Problem z podświetleniem konsoli nawiewów i wskaźników – wspólna dyskusja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez scanioll » 25 maja 2006, 10:20

Za popielniczką jest śrubka , a reszta na zatrzaski. Zaróweczki są wkręcane od góry w panelu ogrzewania. Tylko oryginalne bo sa nietypowe :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez Briareos » 25 maja 2006, 10:38

Było, było... musisz zdjąć cały kokpit do tego, razem z osłoną zegarów. Roboty jest trochę, szczególnie na pierwszy raz, ale jest prosta. Zaczynasz od zdjęcia osłony ręcznego i posuwasz się do góry. W międzyczasie zdejmujesz boczki i odkręcasz. Ogólnie walczyć będziesz z wkrętami, zatrzaskami i grzybkami mocującymi – nie urwij czegoś. Poszukaj w dziale 323 pod "kokpit" i "radio", coś znajdziesz na pewno.
Przy okazji wyczyść z kurzu i wyjmij syf z nawiewów. Możesz dmuchawę włączyć żeby ci pomogła to wywiać :P

EDIT: Właśnie doczytałem w profilu że masz '97, to po FL są minimalne różnice, ale metoda ta sama.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez willi » 20 cze 2008, 22:34

Witam,

Dwa pytanie:

1. Panowie/Panie czy po włączeniu świateł, zegarek i przyciski nawiewu Wam nieco przygasają?

2. Jeśli to przygasanie jest normalne /ktos mi tak sugerował/ i nie jest to wina np. regulatora napięcia etc. to jak to wyłączyć, Jak zaświeci słoneczko ardzo słabo lub nie widać co jest właczone, no i zegarkiem ta sama sprawa... :(

.
Początkujący
 
Od: 29 maja 2008, 21:25
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F 1.5 BA

Postprzez Artiks » 20 cze 2008, 22:42

Tak ma być, naucz sie z tym żyć :D O kur$% ale ja rymuję, choć tego wcale nie czuję <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez willi » 20 cze 2008, 22:52

ArtX napisał(a):Tak ma być, naucz sie z tym żyć
Ten rym się mi nie podoba... ;) nie da sie tego zrobić NORMALNIE? Ktoś już próbował to wyłaczyć, tzn żeby nie zmieniało się po właczeni świateł?

Ale usprawnienie <killer> z dnia na dziem co raz bardziej mnie to irytuje...
Początkujący
 
Od: 29 maja 2008, 21:25
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F 1.5 BA

Postprzez gadula » 20 cze 2008, 22:53

Lub poszukaj w dziale Elektronika, schemaciku dzięki któremu zegarek będzie się ściemniał w zależności od oświetlenia :)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Czacha » 20 cze 2008, 23:12

Światła, na logikę, włącza się gdy jest ciemno, więc te przygasanie jest całkowicie zrozumiałe. A to, że w naszym kraju każą włączać cały czas, to zupełnie inna sprawa i nie wiń za to producenta samochodu. Możesz pomyśleć nad światłami dziennymi. Jeżeli zmienią przepisy (zgodnie z zapowiedzią) to wystarczą tylko dwie lampki z przodu, a światła mijania + pozycyjne włączasz tylko w nocy. Więc problem przygasającej deski znika.
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez willi » 20 cze 2008, 23:29

Czacha napisał(a):przygasanie jest całkowicie zrozumiałe
Eee Czacha a nie lepiej jak podpieli by wszystko pod pokrętło ściemniania licznika? W wielu innych autach tak jest. A przepisy no cóż... ja tam jeżdze na światłach, zreszta w 323F BA, nie bardzo widze miejsce na dzienne, bo one muszą być na jakiejś tam wysokości a nie tak nisko jak uszko do holowania.
Początkujący
 
Od: 29 maja 2008, 21:25
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F 1.5 BA

Postprzez Czacha » 21 cze 2008, 00:33

willi napisał(a):a nie lepiej jak podpieli by wszystko pod pokrętło ściemniania licznika?

Oj nie lepiej... W Reni Megane mamy takie rozwiązanie – działa to tak, że po włączeniu świateł zegarek się przyciemnia, a za pomocą pokrętła możemy deskę przyciemnić, ale razem z zegarkiem, czyli jeszcze bardziej niż został już przyciemniony przez światła. Więc albo widać go słabo albo wcale :| Bez takiego rozwiązania możesz w dzień zmniejszyć jasność deski do minimum i oszczędzać żarówki, których wymiana nie należy do łatwych, a zegarek mimo wszystko widzisz.

willi napisał(a):w 323F BA, nie bardzo widze miejsce na dzienne

Jeżeli nie masz przeciwmgielnych to te miejsca są idealne, a jeżeli masz, to faktycznie będzie problem ;)
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez marcus_87 » 21 cze 2008, 02:07

Czacha napisał(a):
willi napisał(a):a nie lepiej jak podpieli by wszystko pod pokrętło ściemniania licznika?

Oj nie lepiej... W Reni Megane mamy takie rozwiązanie – działa to tak, że po włączeniu świateł zegarek się przyciemnia, a za pomocą pokrętła możemy deskę przyciemnić, ale razem z zegarkiem, czyli jeszcze bardziej niż został już przyciemniony przez światła. Więc albo widać go słabo albo wcale :| Bez takiego rozwiązania możesz w dzień zmniejszyć jasność deski do minimum i oszczędzać żarówki


cos mi sie wydaje ze przyciemnione szybciej padaja niz jak swieca normalnie...
trzeba wstawic diody i po problemie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez Czacha » 21 cze 2008, 11:54

marcus_87 napisał(a):cos mi sie wydaje ze przyciemnione szybciej padaja niz jak swieca normalnie...

No może, gdyby ściemniacz robił z napięcia sieczkę i posyłał na żarówki przebieg prostokątny o odpowiednim współczynniku wypełnienia, ale na 99% siedzi tam zwykły regulowany rezystor, więc obniżenie napięcia (nawet nieznaczne) ma bardzo pozytywny wpływ na żywotność żarówki.
A z diodami to podobno same problemy – świecą słabo, punktowo i nierówno...
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez marcus_87 » 21 cze 2008, 12:00

Czacha napisał(a):
marcus_87 napisał(a):cos mi sie wydaje ze przyciemnione szybciej padaja niz jak swieca normalnie...

No może, gdyby ściemniacz robił z napięcia sieczkę i posyłał na żarówki przebieg prostokątny o odpowiednim współczynniku wypełnienia, ale na 99% siedzi tam zwykły regulowany rezystor, więc obniżenie napięcia (nawet nieznaczne) ma bardzo pozytywny wpływ na żywotność żarówki.
A z diodami to podobno same problemy – świecą słabo, punktowo i nierówno...


teraz sa takie wynalazki jak flux smd. fakt, trzeba sie pobawic troche zeby je dobrze poustawiac ale efekt jest super, ja u siebie zmieniam na 100% cale oswietlenie wskaznikow na diody, niech mi sie tylko sesja skonczy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez willi » 21 cze 2008, 17:47

marcus_87 napisał(a):teraz sa takie wynalazki jak flux smd. fakt, trzeba sie pobawic troche
Przerabiałem ten temat we wcześniejszym autku. Strasznie uper... monataż, robiłem na klej przewodzący. Nigdy więcej...
Tutaj spróbuję wstawić normalne diody, rozbiorę to zobacze... właśnie kupiłem 2 panel, bo ten mam paskudnie pęknięty to się będę na spokojnie bawil :)
Początkujący
 
Od: 29 maja 2008, 21:25
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F 1.5 BA

Postprzez Gość » 8 mar 2009, 20:15

witam.mam problem.ostatnio kombinowałem z podłączaniem halogenów i po złożeniu wszystkiego do kupy nie działa mi podświetlanie zegarów-wszystkie kontrolki świecą,wszystkie funkcje działają poprawnie tylko nie ma podświetlania.Wizualnie wszystkie bezpieczniki są ok,ale nie sprawdzałem miernikiem ani żarówką.Dodam,że raczej nie urwałem żadnego kabla ani nie uszkodziłem żadnej wtyczki.Poradźcie proszę co robić krok po krou ;)

pozdrawiam Tonsil.
Gość
 

Postprzez bzzyczek » 9 mar 2009, 19:09

Nie działa podświetlenie tylko samego licznika czy panelu ogrzewania również? jeśli tak a bezpieczniki są ok to mogło sie stać cos z regulatorem natężenia podświetlenia tego z pokrętłem.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Gość » 9 mar 2009, 22:31

bzzyczek no własnie nie działa mi podświetlanie zegarów i regulacji nawiewów też.Na to pokrętełko od ściemniania wogóle nie reaguje.
Gość
 

Postprzez bzzyczek » 9 mar 2009, 22:53

to pewnie spalił ci sie regulator jeśli reszta jest ok możesz to sprawdzić wypinając wtyczke z regulatora we wtyczce zwierasz dwa brzegowe piny już nie pamiętam jakiego koloru kabelki do nich dochodzą(chyba czerwony i czarny), powinno świecić z pełną mocą, jeśli tak to regulator padł, swoją droga musiało byc chyba jakies zwarcie żeby tak sie stało.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez luki_92_92 » 7 cze 2009, 16:55

Witam. Mam problem. Otóż ostatnio przestał mi świecić licznik (w nocy nie widać ile jadę itp. – świecą się tylko kontrolki). Myślałem, że padły żarówki, więc rozebrałem licznik. Chciałem sprawdzić czy to one, a tu się okazało że działają (podłączyłem pod akumulator) a po włożeniu nowej żarówki też nie ma podświetlenia. W takim razie – o co tu chodzi? Co się mogło stać? Do tej pory wszystko ładnie działało, a tu nagle nie wiadomo czemu i nie świeci :(

Pozdrawiam i liczę na pomoc ;)

>< doklejka
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez skorpek » 7 cze 2009, 17:08

luki_92_92 sprawdź też czy masz światła pozycyjne, podświetlenie tablicy rejestracyjnej, czy jak drzwi otworzysz przy załączonych św pozycyjnych to brzęczek działa ?? Bezpieczniki sprawdzałeś ??
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez luki_92_92 » 7 cze 2009, 18:16

Światła wszystkie są, podświetlenie rejestracji działa, brzęczyk brzęczy :p Bezpieczniki wszystkie dobre. No chyba, że rzeczywiście to ściemniacz. Jak sprawdzić, czy to jego wina?

Narazie zastanawiam się nad podłączeniem podświetlenia licznika pod światła, tyle że własnym kablem (zrobić drugi obwód) jeśli nic nie wymyślimy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323