drążek zmiany biegów

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez KRISMYS » 29 paź 2008, 20:23

Witam od jakiegoś tygodnia zaczeły mi cięzko wchodzić biegi z dwójki na trójkę.wymieniałem tulejki na drązku te dalsze od skrzyni biegów i zauważyłem że są tam dwa drążki – jeden do zmiany biegow a drugi – no iwłaśnie do czego on jest umnie był lużny tak jakby nie była dokręcona śruba mocująca i stąd moje pytanie czy on ma być na sztywno skręcony czy lużno latać bo na logikę powinien być dokręcony
Cobretti


Moja Madzinka -http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=091b5e98699a60b2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 21:48
Posty: 145
Skąd: kołobrzeg
Auto: mazda 323 F Ba 97 srebrna

Postprzez TePe » 29 paź 2008, 21:51

Powinien byc na sztywno. To jest drążek reakcyjny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 14:17
Posty: 71
Skąd: Łomża
Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r

Postprzez KRISMYS » 30 paź 2008, 18:12

A jeżeli biegi ciężko wchodzą to sprzęgło czy może to być związek z tym drążkiem ? Czy inna przyczyna
Cobretti


Moja Madzinka -http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=091b5e98699a60b2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 21:48
Posty: 145
Skąd: kołobrzeg
Auto: mazda 323 F Ba 97 srebrna

Postprzez TePe » 30 paź 2008, 18:18

A te tulejki na smar złożyłeś? Śruby wyczyściłeś z rdzy? u mnie ciężko chodziło to powymieniałem i złozyłem na smar i jest elegancko. a na tym drugim drążku też warto rozebrac i poczyścic i powinno pomóc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 14:17
Posty: 71
Skąd: Łomża
Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r

Postprzez KRISMYS » 30 paź 2008, 18:48

Na smar tulejki i śruba nowe więc chyba nie tu przyczyna było dwa miechy w porządku a dopiero tydzień jak mi zaczeły cięzko biegi wchodzić konkretnie z takim skokiem a jak wymieniałem te tulejki to ten drążek latał i wyglądało jakby coś było nie skręcone
Cobretti


Moja Madzinka -http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=091b5e98699a60b2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 21:48
Posty: 145
Skąd: kołobrzeg
Auto: mazda 323 F Ba 97 srebrna

Postprzez TePe » 30 paź 2008, 22:05

to skrec to, bo ten drazek jest po to zebys całej skrzyni lewarkiem nie przesuwał...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 14:17
Posty: 71
Skąd: Łomża
Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r

Postprzez sps-snipers » 31 paź 2008, 08:58

Ja u siebie mam inny problem. Biegi wchodzą ok ale strasznie piszczy, i drażni ucho przy wrzucaniu :D Z lenistwa wlazłem tylko pod spód auta i psikłem wd-40 i było cichutko ... 1 dzień i zaś to samo . Ma ktoś jakiś patent ,żeby nierozbierać bo sie nechce ,zimno na dworze ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez feecle » 31 paź 2008, 12:48

Miałem to samo, musisz przeczyścić śrubę i gumową tuleję – tylko porządnie! Później trochę smaru i jak nowy.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 11:41
Posty: 37
Auto: 323F 1.5 1997r

Postprzez Piotrek.84 » 21 lis 2008, 00:48

Witam.
Należy wymienić tulejki i śruby najlepiej na nowe.Tu jest Link:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Ja tak zrobiłem i mam spokój z ciężko działającym drążkiem.Dodam jeszcze że należy to wszystko przesmarować tak jak radzi w tym artykule "Briareos" tawotem maszynowy,ale jakby ktoś nie miał to bardzo dobry jest smar silikonowy,inne smary szybko wypłuka woda.
Smar Silikonowy dobry jest też do nasmarowania ograniczników otwarcia drzwi...ciężko mi się otwierały po przesmarowaniu jest Lux :D

Mam Jeszcze Pytanie-Czemu na zimnej skrzyni ciężko wchodzi mi jeden i dwa,po rozgrzaniu jest dobrze,chociaż czasem z jedyneczką jest problem tak jakby przy wrzucaniu przeskakuje dwa razy i dopiero wejdzie.
Czy jest to Wina sprzęgła?Jeśli nie to czego i jak Temu zaradzić?? :|
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez rufens » 21 lis 2008, 19:37

Piotrek.84 napisał(a):Mam Jeszcze Pytanie-Czemu na zimnej skrzyni ciężko wchodzi mi jeden i dwa,po rozgrzaniu jest dobrze,chociaż czasem z jedyneczką jest problem tak jakby przy wrzucaniu przeskakuje dwa razy i dopiero wejdzie.
Czy jest to Wina sprzęgła?Jeśli nie to czego i jak Temu zaradzićpytajnik ysz


Mam tak samo, ciężko mi wchodzi 2-gi bieg jak jest zimno. Po kilku km jak się wszystko rozgrzeje jest ok. Trzech mechaników mi sprawdzało i nie znaleźli przyczyny.
Problem pojawia się tylko jak wrzucę bezpośrednio z jedynki na dwójkę na zimnym, omijam problem w ten sposób, że z jedynki przestawiam dźwignie na luz i wrzucam dwójkę. Wtedy jest ok.
Z tą jedynką to słyszałem, że to przypadłość japońców, kumpel ma 2 cellice i jest tak samo. Jedynkę można wrzucić po całkowitym zatrzymaniu.
A na samochodach wcale się nie znam.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63761
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 20:07
Posty: 60
Skąd: ŁÓDŹ
Auto: 323F (BA) '98

Postprzez Piotrek.84 » 22 lis 2008, 21:42

rufens napisał(a):omijam problem w ten sposób, że z jedynki przestawiam dźwignie na luz i wrzucam dwójkę. Wtedy jest ok.


W moim przypadku ten sposób nie działa zawsze ,ale zazwyczaj też tak robię..
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez Blastar » 24 lis 2008, 18:32

rufens napisał(a):Jedynkę można wrzucić po całkowitym zatrzymaniu.

no chyba nie do końca tak jest, ja u siebie jadąc może jakieś 15km/h lub coś koło tego potrafię wbić jedynkę i potem jeszcze hamować silnikiem

Co do wyczyszczenia i nasmarowania tych tulejek to muszę przyznać że to pomogło bo przed chwilą z ciekawości to zrobiłem i od razu lżej chodzi :)

Mam jeszcze jedno pytanie: czy jest możliwość nasmarowania od środka samochodu tych "widełek" (jeśli można to tak nazwać) które ustawiają dźwignię zmiany begów na swoim miejscu czyli 1, 2 ,3 itp? bo teraz mam wrażenie że sama dźwignia chodzi dużo lżej ale przy wbijaniu biegu do momentu aż wskoczy w swoje miejsce to jest pewien opór więc czy można z tym coś jeszcze zrobić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2005, 21:30
Posty: 81
Skąd: Opole
Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC

Postprzez Piotrek.84 » 29 lis 2008, 12:44

Blastar napisał(a):Mam jeszcze jedno pytanie: czy jest możliwość nasmarowania od środka samochodu tych "widełek" (jeśli można to tak nazwać) które ustawiają dźwignię zmiany begów na swoim miejscu czyli 1, 2 ,3 itp? bo teraz mam wrażenie że sama dźwignia chodzi dużo lżej ale przy wbijaniu biegu do momentu aż wskoczy w swoje miejsce to jest pewien opór więc czy można z tym coś jeszcze zrobić?


Też Jestem Tego Ciekaw czy To da się...??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez D4NI3L » 15 gru 2008, 23:31

polak potrafi <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Murray » 3 sty 2009, 13:55

panowie jaki smar walicie w tulejki lewarka po przeczyszczeniu ewentualnej wymianie???bo ja mam wd-40 :P no i smar do łożysk...
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323