę i głupio się jej teraz przyznać :|

Niestety, walka o ciszę nadal trwa <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez puznies0 » 19 wrz 2010, 16:51

Bomber.ktmg napisał(a):No i wyregulowałem maglownice, już nie stuka przy szybkim kręceniu kołami na postoju..poprawił się też znacznie komfort jazdy przy większych prędkościach..do tej pory powyżej 140km/h – jak pisałem wyżej- kierownica robiła się strasznie wrażliwa na dotyk, musiałem trzymać mocno dwiema rękami, i w zasadzie bałem się przekroczyć 150km/h.
Teraz jest miodzio, zrobiłem test z kumplem – kawał prostej, ładnej drogi, zero samochodów, 185 km/h a kiera sztywna, wreszcie mogę sprawdzić ile moje cudo poleci :D

Ale dalej coś STUKA!!! <killer> Co prawda jest to trochę inny dźwięk, być może że wcześniej magiel również stukał i te "dzwonki" się nakładały. W przyszłym tygodniu jak będę miał chwilę znowu sprawdzę sprawność amorków i dokładnie obejrzę sprężyny. Może żona wjeb... się w jakąś dziurkę i głupio się jej teraz przyznać :|

Niestety, walka o ciszę nadal trwa <oczy>



to powiedz mi jak wyregulować maglownicę żeby nie stukało bo może u mnie też to robi problem... chociaż ja stawiam na łączniki u siebie... ale warto wiedzieć... więc proszę o w miarę dokladną relację... z góry dzięki... a sprawdź u siebie te gumki na drążku stabilizatora... może z lewej się poprostu już wyrobił i dlatego coś ci łupie... jakby co to wymiana porażka.... choć nie niemożliwa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323