Immobiliser i różne problemy z nim związane.
No dokładnie, czyli tak jak Ci napisałem.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
no to w poniedziałek zaczynam działać z wymianą
- Od: 28 maja 2011, 11:56
- Posty: 76
- Auto: poszukiwana Madzia 6
Witam, mam problem. Zagubiłem kluczyk a w tym kluczyku miałem immobilizer. Mam też zapasowy kluczyk, ale już bez immo...
Od początku miałem tylko te dwa kluczyki.
Na zwykłym kręci, chwile pali ale immo odcina i kaplica.
Jakieś rady??
EDIT: Problem rozwiązany. Dzięki za liczny odzew i pomoc.... Temat do zamknięcia.
Pzdr
MAXIMUS
Od początku miałem tylko te dwa kluczyki.
Na zwykłym kręci, chwile pali ale immo odcina i kaplica.
Jakieś rady??
EDIT: Problem rozwiązany. Dzięki za liczny odzew i pomoc.... Temat do zamknięcia.
Pzdr
MAXIMUS
BEZ MAZDY NIE MA JAZDY ;]
- Od: 15 cze 2008, 17:50
- Posty: 24
- Skąd: Pabianice ;]
- Auto: Mazda 323F 1,5 + LPG 98r
Chciałbym wymienić zamki w mojej 323C BA łącznie ze stacyjką. Nie mam immobilisera w kluczyku. Mam osobny moduł, który muszę włożyć do gniazda obok stacyjki.
Do tej pory kilka razy dorabiałem klucz do auta i działa bez zarzutu.
Skoro nie mam immobilisera w kluczyku, tylko w osobnym module, to czy po wymianie zamka stacyjki nadal będę mógł odpalić auto?
Pytam dla pewności.
Do tej pory kilka razy dorabiałem klucz do auta i działa bez zarzutu.
Skoro nie mam immobilisera w kluczyku, tylko w osobnym module, to czy po wymianie zamka stacyjki nadal będę mógł odpalić auto?
Pytam dla pewności.
- Od: 30 lip 2010, 20:45
- Posty: 33
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5
Jak nie masz inni w kluczyku to bez kłopotów możesz wymienić sama stacyjkę.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
3 dni temu temat immo wrócił jak bumerang w mojej madzi. Zapalam, a ta gaśnie po 3 sek i mruga do mnie kontrolka z kluczykiem. Poprzednim razem problem praktycznie sam się rozwiązał, wymieniłem tylko akumulator i przez pół roku było wszystko dobrze. Tym razem siadłem na forum i faktycznie za dużo się nie dowiedziałem bo nikt nie napisał jak rozwiązał problem, ale troszkę mnie naprowadziliście. Postanowiłem zająć się samymi wtykami na początku. Kupiłem spray do czyszczenia styków, rozebrałem obudowę kolumny i po kolei rozłączyłem najpierw wtyk przy stacyjce i porządnie go potraktowałem sprayem, po kabelkach doszedłem do modułu który znajduję się między pedałami a kierownicą, wystarczy go pchnąć w stronę pedałów i wyskoczy z sanek. Tu też po rozłączeniu wtyku spryskałem go. Otworzyłem moduł żeby dobrze wysechł. Gdy już wszystko było suche to pospinałem jak było. Na razie jestem zadowolony ze swojej pracy bo od soboty jest wszystko ok, mam nadzieję, że tak już zostanie. Wklejam parę fotek nie najlepszej jakości ale zawsze to coś.
Na początku chciałbym powitać Wszystkich, ponieważ jestem tu nowy – Witam Wszystkich Serdecznie! Chodź nieraz wchodziłem na to forum by zaczerpnąć informacji, jednak do tego czasu nie miałem takiego poważnego problemu który spędzałby mi sen z powiek , no ale zawsze musi być ten pierwszy raz....
Chodzi o immobilizer w aucie mazda 323C z 95 roku.Pewnego pięknego popołudnia złamał mi się kluczyk – po dorobieniu nowego przełożyłem sam transponder immo z połamanego kluczyka do nowego i było okey jeszcze przez tydzień.
Po tym czasie przy odpaleniu auta zaczęła wyskakiwać żółta dioda z kluczykiem od immobilizera, auto zapalało i po 3 sekundach odcinało zapłon.
Pomyślałem że może od tego przekładania transpondera uszkodziłem go, więc poszedłem do punktu dorabiania kluczy wraz z sterownikiem (komputerem immobilizera) i transponderem. Udało sklonować się dane ze starego ( czyli wyglądało na to że nie był uszkodzony) i pod nowy plik zesparować wszystko ze sobą czyli sterownik kluczyk i transponder.
Niestety to nic nie pomogło, zostaje jeszcze cewka , pętla immobilizera która nie została sprawdzona.
Tutaj mam pytanie do Was Fachowców – czy możliwa byłaby przemianka samej takiej cewki lecz od INNEGO modelu mazdy – 323F ( ponieważ od Mojego modelu niestety niema nigdzie)....
Wyglądem niczym się nie różni i nawet numery seryjne ma prawie identyczne – Moja ma oznaczenie Temic BD7F 66 939, natomiast ta od modelu F ma dodatkowo Temic BD7F 66 939/B ( łamane przez B).
Czy nie trzeba jej programować, czy z innego modelu nie będzie pasować?
Drugie pytanie to czy może ktoś zerknąć na zdjęcie w załączniku, ponieważ od cewki idzie biały kabel od którego odchodzą 4 kable ( niebieski, biały, pomarańczowy i brązowy). Ten ostatni to masa ponieważ idzie do wiązki w białym przewodzie.Natomiast na tym układzie (płytce) wychodzą 3 przewody (niebieski, biały i pomarańczowy) i dodatkowo dwa od pętli od stacyjki (zielony i drugi – bez koszulki (izolacji). Czy czasami on nie musi być również podłączony (zmasowany z wiązką od białego przewodu?).
Przepraszam za przydługawy post, chciałem w miarę jasno wytłumaczyć co na razie udało mi się zrobić i czego nie wiem. Może macie jakieś sugestie co mógłbym jeszcze zrobić? Jesteście moją ostatnią deską ratunku, ponieważ zmarnowałem już dużo nerwów i pieniędzy a Mazda jak nie chodzi tak nie chodzi...
Będę wdzięczny wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam serdecznie
Jacek
Chodzi o immobilizer w aucie mazda 323C z 95 roku.Pewnego pięknego popołudnia złamał mi się kluczyk – po dorobieniu nowego przełożyłem sam transponder immo z połamanego kluczyka do nowego i było okey jeszcze przez tydzień.
Po tym czasie przy odpaleniu auta zaczęła wyskakiwać żółta dioda z kluczykiem od immobilizera, auto zapalało i po 3 sekundach odcinało zapłon.
Pomyślałem że może od tego przekładania transpondera uszkodziłem go, więc poszedłem do punktu dorabiania kluczy wraz z sterownikiem (komputerem immobilizera) i transponderem. Udało sklonować się dane ze starego ( czyli wyglądało na to że nie był uszkodzony) i pod nowy plik zesparować wszystko ze sobą czyli sterownik kluczyk i transponder.
Niestety to nic nie pomogło, zostaje jeszcze cewka , pętla immobilizera która nie została sprawdzona.
Tutaj mam pytanie do Was Fachowców – czy możliwa byłaby przemianka samej takiej cewki lecz od INNEGO modelu mazdy – 323F ( ponieważ od Mojego modelu niestety niema nigdzie)....
Wyglądem niczym się nie różni i nawet numery seryjne ma prawie identyczne – Moja ma oznaczenie Temic BD7F 66 939, natomiast ta od modelu F ma dodatkowo Temic BD7F 66 939/B ( łamane przez B).
Czy nie trzeba jej programować, czy z innego modelu nie będzie pasować?
Drugie pytanie to czy może ktoś zerknąć na zdjęcie w załączniku, ponieważ od cewki idzie biały kabel od którego odchodzą 4 kable ( niebieski, biały, pomarańczowy i brązowy). Ten ostatni to masa ponieważ idzie do wiązki w białym przewodzie.Natomiast na tym układzie (płytce) wychodzą 3 przewody (niebieski, biały i pomarańczowy) i dodatkowo dwa od pętli od stacyjki (zielony i drugi – bez koszulki (izolacji). Czy czasami on nie musi być również podłączony (zmasowany z wiązką od białego przewodu?).
Przepraszam za przydługawy post, chciałem w miarę jasno wytłumaczyć co na razie udało mi się zrobić i czego nie wiem. Może macie jakieś sugestie co mógłbym jeszcze zrobić? Jesteście moją ostatnią deską ratunku, ponieważ zmarnowałem już dużo nerwów i pieniędzy a Mazda jak nie chodzi tak nie chodzi...
Będę wdzięczny wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam serdecznie
Jacek
-
ryba1983
ryba1983 – trochę więcej krytycyzmu dla fotek!
Zamieściłeś zdjęcia zamazane i nieostre a teraz mamy się domyślać co na nich ma być?
Chyba powinieneś trochę lepiej się postarać jeśli zależy ci na dobrej odpowiedzi.
Umasienie przewodów wydaje mi się właściwe (bo na fotkach i tak niewiele widać). Ale lepiej nie poprawiać fabryki w tej kwestii bo można tylko pogorszyć czasem.
Wymiana cewki immo nie powinna stanowić kłopotu. Nie jest to element "programowalny" a ta drobna różnica w symbolice nie widzę powodów aby stanowiła jakiś istotny problem.
PS. i uzupełnij profil o lokalizację.
Zamieściłeś zdjęcia zamazane i nieostre a teraz mamy się domyślać co na nich ma być?
Chyba powinieneś trochę lepiej się postarać jeśli zależy ci na dobrej odpowiedzi.
Umasienie przewodów wydaje mi się właściwe (bo na fotkach i tak niewiele widać). Ale lepiej nie poprawiać fabryki w tej kwestii bo można tylko pogorszyć czasem.
Wymiana cewki immo nie powinna stanowić kłopotu. Nie jest to element "programowalny" a ta drobna różnica w symbolice nie widzę powodów aby stanowiła jakiś istotny problem.
PS. i uzupełnij profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam serdecznie
Dziękuje za błyskawiczną informację.Przepraszam za jakość zdjęć, ale nie miałem przy sobie aparatu a zdjęcia z telefonu faktycznie nie były dobrej jakości... Na szczęście udało mi się znaleźć na tym forum dokładniejsze zdjęcia tej cewki i jestem już pewien że wszystko jest podłączone tak jak być powinno.
Tą cewkę już zamówiłem – jak tylko dojdzie to zamontuję i napiszę czy to coś pomogło...
Dzisiaj posprawdzałem wszystkie styki przy kierownicy od immobilizera oraz te idące do komputera, przeczyściłem je ale niestety dalej bez skutku...
Proszę mi jeszcze powiedzieć bo nie pamiętam jednej rzeczy.Czy po przekręceniu kluczyka nie powinna również na sekundę pojawić się ikonka od immobilizera? Czy pokazuje się ona tylko wówczas, gdy go nie wykrywa? Bo już nie jestem pewien....
I jeszcze jedna prośba – czy można jeszcze coś posprawdzać własnymi rękoma – jakieś przewody lub jakieś przekaźniki od immo – jest coś takiego? Czy w maździe 323c do immobilizera zaliczamy tylko ten komputer sterownik , transponder, cewka plus 3 wiązki kabli od Niego?
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź, pozdrawiam Jacek.
Dziękuje za błyskawiczną informację.Przepraszam za jakość zdjęć, ale nie miałem przy sobie aparatu a zdjęcia z telefonu faktycznie nie były dobrej jakości... Na szczęście udało mi się znaleźć na tym forum dokładniejsze zdjęcia tej cewki i jestem już pewien że wszystko jest podłączone tak jak być powinno.
Tą cewkę już zamówiłem – jak tylko dojdzie to zamontuję i napiszę czy to coś pomogło...
Dzisiaj posprawdzałem wszystkie styki przy kierownicy od immobilizera oraz te idące do komputera, przeczyściłem je ale niestety dalej bez skutku...
Proszę mi jeszcze powiedzieć bo nie pamiętam jednej rzeczy.Czy po przekręceniu kluczyka nie powinna również na sekundę pojawić się ikonka od immobilizera? Czy pokazuje się ona tylko wówczas, gdy go nie wykrywa? Bo już nie jestem pewien....
I jeszcze jedna prośba – czy można jeszcze coś posprawdzać własnymi rękoma – jakieś przewody lub jakieś przekaźniki od immo – jest coś takiego? Czy w maździe 323c do immobilizera zaliczamy tylko ten komputer sterownik , transponder, cewka plus 3 wiązki kabli od Niego?
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź, pozdrawiam Jacek.
-
ryba1983
Witam!
Mam problem z moją mazdą 323C 1.3l. Auto nie odpalało, na początku myślałem, że pompa. Rozkręciłem- pompa działa, jednak nie ma napięcia. Coś odcina zapłon.
Włożyłem drugi akumulator- auto odpaliło. Przy odpalaniu włączyła się kontorlka immo i zgasła po około 2 sekundach.
Auto chwilkę pochodziło i je zgasiłem. Po około 5 minutach chciałem odpalić jeszcze raz. Auto już nie odpalało. Zauważyłem, że kontrolka od immo w ogóle się nie paliła. Próbowałem na 2 kompletach kluczyków. Co jest nie tak?
Pozdrawiam!
Mam problem z moją mazdą 323C 1.3l. Auto nie odpalało, na początku myślałem, że pompa. Rozkręciłem- pompa działa, jednak nie ma napięcia. Coś odcina zapłon.
Włożyłem drugi akumulator- auto odpaliło. Przy odpalaniu włączyła się kontorlka immo i zgasła po około 2 sekundach.
Auto chwilkę pochodziło i je zgasiłem. Po około 5 minutach chciałem odpalić jeszcze raz. Auto już nie odpalało. Zauważyłem, że kontrolka od immo w ogóle się nie paliła. Próbowałem na 2 kompletach kluczyków. Co jest nie tak?
Pozdrawiam!
- Od: 30 gru 2012, 17:07
- Posty: 46
- Skąd: Radomsko
- Auto: mazda 323 BA, 1996r, 1,3l.
Witam, nie mogę na forum znaleźć konkretnej odp na mój problem-pomysł. Jeżeli istniej to proszę o link i wybaczenie
Chodzi o to iż dziś okazało się że kluczyk oryginalny "wisi na włosku" pęka, i dorobiłem kluczyk inny i jak wiadomo po 3 sec na tym kluczyku gaśnie, teraz mam pytanie czy jeżeli obetnę kluczyk oryginalny "po plastiku i dokleję sam ten czarny plastik do dorabianego kluczyka czy będzie to działać próbowałem na dopiętym kluczyku z innymi ale podejrzewam, że odległośc pewnie już jest za duża od stacyjki, na obecną chwile zostawiam orginał już włożony w stacyjce a dorobionym zamykam samochod
Chodzi o to iż dziś okazało się że kluczyk oryginalny "wisi na włosku" pęka, i dorobiłem kluczyk inny i jak wiadomo po 3 sec na tym kluczyku gaśnie, teraz mam pytanie czy jeżeli obetnę kluczyk oryginalny "po plastiku i dokleję sam ten czarny plastik do dorabianego kluczyka czy będzie to działać próbowałem na dopiętym kluczyku z innymi ale podejrzewam, że odległośc pewnie już jest za duża od stacyjki, na obecną chwile zostawiam orginał już włożony w stacyjce a dorobionym zamykam samochod
-
mirasm
dzieki tylko jak widze org kluczyk to on nie ma jakotakiego podziału na połówki ale może jednak da się go rozłupać, sprawia wrażenie jak odlew guma-plastik
-
mirasm
musisz wydłubać ( wyjąć ) ten imobilajzer z kluczyka tak żeby go nie uszkodzić w mondeo to była taka czarna tuba około 12mm długości i 5mm grubości i włożyć do nowego
mirasm napisał(a):Witam, nie mogę na forum znaleźć konkretnej odp na mój problem-pomysł. Jeżeli istniej to proszę o link i wybaczenie
.....
Dołączyłem twój temat do istniejącej dyskusji.
Na przyszłość proszę zwrócić uwagę na podział Forum i działów technicznych aby zakładać wątki we właściwych działach jak i również warto skorzystać z wyszukiwarki.
Polecam też lekturę całego tego tematu.
A co do kluczyka to ostrożnie z nim abyś kostki immo nie uszkodził podczas cięcia.
Zresztą możesz tez spróbować się zorientować jaki jest koszt dorobienia immo bo tak miedzy nami mówiąc posiadać tylko jeden kluczyk to tak sobie jest bezpieczne. Zgubisz go i ..... masz niefajnie całkiem!
PS. I uzupełnij proszę profil o model auta i lokalizacje bo bywa to czasem przydatne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam !
Przeszukując forum nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi na mój problem a mianowicie: immobilizer. Po odpaleniu auta ono po 2-3 sekundach gasnie i tak wkoło. Widocznie go odcina i teraz moje pytanie czy w Mazdzie da sie jakos go obejść ? jakiś tranzystor aby oszukać kompa? Albo coś się rozkodowało, obydwa klucze sprawdzone , objawy te same, więc padło na ta pętle w stacyjce. Wolałbym to od nowa zakodować jakoś ale nie wiem czy się da. Kurde bo elektryka samochodowa to stanowczo moja słaba strona. Prosze o jakąś rade
Przeszukując forum nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi na mój problem a mianowicie: immobilizer. Po odpaleniu auta ono po 2-3 sekundach gasnie i tak wkoło. Widocznie go odcina i teraz moje pytanie czy w Mazdzie da sie jakos go obejść ? jakiś tranzystor aby oszukać kompa? Albo coś się rozkodowało, obydwa klucze sprawdzone , objawy te same, więc padło na ta pętle w stacyjce. Wolałbym to od nowa zakodować jakoś ale nie wiem czy się da. Kurde bo elektryka samochodowa to stanowczo moja słaba strona. Prosze o jakąś rade
Również mam podobny problem , tyle że w 626 z dieslem ( DiTD r. 99' przedlift ) . Auto nagle zgasło . Nie da się odpalić . Po skasowaniu błędów auto odpala na 2 sekundy i już nie da sie odpalić . Znów trzeba skasować błędy .
Zatem czekamy na odpowiedzi
Zatem czekamy na odpowiedzi
- Od: 30 gru 2010, 12:11
- Posty: 18
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: 626 GW 2.0 DiTD
elton, House – dołączyłem wasze pytania do istniejącego tematu.
Polecam jego lekturę a na przyszłość proszę korzystać z wyszukiwarki.
Polecam jego lekturę a na przyszłość proszę korzystać z wyszukiwarki.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam kolegów!
Od ostatniego wpisu minęło trochę czasu. Niestety u mnie także pojawił się problem z immo. Mianowicie nie dzieje się to za każdym razem (raz na 5/6 "odpaleń"). Sytuacja wygląda tak jak wszyscy opisują. Start silnika i po 2-3 sek. silnik gaśnie i zapala się kontrolka z kluczykiem. Ktoś ma jakiś pomysł jak to rozwiązać, czy pozostaje tylko wizyta u elektryka?
Od ostatniego wpisu minęło trochę czasu. Niestety u mnie także pojawił się problem z immo. Mianowicie nie dzieje się to za każdym razem (raz na 5/6 "odpaleń"). Sytuacja wygląda tak jak wszyscy opisują. Start silnika i po 2-3 sek. silnik gaśnie i zapala się kontrolka z kluczykiem. Ktoś ma jakiś pomysł jak to rozwiązać, czy pozostaje tylko wizyta u elektryka?
- Od: 26 kwi 2015, 22:28
- Posty: 4
- Auto: Mazda Premacy 1.8 100KM 2000r.
Witam forumowiczów,kilka dni temu kupiłem mazdę 323f ba 1,5 16v z 1997r z uszkodzonym immobilizerem.Elektronik stwierdził ze jest do wymiany komputer i najlepiej kupić cały zestaw startowy.Mój komputer jest 2 pinowy mitchubischi z oznaczeniami z5b5 6j,z5b5 b,z5b5 18 881b,e2t86886m1,7221 i mam problem żeby zakupić 2 komputer wraz z immobilizerem i stacyjka.Teraz moje pytanie do Was czy jak kupie komputer na 2 piny z oznaczeniem z5b5 ale reszta numeracji jest troszkę inna to auto bedzię chodziło bezproblemowo.Kontaktowałem się z kilkoma elektronikami z mojej okolicy lecz każdy nic nie wiem i jedynie mówią ze co pol roku zmieniał się komputer w tym modelu mazdy.Pozdrawiam i dziekuje za wszelkie odpowiedzi.Marcin
- Od: 30 lis 2015, 23:38
- Posty: 6
- Skąd: Gostynin
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v 1997r oraz Mazda Premacy 2,0ditd (101km) 2000r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości