Łączniki stabilizatora. Różne zagadnienia
rozlacz laczniki stabilizatora od samego stabilizatora zeby go uwolnic i sprawdz czy nie ma luzu na gumach ktore trzymaja stabilizator do nadwozia, czesto ukryte zrodlo stukow pukow z przodi z tylu. z rok szukalem i w koncu wpadlem na pomysl zeby to sprawdzic i eureka, cisza.
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
o spoko spoko..dzięki..w obecnej sytuacji każdy nowy pomysł jest dobry
- Od: 29 cze 2008, 11:23
- Posty: 187
- Skąd: Mniszew/Warszawa
- Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)
Witam,
otóż mam następujący problem z moją Mazdą 323 C:
gdy ruszam podczas puszczania sprzęgła następuje stuk w przednim zawieszeniu, ponadto stuki (jakby coś przeskakiwało) występują również:
– po zmianie biegu i szybkim puszczeniu sprzęgła
– gdy jadę po nierównościach
– gdy z dość dużą prędkością wjadę na policjanta (ograniczniki prędkości)
– na wstecznym podczas puszczania sprzęgła również
zauważyłem, że stuki występują intensywniej i częściej wtedy gdy auto stoi na jakiejś górce i wtedy ruszam, podczas ruszania z równej drogi stuki nie zawsze występują za każdym razem.
Wydaje mi się, że owe puknięcia dochodzą ze środka auta (jakby spod maski) oraz tak na wysokości kierowcy. Czasami wydaje mi się, że czuję to na pedale gazu.
Ostatnio wymieniłem swożenie. Przeguby są ok, ponieważ podczas nagłego ruszania przy skręconych kołach problem nie występuje.
Tutaj moje pytanie – gdzie szukać winnego i ewentualnie jak zdiagnozować problem tak, aby być pewnym co do winowajcy.
pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi!
otóż mam następujący problem z moją Mazdą 323 C:
gdy ruszam podczas puszczania sprzęgła następuje stuk w przednim zawieszeniu, ponadto stuki (jakby coś przeskakiwało) występują również:
– po zmianie biegu i szybkim puszczeniu sprzęgła
– gdy jadę po nierównościach
– gdy z dość dużą prędkością wjadę na policjanta (ograniczniki prędkości)
– na wstecznym podczas puszczania sprzęgła również
zauważyłem, że stuki występują intensywniej i częściej wtedy gdy auto stoi na jakiejś górce i wtedy ruszam, podczas ruszania z równej drogi stuki nie zawsze występują za każdym razem.
Wydaje mi się, że owe puknięcia dochodzą ze środka auta (jakby spod maski) oraz tak na wysokości kierowcy. Czasami wydaje mi się, że czuję to na pedale gazu.
Ostatnio wymieniłem swożenie. Przeguby są ok, ponieważ podczas nagłego ruszania przy skręconych kołach problem nie występuje.
Tutaj moje pytanie – gdzie szukać winnego i ewentualnie jak zdiagnozować problem tak, aby być pewnym co do winowajcy.
pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi!
- Od: 18 maja 2011, 18:11
- Posty: 13
ja mam podobnie i prawdopodobnie to nie z zawieszenia tylko albo coś w skrzyni biegow albo coś ze sprzęgłem. ale bardziej kierował bym sie w stronę sprzęgła, a z drugiej strony stabilizatory sie mogą też kończyć bo one sie jak kończą lubią tłuc
Właśnie wróciłem od mojego mechanika.
Diagnoza: luz w lewym stabilizatorze.
Całe szczęście, że to tylko to bo ze wszystkich opcji ta awaria jest najtańsza. Zastanawiam się tylko czy 'wyjechany' stabilizator aż tak by tłuk, że idzie go odczuć od koła aż do środka pojazdu? (takie mam wrażenie, że tłucze nawet pod machą).
Diagnoza: luz w lewym stabilizatorze.
Całe szczęście, że to tylko to bo ze wszystkich opcji ta awaria jest najtańsza. Zastanawiam się tylko czy 'wyjechany' stabilizator aż tak by tłuk, że idzie go odczuć od koła aż do środka pojazdu? (takie mam wrażenie, że tłucze nawet pod machą).
- Od: 18 maja 2011, 18:11
- Posty: 13
wegorz10 napisał(a):Diagnoza: luz w lewym stabilizatorze.
A nie wahaczu? Bo stabilizator jest jeden z przodu i tyłu.
wegorz10 napisał(a): Zastanawiam się tylko czy 'wyjechany' stabilizator aż tak by tłuk, że idzie go odczuć od koła aż do środka pojazdu? (takie mam wrażenie, że tłucze nawet pod machą).
Ja tak miałem przy luzie na tulei wahacza. Siedząc na fotelu pasażera, dało się odczuć w stopach drżenie od pukania.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
ja mam pytanie jak jade po wybojach to coś mi sie tłucze lewej strony i nie wiem czego to może być przyczyna Fakt jest że jade dzisiaj do mechanika i nie wiem czy coś znajdzie
Aha po delikatnych dziurach cisza
Aha po delikatnych dziurach cisza
Witajcie,
Mam identyczne objawy jak autor wątku. Dodałbym , że mam te dźwięki podczas kręcenia kołami w miejscu i charakterystyczny przeskok-chrupnięcie jest pod koniec kręcenia kierownicą... Nie mam w tej chwili dostępu do kanału ale po sprawdzaniu przez dotyk od góry- trzymając za magiel i za stabilizator chyba większe odczucia idą ze stabilizatora... Musze dotrzeć do manuala w jakim dokładnie miejscu znajduję się guma stabilizatora ze strony kierowcy, ale będą to bardzo bliskie okolice maglownicy i pedałów stąd wrażenie jakby magiel. Podniosłem przód auta do góry i podczas kręcenia kierownicą prawo , lewo CISZA! Jeżeli dobrze kombinuję to Węgorz rozwiązał zagadkę , która i mnie martwiła od ponad tygodnia Stawiam na gumy stabilizatora- koszt na alledrogo ok 40zł. Łączniki sztywne...Ale ok 6 tys na nich zrobiłem więc pewnie trzeba będzie tak czy inaczej zmienić...Ciekaw jestem ile zabawy będzie żeby to we własnym zakresie zdemontować i założyć
Mam identyczne objawy jak autor wątku. Dodałbym , że mam te dźwięki podczas kręcenia kołami w miejscu i charakterystyczny przeskok-chrupnięcie jest pod koniec kręcenia kierownicą... Nie mam w tej chwili dostępu do kanału ale po sprawdzaniu przez dotyk od góry- trzymając za magiel i za stabilizator chyba większe odczucia idą ze stabilizatora... Musze dotrzeć do manuala w jakim dokładnie miejscu znajduję się guma stabilizatora ze strony kierowcy, ale będą to bardzo bliskie okolice maglownicy i pedałów stąd wrażenie jakby magiel. Podniosłem przód auta do góry i podczas kręcenia kierownicą prawo , lewo CISZA! Jeżeli dobrze kombinuję to Węgorz rozwiązał zagadkę , która i mnie martwiła od ponad tygodnia Stawiam na gumy stabilizatora- koszt na alledrogo ok 40zł. Łączniki sztywne...Ale ok 6 tys na nich zrobiłem więc pewnie trzeba będzie tak czy inaczej zmienić...Ciekaw jestem ile zabawy będzie żeby to we własnym zakresie zdemontować i założyć
- Od: 30 mar 2010, 14:46
- Posty: 29
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323F BA 95" 1.8
gramian napisał(a):dźwięki podczas kręcenia kołami w miejscu i charakterystyczny przeskok-chrupnięcie jest pod koniec kręcenia kierownicą
taki chrupnięcia to objaw charakterystyczny dla padniętych łożysk pod poduszką amortyzatora/mocowaniem
- Od: 8 lis 2010, 10:37
- Posty: 166
- Skąd: Kraśnik/Lublin
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r
Owe chrupnięcie nie pochodzi z kielicha – obsłuchiwało już kilku doktorów Zresztą wystarczy złapać za kielich i byłoby czuć, czy przeskakuje. Dźwięk pochodzi z okolic kolumny, trzymając za stabilizator czuć najbardziej chrupnięcie. Po za tym auto bez obciążenia (przód podlewarowany) nie wydaję dźwięków. Co prawda można by jeszcze posądzić tuleje, ale zobaczymy. Tak czy inaczej chwila prawdy w weekend. Dziś, max jutro dojdą gumy z allegro
- Od: 30 mar 2010, 14:46
- Posty: 29
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323F BA 95" 1.8
witam! Kilka dni temu wymienilem 2 laczniki z tylu i uwazam ze sa dokrecone dosc mocno ale probem w tym ze slysze je podczas jazdy ze cos tam piszczy.. Przed zakreceniem zalozylem na kazda srube podkladke sprezynujaca.. Czy ktos orientuje sie co mogloby byc zle?
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
-
damiian333
damiian333 napisał(a):witam! Kilka dni temu wymienilem 2 laczniki z tylu i uwazam ze sa dokrecone dosc mocno ale probem w tym ze slysze je podczas jazdy ze cos tam piszczy.. Przed zakreceniem zalozylem na kazda srube podkladke sprezynujaca.. Czy ktos orientuje sie co mogloby byc zle?
Pozdrawiam!
A po co dawałeś podkładki
Zmieniałem wielokrotnie i nigdy nie dawałem, czy to francuz,japoniec...
Myślę że podkładki Ci hałasują.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
damiian333 napisał(a):Dzieki wielkie problem rozwiazany
I jaka była przyczyna Podkładki
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Witam. Jakiej firmy wybrać łączniki stabilizatorów na tylną oś? Miał ktoś do czynienia z firmą denckermann?
- Od: 6 kwi 2012, 21:48
- Posty: 21
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 rok produkcji 1997
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości