Łączniki stabilizatora. Różne zagadnienia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez soul » 19 wrz 2010, 20:45

rozlacz laczniki stabilizatora od samego stabilizatora zeby go uwolnic i sprawdz czy nie ma luzu na gumach ktore trzymaja stabilizator do nadwozia, czesto ukryte zrodlo stukow pukow z przodi z tylu. z rok szukalem i w koncu wpadlem na pomysl zeby to sprawdzic i eureka, cisza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Bomber.ktmg » 20 wrz 2010, 07:04

o spoko spoko..dzięki..w obecnej sytuacji każdy nowy pomysł jest dobry
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez zeusik » 1 lut 2011, 13:02

sworzen 555 pochodzil 2tys km. kupilem w piatek YAMATO zalozylem w sobote w niedziele juz puka, czy ktos do cholery wie czy to mozliwe?????????????/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez wegorz10 » 10 kwi 2012, 20:17

Witam,

otóż mam następujący problem z moją Mazdą 323 C:

gdy ruszam podczas puszczania sprzęgła następuje stuk w przednim zawieszeniu, ponadto stuki (jakby coś przeskakiwało) występują również:

– po zmianie biegu i szybkim puszczeniu sprzęgła
– gdy jadę po nierównościach
– gdy z dość dużą prędkością wjadę na policjanta (ograniczniki prędkości)
– na wstecznym podczas puszczania sprzęgła również

zauważyłem, że stuki występują intensywniej i częściej wtedy gdy auto stoi na jakiejś górce i wtedy ruszam, podczas ruszania z równej drogi stuki nie zawsze występują za każdym razem.

Wydaje mi się, że owe puknięcia dochodzą ze środka auta (jakby spod maski) oraz tak na wysokości kierowcy. Czasami wydaje mi się, że czuję to na pedale gazu.

Ostatnio wymieniłem swożenie. Przeguby są ok, ponieważ podczas nagłego ruszania przy skręconych kołach problem nie występuje.

Tutaj moje pytanie – gdzie szukać winnego i ewentualnie jak zdiagnozować problem tak, aby być pewnym co do winowajcy.

pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi!
Początkujący
 
Od: 18 maja 2011, 18:11
Posty: 13

Postprzez mikissj » 11 kwi 2012, 01:57

ja mam podobnie i prawdopodobnie to nie z zawieszenia tylko albo coś w skrzyni biegow albo coś ze sprzęgłem. ale bardziej kierował bym sie w stronę sprzęgła, a z drugiej strony stabilizatory sie mogą też kończyć bo one sie jak kończą lubią tłuc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez wegorz10 » 11 kwi 2012, 15:37

Właśnie wróciłem od mojego mechanika.

Diagnoza: luz w lewym stabilizatorze.

Całe szczęście, że to tylko to bo ze wszystkich opcji ta awaria jest najtańsza. Zastanawiam się tylko czy 'wyjechany' stabilizator aż tak by tłuk, że idzie go odczuć od koła aż do środka pojazdu? (takie mam wrażenie, że tłucze nawet pod machą).
Początkujący
 
Od: 18 maja 2011, 18:11
Posty: 13

Postprzez jacobs » 11 kwi 2012, 15:59

wegorz10 napisał(a):Diagnoza: luz w lewym stabilizatorze.

A nie wahaczu? Bo stabilizator jest jeden z przodu i tyłu.
wegorz10 napisał(a): Zastanawiam się tylko czy 'wyjechany' stabilizator aż tak by tłuk, że idzie go odczuć od koła aż do środka pojazdu? (takie mam wrażenie, że tłucze nawet pod machą).

Ja tak miałem przy luzie na tulei wahacza. Siedząc na fotelu pasażera, dało się odczuć w stopach drżenie od pukania.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez wegorz10 » 11 kwi 2012, 16:58

Tak, oczywiście masz rację. Po prostu padł przedni stabilizator. Nie wiem dlaczego napisałem 'lewy' ;) Mam nadzieje, że po wymianie będzie cisza jak w kościele :)
Początkujący
 
Od: 18 maja 2011, 18:11
Posty: 13

Postprzez wegorz10 » 16 kwi 2012, 18:57

Dzisiaj wymieniłem lewy łącznik przedniego stabilizatora i cisza jak makiem zasiał! :)
Początkujący
 
Od: 18 maja 2011, 18:11
Posty: 13

Postprzez mikissj » 24 kwi 2012, 12:05

ja mam pytanie jak jade po wybojach to coś mi sie tłucze lewej strony i nie wiem czego to może być przyczyna ?? Fakt jest że jade dzisiaj do mechanika i nie wiem czy coś znajdzie :)

Aha po delikatnych dziurach cisza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez gramian » 4 lip 2012, 14:04

Witajcie,
Mam identyczne objawy jak autor wątku. Dodałbym , że mam te dźwięki podczas kręcenia kołami w miejscu i charakterystyczny przeskok-chrupnięcie jest pod koniec kręcenia kierownicą... Nie mam w tej chwili dostępu do kanału ale po sprawdzaniu przez dotyk od góry- trzymając za magiel i za stabilizator chyba większe odczucia idą ze stabilizatora... Musze dotrzeć do manuala w jakim dokładnie miejscu znajduję się guma stabilizatora ze strony kierowcy, ale będą to bardzo bliskie okolice maglownicy i pedałów stąd wrażenie jakby magiel. Podniosłem przód auta do góry i podczas kręcenia kierownicą prawo , lewo CISZA! Jeżeli dobrze kombinuję to Węgorz rozwiązał zagadkę , która i mnie martwiła od ponad tygodnia <spoko> Stawiam na gumy stabilizatora- koszt na alledrogo ok 40zł. Łączniki sztywne...Ale ok 6 tys na nich zrobiłem więc pewnie trzeba będzie tak czy inaczej zmienić...Ciekaw jestem ile zabawy będzie żeby to we własnym zakresie zdemontować i założyć <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2010, 14:46
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 95" 1.8

PostTen post został usunięty przez gramian 5 lip 2012, 07:23.
Powód: znalazłem odpowiedź na zadane przeze mnie pytanie

Postprzez ucze1102 » 11 lip 2012, 16:05

gramian napisał(a):dźwięki podczas kręcenia kołami w miejscu i charakterystyczny przeskok-chrupnięcie jest pod koniec kręcenia kierownicą

taki chrupnięcia to objaw charakterystyczny dla padniętych łożysk pod poduszką amortyzatora/mocowaniem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez gramian » 12 lip 2012, 07:39

Owe chrupnięcie nie pochodzi z kielicha – obsłuchiwało już kilku doktorów :D Zresztą wystarczy złapać za kielich i byłoby czuć, czy przeskakuje. Dźwięk pochodzi z okolic kolumny, trzymając za stabilizator czuć najbardziej chrupnięcie. Po za tym auto bez obciążenia (przód podlewarowany) nie wydaję dźwięków. Co prawda można by jeszcze posądzić tuleje, ale zobaczymy. Tak czy inaczej chwila prawdy w weekend. Dziś, max jutro dojdą gumy z allegro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2010, 14:46
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 95" 1.8

Postprzez damiian333 » 31 lip 2012, 22:15

witam! Kilka dni temu wymienilem 2 laczniki z tylu i uwazam ze sa dokrecone dosc mocno ale probem w tym ze slysze je podczas jazdy ze cos tam piszczy.. Przed zakreceniem zalozylem na kazda srube podkladke sprezynujaca.. Czy ktos orientuje sie co mogloby byc zle?
Pozdrawiam!
damiian333
 

Postprzez radar88 » 1 sie 2012, 00:28

damiian333 napisał(a):witam! Kilka dni temu wymienilem 2 laczniki z tylu i uwazam ze sa dokrecone dosc mocno ale probem w tym ze slysze je podczas jazdy ze cos tam piszczy.. Przed zakreceniem zalozylem na kazda srube podkladke sprezynujaca.. Czy ktos orientuje sie co mogloby byc zle?
Pozdrawiam!

A po co dawałeś podkładki ??
Zmieniałem wielokrotnie i nigdy nie dawałem, czy to francuz,japoniec...

Myślę że podkładki Ci hałasują.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez maikee » 1 sie 2012, 09:12

Z reguły do łaczników dodawane są nakrętki samohamowne więc podkładki są zbędne.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2008, 17:05
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: 323f 1.5 BA 97r. była

Postprzez damiian333 » 2 sie 2012, 00:08

Dzieki wielkie problem rozwiazany :D
damiian333
 

Postprzez radar88 » 2 sie 2012, 12:07

damiian333 napisał(a):Dzieki wielkie problem rozwiazany :D

I jaka była przyczyna ?? Podkładki :>
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez szczepan87 » 29 sie 2012, 18:48

Witam. Jakiej firmy wybrać łączniki stabilizatorów na tylną oś? Miał ktoś do czynienia z firmą denckermann?
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2012, 21:48
Posty: 21
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 323F BA 1.8 rok produkcji 1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323