Konserwacja podwozia !!
Jak masz dostęp do kanału to koszt wyjdzie jakieś 60zl max – kupujesz środek z bolla do konserwacji podwozi – (max 2 spraye) to jakieś 40zl i środek do konserwacji profili zamkniętych tez z bolla tez kolo 20zl plus chwilka pracy ważne byś miał w miarę czyste podwozie . I potem trochę robotki.
Pozdrowka
dziubek
Pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
a tak sie podlacze do tego pytania bo gadalem z kumplem i cos wspominal ze zaraz po zapezbieczeniu podwozia (to jest ponoc taka czarna maź podobna do "smoly") warto podjechac na piasek i zrobic troche dymu zeby ten pisaek sie przylepil i zrobil taka skorupe... ogolnie moim zdaniem to glupota... ale jestem ciekaw waszych opinie na ten temat xD
- Od: 15 lip 2008, 17:57
- Posty: 377
- Skąd: Lódź
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r
DonAntonio napisał(a):warto podjechac na piasek i zrobic troche dymu zeby ten pisaek sie przylepil i zrobil taka skorupe...
to prawda (przynajmniej ja tak słyszałem) ale teraz to już przeżytek ogólnie polecam preparaty do konserwacji na bazie żywic syntetycznych. Wczoraj skończyłem konserwacje całego podwozia , zajęło mi to 2 dni ale nie miałem kanału . Najlepiej szczycić całą rdze (szlifierka/wiertarka + szczotka) odtłuścić rozpuszczalnikiem i pomalować podkładem na rdze, następnie wyjechać z garaży aby umyć podwozie najlepiej ciśnieniowo i zostaje nam nakładanie konserwacji kompresorem lub pędzlem, polecam kompresor. Używałem środków BOLL'A (2 puszki x 15z łszt.) później jeszcze dla pewności całość pokryłem środkiem za bazie bitumiczno-kauczukowej (znalazłem luźna puszkę w piwnicy, co ma sie marnować) ale po piachu nie jeździłem Do profili zamkniętych użyłem preparatu "do profili zamkniętych" również BOLL'A ( 18zł szt).
WNIOSKI:
Konserwowałem już kilka aut i muszę przyznać że Mazda miała najlepiej zakonserwowane podwozie (prawdopodobnie fabrycznie) i pomimo wieku (13 lat) aż byłem zdziwiony, ze tak mało rdzy tam jest. W każdym razie polecam dokładnie sprawdzić całe podwozie śrubokrętem czy przypadkiem pod warstwą konserwacji nie kryje się rdza.
- Od: 13 cze 2008, 16:32
- Posty: 258
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 323f BA 1,5dohc
Ja jak będę konserwował GTX''a to całe podwozie zakonserwuję przy pomocy kompresora, ale jeszcze nie wiem czy środkami Boll'a czy APP lub może coś innego. Na 100% będzie gruba warstwa.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Ja ostatnio konserwowałem ale za pomocą kompresora – efekt dużo grubsza a co za tym idzie lepsza warstwa ochronna. Użyłem środka Valvoline kupionego w IC za 28 zł /szt. Podobno dużo lepsze od środków APP.
Kiedyś bawiłem się w spraye i odkąd użyłem kompresora to wiem , że wcześniej robiłem pseudo konserwacje. Problem tkwi w tym , że nie każdy ma dostęp do sprężarki
Kiedyś bawiłem się w spraye i odkąd użyłem kompresora to wiem , że wcześniej robiłem pseudo konserwacje. Problem tkwi w tym , że nie każdy ma dostęp do sprężarki
- Od: 20 paź 2003, 09:53
- Posty: 670
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS
Witam
Dołącze się do dyskusji.
W tamtym roku wraz kumplem konserwowałem podwozie polecił mi stary dobry przepis
ok 4 kg smaru moze byc łt 40 byle topil sie do 100 stopni do tego puszka bitexu.
Ponoc tak kiedys konserwowało sie polskie auta.
Smar rozgrzewal dodawal bitexu i pistoletem natryskiwal.Po skonczeniu pracy polecil mi przejazdzke po piasku dzisiaj mam ekstra konserwacje za niecale 200 zl.
Widzialem nowoczesne konserwcje na autach moga sie schowac
Oczywiscie przed taka zabawa trzeba dokladnie umyc podwozie
Dołącze się do dyskusji.
W tamtym roku wraz kumplem konserwowałem podwozie polecił mi stary dobry przepis
ok 4 kg smaru moze byc łt 40 byle topil sie do 100 stopni do tego puszka bitexu.
Ponoc tak kiedys konserwowało sie polskie auta.
Smar rozgrzewal dodawal bitexu i pistoletem natryskiwal.Po skonczeniu pracy polecil mi przejazdzke po piasku dzisiaj mam ekstra konserwacje za niecale 200 zl.
Widzialem nowoczesne konserwcje na autach moga sie schowac
Oczywiscie przed taka zabawa trzeba dokladnie umyc podwozie
-
Arragorn
Ostatnio lakiernik polecał mi produkty firmy Noxudol sam myśle poprawić konserwacje przed zimą bo miejscami już pojawia sie rdza szczególnie na elementach zawieszenia. Może ma ktoś opinie na temat tej firmy?
Tutaj link d stronki http://www.noxudol.pl/index.php?a=produkty
Tutaj link d stronki http://www.noxudol.pl/index.php?a=produkty
- Od: 28 lut 2007, 16:24
- Posty: 372
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: MAZDA 6 GJ 2.5 2016
MAZDA 6 GH 2.0 2009 MAZDA 323F BA 1,5 '96r.
Smar i bitex, może i dobry w czasach fiaa 126 i 125p oraz poldkolota. Nowe środki wiążą rdzę a nigdy nikt nie powie mi że usuną 100 % korozji (korozja międzykrystaliczna). Inna sprawa to środowisko – smar jest jednak wypłukiwany czy to przez wodę i to co w niej jest gdy pada deszcz i na myjni. Jak już uszkodzisz taką skorupę to rdza potrafi iść pod nią i pałaszować blachę a wtedy oczyszczenie jej przed położeniem innego środka to już zabawa. Technika idzie do przodu, warto z niej korzystać i dać te 50 czy 100 zł więcej i mieć spokój na długi czas. Mój wujek kończył dawno temu samochodówkę w Szczecinie- taki rodzaj konserwacji odtwarzano co sezon, stosowana też konserwację przepracowanymi olejami. Ale jej jakość określił tak: dobra bo tania i lepsza niż nic, ale im bardziej czyściliśmy te auta i nakładaliśmy te smary to i tak końca nie było widać bo i tak rdzewiały. Działała super tylko na zdrową blachę a jak weszła to już szła.
Naczynia na kuchnie indukcyjne http://www.averkom.pl ;
SPAWANIE PLASTIKU – PW
SPAWANIE PLASTIKU – PW
- Od: 13 lut 2006, 21:49
- Posty: 208
- Skąd: Poznań / Owińska
- Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v
Witam w związku z tym że jest to mój pierwszy post na forum chciałem powitać wszystkich użytkowników.
Mam pytanie w jaki sposób najlepiej dokonać konserwacji podwozie nie mając do dyspozycji kanału? Tak się składa że mam kilka dni wolnego i chciałbym zakonserwować niedawno zakupioną mazdę. (ps. Nigdy wcześniej nie jeździłem mazdą jak narazie wrażenia rewelacyjne). Mam sporo miejsca do tego jest w miarę ciepło więc zabieg mógłbym przeprowadzić na podwórzu, ale nie wiem jak się do tego zabrać. Może macie już jakieś sprawdzone sposoby. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Mam pytanie w jaki sposób najlepiej dokonać konserwacji podwozie nie mając do dyspozycji kanału? Tak się składa że mam kilka dni wolnego i chciałbym zakonserwować niedawno zakupioną mazdę. (ps. Nigdy wcześniej nie jeździłem mazdą jak narazie wrażenia rewelacyjne). Mam sporo miejsca do tego jest w miarę ciepło więc zabieg mógłbym przeprowadzić na podwórzu, ale nie wiem jak się do tego zabrać. Może macie już jakieś sprawdzone sposoby. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
- Od: 13 maja 2009, 13:51
- Posty: 28
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323f BJ
malkolm napisał(a):a właśnie mam zamiar zabrać się za konserwację podwozia, czym je myliście przed?? myjka i jakaś mocna aktywna piana wystarcząpytajnik
Wystarczą, pamiętaj tylko żeby dokładnie spłukać piane, no i oczywiście wcześniej wyczyścić i zakonserwować miejsca skorodowane, później mycie i konserwacja całości.
Mam pytanie w jaki sposób najlepiej dokonać konserwacji podwozie nie mając do dyspozycji kanału? Tak się składa że mam kilka dni wolnego i chciałbym zakonserwować niedawno zakupioną mazdę. (ps. Nigdy wcześniej nie jeździłem mazdą jak narazie wrażenia rewelacyjne). Mam sporo miejsca do tego jest w miarę ciepło więc zabieg mógłbym przeprowadzić na podwórzu, ale nie wiem jak się do tego zabrać. Może macie już jakieś sprawdzone sposoby. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Współczuje, tez to przechodziłem i łatwo nie było, ale dla chcącego nic trudnego
Potrzebne będą cztery (ewentualnie dwa) podnośniki. Podnosimy autko, w przypadku dwóch podnośników najpierw przód, później tył zastępując podnośniki "klockami", w przypadku czterech podnośników jedziemy z całością do góry i również zastępujemy je "klockami". Należny pamiętać aby podnosić auto systematycznie, parę cm jeden podnośnik później drugi itd. dotyczy to zarówno 2 jak i 4 podnośników. Możemy również ściągnąć koła jeśli boimy się zachlapać konserwacja aluski.
- Od: 13 cze 2008, 16:32
- Posty: 258
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 323f BA 1,5dohc
warsztat konserwujący podwozia w Bielsku-Białej wczoraj pytałem koszt konserwacji podwozia + profile zamknięte to 450zł. Robi się to w ten sposób że najpierw usuwa się rdze potem odtłuszcza maluje podkładem a na końcu nakłada się natryskowo konserwacje.Bez profili życzyli sobie 400zł. samochód odstawiamy na 2 dni.
TriCeratops 2.0 142 km
- Od: 30 maja 2013, 18:24
- Posty: 249
- Skąd: Podbeskidzie
- Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka
Moja technika to chyba perfekcja ale wymaga masy sprzętu.
Oczyściłem podwozie piaskarką na 10 atm potem podkład epoxydowy następnie środek bitumiczny z wurtha i do tego natrysk czarnym podkładem żeby się nie utleniało no i myśle że tak ze 100 latek wytrzyma hehhe.
Pozdrawiam
Oczyściłem podwozie piaskarką na 10 atm potem podkład epoxydowy następnie środek bitumiczny z wurtha i do tego natrysk czarnym podkładem żeby się nie utleniało no i myśle że tak ze 100 latek wytrzyma hehhe.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości