Wymiana amortyzatorów tylnych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez luki88 » 28 gru 2008, 22:26

bardzo dobra fotorelacja – proponuje w temacie lub opisie umieścci także info o wymianie sprężyn na sportowe (robota praktycznie ta sama)
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez Radek89 » 30 gru 2008, 11:56

No to się poryłem – własnie wymianiam zawieszenei tylne , popłynełrm z kasą za amorki, popłynełem za spręzyny, myślałem ze pójdę i zaoszczędze chociarz na osłonach więc pytam czy nie mozna dopasować jakiś tanich własnie od innego auta bo to przecierz jeden ... ( tu padło niecenzuralne słowo opisujace męski narząd płciowy ), a koleś powiedział ze absolutnie i zapłacilem za osłony z odbojami coś koło 100 zł :(

Dzięki za świetną fotorelację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Savel » 2 sty 2009, 22:17

Mozecie mi wyjasnic czym się różnią amortyzatory tylne gazowe dla mazdy 323f 94-98 przeznaczone dla nr nadwozia do 151007 od tych przeznaczonych dla nr od 151007 wzwyż?
Różnica w cenie jest ogromna bo znalazłem amorki na allegro z kayaba za 190zł dla nr od 151007 a najtansze z tych drugich sa od 290zł.
Czy nr nadwozia to te cyfry które znajdują się od razu za literami "JMZBA"? W moim przypadku to 145201...

pzdr
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 00:13
Posty: 19
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323f 1,5 '95

Postprzez Witek. » 2 sty 2009, 23:39

Hmm, chyba nie. Początek mojego numeru VIN to JMZBA14F2....... ( występuje tam litera "F").
Numery stosowane w takich przypadkach jak opisałeś to raczej 6 ostatnich cyfr.
Poprawcie mnie jak się mylę :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2008, 21:32
Posty: 12 (0/1)
Auto: 323F BA '95 KF 2.0 V6 LPG-SGI

Postprzez Savel » 2 sty 2009, 23:53

Chyba masz racje. Znalazłem coś takiego na stronie policji bodajże:

"12 – 17 znak
VIN: WDB9523361K519100
Numer seryjny samochodu.
Sześciocyfrowy numer seryjny samochodu."

W tej sytuacji jest szansa ze poprawi mi się humor bo wychodzi na to że pasują do mojej bryki te tańsze amortyzatory :)

dzięki wielkie
pzdr
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 00:13
Posty: 19
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323f 1,5 '95

Postprzez zeusik » 3 sty 2009, 10:04

kupowalem ostatnio KYB i dalem za dwie sztuki 577.

Nie badz zaskoczony jesli nie beda pasowac.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez soul » 3 sty 2009, 11:19

ja kupowałem KYB pół roku temu, zapłaciłem około 190 zł za sztukę i pasowały jak ulał :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez zeusik » 3 sty 2009, 13:00

to ja nie wiem
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez Yellowmen » 4 sty 2009, 01:44

hej, a ja zrobiłem wszystko w/g instrukcji i mam problem. A mianowicie podczas jazdy słyszę takie trzaskanie się (skrobanie jak by) przy tych 3 śrubach mocujących amortyzator......strasznie to irytuje bo się tłuczą cały czas na najmniejszej nierówności
co mogłem źle zrobić??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez brccrx » 4 sty 2009, 12:51

dadas83 napisał(a):co mogłem źle zrobić


może nie dokręciłeś tych śrub tak jak trzeba bo raczej nic innego nie przychodzi mi na myśl
odkręć te 3 śruby obejrzyj to miejsce dokładnie może znajdziesz przyczynę i upewnij się że dobrze skręcisz
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Postprzez pazur_zks » 4 sty 2009, 14:58

seba brccrx napisał(a):
dadas83 napisał(a):co mogłem źle zrobić


może nie dokręciłeś tych śrub tak jak trzeba bo raczej nic innego nie przychodzi mi na myśl
odkręć te 3 śruby obejrzyj to miejsce dokładnie może znajdziesz przyczynę i upewnij się że dobrze skręcisz


Albo mocowanie już padło u mnie tak było amortyzatory super fajnie a mocowanie przerdzewiało :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 18:33
Posty: 103
Skąd: Płock/Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA '94 1.5 DOHC 16V

Postprzez GohanPc » 4 sty 2009, 17:11

Panowie mam pytanie. Nie chce zakładać nowego postu, a potrzebuje nazwy tych dwóch drutów przy tylnym amortyzatorze bo krawężnik okazał sie mocniejszy :| ,Sa wygiete w łuk a nie wiem o co mam wogóle pytać w sklepie???Czy to nie przypadkiem [waaaco?]??? I czy długość ich jest jednakowa we wszyskich modelach 323F hatchback?
GohanPc
 

Postprzez bartekdw » 4 sty 2009, 18:05

może chodzi o te części (tylko one są jak druty :P)
Obrazek

28-101 --> stabilizator
28-170B --> łącznik stabilizatora
2800 --> amortyzator

jeżeli żadna z tych części to daj znać, zamieszczę foty reszty zawieszenia ;)

p.s. uzupełnij profil to lepiej będzie znaleźć odpowiedzi na Twoje problemy (podaj jakie auto, silnik, rok prod i skąd jesteś, może ktoś z klubu mieszka blisko Ciebie to pomoże ;))


albo może coś stąd
Obrazek

wklejanie zdjęć na forum <czytaj>
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=263
Ostatnio edytowano 4 sty 2009, 20:00 przez bartekdw, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez GohanPc » 4 sty 2009, 19:36

dobra udało sie konkretnie chodzi mi o te czesci zaznaczone na czerwono :) [http://rapidshare.com/files/180529718/amorki.jpg.html
GohanPc
 

Postprzez Yellowmen » 7 sty 2009, 03:21

seba brccrx napisał(a):
dadas83 napisał(a):co mogłem źle zrobić


może nie dokręciłeś tych śrub tak jak trzeba bo raczej nic innego nie przychodzi mi na myśl
odkręć te 3 śruby obejrzyj to miejsce dokładnie może znajdziesz przyczynę i upewnij się że dobrze skręcisz


kurde no proszę bez takich mi tutaj :P śruby dokręcone na maxa. A jest możliwe że pomyliłem strony poduszek amortyzatorów?? bo poprzednie były pordzewiałe i musiałem kupić używki, bo w Servisie Mazdy krzyknęli mi 437zł za sztukę. Koleś z allegro mi je przysłał.... i je zamontowałem....możliwe jest że na odwrót???TZN prawa w lewy amor i na odwrót???
poza tym przy tych poduszkach amortyzatorów jest taki odstający ząbek...czemu on ma służyć??? i w którą stronę powinien byc skierowany po zamontowaniu???
proszę o pomoc bo mnie już krew zalewa :(:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez brccrx » 10 sty 2009, 01:52

dadas83 napisał(a):kurde no proszę bez takich mi tutaj śruby dokręcone na maxa.

skoro tak to pozostaje tylko jedna opcja
1 wydrukuj ten fotoporadnik co kolega zmajstrował
2 mazda na kobyłki (lub co innego oby było bezpiecznie)
3 wykręć oba amory i rozbierz na części pierwsze
4 poskładaj jak jest na zdjęciach
5 zrób test drive
jeżeli nadal coś stuka lub chrobocze to wizyta u mechanika cię czeka bo sam nie poradzisz ale z mojego doświadczenia z mc personami to jak coś chrobocze to znaczy że gdzieś jest niedokręcone
powodzenia
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Postprzez Yellowmen » 10 sty 2009, 02:13

No to muszę się za to zabrać :)
Ale już ściągałem i zakładałem amorki po dwa razy i dokręcałem wszystko jeszcze raz....stawiam że to te poduszki amortyzatorów założyłem na odwrót...ale to sie przekonam jak się za to zabiorę...

potem zrobię test drive ( mam nadzieję że będzie dobrze i nie wyjdzie mi crash test :P )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez brccrx » 10 sty 2009, 02:43

tak mi przyszło jeszcze do głowy że raczej nie da się założyć tych poduszek L na P i P na L
zerknij na zdjęcie kolegi (bartekdw) może to pomoże
bartekdw napisał(a):albo może coś stąd
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Postprzez farciarz » 12 sty 2009, 01:59

A ja mam pytanie do moderatorów .... dlaczego nie ma tego tematu w fotorelacjach ??
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Yellowmen » 12 sty 2009, 04:06

seba brccrx napisał(a):bartekdw napisał:
albo może coś stąd

stąd?? to znaczy skąd???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323