Rodzaje kontrolek deski rozdzielczej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kot_kot » 14 kwi 2009, 09:47

Mi się zapalają tylko te kontrolki w momencie przekręcenia kluczyka na ON.

http://img17.imageshack.us/my.php?image=dc090414002.jpg

I teraz moje pytanie. Spaliła mi się niedawno prawa żarówka świateł mijania i żadna kontrolka sugerująca awarię oświetlenia nie zapaliła się :/ Dlaczego ?

Na śniegu zahamowałem awaryjnie i zblokowało mi wszystkie 4 koła. Gdzie jest ABS? Kontrolka ABS nigdy mi się nie zapaliła :/ Powinna w momencie aktywowania się tego systemu zapalić czy też w momencie awarii tego systemu ?

Podobno jest kontrolka spryskiwaczy tylnej szyby. Spryskiwacz nie działa swoją drogą ale kontrolka też się nie pali przy włączeniu spryskiwacza.

Jest gdzieś kontrolka otwartych drzwi, ponieważ u mnie się nie zapala :/

Czy jest możliwość wykonania czegoś w rodzaju testu czy wszystkie kontrolki działają? Jeśli tak, jaką należy wykonać procedurę bądź kombinację ?

I czy jest w ogóle kontrolka oznaczająca włączone światła światła mijania ??

Ten przełącznik który widać na zdjęciu obok włącznika światła przeciwmgielnego jest moją własną przeróbką. Włącza mi podświetlenie podłogowe nad pedałami po obu stronach. Na zielono oczywiście ;)

Pozdrawiam
kot_kot
 

Postprzez soul » 14 kwi 2009, 13:34

kot_kot napisał(a):I teraz moje pytanie. Spaliła mi się niedawno prawa żarówka świateł mijania i żadna kontrolka sugerująca awarię oświetlenia nie zapaliła się :/ Dlaczego ?


nie ma takiej kontrolki

kot_kot napisał(a):Na śniegu zahamowałem awaryjnie i zblokowało mi wszystkie 4 koła. Gdzie jest ABS? Kontrolka ABS nigdy mi się nie zapaliła :/ Powinna w momencie aktywowania się tego systemu zapalić czy też w momencie awarii tego systemu ?


pewnie powinna ale prawodpodobine u CIebie jest inny problem... Nie masz ABSu :D
kot_kot napisał(a):Podobno jest kontrolka spryskiwaczy tylnej szyby. Spryskiwacz nie działa swoją drogą ale kontrolka też się nie pali przy włączeniu spryskiwacza.


nie ma...

kot_kot napisał(a):Jest gdzieś kontrolka otwartych drzwi, ponieważ u mnie się nie zapala :/


teoretycznie jest ale fabrycznie "wyłączona" na forum jest fotorelacja jak ją włączyc.. trzeba posiadac zdolność poslugiwania sie lutownica i minimalna widze na temat elektroniki.

kot_kot napisał(a):Czy jest możliwość wykonania czegoś w rodzaju testu czy wszystkie kontrolki działają? Jeśli tak, jaką należy wykonać procedurę bądź kombinację ?


niet...


kot_kot napisał(a):I czy jest w ogóle kontrolka oznaczająca włączone światła światła mijania pytajnik


nie...........
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 09:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez kot_kot » 14 kwi 2009, 16:19

Sugerując się tym tematem:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=670817

Numery:
1. Kontrolka oblodzenia – Co ona niby oznacza? Nigdy mi się nie zapaliła.
2. Kontrolka uszkodzenia jednej z żarówek – Widocznie u mnie nie działa.
8. Kontrolka niskiego stanu płynu spryskiwacza szyb. – W zbiorniczku sucho a kontrolki brak
9. Kontrolka abs – u. – Jak można sprawdzić czy aby na pewno nie posiadam tego systemu? Sprawdziłem bezpieczniki i mam osobny na ABS. Mam go i nie działa czy nie mam w ogóle ?

3. Kontrola otwartych drzwi – dlaczego jest fabrycznie odłączona? Jakieś nieporozumienie jak dla mnie. Po to ona chyba jest żeby sygnalizowała otwarte drzwi. O dziwo czerwone lampki na drzwiach się zapalają w momencie otworzenia którychkolwiek z drzwi.
kot_kot
 

Postprzez soul » 15 kwi 2009, 07:43

kot_kot napisał(a):1. Kontrolka oblodzenia – Co ona niby oznacza? Nigdy mi się nie zapaliła.


nie wszystkie modele je miały.


kot_kot napisał(a):2. Kontrolka uszkodzenia jednej z żarówek – Widocznie u mnie nie działa.


jednej z zarowek tylnego światła STOP!


kot_kot napisał(a):8. Kontrolka niskiego stanu płynu spryskiwacza szyb. – W zbiorniczku sucho a kontrolki brak


tak samo, nie wszystkie auta je mialy

kot_kot napisał(a):9. Kontrolka abs – u. – Jak można sprawdzić czy aby na pewno nie posiadam tego systemu? Sprawdziłem bezpieczniki i mam osobny na ABS. Mam go i nie działa czy nie mam w ogóle ?


zajrzyj pod maske i poszukam pompy ABS, ale jezeli lampka sie nie pali to raczej nie ma ABSu


kot_kot napisał(a):3. Kontrola otwartych drzwi – dlaczego jest fabrycznie odłączona? Jakieś nieporozumienie jak dla mnie. Po to ona chyba jest żeby sygnalizowała otwarte drzwi. O dziwo czerwone lampki na drzwiach się zapalają w momencie otworzenia którychkolwiek z drzwi.


nie powiem Ci dlaczego jest odlaczona, ale mowie Ci ze jak poszukasz to znajdziesz fotorelacje jak ją przywrocic...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 09:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Marek 161BD081 » 15 kwi 2009, 07:53

Przy okazji zapytam się o jedną rzecz – gdzie znajduje się czujnik oblodzenia?
I gdzie ew. może być jakiś przekaźnik czy inny układ kontroli żarówek świateł stop-u?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez 1radar1 » 21 kwi 2009, 17:51

A u mnie nie pali się lampka świateł drogowych – i żeby całą deskę wyciągać , bez piwa ani rusz:P:P:
1radar1
 

Postprzez angelz » 26 kwi 2009, 08:00

Kluska napisał(a):witam
mam pytanie dotyczące kontrolki płynu spryskiwacza
czy do BA będzie pasował od BG i czy i BA jest już kostka pod niego?

sprawdziłem w sklepie
cena nowego czujnika 359zł <wow>


z tego co czytalem na forum te czujniki od bg czesto nie dzialaja tak jak powinny..konczy sie na tym ze jezdzisz z zapalona caly czas kontrolka mimo ze masz plyn albo wyciagasz zaroweczke (przynajniej tak pisali:)..w ba jest kostka..co wiecej nawet jak zewrzesz co trzeba to zaswieci na desce:) szukaj przy nadkolu zaraz kolo zbiorniczka..tez mnie meczy ten czujnik ale rozwiazania jeszcze nie mam..jeszcze
Nie kłóć się z głupim, bo cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 22:31
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: była 323c BA 1.5 1996
była 323f BJ 1.5 2000
była Premacy 1.8+GAZ 2004

Postprzez gadula » 26 kwi 2009, 11:02

Ja sam sobie zrobiłem i podłaczyłem taki czujnik, i działa :]
Kostka od czujnika znajduje się w nadkolu, gdzieś koło mocowania amorka. Taka z 3-ma czarnymi i jednym brązowym przewodem. Po złączeniu brązowego z czarnym pod nim, czy tam nad nim, zapala się kontrolka na desce.
W tym tygodniu będę próbował założyć czujnik od BG w innym aucie, to opisze czy da się to łatwo zrobić.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 22:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez soul » 26 kwi 2009, 11:21

gadula napisał(a):Ja sam sobie zrobiłem i podłaczyłem taki czujnik, i działa krzywy


pochwal sie ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 09:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez angelz » 26 kwi 2009, 11:57

gadula napisał(a):W tym tygodniu będę próbował założyć czujnik od BG w innym aucie, to opisze czy da się to łatwo zrobić


jak sie uda to napisz..wrzuc jakies zdjecia jak dasz rade.dzieki
Nie kłóć się z głupim, bo cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 22:31
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: była 323c BA 1.5 1996
była 323f BJ 1.5 2000
była Premacy 1.8+GAZ 2004

Postprzez gadula » 26 kwi 2009, 12:22

soul napisał(a):pochwal sie

Tutaj masz opis: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 4&start=30
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 22:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez no_fear » 29 wrz 2009, 07:21

Jak uruchomić kontrolkę uszkodzenia jednej z żarówek ? :]
jakąś diodę trzeba wlutować ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 14:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez Marek 161BD081 » 29 wrz 2009, 07:33

Jeśli auto nie posiada układu kontrolnego do żarówek to montaż kontrolki nic Ci nie da.
Niestety nie jestem w stanie powiedzieć, gdzie takowy moduł jest montowany.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez no_fear » 29 wrz 2009, 09:13

dlatego szukam kogoś kto próbował z pozytywnym skutkiem bądź nie uruchomić tą kontrolkę ;)

być może wystarczy tylko wlutować w odpowiednie miejsce diodę tak jak do uruchomienia kontrolki otwartych drzwi... :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 14:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez strOOs » 29 wrz 2009, 09:14

no_fear jaka diode tam wlutowales? Przydalaby sie taka kontrolka.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 23:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez no_fear » 29 wrz 2009, 09:36

strOOs napisał(a):no_fear jaka diode tam wlutowales? Przydalaby sie taka kontrolka.

jeszcze żadną :P
zbieram info co mogę pokombinować za jednym zamachem przy okazji wyjęcia zegarów :]

co do kontrolki otwartych drzwi to info jest tu:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... otorelacje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 14:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez Marek 161BD081 » 29 wrz 2009, 09:47

no_fear napisał(a):dlatego szukam kogoś kto próbował z pozytywnym skutkiem bądź nie uruchomić tą kontrolkę


Obawiam się, że nie będzie to takie proste.
Po prostu uważam, że skoro zostałby zamontowany układ kontroli żarówek to na 99.9% byłaby aktywna od niego kontrolka i napewno nie byłoby konieczne wlutowanie jakiejkolwiek diody.
Dioda taka kosztuje poniżej złotówki a sam układ kontrolny zapewne "trochę więcej" więc wnioski wysuń sobie sam czy coś takiego posiadasz czy też nie.
Swoją drogą kontrolę ew. spalenia żarówek można zrobić i innymi sposobami niż w oryginale. :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez strOOs » 29 wrz 2009, 09:54

no_fear le, mam po lifcie, u mnie tego nie ma :P
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 23:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez gadula » 29 wrz 2009, 15:16

Sam kiedyś szukałem info na ten temat. Moduł nazywa się REAR LIGHT CHECKER, w mx6 znajduje się z tyłu, w BG, EC znajduje się pod deską. W BG jeśli nie było tego modułu, to siedziała tam taka kostka z mostkiem z przewodu. Pewnie jeśli zamiast mostka wepniemy ten moduł, to będzie działać. Teraz tylko trzeba w BA znaleźć miejsce gdzie to powinno siedzieć i myślę że ruszy, bo instalacja w końcu jest pełna położona.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 22:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Marek 161BD081 » 29 wrz 2009, 16:43

Ja kiedyś, ładnych parę lat temu do podobnych celów (kontrola wzbudzenia silnika elektrycznego) zrobiłem prymitywny układzik wykorzystując kontaktrony normalnie zwarte (lub przełączne).
Nawijało się na nim kilka – kilkanaście zwojów przewodu zależnie od gabarytów kontaktronu i mierzonego prądu w obwodzie. Działało to z ten sposób, że po podaniu napięcia jeśli nie było odbioru prądu przez styk kontraktrona płynął prąd np. zaświecający lampkę kontrolną. Jeśli w kontrolowanym obwodzie płynął jakiś już prąd to strumień magnetyczny powodował rozwarcie styków i w konsekwencji lampka sie nie świeciła.
Fakt, że następowała mała zwłoka czasowa i lampka taka mogłaby chwilowo błysnąć ale myślę, ze byłoby to do przeskoczenia.
Jedyne co jest ważne to poeksperymentować należy z ilością zwojów na kontraktonie aby przełączał się on przy minimalnym zakładanym prądzie.
Zobaczymy – jak znajdę nieco wolniejszego czasu (i weny twórczej!) to spróbuję coś takiego zmontować i pochwalę się wynikami.
Ale idea pomysłu jest przedstawiona więc jak ktoś ma chęć na experymenty to .... polecam :)
Zawsze jest to prostsze i tańsze rozwiązanie niż często długotrwałe poszukiwanie oryginału.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323