Śmierdzą hamulce przednie po ostrzejszym hamowaniu, BA v6

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez daz » 21 cze 2010, 17:56

Jakieś 200-300 kilometrów temu wymieniałem klocki(TRW) i tarcze(ADL) przód, wcześniej ich nie nadwyrężałem, dziś kilka razy pod rząd ostrzej hamowałem z większych prędkości i pierwszy objaw był że hamulce zachowywały się jak stare zjechane – dużo gorzej hamowały po rozgrzaniu, jak wysiadłem z samochodu śmierdziało spalenizną i czuć gorąco z tarcz, klocków, alufelg.
Czy zjawisko smrodu było związane z wypalaniem się farby na klockach? kiepskich klocków?
Czy gorzej hamujące nowe klocki i tarcze po rozgrzaniu to wina słabej ich jakości może?
Początkujący
 
Od: 28 sie 2008, 16:38
Posty: 16
Auto: 323f ba 2.0, 98'

Postprzez Lesiu » 21 cze 2010, 19:34

według mnie jeszcze nie ułożyły się klocki do tarcz, pojeździj jeszcze raczej uważając na hamulce:]
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 11:46 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez korytarz4 » 21 cze 2010, 22:37

300km to już powinny się ułożyć, jak kiepsko hamują i śmierdzą i się grzeją to przyczyny są dwie;
albo są do pupy klocki
albo ekstremalnie je użytkujesz
Pozdrawiam Kuba[color=#0080BF][/color]
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2009, 23:18
Posty: 101
Skąd: Poznan\Luboń
Auto: Jest: 323C 1.5 16v 98r – LIFT
była mx-3: 1.6 16v 94r – LIFT

Postprzez maro1982 » 21 cze 2010, 23:18

Popieram poprzednika choc bardziej moze obstawiam 1 wersje słabej jakosci klocki:) a jeśli szybko ci sie brudza fele od hamowania(a nie kurzu) to napewno ciulowe klocki-moga smrodzic i kopcic fele:/
Mody w toku choc brakuje kasy:( ale juz alusy czarne sa:)niedlugo czarne szybki i tłumik przelot i dolot, a pózniej moze 4-2-1,a kiedys kiedys sport zawiecha :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2010, 21:56
Posty: 16
Skąd: Parczew
Auto: 323F BA 1.8 DOHC 16V 95r w sekwencji

Postprzez Adaś » 21 cze 2010, 23:44

Klocki TRW są OK, tarcze jakieś lipne masz.

PS. to że klocek pyli felgę nie oznacza, że jest słaby. Ja mam TRW i jestem z nich mega zadowolony, jakością dorównują ori klockom.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez maro1982 » 22 cze 2010, 00:15

Zgadzam sie:)jakosc tarcz tez ma znaczenie, i nie mówie ze TRW sa złe,tylko jesli brudza fele to nie sa za dobre bo sa miekkie,jeli klocki beda twarde nie beda tak brudzić ale beda bardziej zurzywac tarcze:)sam nie wiem czy kiedys nie kupowałem TRW tyle ze do innego auta i nie narzekałem,a wszystko zalezy od tych 2 elementów:tarcza-klocki:)i na mój gust pewnie ma miekkie i przez to mu moze smrodzą:)ale to tylko moja sugestia:)kazdy moze miec rózne doświadczenia i zdanie i tez bedzie miał racje:)pozdro
Mody w toku choc brakuje kasy:( ale juz alusy czarne sa:)niedlugo czarne szybki i tłumik przelot i dolot, a pózniej moze 4-2-1,a kiedys kiedys sport zawiecha :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2010, 21:56
Posty: 16
Skąd: Parczew
Auto: 323F BA 1.8 DOHC 16V 95r w sekwencji

Postprzez korytarz4 » 22 cze 2010, 14:23

u mnie np klocki są strasznie "głośne, hałasują jak zużyte" U ciebie bardziej zastanawiające jest dlaczego po 1 czy 2 hamowaniach są mniej wydajne, to ze się grzeją to pół biedy mają być przede wszystkim wydajne, sprawdz też poziom płynu ham, tak na wszelki wypadek może i tu jest jakas przyczyna w kiepskim hamowaniem <co?>
Pozdrawiam Kuba[color=#0080BF][/color]
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2009, 23:18
Posty: 101
Skąd: Poznan\Luboń
Auto: Jest: 323C 1.5 16v 98r – LIFT
była mx-3: 1.6 16v 94r – LIFT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323