Problem ze sprzęgłem – wysprzęglik

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez łukaszinio » 3 gru 2012, 17:51

ja dałem 385 zł za komplet docisk łożysko i tarcza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez Zebra » 12 maja 2013, 00:51

witam . Mój problem polega na tym ze po wrzuceniu biegu samochód nie rusza nawet po puszczeniu sprzęgła nie szarpie silnik pracuje dalej. Stało się to w czasie jazdy i poszedł dym czy to spalone sprzęgło czy może coś innego? prosze o pomoc mazde mam 4 dzien... pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 12 maja 2013, 00:34
Posty: 7
Auto: mazda 323 2.0 1996

Postprzez don2x44 » 12 cze 2013, 21:18

Auto 323F BA z silnkiem 1,8 BP – skrzynia ta sama co w 1,5 Z5

Mam nietypowy problem ponieważ ślizga mnie się sprzęgło na zimnym silniku – przestaje kiedy cały silnik się nagrzeje wraz z napędem. Problem jest jeszcze bardziej ciekawy ponieważ:
– dzieje się tak od 3 tyg
– sprzęgło było wymieniane ~45000 km temu, nie żadne g@wno tylko Aisin
– od wymiany sprzegła mam takie głupie "haczenie"/szarpnięcie na pierwszym biegu oraz wstecznym
– podczas wymiany sprzegła nie przetaczałem koła zamachowego
– na rozgrzanym biegi wchodzą bez problemu, na zimnym też. Wchodzą, przy lekko wduszonym pedale sprzęgła. Wybijają się też bez problemu.
– sprzęgło w większości slizga się na 3 i 4 biegu.
– na piątym biegu nie idzie ruszyć autem.
– bez problemu "spale laczka" i sprzęgło się nie ślizgnie.
– na rozgrzanym silniku, zdarza się "sekundowe" przydławienie obrotów podczas szybkiej zmiany biegów
– muląc auto na piątym biegu przy podjeżdżaniu pod górke też się nie ślizga
– odpowietrzyłem wysprzęglik, przetoczyłem przez niego jakieś 200ml płynu – brak poprawy
– kiedyś na skrzynie i wysprzeglik leciał olej spod aparatu
– uszczelniacz na wale był wymieniany podczas wymiany sprzegła i jeszcze jakieś tam łożysko.
– w ubiegły weekend zdejmowałem miskę olejową ponieważ puścił mi silikon oraz półksiężyce, miałem wilgotną miskę olejową oraz wysprzęglik – tylko niewiem czy był to olej silnikowy na wysprzęgliku czy płyn hamulcowy, ponieważ olej mi się sączył z miski w kilku miejscach.

CO JEST GRANE??? Pomoże ktoś?

Możliwe że to sprzegło się kończy? Tak szybko? Zastanawiam się czy to czasem nie wysprzęglik – np. nie cofa się w pełni do swojej pozycji "startowej" – możliwe? A gdy jest rozgrzany płyn to lepiej przepływa/cofa się? Możliwa jest taka teoria?

Nie znam się aż tak na mechanice, wymienić potrafię ale ocenić stan poszczególnych elementów to nie bardzo.

Dopisano 12 cze 2013 21:20:

don2x44 napisał(a):Auto 323F BA z silnkiem 1,8 BP – skrzynia ta sama co w 1,5 Z5

Mam nietypowy problem ponieważ ślizga mnie się sprzęgło na zimnym silniku – przestaje kiedy cały silnik się nagrzeje wraz z napędem. Problem jest jeszcze bardziej ciekawy ponieważ:
– dzieje się tak od 3 tyg
– sprzęgło było wymieniane ~45000 km temu, nie żadne g@wno tylko Aisin
– od wymiany sprzegła mam takie głupie "haczenie"/szarpnięcie na pierwszym biegu oraz wstecznym
– podczas wymiany sprzegła nie przetaczałem koła zamachowego
– na rozgrzanym biegi wchodzą bez problemu, na zimnym też. Wchodzą, przy lekko wduszonym pedale sprzęgła. Wybijają się też bez problemu.
– sprzęgło w większości slizga się na 3 i 4 biegu.
– na piątym biegu nie idzie ruszyć autem.
– bez problemu "spale laczka" i sprzęgło się nie ślizgnie.
– na rozgrzanym silniku, zdarza się "sekundowe" przydławienie obrotów podczas szybkiej zmiany biegów
– muląc auto na piątym biegu przy podjeżdżaniu pod górke też się nie ślizga
– odpowietrzyłem wysprzęglik, przetoczyłem przez niego jakieś 200ml płynu – brak poprawy
– kiedyś na skrzynie i wysprzeglik leciał olej spod aparatu
– uszczelniacz na wale był wymieniany podczas wymiany sprzegła i jeszcze jakieś tam łożysko.
– w ubiegły weekend zdejmowałem miskę olejową ponieważ puścił mi silikon oraz półksiężyce, miałem wilgotną miskę olejową oraz wysprzęglik – tylko niewiem czy był to olej silnikowy na wysprzęgliku czy płyn hamulcowy, ponieważ olej mi się sączył z miski w kilku miejscach
– brak ubytku płynu hamulcowego

CO JEST GRANE??? Pomoże ktoś?

Możliwe że to sprzegło się kończy? Tak szybko? Zastanawiam się czy to czasem nie wysprzęglik – np. nie cofa się w pełni do swojej pozycji "startowej" – możliwe? A gdy jest rozgrzany płyn to lepiej przepływa/cofa się? Możliwa jest taka teoria?

Nie znam się aż tak na mechanice, wymienić potrafię ale ocenić stan poszczególnych elementów to nie bardzo.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323