Konserwacja podwozia !!

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez fuksss » 28 paź 2008, 17:18

Witam Wszystkich !!
Mam pytanko czy nie orientuje się ktoś ile kosztuje konserwacja podwozia ??
Z góry dzięki za odpowiedź !! Pozdrawiam !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2008, 08:31
Posty: 46
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: 323 C 1.3 16v BA

Postprzez Borys » 28 paź 2008, 17:33

200-400 zależy czy z profilami czy bez i jakimi środkami
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez dziubek » 30 paź 2008, 07:25

Jak masz dostęp do kanału to koszt wyjdzie jakieś 60zl max – kupujesz środek z bolla do konserwacji podwozi – (max 2 spraye) to jakieś 40zl i środek do konserwacji profili zamkniętych tez z bolla tez kolo 20zl plus chwilka pracy ważne byś miał w miarę czyste podwozie . I potem trochę robotki.

Pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez Bł@żej » 30 paź 2008, 08:13

a tak sie podlacze do tego pytania bo gadalem z kumplem i cos wspominal ze zaraz po zapezbieczeniu podwozia (to jest ponoc taka czarna maź podobna do "smoly") warto podjechac na piasek i zrobic troche dymu zeby ten pisaek sie przylepil i zrobil taka skorupe... ogolnie moim zdaniem to glupota... ale jestem ciekaw waszych opinie na ten temat xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez krst_j » 30 paź 2008, 11:09

DonAntonio napisał(a):warto podjechac na piasek i zrobic troche dymu zeby ten pisaek sie przylepil i zrobil taka skorupe...

to prawda (przynajmniej ja tak słyszałem) ale teraz to już przeżytek :) ogólnie polecam preparaty do konserwacji na bazie żywic syntetycznych. Wczoraj skończyłem konserwacje całego podwozia <jupi> , zajęło mi to 2 dni ale nie miałem kanału :P. Najlepiej szczycić całą rdze (szlifierka/wiertarka + szczotka) odtłuścić rozpuszczalnikiem i pomalować podkładem na rdze, następnie wyjechać z garaży aby umyć podwozie najlepiej ciśnieniowo i zostaje nam nakładanie konserwacji kompresorem lub pędzlem, polecam kompresor. Używałem środków BOLL'A (2 puszki x 15z łszt.) później jeszcze dla pewności całość pokryłem środkiem za bazie bitumiczno-kauczukowej (znalazłem luźna puszkę w piwnicy, co ma sie marnować) ale po piachu nie jeździłem :P Do profili zamkniętych użyłem preparatu "do profili zamkniętych" również BOLL'A ( 18zł szt).

WNIOSKI:
Konserwowałem już kilka aut i muszę przyznać że Mazda miała najlepiej zakonserwowane podwozie (prawdopodobnie fabrycznie) i pomimo wieku (13 lat) aż byłem zdziwiony, ze tak mało rdzy tam jest. W każdym razie polecam dokładnie sprawdzić całe podwozie śrubokrętem czy przypadkiem pod warstwą konserwacji nie kryje się rdza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 16:32
Posty: 258
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 323f BA 1,5dohc

Postprzez Cukierek » 30 paź 2008, 11:10

Ja jak będę konserwował GTX''a to całe podwozie zakonserwuję przy pomocy kompresora, ale jeszcze nie wiem czy środkami Boll'a czy APP lub może coś innego. Na 100% będzie gruba warstwa.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez Markiz » 30 paź 2008, 11:36

Ja ostatnio konserwowałem ale za pomocą kompresora – efekt dużo grubsza a co za tym idzie lepsza warstwa ochronna. Użyłem środka Valvoline kupionego w IC za 28 zł /szt. Podobno dużo lepsze od środków APP.
Kiedyś bawiłem się w spraye i odkąd użyłem kompresora to wiem , że wcześniej robiłem pseudo konserwacje. Problem tkwi w tym , że nie każdy ma dostęp do sprężarki <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez MvG » 31 paź 2008, 07:20

Konserwowałem 2 lata temu podwozie + profile zamknięte. Płaciłem 300zł. Więc tak jak wyżej napisano, koszt tego wynosi w granicach 200-400.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2006, 15:26
Posty: 99 (1/1)
Skąd: mazowsze
Auto: 323S BA Z5 96r. nobble green

Postprzez Arragorn » 31 paź 2008, 16:04

Witam
Dołącze się do dyskusji.
W tamtym roku wraz kumplem konserwowałem podwozie polecił mi stary dobry przepis
ok 4 kg smaru moze byc łt 40 byle topil sie do 100 stopni do tego puszka bitexu.
Ponoc tak kiedys konserwowało sie polskie auta.
Smar rozgrzewal dodawal bitexu i pistoletem natryskiwal.Po skonczeniu pracy polecil mi przejazdzke po piasku dzisiaj mam ekstra konserwacje za niecale 200 zl.
Widzialem nowoczesne konserwcje na autach moga sie schowac
Oczywiscie przed taka zabawa trzeba dokladnie umyc podwozie
Arragorn
 

Postprzez yama » 31 paź 2008, 17:26

taaaaaaaaaaaaaaaaaa
wszystko pięknie a później sproboj to odczyścic odtluscic albo pospawac powodzenia :(
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez mirek323F » 3 lis 2008, 22:13

Ostatnio lakiernik polecał mi produkty firmy Noxudol sam myśle poprawić konserwacje przed zimą bo miejscami już pojawia sie rdza szczególnie na elementach zawieszenia. Może ma ktoś opinie na temat tej firmy?
Tutaj link d stronki http://www.noxudol.pl/index.php?a=produkty
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2007, 16:24
Posty: 372
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: MAZDA 6 GJ 2.5 2016
MAZDA 6 GH 2.0 2009 MAZDA 323F BA 1,5 '96r.

Postprzez mod » 20 lis 2008, 14:44

Smar i bitex, może i dobry w czasach fiaa 126 i 125p :) oraz poldkolota. Nowe środki wiążą rdzę a nigdy nikt nie powie mi że usuną 100 % korozji (korozja międzykrystaliczna). Inna sprawa to środowisko – smar jest jednak wypłukiwany czy to przez wodę i to co w niej jest gdy pada deszcz i na myjni. Jak już uszkodzisz taką skorupę to rdza potrafi iść pod nią i pałaszować blachę a wtedy oczyszczenie jej przed położeniem innego środka to już zabawa. Technika idzie do przodu, warto z niej korzystać i dać te 50 czy 100 zł więcej i mieć spokój na długi czas. Mój wujek kończył dawno temu samochodówkę w Szczecinie- taki rodzaj konserwacji odtwarzano co sezon, stosowana też konserwację przepracowanymi olejami. Ale jej jakość określił tak: dobra bo tania i lepsza niż nic, ale im bardziej czyściliśmy te auta i nakładaliśmy te smary to i tak końca nie było widać bo i tak rdzewiały. Działała super tylko na zdrową blachę a jak weszła to już szła.
Naczynia na kuchnie indukcyjne http://www.averkom.pl ;
SPAWANIE PLASTIKU – PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2006, 21:49
Posty: 208
Skąd: Poznań / Owińska
Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v

Postprzez malkolm » 13 maja 2009, 13:37

ja właśnie mam zamiar zabrać się za konserwację podwozia, czym je myliście przed?? myjka i jakaś mocna aktywna piana wystarczą??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez LongeRek » 13 maja 2009, 15:04

Witam w związku z tym że jest to mój pierwszy post na forum chciałem powitać wszystkich użytkowników.

Mam pytanie w jaki sposób najlepiej dokonać konserwacji podwozie nie mając do dyspozycji kanału? Tak się składa że mam kilka dni wolnego i chciałbym zakonserwować niedawno zakupioną mazdę. (ps. Nigdy wcześniej nie jeździłem mazdą jak narazie wrażenia rewelacyjne). Mam sporo miejsca do tego jest w miarę ciepło więc zabieg mógłbym przeprowadzić na podwórzu, ale nie wiem jak się do tego zabrać. Może macie już jakieś sprawdzone sposoby. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2009, 13:51
Posty: 28
Skąd: Tarnów
Auto: 323f BJ

Postprzez krst_j » 15 maja 2009, 09:41

malkolm napisał(a):a właśnie mam zamiar zabrać się za konserwację podwozia, czym je myliście przed?? myjka i jakaś mocna aktywna piana wystarcząpytajnik

Wystarczą, pamiętaj tylko żeby dokładnie spłukać piane, no i oczywiście wcześniej wyczyścić i zakonserwować miejsca skorodowane, później mycie i konserwacja całości.


Mam pytanie w jaki sposób najlepiej dokonać konserwacji podwozie nie mając do dyspozycji kanału? Tak się składa że mam kilka dni wolnego i chciałbym zakonserwować niedawno zakupioną mazdę. (ps. Nigdy wcześniej nie jeździłem mazdą jak narazie wrażenia rewelacyjne). Mam sporo miejsca do tego jest w miarę ciepło więc zabieg mógłbym przeprowadzić na podwórzu, ale nie wiem jak się do tego zabrać. Może macie już jakieś sprawdzone sposoby. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Współczuje, tez to przechodziłem i łatwo nie było, ale dla chcącego nic trudnego :)
Potrzebne będą cztery (ewentualnie dwa) podnośniki. Podnosimy autko, w przypadku dwóch podnośników najpierw przód, później tył zastępując podnośniki "klockami", w przypadku czterech podnośników jedziemy z całością do góry i również zastępujemy je "klockami". Należny pamiętać aby podnosić auto systematycznie, parę cm jeden podnośnik później drugi itd. dotyczy to zarówno 2 jak i 4 podnośników. Możemy również ściągnąć koła jeśli boimy się zachlapać konserwacja aluski.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 16:32
Posty: 258
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 323f BA 1,5dohc

Postprzez malkolm » 15 maja 2009, 13:53

a możemy też zebrać się w 5 chłopa i przechylić auto na bok, jest wtedy wszystko na wierzchu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Lesiu » 15 maja 2009, 14:50

ja z teściem tico konserwowałem ze 2 lata temu to we dwóch przewrócilismy je prawie na bok ;p :D tak słusznie zabralismy sie do roboty :D
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 17:35 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez malkolm » 15 maja 2009, 17:05

Lesiutico to sam pewnie dałbyś radę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Davit » 15 maja 2009, 23:35

warsztat konserwujący podwozia w Bielsku-Białej wczoraj pytałem koszt konserwacji podwozia + profile zamknięte to 450zł. Robi się to w ten sposób że najpierw usuwa się rdze potem odtłuszcza maluje podkładem a na końcu nakłada się natryskowo konserwacje.Bez profili życzyli sobie 400zł. samochód odstawiamy na 2 dni.
TriCeratops 2.0 142 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 18:24
Posty: 249
Skąd: Podbeskidzie
Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka

Postprzez gregorius 323 F » 16 maja 2009, 01:18

Moja technika to chyba perfekcja ale wymaga masy sprzętu.
Oczyściłem podwozie piaskarką na 10 atm potem podkład epoxydowy następnie środek bitumiczny z wurtha i do tego natrysk czarnym podkładem żeby się nie utleniało no i myśle że tak ze 100 latek wytrzyma hehhe.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323