FOTORELACJA – montaż klimy od podstaw
Wilgoć z powietrza niezbyt dobrze wpływa na stan elementów klimy jak jest ona rozszczelniona ale nie ma co się na razie martwić na zapas. W razie czego to nawet używaną sprężarkę można już kupić za rozsądne pieniążki.
Podczas napełniania układu i tak wytwarza się tam próżnię aby opóźnić instalację i zarazem sprawdzić jej szczelność.
Podczas napełniania układu i tak wytwarza się tam próżnię aby opóźnić instalację i zarazem sprawdzić jej szczelność.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam. Mam pytanie. Mam nowy skraplacz ale kcóciec rurki ktora idze od osuszacza do skraplacza lekko nie pasuje. O ile korpus króćca pasuje z tym na skraplaczu o tyle sam króciec sie nie kieści w dziurce. Dziurka ma srednice oko 7mm a krociec 8mm w tym najszerszym miejscu natokiast w tym weższym i tam gdzie siedzi oring ma te porządane 7mm. Pytanie – czy mogę obciąć tą szerszą część bez konsekwencji? Czy lepiej dorobić albo zeszlifować do rozmiaru? Poniżej zdjęcie.
Ostatnio edytowano 10 mar 2016, 13:36 przez Andrzej414, łącznie edytowano 1 raz
W zasadzie nawet jak obetniesz kawałek to nie powinno stanowić problemu bo ten element nie przenosi obciążeń. Rurka ta wchodzi w gniazdo i .... tyle bo resztę załatwia oring uszczelniający.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam. Ta wytłoczona końcówka króćca została sprasowana i lekko zeszlifowana do odpowiedniego rozmiaru. Teraz wchodzi w korpus bez problemu no i obyło się bez obcinania.
Witam wszystkich.
Mam kilka pytan dotyczących montażu klimatyzacji w aucie mazda 323 F BA 1.5
Po pierwsze, zauważyłem ze wszystkie osuszacze sprzedawane na allegro nie posiadają wejścia na wtyczkę? Dlaczego zawsze zalecana jest wymiana takiego osuszacza na nowy? Który bedzie pasował? Czy podłączenie tej wtyczki jest konieczne do prawidłowego działania klimatyzacji?
Czy ktoś z posiadających tą mazdę z klimą mógłbym wrzucić zdjęcia chłodnicy zamontowanej wrac z wentylatorem? Nie bardzo wiem gdzie zamontować taka dodatkowa chłodnicę. U mnie w aucie jest zamontowana duża chłodnica wody, do której jest przyczepiony jeden wentylator. Rozumiem, ze gdzies w okolicy przyczepia się drugą chłodnicę oraz drugi wentylator?
Interesuje mnie również zdjęcie zamontowanej sprężarki (w ktorym miejscu to sie montuje dokladnie? widziałem zdjecia ale dalej nie bardzo potrawie to sobie wyobrazić. Trzeba potem również pasek inny zakładac?
Z góry dzieki za odpowiedzi P
Mam kilka pytan dotyczących montażu klimatyzacji w aucie mazda 323 F BA 1.5
Po pierwsze, zauważyłem ze wszystkie osuszacze sprzedawane na allegro nie posiadają wejścia na wtyczkę? Dlaczego zawsze zalecana jest wymiana takiego osuszacza na nowy? Który bedzie pasował? Czy podłączenie tej wtyczki jest konieczne do prawidłowego działania klimatyzacji?
Czy ktoś z posiadających tą mazdę z klimą mógłbym wrzucić zdjęcia chłodnicy zamontowanej wrac z wentylatorem? Nie bardzo wiem gdzie zamontować taka dodatkowa chłodnicę. U mnie w aucie jest zamontowana duża chłodnica wody, do której jest przyczepiony jeden wentylator. Rozumiem, ze gdzies w okolicy przyczepia się drugą chłodnicę oraz drugi wentylator?
Interesuje mnie również zdjęcie zamontowanej sprężarki (w ktorym miejscu to sie montuje dokladnie? widziałem zdjecia ale dalej nie bardzo potrawie to sobie wyobrazić. Trzeba potem również pasek inny zakładac?
Z góry dzieki za odpowiedzi P
- Od: 26 kwi 2016, 11:54
- Posty: 7
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323 F BA 1.8 1995
rafał88 ostatnio montował w swojej BA klimę więc jest na bieżąco w tych tematach, spróbuj mu puścić jakiś PM
- Od: 20 lis 2014, 23:27
- Posty: 202 (8/5)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95
Osuszacz pełni rolę filtra więc wymiana tego elementu raz na jakiś czas w zasadzie powinna być dokonana. Szczególnie jak montujesz układ, który siłą rzeczy był jakiś czas rozszczelniony to jednak warto.
Te dodatkowy otwór jest na montaż presostatu, który kontroluje obecność czynnika w układzie. W przypadku zbyt małego jego ciśnienia (jak czynnik ucieknie przez nieszczelności) presostat nie pozwala na uruchomienie sprężarki, która mogłaby się szybko zatrzeć.
Można teoretycznie to ominąć łącząc kable we wtyczce ale ... jak się sprężarka uszkodzi to wówczas pretensje trzeba mieś TYLKO do siebie.
Chłodnica klimy jest zamontowana PRZED chłodnicą wody – dostęp do tego miejsca jest po zdemontowaniu tej blachy nad chłodnicą. Jest ona od góry przykręcona do pasa za pomocą gumowych łączników.
Zaś oba wentylatory są przykręcone do chłodnicy wody
Te dodatkowy otwór jest na montaż presostatu, który kontroluje obecność czynnika w układzie. W przypadku zbyt małego jego ciśnienia (jak czynnik ucieknie przez nieszczelności) presostat nie pozwala na uruchomienie sprężarki, która mogłaby się szybko zatrzeć.
Można teoretycznie to ominąć łącząc kable we wtyczce ale ... jak się sprężarka uszkodzi to wówczas pretensje trzeba mieś TYLKO do siebie.
Chłodnica klimy jest zamontowana PRZED chłodnicą wody – dostęp do tego miejsca jest po zdemontowaniu tej blachy nad chłodnicą. Jest ona od góry przykręcona do pasa za pomocą gumowych łączników.
Zaś oba wentylatory są przykręcone do chłodnicy wody
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Wentylator montujemy zaraz obok tego od chłodnicy wody (mam taki na sprzedaż jakby coś ). Krótko mówiąc na chłodnicy wody wiszą dwa wiatraki. Chłodnica a mówiąc fachowo skraplacz umieszczony jest przed chłodnicą wody patrząc od przodu na samochód. Pod pompą wspomagania znajduje się miejsce w bloku silnika na łapę do sprężarki. Do odpowiedniej sprężarki a występowały trzy są odpowiednie łapy i takie należy zdobyć. Każdy osuszacz sprzedawany jest bez czujnika ciśnienia. Należy odkręcić w nowym osuszaczu korek i w jego miejsce wkręcić czujnik a do czujnika zaś podłączyć ową wtyczkę. Chcesz wiedzieć więcej to pisz na PW możemy się zgadać przez telefon.
Planuję kupić kompletną klimę do 626 GW 1998. Czy podłączenie jest również takie bezproblemowe jak w 323?
Ps. Mam panel z atrapą przycisku (nie wciska się)
Ps. Mam panel z atrapą przycisku (nie wciska się)
- Od: 15 sty 2015, 15:01
- Posty: 1
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 TD 1998
Teoretycznie tak ale lepiej to pytanie zadaj w dziale dla 626.
Hejka mam takie pytanie otóż kupiłem kompletną klimatyzację ale niestety przysłali mi nie te przekaźniki co trzeba posiada może ktoś oznaczenia albo na sprzedaż przekaźniki które mają znajdować się na kielichu? z góry dzięki za pomoc
H450 oraz B02H. Można wrzucić dwa H450 i na odwrót i też będzie działać.
Andrzej414 napisał(a):H450 oraz B02H. Można wrzucić dwa H450 i na odwrót i też będzie działać.
Dzięki Wielkie wszędzie szukałem i nic ale w końcu się udało dzięki Tobie
Pod pompą wspomagania kierownicy. Żeby zamontować należy mieć oczywiście łapę/uchwyt sprężarki, którą najpierw przykrecisz do bloku silnika, a później sprężarkę.
Dziękuję za podpowiedź mam jeszcze dwa pytanka:
-gdzie przykręcić mocowanie osuszacza bo jest tam dość ciasno?
-jak mają iść przekaźniki przy prawym gornym mocowaniu amorka patrząc od kabiny od strony sażera większy bliżej czy dalej od nadkola?
Ps. Po co do zakupionej klimy sprzedający dorzucił kompletny wentylatot nawiewu i bezpieczniki pod maske ? Nawiew przecież fabrycznie jest w każdej Madzi no a na dorzucone bezpieczniki nigdzie nie ma miejsca pod maską Pozdrawiam
-gdzie przykręcić mocowanie osuszacza bo jest tam dość ciasno?
-jak mają iść przekaźniki przy prawym gornym mocowaniu amorka patrząc od kabiny od strony sażera większy bliżej czy dalej od nadkola?
Ps. Po co do zakupionej klimy sprzedający dorzucił kompletny wentylatot nawiewu i bezpieczniki pod maske ? Nawiew przecież fabrycznie jest w każdej Madzi no a na dorzucone bezpieczniki nigdzie nie ma miejsca pod maską Pozdrawiam
Masz jeden czy dwa wentylatory?
Wersja z klima ma dwa :–)
Wersja z klima ma dwa :–)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Osuszacz by przykrecic należy zdjąć osłonę przeciwbłotną od strony kierowcy i tam są dwa nagwintowane bolce na które założysz opaskę osuszacza i go przykrecisz. Co do bezpiecznikow to dorzucił je pewnie tak profilaktycznie. Ja jak zakładałem klime to nie wsadzałem żadnych bezpiecznikow bo wszystkie były. Co do wentylatorów to w samochodzie z klimatyzacją są dwa także ten drugi koniecznie musisz zamontować i podłączyć – kostka jest w okolicy prawej lampy. Jeśli chodzi zaś o przekaźniki to stojąc przed samochodem przekaźnik B02H jest bliżej błotnika a H450 jest obok niego czyli w skrócie mały po lewej duży po prawej.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości