Problem z podświetleniem konsoli nawiewów i wskaźników – wspólna dyskusja
Było, było... musisz zdjąć cały kokpit do tego, razem z osłoną zegarów. Roboty jest trochę, szczególnie na pierwszy raz, ale jest prosta. Zaczynasz od zdjęcia osłony ręcznego i posuwasz się do góry. W międzyczasie zdejmujesz boczki i odkręcasz. Ogólnie walczyć będziesz z wkrętami, zatrzaskami i grzybkami mocującymi – nie urwij czegoś. Poszukaj w dziale 323 pod "kokpit" i "radio", coś znajdziesz na pewno.
Przy okazji wyczyść z kurzu i wyjmij syf z nawiewów. Możesz dmuchawę włączyć żeby ci pomogła to wywiać
EDIT: Właśnie doczytałem w profilu że masz '97, to po FL są minimalne różnice, ale metoda ta sama.
Przy okazji wyczyść z kurzu i wyjmij syf z nawiewów. Możesz dmuchawę włączyć żeby ci pomogła to wywiać
EDIT: Właśnie doczytałem w profilu że masz '97, to po FL są minimalne różnice, ale metoda ta sama.
Witam,
Dwa pytanie:
1. Panowie/Panie czy po włączeniu świateł, zegarek i przyciski nawiewu Wam nieco przygasają?
2. Jeśli to przygasanie jest normalne /ktos mi tak sugerował/ i nie jest to wina np. regulatora napięcia etc. to jak to wyłączyć, Jak zaświeci słoneczko ardzo słabo lub nie widać co jest właczone, no i zegarkiem ta sama sprawa...
.
Dwa pytanie:
1. Panowie/Panie czy po włączeniu świateł, zegarek i przyciski nawiewu Wam nieco przygasają?
2. Jeśli to przygasanie jest normalne /ktos mi tak sugerował/ i nie jest to wina np. regulatora napięcia etc. to jak to wyłączyć, Jak zaświeci słoneczko ardzo słabo lub nie widać co jest właczone, no i zegarkiem ta sama sprawa...
.
- Od: 29 maja 2008, 21:25
- Posty: 21
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323F 1.5 BA
Ten rym się mi nie podoba... nie da sie tego zrobić NORMALNIE? Ktoś już próbował to wyłaczyć, tzn żeby nie zmieniało się po właczeni świateł?ArtX napisał(a):Tak ma być, naucz sie z tym żyć
Ale usprawnienie z dnia na dziem co raz bardziej mnie to irytuje...
- Od: 29 maja 2008, 21:25
- Posty: 21
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323F 1.5 BA
Światła, na logikę, włącza się gdy jest ciemno, więc te przygasanie jest całkowicie zrozumiałe. A to, że w naszym kraju każą włączać cały czas, to zupełnie inna sprawa i nie wiń za to producenta samochodu. Możesz pomyśleć nad światłami dziennymi. Jeżeli zmienią przepisy (zgodnie z zapowiedzią) to wystarczą tylko dwie lampki z przodu, a światła mijania + pozycyjne włączasz tylko w nocy. Więc problem przygasającej deski znika.
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
Eee Czacha a nie lepiej jak podpieli by wszystko pod pokrętło ściemniania licznika? W wielu innych autach tak jest. A przepisy no cóż... ja tam jeżdze na światłach, zreszta w 323F BA, nie bardzo widze miejsce na dzienne, bo one muszą być na jakiejś tam wysokości a nie tak nisko jak uszko do holowania.Czacha napisał(a):przygasanie jest całkowicie zrozumiałe
- Od: 29 maja 2008, 21:25
- Posty: 21
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323F 1.5 BA
willi napisał(a):a nie lepiej jak podpieli by wszystko pod pokrętło ściemniania licznika?
Oj nie lepiej... W Reni Megane mamy takie rozwiązanie – działa to tak, że po włączeniu świateł zegarek się przyciemnia, a za pomocą pokrętła możemy deskę przyciemnić, ale razem z zegarkiem, czyli jeszcze bardziej niż został już przyciemniony przez światła. Więc albo widać go słabo albo wcale Bez takiego rozwiązania możesz w dzień zmniejszyć jasność deski do minimum i oszczędzać żarówki, których wymiana nie należy do łatwych, a zegarek mimo wszystko widzisz.
willi napisał(a):w 323F BA, nie bardzo widze miejsce na dzienne
Jeżeli nie masz przeciwmgielnych to te miejsca są idealne, a jeżeli masz, to faktycznie będzie problem
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
Czacha napisał(a):willi napisał(a):a nie lepiej jak podpieli by wszystko pod pokrętło ściemniania licznika?
Oj nie lepiej... W Reni Megane mamy takie rozwiązanie – działa to tak, że po włączeniu świateł zegarek się przyciemnia, a za pomocą pokrętła możemy deskę przyciemnić, ale razem z zegarkiem, czyli jeszcze bardziej niż został już przyciemniony przez światła. Więc albo widać go słabo albo wcale Bez takiego rozwiązania możesz w dzień zmniejszyć jasność deski do minimum i oszczędzać żarówki
cos mi sie wydaje ze przyciemnione szybciej padaja niz jak swieca normalnie...
trzeba wstawic diody i po problemie
- Od: 3 paź 2007, 11:50
- Posty: 385
- Skąd: Lublin
- Auto: Prelude BB9
marcus_87 napisał(a):cos mi sie wydaje ze przyciemnione szybciej padaja niz jak swieca normalnie...
No może, gdyby ściemniacz robił z napięcia sieczkę i posyłał na żarówki przebieg prostokątny o odpowiednim współczynniku wypełnienia, ale na 99% siedzi tam zwykły regulowany rezystor, więc obniżenie napięcia (nawet nieznaczne) ma bardzo pozytywny wpływ na żywotność żarówki.
A z diodami to podobno same problemy – świecą słabo, punktowo i nierówno...
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
Czacha napisał(a):marcus_87 napisał(a):cos mi sie wydaje ze przyciemnione szybciej padaja niz jak swieca normalnie...
No może, gdyby ściemniacz robił z napięcia sieczkę i posyłał na żarówki przebieg prostokątny o odpowiednim współczynniku wypełnienia, ale na 99% siedzi tam zwykły regulowany rezystor, więc obniżenie napięcia (nawet nieznaczne) ma bardzo pozytywny wpływ na żywotność żarówki.
A z diodami to podobno same problemy – świecą słabo, punktowo i nierówno...
teraz sa takie wynalazki jak flux smd. fakt, trzeba sie pobawic troche zeby je dobrze poustawiac ale efekt jest super, ja u siebie zmieniam na 100% cale oswietlenie wskaznikow na diody, niech mi sie tylko sesja skonczy
- Od: 3 paź 2007, 11:50
- Posty: 385
- Skąd: Lublin
- Auto: Prelude BB9
Przerabiałem ten temat we wcześniejszym autku. Strasznie uper... monataż, robiłem na klej przewodzący. Nigdy więcej...marcus_87 napisał(a):teraz sa takie wynalazki jak flux smd. fakt, trzeba sie pobawic troche
Tutaj spróbuję wstawić normalne diody, rozbiorę to zobacze... właśnie kupiłem 2 panel, bo ten mam paskudnie pęknięty to się będę na spokojnie bawil
- Od: 29 maja 2008, 21:25
- Posty: 21
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323F 1.5 BA
witam.mam problem.ostatnio kombinowałem z podłączaniem halogenów i po złożeniu wszystkiego do kupy nie działa mi podświetlanie zegarów-wszystkie kontrolki świecą,wszystkie funkcje działają poprawnie tylko nie ma podświetlania.Wizualnie wszystkie bezpieczniki są ok,ale nie sprawdzałem miernikiem ani żarówką.Dodam,że raczej nie urwałem żadnego kabla ani nie uszkodziłem żadnej wtyczki.Poradźcie proszę co robić krok po krou
pozdrawiam Tonsil.
pozdrawiam Tonsil.
-
Gość
Nie działa podświetlenie tylko samego licznika czy panelu ogrzewania również? jeśli tak a bezpieczniki są ok to mogło sie stać cos z regulatorem natężenia podświetlenia tego z pokrętłem.
bzzyczek no własnie nie działa mi podświetlanie zegarów i regulacji nawiewów też.Na to pokrętełko od ściemniania wogóle nie reaguje.
-
Gość
to pewnie spalił ci sie regulator jeśli reszta jest ok możesz to sprawdzić wypinając wtyczke z regulatora we wtyczce zwierasz dwa brzegowe piny już nie pamiętam jakiego koloru kabelki do nich dochodzą(chyba czerwony i czarny), powinno świecić z pełną mocą, jeśli tak to regulator padł, swoją droga musiało byc chyba jakies zwarcie żeby tak sie stało.
Witam. Mam problem. Otóż ostatnio przestał mi świecić licznik (w nocy nie widać ile jadę itp. – świecą się tylko kontrolki). Myślałem, że padły żarówki, więc rozebrałem licznik. Chciałem sprawdzić czy to one, a tu się okazało że działają (podłączyłem pod akumulator) a po włożeniu nowej żarówki też nie ma podświetlenia. W takim razie – o co tu chodzi? Co się mogło stać? Do tej pory wszystko ładnie działało, a tu nagle nie wiadomo czemu i nie świeci
Pozdrawiam i liczę na pomoc
>< doklejka
Pozdrawiam i liczę na pomoc
>< doklejka
luki_92_92 sprawdź też czy masz światła pozycyjne, podświetlenie tablicy rejestracyjnej, czy jak drzwi otworzysz przy załączonych św pozycyjnych to brzęczek działa Bezpieczniki sprawdzałeś
pozdrawiam skorpek
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
- Od: 9 sie 2008, 21:35
- Posty: 2061
- Skąd: Łask
- Auto: śleć :-D
Światła wszystkie są, podświetlenie rejestracji działa, brzęczyk brzęczy :p Bezpieczniki wszystkie dobre. No chyba, że rzeczywiście to ściemniacz. Jak sprawdzić, czy to jego wina?
Narazie zastanawiam się nad podłączeniem podświetlenia licznika pod światła, tyle że własnym kablem (zrobić drugi obwód) jeśli nic nie wymyślimy.
Narazie zastanawiam się nad podłączeniem podświetlenia licznika pod światła, tyle że własnym kablem (zrobić drugi obwód) jeśli nic nie wymyślimy.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości