Problem z podświetleniem konsoli nawiewów i wskaźników – wspólna dyskusja

Postprzez MARSELUSS82 » 8 maja 2012, 19:57

Taka sama jak pod zielonym/pomarańczowym polem, u mnie to 5w wciskana a u Ciebie- szukajka działa <czytaj>
Avatar użytkownika
 
Posty: 97
Od: 21 gru 2011, 22:50
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG

Postprzez daten » 8 maja 2012, 22:00

Żarówka W5W – 2 sztuki na środku pod zegarami
Żarówka T10 – 3 sztuki lub 4 nie pamiętam (mniejsze od tych na środku – wizualnie takie same) = w wersji poliftowej

W przedliftówkach były 4 pod zegarami chyba takie same (W5W) chyba, że się mylę to mnie poprawcie.
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 47
Od: 10 sie 2011, 21:47
Skąd: Przeworsk / Rzeszów
Auto: MAZDA 323F 1.5 16V Z5 1998r.

Postprzez rutkowski0075 » 9 maja 2012, 22:06

żarówki są w zielonych kapturkach czy białe, a sama konstrukcja tarcz daję zielony kolor?
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 186
Od: 24 maja 2011, 15:20
Skąd: TM
Auto: 323F BA 1.5 Z5

Postprzez gonzalo » 9 maja 2012, 22:29

Żarówki są w zielonych kapturkach oraz tarcze pokryte zieloną farbą.
 
Posty: 28
Od: 15 mar 2012, 15:46
Skąd: Inowrocław
Auto: 323f ba
z5
'98

Postprzez Jasson4 » 12 maja 2012, 16:03

Dzisiaj
rozbieralem licznik :) w pozniejszym czasie wstawie zdjecia
moge powiedziec ze na samym srdoku zarowki sa 2 sztuki W5W 12V5W a pozostala reszta to NV12V 1.2 W malutka a do podswietlenia przyciskow mala zaroweczka z oprawka i te zarowki w5w nie maja zadjych kaptorkow jak mowia inni wersja po lifcie ich nie ma
 
Posty: 23
Od: 20 paź 2010, 21:27
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323f ba silnik 1.5 16V 1997 rok

Postprzez luki_92_92 » 12 maja 2012, 17:05

Nie kłam że nie ma, bo ma, to że u ciebie ich nie było nie znaczy że w polifcie ich nie było bo sam je miałem, jak i reszta osób, więc albo u ciebie ktoś je już zdjął wcześniej albo ktoś zmieniał żarówki
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 2166
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec GT '98 Z5
Mazda MX-3 EC 1.8V6 '94

Postprzez Jasson4 » 12 maja 2012, 18:07

zmienial zarówki i tez dobrze swieca bo jasniej
 
Posty: 23
Od: 20 paź 2010, 21:27
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323f ba silnik 1.5 16V 1997 rok

Postprzez Jasson4 » 12 maja 2012, 18:13

a co woogle daja te kapturki i jak one wygladaja?? bo mi swieca mocno i ladnie to wyglada :)
 
Posty: 23
Od: 20 paź 2010, 21:27
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323f ba silnik 1.5 16V 1997 rok

Postprzez rutkowski0075 » 13 maja 2012, 12:29

Jasson4 napisał(a): daja te kapturki i jak one wygladaja?? bo mi swieca mocno i ladnie t


głównie kolor i co się wiąże z plastikiem na bańce, z którego są zrobione, świecą trochę słabiej :)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 186
Od: 24 maja 2011, 15:20
Skąd: TM
Auto: 323F BA 1.5 Z5

Postprzez blizni129 » 28 cze 2012, 11:45

Witam od pewnego czasu podczas jazdy zanika mi podświetlenie zegarów i konsoli . jest to starsznie irytujące lecz nie znalazłem przyczyny tej usterki. sprawdziłem kostki przy liczniku i wiązki w okolicy panelu środkowego lecz nie mogę znależć miejsca w którym dochodzi do przerwy w dostawie prądu :| . narazie ratuję się specjalistycznym knifem serwisowym w celu przywrócenia podświetlania czyli pięścią w górę deski rozdzielczej i już działa <czarodziej> lecz to tylko krótkotrwały efekt daje .
Czy miał ktoś podobnie w swojej Madzi?
Avatar użytkownika
 
Posty: 45
Od: 14 mar 2011, 14:35
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez lesiux » 28 cze 2012, 14:14

Skoro pomaga przywalenie pięścią to szukaj usterki w tym miejscu gdzie uderzasz. Coś widocznie nie łączy gdzieś w tamtej okolicy.
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 1222
Od: 15 lut 2009, 18:00
Skąd: Katowice
Auto: 323F BA BP 95r.

Postprzez blizni129 » 28 cze 2012, 14:46

problem w tym właśnie ze nie znalazłem nic i zastanawiam się na ile realne może być to że jakiś kabel w wiązce po prostu pękł lub się przetarł i njie styka:(
Avatar użytkownika
 
Posty: 45
Od: 14 mar 2011, 14:35
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez Andrzej414 » 28 cze 2012, 18:48

Jeśli niektóre żarówki podświetlenia działają to znaczy że w pozostałych żarówkach należy zmienić gniazda lub oczyścić styki gniazd z płytką PCB w ostateczności styki przylutować do płytki. sprawdź też jak to się ma do kontrolek ostrzegawczych o problemie lyb informacyjnych takich jak kontrolka podgrzewania tylnej szyby, świateł drogowych, hamulca ręcznego, świateł awaryjnych, poziomu oleju, jeśli te kontrolki świecą gdy cała deska nie świeci to znaczy że masz zepsuty klawisz z regulacją mocy podświetlenia. Jeśli klawisz jest jednak dobry to sprawdził bym całą płytkę PCB czy tam gdzieś nie ma przerwanych ścieżek.
Avatar użytkownika
 
Posty: 338
Od: 7 sie 2011, 11:44
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C – BA – Z5 – 1,5 – '96

Postprzez blizni129 » 29 cze 2012, 08:57

Co fachowa porada to fachowa porada :D . po stwierdzeniu , że kontrolki ostrzegawcze działają gdy podświetlenie nie działa przyszła kolej na regulator poziomu podświetlenia i tu moje poszukiwania usterki sie zakończyły :) . coś przerywa w tym regulatorze, niestety rozebrałem to ustrojstwo i nie widać zadnych zimnych lutów, przepalonych ścieżek czy upalonych elementów. optycznie nówka nie śmigana. Teraz zanim będę musiał ponieść koszta zakupu innego regulatora chyba skuszę się na poprawienie każdego lutu w ustrojstwie – może to coś da jak nie to trza szykować peeleny na inny . Tak czy inaczej dzięki za szybkie naprowadzenie na źródło awarii
Myślę , że temat można zakończyć <spoko>
Avatar użytkownika
 
Posty: 45
Od: 14 mar 2011, 14:35
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez lesiux » 29 cze 2012, 09:23

Miernik w dłoń i jedziesz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 1222
Od: 15 lut 2009, 18:00
Skąd: Katowice
Auto: 323F BA BP 95r.

Postprzez inzmbl » 20 sie 2012, 17:29

Witam, chciałbym odgrzać temat troszkę :)

Mazda GE HB 97 2.0 FS z nowym typem panelu (tym co sam załącza klimę przy nawiewie na szyby i ma zaślepkę z lewej)

Problem polega na tym, że w poprzednim sedanie z 94 jest stary panel, który świeci super i jest regulowany dimmerem od deski rozdzielczej a ten NIE – przygasanie nie jest delikatne tylko 2-3 krotne co uniemożliwia całkowicie odczytanie lampek.

Poza tym, świecą się tylko diody nad ikonami, nie świecą się ani ikony, ani suwaki ani paski czerwony i niebieski od temperatury (w starym panelu wszystkie te elementy świeciły)

Czy ktoś miał styczność z oboma panelami i zna różnice? Czy zwarcie może powodować większe ściemnianie niż normalnie? I czy mogę wymienić te panele i stary z 94 będzie działał w 97 na dimmerze?

Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedź.
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 112
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez puznies0 » 20 sie 2012, 19:47

a ja mam rozwiązanie optymalne i nie wymagające żadnych ingerencji w elektronikę .... wystarczy postawić sobie budzik na desce rozdzielczej i po kłopocie... zegarek nie będzie się ściemniał po włączeniu świateł i godzina będzie dobrze widoczna czy to w dzień czy w nocy...:) :) :) ...
Polecam tę stronkę wszystkim pobierającym lub chcącym pobierać za pomocą programu ygoow lub moorhunt
http://www.haszkod.pl/polecam,90503.html
Avatar użytkownika
 
Posty: 493
Od: 14 cze 2008, 16:44
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Ruski » 20 sie 2012, 21:44

A ja bym na Twoim miejscu założył dzienne, ja tak zrobiłem. Jaki jest sens w dzień świecić światła które są przeznaczone do oświetlania drogi nocą?
Avatar użytkownika
 
Posty: 43
Od: 13 cze 2010, 21:32
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1998r.

Postprzez luqkash » 27 sie 2012, 01:34

Witam

Od pewnego czasu nie działa mi podświetlenie deski rozdzielczej po zapaleniu świateł.
Bezpiecznik ROOM jest dobry. Macie jakieś rady co tym fantem zrobić? Bo obecnie trochę mi to irytuje jadąc w nocy ponieważ nie wiem ile nawet jadę.

Pozdrawiam
 
Posty: 2
Od: 26 sie 2012, 19:18
Auto: Mazda 323F
1.5 89KM
1998r.

Postprzez marass0 » 27 sie 2012, 18:41

Witam, mam ten sam problem. Jak uda CI się go rozwiązać to będę wdzięczny za radę!
 
Posty: 4
Od: 27 sie 2012, 10:59
Auto: Mazda 3, rok produkcji 2006, silnik 1,6 moc 109 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323