Wymiana amortyzatorów tylnych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez macros » 6 kwi 2009, 12:53

Cześć,

Zbieram się do wymiany osłon amortyzatorów, bo się posypały. Oryginalne (SACHS) kosztują w cholerę kasy, stąd pytanie:

Od jakiego fiata/opla etc można zastosować takowe odboje i osłony (przód i tył)?

Pozdro
Mc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2008, 22:24
Posty: 18
Skąd: Wawa
Auto: 323F BA '97: 1.5i 16V (Z5)

Postprzez lukascz » 14 kwi 2009, 19:15

czy amortyzatory do BG są inne niż do BA? Chodzi o tył.
Początkujący
 
Od: 18 paź 2008, 16:25
Posty: 21
Skąd: Łódź
Auto: 323f 97 1.5

Postprzez luki88 » 17 kwi 2009, 14:53

sini czy podczas odkrecania górnej śruby amortyzatora zabezpieczaleś czymś tłoczek żeby się nie kręcił podczas odkręcania? w niektórych autach trzeba odkręcać kluczem oczkowym wygiętym i ten pręt amortyzatora przytrzymywac np kluczem imbusowym. a jak jest w mazdach?
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez dszywala » 17 kwi 2009, 19:17

marcin255 napisał(a):ok a co powiecie o tych ?
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=595465014

Bardzo dobre amory, porównywalne do KAYABA sachs'a. nissan montował je oryginalnie w którymś modelu.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2008, 20:06
Posty: 19
Auto: 323F 92" 1.6

Postprzez luki88 » 23 kwi 2009, 00:34

dla potomności – osłony na amortyzatory do mazdy na przod i tyl pasuja od golfa 4 albo audi a3 na przod
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez jacks » 25 kwi 2009, 23:26

luki88 napisał(a):sini czy podczas odkręcania górnej śruby amortyzatora zabezpieczałeś czymś tłoczek żeby się nie kręcił podczas odkręcania? w niektórych autach trzeba odkręcać kluczem oczkowym wygiętym i ten pręt amortyzatora przytrzymywać np. kluczem imbusowym. a jak jest w mazdach?


Co zrobić w przypadku gdy gwint amortyzatora nie ma gniazda na klucz imbusowy a przy dokręcaniu śruby tłok amortyzatora się obraca ?

Jak zamontować przednie amortyzatory? Jak wiadomo amortyzator ze sprężyną bez żadnego obciążenia jest maksymalnie wysunięty i nie da się go w takiej postaci zamontować gdyż jest za długi. O ile z tyłu można coś podsadzić pod amortyzator i opuścić auto żeby amortyzator się schował na tyle żeby przykręcić go na dwie śruby 17 u dołu, tak w przypadku przedniej osi nie da się go tak przykręcić do zwrotnicy, gdyż zaraz pod amortyzatorem znajduje się przegub. Proszę o odpowiedź, gdyż będę w przyszłym tygodniu wymieniał amortyzatory, a wiem, że z tym może być problem. Wizyta u mechanika nie wchodzi w grę, gdyż chcę to zrobić sam, wyczyścić i nasmarować dokładnie wszystkie elementy amortyzatora, itp. a u mechanika nie ma na to czasu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez luki88 » 26 kwi 2009, 23:19

w przypadku odkręcania amortyzatorow to niema tam imbusów – trzeba przytrzymc mocowania maortyzatora i odkrecac sruce

ps. przednie sprezyny trzeba koniecznie sciskami przyłapac
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez Yellowmen » 28 kwi 2009, 00:36

A ja odnośnie używania ściągaczy.....
Do przednich amorków!! obowiązkowo!!!!
Do tylnych w zależności....u mnie nie były potrzebne ściągacze bo spokojnie można było rozkręcać i dociskać przy skręcaniu ( bez żadnych odrzutów czy tym podobnych)
ale znowu u kolegi w efce (takiej jak moja BA-tył) bez ściągaczy by się nie obeszło....
wiec jaki wniosek???
to zależy od sprężyn (ich stanu i stanu amorka)

w zasadzie każdy przezorny człowiek by użył ściągacza.....ale jak to się mówi...."jest ryzyko...jest przyjemność" :P:P:P (opcja tylko dla zamożnych lub z darmowym dentystą/okulistą w rodzinie ).

i nie wyzywajcie się tutaj bo to nie jest miejsce do tego....jak macie jakieś "HALLO" do siebie to ładujcie na PW i tam wieszajcie na sobie psy....

pozdrawiam
(ten opanowany)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez luki88 » 28 kwi 2009, 16:40

ja bym rpoponowal jednak wziac te zaciski do sprezyn – jesli ich niemamy to mozna wypozyczyc od jakiegos mechanika (za drobna oplata) lub jesli mamy znajomego mechaniora to mu podwedzic na jeden dzien i po sprawie

a jesli chodzi o zdejmowanie sprezyny bez sciskow to mozna sobie poważne kuku zrobić i przy okazji niezly balagan w garażu
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez Savel » 30 kwi 2009, 17:08

Witam

A ja mam takie pytanko:
Jak powinny wygladac prawidlowo zamontowane oslony na amortyzatorach? czy wogole mozna je zle zamontowac?
Pytam bo bylem na wymianie opon i przy podniesionym aucie zauwazylem, ze z przodu (stare amortyzatory) widac tloczysko amortyzatora (tak to sie chyba nazywa) nad oslonami, natomiast z tylu (amortyzatory KYB 4-miesieczne) sytuacja jest odwrotna – przeswit ten jest pod oslonami. Nie zastanawial bym sie nad tym gdyby nie fakt, ze jeden z tylnych amortyzatorow jest lekko mokry.

pozdro
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 00:13
Posty: 19
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323f 1,5 '95

Postprzez luki88 » 30 kwi 2009, 20:22

raczej powinny byc szczelne – ja oslone na dole scisnolem opaska do przewodow – wazne zeby sie tam brud niedostawal – gorna czesc oslony musi scisle przylegac do teho prentu amortyzatora
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez Pioteq25 » 9 maja 2009, 17:25

Dzisiaj wymieniłem z tyłu dwa amory i nowe osłony zintegrowane z odbojami. Nowe osłony mają widocznie większą średnicę u dołu przez co nie dolegają dobrze do amortyzatora i gdy amortyzator pracuje podsuwają się w górę przez ciasny odbój. Przyłapałbym te osłony opaskami samozaciskowymi, ale trochę się cykam, że amortyzator ciągnąć z górę rozerwie osłonę :| Nie widziałem ori osłon i ciekawy jestem czy dolegają szczelnie u dołu amortyzatora, czy mają taki luz???
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez m323m » 19 cze 2009, 17:40

dołączam sie do pytania o te osłony bo w fotorelacji widać ze osłony nie osłaniają 100% tłoka wiec po ciorta je zakładać,tka moja opinia nie wiem jak wygląda oryginalna bo mam porwane ,a będę się zabierał za wymianę amortyzatorów i kupiłem te same osłony zintegrowane z odbojnikiem co w fotorelacji, i cos mi sie wydaje ze długo nie pojeżdżę na amorkach jak zamontuje takie osłony,poprawcie mnie jak sie myle, pozdrawiam
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez luki88 » 19 cze 2009, 23:53

m323m
zepnik oapskami zaciskowymi do przewodów i będą przylegały jak oryginały, ewentualnie jeżeli cię sta to kup za 120 zl dedykowane osłony i po krzyku
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez don2x44 » 19 cze 2009, 23:58

Świetna fotorelacja, przydała się.

Dziś jestem po wymianie amortyzatorów z tyłu wraz z gumami i osłonami. Kupiłem amortyzatory gazowe KMK, oraz zestaw zintegrowanych gum i osłon KYB o numerze katalogowym 912 043 – ten zestaw pochodzi od Mazdy 323 kombi BW, idealnie pasuję, taki zestaw doradził mi sprzedawca z InterCarsu, koszt to jedyne 75zł dostaniecie je zarówno w IC, jak i w Carspeedzie(użytkownik Smirnoff – u niego kupiłem właśnie wszystkie potrzebne części). Pasuję do aut z obniżonym zawieszeniem – u mnie sprężyny H&R -35mm.

Tak jak piszecie, naprawdę trudno jest odkręcić łączniki stabilizatora. WD40 nie pomogło... śruby zapieczone na amen. Szkoda niszczyć narzędzia do tych śrub – ukręciłem lekko jeden imbus. Wkurzyłem się na maksa, wziąłem gumówkę tak jak polecanie i pociąłem.

Koszty:
– koszt amortyzatorów tylnych Kamoka gazowe 2x139zł
– zestaw gum i osłon KYB 912 043 75zł
– łączniki drążka stabilizatora(lewa+prawa) Yamato, bodajże 2x40zł

Ceny z Carspeed S.C. polecam :)
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez szreder » 10 lip 2009, 17:24

Panowie pomocy!!!
Szukam górnych mocowań do amorek 323 F, BA. Nigdzie nie znalazłem nowych a w serwisie krzykneli mi 500 zeta za komplet na stronę. Potrzebne mi mocowania na przód i na tył.
Moze ktoś może pomóc?? Może tak jak w przypadku odbojów, można dobrać zamienniki z innych aut?? A może ktoś ma używane w przyzwoitym stanie???
Pomóżcie!!!
szreder
 

Postprzez waldez » 10 lip 2009, 17:28

http://moto.allegro.pl/item665961575_mazda_323_f_94_98r_siodlo_mocowanie_amortyzatora.html
tu masz na tył. poszukaj na allegro, jakiejs eFki do rozbiórki to tanio wyrwiesz jeszcze na przód
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez piohaq » 22 lip 2009, 18:58

Witam!
Na początek dzięki sini za super reportaż.
Jednak mam pytanie dotyczące fotoreportażu.
Czy jest duża różnica przy wymianie tych amortyzatorów między BA i BG?
Czy mogę śmiało korzystać z tego poradnika?
Za odpowiedź dzięki z góry.
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2004, 17:06
Posty: 29
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F / 93 1.6 16V

Postprzez jacks » 22 lip 2009, 20:29

W BG nie trzeba demontować łącznika stabilizatora tylko dwie śruby na dole amortyzatora, dwie śruby górnego mocowania (w BA są 3 śruby) no i oczywiście zdjąć przewód hamulcowy. Ogólnie wymiana amortyzatorów to prosta czynność. Przed całkowitym wyjęciem amortyzatora warto poluźnić śrubę mocującą trzpień do górnego mocowania. Pamiętaj aby TYLKO poluźnić, a nie całkowicie ją odkręcać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez piohaq » 24 lip 2009, 14:10

ok
dzięki za podpowiedź
części już zamówione będą dzisiaj najpóźniej w poniedziałek więc do pracy...
a tak wogóle to kupiłem amory – tył po 99 zl za sztukę jakby to kogoś interesowało w kamoka.pl
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2004, 17:06
Posty: 29
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F / 93 1.6 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323