Siłowniki tylnej klapy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez nieznaszmnie » 18 lip 2009, 15:03

Witam

Przeglądając szukajkę nie znalazłem odp na pytanko. Mianowicie chodzi mi o prawidlowy montaz siłowników klapy tylnej w Madzi BA 98 rok, otóż wiem ze w Niemcach byl malowany zderzak i blotniczek bym moze zle zamontowali mi klapę, bo mocowanie do budy karoseri z jednej strony jest odwrotne niz z drugiej, scislej to jedno mocowanie jest na dole a drugie na gorze, mam nadzieję ze dobrze wytlumaczylem.

Wygląda to tak mniej więcej :

x OO OO1
1OO OO

gdzie 1 to mocowanie a OO to sruba, prosze nie brac pod uwage tego x bo to jest zamiast spacji zeby bylo równo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 15:40
Posty: 87
Skąd: Sush
Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP

Postprzez marcin255 » 18 lip 2009, 16:31

może fotka ,ja wymieniałem i mocowania są na dole na górze jest trzpień
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez sps-snipers » 13 paź 2009, 07:31

Ma ktoś pomysł z jakiego auta idzie podpasować siłowniki ? Wystarczy znak skok,siłe i długość czy równie ważne jest mocowanie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez sps-snipers » 13 paź 2009, 18:39

Witam zakładam ten temat dla potomnych sie przyda albo i nie :)
Mam kilka pytań a mianowicie;
1) Czy jest różnica w siłownikach tylnej klapy lewy a prawy ? ( mnie się wydaje,że niema i katalogi też tak piszą))
2) Z jakiego auta można podpasować takowe ?
3) Jak zdemontować ? Na dole proste ,bo wykręcamy dwie śruby ale na górze nie mam za bardzo pomysłu jak przyj..ć młotkiem ;)
4) Siłowniki są dostępne w hurcie ale są drogie
Jeśli temat był , proszę o wrzucenie specjalnie dla mnie linka na gg,bo po 3ech latach nie umię szukać a jeśli nie to wiadomo ;) :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez michał87 » 13 paź 2009, 19:35

1-- jest róznica i nie da sie zamienic prawego z lewym bo te blaszki na dole sie róznia
2--tego niewiem
3-- na górze obejdzdie sie bez młotka, płaskim kluczem (size 12 or 14) odkrecisz przy samej klapie razem z ta ''główka''
4-- nie lepiej kupic ori w dobrym stanie??
FHU Auto-Parts zaprasza na zakupy
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony !!!!!!!!!!!!!!!
Montaz i Wywazanie na miejscu!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 23:29
Posty: 50
Skąd: Sieradz łódzkie
Auto: Chrysler NEON

Postprzez sps-snipers » 13 paź 2009, 19:45

michał87 napisał(a):4-- nie lepiej kupic ori w dobrym stanie??

Jestem jak najbardziej za ori używkami . Po co wydawać na nowe chińskie badziewie produkowane za miske ryżu ;) Sam mam nagrane juz po 20 zł ori. Ale zawsze może ktoś akurat wie czy pasują z innego auta prawda ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez chuchErro » 13 paź 2009, 19:57

hmm, alez cale rozwiazanie kosztuje 40zl
powiem na swoim przykladzie, silowniki delphi(bardzo dobra firma) od nexii, daweoo nexii
dziala juz z rok i podnosi klape z wielkim spojlerem
a co do montazu, tak jak kolega pisal demontujesz stare, po czym na dole od tych blaszek szlifierką odcinasz stary silownik, natomiast na górze od tej główki, którą sie wkręca musisz przy silowniku wyrwac taki maly drucik, ktory zabezpiecza, zeby ona nie wypadla, albo tez podobnie zeszlifowac jak te blachy na dole. Na koncu w nowym silowniku z nexii na dole wiercisz dziurke, wkladasz śrube przez nią i te male blaszki, lekko skręcasz, psujesz gwint zeby sie nie odkręciła, odcinasz reszte śruby poza nakrętką a od góry wciskasz normalnie na tę główkę:) silowniki maja miec cos kolo 31cm, ja placilem bodajrze 39zl za nowki;]
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez chuchErro » 13 paź 2009, 20:26

nieznaszmnie napisał(a):gdzie 1 to mocowanie a OO to sruba, prosze nie brac pod uwage tego x bo to jest zamiast spacji zeby bylo równo usmiech

po prostu masz dwa prawe,albo dwa lewe:)

a silowniki pasuja z nexii
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez Borys » 14 paź 2009, 20:12

sps-snipers już zacząłeś dyskusję w innym temacie i zakładasz nowy :| Litości!
Łącze tematy.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez ralf8484 » 15 paź 2009, 09:03

chuchErro ale to były siłowniki od sedana czy hatchbacka w nexi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez Bogumił » 15 paź 2009, 09:58

chuchErro a od jakiej nexi te siłowniki- sedan?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 00:58
Posty: 46
Skąd: Słup k.Garwolina
Auto: 323F 1,5BA 94r,GAZ STAG 300 mazda 6 2,0 b/gaz, 2003r.

Postprzez no_fear » 15 paź 2009, 10:56

Pogrzebałem na allegro i takie dane wygrzebałem

323F BA:
długość=543mm, skok=205mm, siła=380

Nexia HB:
długość=550mm, skok=230mm, siła=355

Opel Corsa / Combo 93- (HB, 3D):
długość=545mm, skok=210mm, siła=360

Wychodzi na to, że siłownikom z Corsy jeszcze bliżej do ori z 323F BA...tylko jeszcze kwestia mocowań :]
Po za tym są tańsze niż te od Nexi :P

Chyba czas zaadaptować te z Corsy do BA :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez ralf8484 » 15 paź 2009, 13:16

te z corsy są bliższe orginałowi ale tak jak piszeno_fear ciekawe jak z mocowaniami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez Grzesiu » 15 paź 2009, 16:09

mocowania przeciez są na banalnych nitach, wystarczy obciąć i coś w własnym zakrecie wykąbinować, wiem bo sam przerabiałem, mocowania wzialem z ori a siłowniki podmianka, ale z jakiegos auta pochodzily nie mam pojecia, dostalem;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez marcin255 » 15 paź 2009, 19:43

ludzie takie kombinacje za 150 zł ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez sps-snipers » 15 paź 2009, 20:56

Mój drogi . 150 zł trzeba dać za 2 amorki z Polcaru,więc chyba lepiej kupić ori używke na allegro po 30-40 zł szt. Ew. jak ktoś lubi rzeżbić jak ja choć nie usmiecha mi się w takie zimno :D to czemu nie .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez marcin255 » 15 paź 2009, 21:02

niby dlaczego lepiej używkę? Mam je 9 mies i działają
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez chuchErro » 15 paź 2009, 21:22

Bogumił napisał(a):chuchErro a od jakiej nexi te siłowniki- sedan?

nie mam pojęcia:) te co dlugość jest podobna, czyli raczej hb, jutro sprawdze nr na nich to moge podac:)
ale co porządna firma, to porządna firma np delphi, pasują bez problemu i kosztują 30 zl, a cala praca pół godziny jak wiesz co i jak:) dwa nity do odcięcia i jedna dziura do wywiercenia i ponad 100 w kieszeni;]
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez chuchErro » 15 paź 2009, 21:22

podwójny, prosze moderatora o usunięcie
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez no_fear » 16 paź 2009, 11:50

chuchErro napisał(a):...całe rozwiazanie kosztuje 40zl...

gdzie wyrwałeś siłowniki do Nexi za 40zł (za 2szt) ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323