Siłowniki tylnej klapy
1, 2
Witam
Przeglądając szukajkę nie znalazłem odp na pytanko. Mianowicie chodzi mi o prawidlowy montaz siłowników klapy tylnej w Madzi BA 98 rok, otóż wiem ze w Niemcach byl malowany zderzak i blotniczek bym moze zle zamontowali mi klapę, bo mocowanie do budy karoseri z jednej strony jest odwrotne niz z drugiej, scislej to jedno mocowanie jest na dole a drugie na gorze, mam nadzieję ze dobrze wytlumaczylem.
Wygląda to tak mniej więcej :
x OO OO1
1OO OO
gdzie 1 to mocowanie a OO to sruba, prosze nie brac pod uwage tego x bo to jest zamiast spacji zeby bylo równo
Przeglądając szukajkę nie znalazłem odp na pytanko. Mianowicie chodzi mi o prawidlowy montaz siłowników klapy tylnej w Madzi BA 98 rok, otóż wiem ze w Niemcach byl malowany zderzak i blotniczek bym moze zle zamontowali mi klapę, bo mocowanie do budy karoseri z jednej strony jest odwrotne niz z drugiej, scislej to jedno mocowanie jest na dole a drugie na gorze, mam nadzieję ze dobrze wytlumaczylem.
Wygląda to tak mniej więcej :
x OO OO1
1OO OO
gdzie 1 to mocowanie a OO to sruba, prosze nie brac pod uwage tego x bo to jest zamiast spacji zeby bylo równo
- Od: 1 lip 2009, 15:40
- Posty: 87
- Skąd: Sush
- Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP
może fotka ,ja wymieniałem i mocowania są na dole na górze jest trzpień
Ma ktoś pomysł z jakiego auta idzie podpasować siłowniki ? Wystarczy znak skok,siłe i długość czy równie ważne jest mocowanie ?
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Witam zakładam ten temat dla potomnych sie przyda albo i nie
Mam kilka pytań a mianowicie;
1) Czy jest różnica w siłownikach tylnej klapy lewy a prawy ? ( mnie się wydaje,że niema i katalogi też tak piszą))
2) Z jakiego auta można podpasować takowe ?
3) Jak zdemontować ? Na dole proste ,bo wykręcamy dwie śruby ale na górze nie mam za bardzo pomysłu jak przyj..ć młotkiem
4) Siłowniki są dostępne w hurcie ale są drogie
Jeśli temat był , proszę o wrzucenie specjalnie dla mnie linka na gg,bo po 3ech latach nie umię szukać a jeśli nie to wiadomo
Mam kilka pytań a mianowicie;
1) Czy jest różnica w siłownikach tylnej klapy lewy a prawy ? ( mnie się wydaje,że niema i katalogi też tak piszą))
2) Z jakiego auta można podpasować takowe ?
3) Jak zdemontować ? Na dole proste ,bo wykręcamy dwie śruby ale na górze nie mam za bardzo pomysłu jak przyj..ć młotkiem
4) Siłowniki są dostępne w hurcie ale są drogie
Jeśli temat był , proszę o wrzucenie specjalnie dla mnie linka na gg,bo po 3ech latach nie umię szukać a jeśli nie to wiadomo
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
1-- jest róznica i nie da sie zamienic prawego z lewym bo te blaszki na dole sie róznia
2--tego niewiem
3-- na górze obejdzdie sie bez młotka, płaskim kluczem (size 12 or 14) odkrecisz przy samej klapie razem z ta ''główka''
4-- nie lepiej kupic ori w dobrym stanie??
2--tego niewiem
3-- na górze obejdzdie sie bez młotka, płaskim kluczem (size 12 or 14) odkrecisz przy samej klapie razem z ta ''główka''
4-- nie lepiej kupic ori w dobrym stanie??
FHU Auto-Parts zaprasza na zakupy
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony !!!!!!!!!!!!!
Montaz i Wywazanie na miejscu!!
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony !!!!!!!!!!!!!
Montaz i Wywazanie na miejscu!!
- Od: 18 cze 2007, 23:29
- Posty: 50
- Skąd: Sieradz łódzkie
- Auto: Chrysler NEON
michał87 napisał(a):4-- nie lepiej kupic ori w dobrym stanie??
Jestem jak najbardziej za ori używkami . Po co wydawać na nowe chińskie badziewie produkowane za miske ryżu Sam mam nagrane juz po 20 zł ori. Ale zawsze może ktoś akurat wie czy pasują z innego auta prawda
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
hmm, alez cale rozwiazanie kosztuje 40zl
powiem na swoim przykladzie, silowniki delphi(bardzo dobra firma) od nexii, daweoo nexii
dziala juz z rok i podnosi klape z wielkim spojlerem
a co do montazu, tak jak kolega pisal demontujesz stare, po czym na dole od tych blaszek szlifierką odcinasz stary silownik, natomiast na górze od tej główki, którą sie wkręca musisz przy silowniku wyrwac taki maly drucik, ktory zabezpiecza, zeby ona nie wypadla, albo tez podobnie zeszlifowac jak te blachy na dole. Na koncu w nowym silowniku z nexii na dole wiercisz dziurke, wkladasz śrube przez nią i te male blaszki, lekko skręcasz, psujesz gwint zeby sie nie odkręciła, odcinasz reszte śruby poza nakrętką a od góry wciskasz normalnie na tę główkę:) silowniki maja miec cos kolo 31cm, ja placilem bodajrze 39zl za nowki;]
powiem na swoim przykladzie, silowniki delphi(bardzo dobra firma) od nexii, daweoo nexii
dziala juz z rok i podnosi klape z wielkim spojlerem
a co do montazu, tak jak kolega pisal demontujesz stare, po czym na dole od tych blaszek szlifierką odcinasz stary silownik, natomiast na górze od tej główki, którą sie wkręca musisz przy silowniku wyrwac taki maly drucik, ktory zabezpiecza, zeby ona nie wypadla, albo tez podobnie zeszlifowac jak te blachy na dole. Na koncu w nowym silowniku z nexii na dole wiercisz dziurke, wkladasz śrube przez nią i te male blaszki, lekko skręcasz, psujesz gwint zeby sie nie odkręciła, odcinasz reszte śruby poza nakrętką a od góry wciskasz normalnie na tę główkę:) silowniki maja miec cos kolo 31cm, ja placilem bodajrze 39zl za nowki;]
- Od: 29 paź 2007, 00:45
- Posty: 152
- Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
- Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07
nieznaszmnie napisał(a):gdzie 1 to mocowanie a OO to sruba, prosze nie brac pod uwage tego x bo to jest zamiast spacji zeby bylo równo usmiech
po prostu masz dwa prawe,albo dwa lewe:)
a silowniki pasuja z nexii
- Od: 29 paź 2007, 00:45
- Posty: 152
- Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
- Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07
Pogrzebałem na allegro i takie dane wygrzebałem
323F BA:
długość=543mm, skok=205mm, siła=380
Nexia HB:
długość=550mm, skok=230mm, siła=355
Opel Corsa / Combo 93- (HB, 3D):
długość=545mm, skok=210mm, siła=360
Wychodzi na to, że siłownikom z Corsy jeszcze bliżej do ori z 323F BA...tylko jeszcze kwestia mocowań
Po za tym są tańsze niż te od Nexi
Chyba czas zaadaptować te z Corsy do BA
323F BA:
długość=543mm, skok=205mm, siła=380
Nexia HB:
długość=550mm, skok=230mm, siła=355
Opel Corsa / Combo 93- (HB, 3D):
długość=545mm, skok=210mm, siła=360
Wychodzi na to, że siłownikom z Corsy jeszcze bliżej do ori z 323F BA...tylko jeszcze kwestia mocowań
Po za tym są tańsze niż te od Nexi
Chyba czas zaadaptować te z Corsy do BA
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
mocowania przeciez są na banalnych nitach, wystarczy obciąć i coś w własnym zakrecie wykąbinować, wiem bo sam przerabiałem, mocowania wzialem z ori a siłowniki podmianka, ale z jakiegos auta pochodzily nie mam pojecia, dostalem;)
Mój drogi . 150 zł trzeba dać za 2 amorki z Polcaru,więc chyba lepiej kupić ori używke na allegro po 30-40 zł szt. Ew. jak ktoś lubi rzeżbić jak ja choć nie usmiecha mi się w takie zimno to czemu nie .
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Bogumił napisał(a):chuchErro a od jakiej nexi te siłowniki- sedan?
nie mam pojęcia:) te co dlugość jest podobna, czyli raczej hb, jutro sprawdze nr na nich to moge podac:)
ale co porządna firma, to porządna firma np delphi, pasują bez problemu i kosztują 30 zl, a cala praca pół godziny jak wiesz co i jak:) dwa nity do odcięcia i jedna dziura do wywiercenia i ponad 100 w kieszeni;]
- Od: 29 paź 2007, 00:45
- Posty: 152
- Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
- Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości