Światła jazdy dziennej DRL – montaż/uzupełnienie instalacji – wątek wspólny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lukasssss1 » 12 mar 2012, 09:24

Właśnie światła pozycyjne chyba mają się palić przy światłach dziennych, bo widziałem kilka akcji że niebiescy jechali za samochodem który miał dzienne ale bez pozycyjnych. Jadąc od tyłu odrazu nasuwa się "nie ma świateł" i policja jego zatrzymuje, co później to nie wiem :P
przepisy chyba mówią, że nie mogą się palić światła do jazdy dziennej równocześnie z mijania, przy włączaniu mijania dzienne muszą gasnąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez rafalST » 12 mar 2012, 10:51

W przepisach do których dotarłem jest zapis:

''W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.''
Z miłości do japonek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:33
Posty: 159
Skąd: Kamieńsk
Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR

Postprzez KoRnFUN » 12 mar 2012, 11:00

no i to juz chyba rozwiewa wszystkie watpliwosci moze tez sie kiedys skusze na ledy co prawda mam xenony ale jezdzac w dzien na ledach znaczaco zwiekszylbym zywotnosc xenonow
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2031 (9/9)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez marecki81r » 8 cze 2012, 11:43

Kupiłem ze względu na zbyt częste przepalanie się żarówek H1.
Fakt faktem że w naszych madziach mam akurat z halogenami ciężko jest z braku miejsca upchnąć gdzieś takie dodatkowe oświetlenie.
No ale udało się kupić bardzo wąskie 20mm lampy z homologacją i zamontować nad halogeny.
Teraz kolejny problem z podłączeniem do instalacji.
Ze względu na wbudowany automat gaszący je po włączeniu postojowych i drogowych mają 3 kabelki
– czarny wiadomo masa
– biały (+) podpoiłem pod plusowy postojówek
– czerwony (+ ) zasilanie po stacyjce ,po włączeniu zapłonu

I tu jest największy problem gdzie go szukać pod maską ,zerkałem pod puszke bezpieczników ,tam jest prąd cały czas nawet bez kluczyka,
Szukałem na forum i bez skutku .
Pewnie ktoś już to przerabiał w BA ,może jakieś fotki lub dokładna lokalizacja,
Z kabiny nie chcę brać ,można by od radia nawet ale podobno jakieś zakłócenia mogą być.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 lip 2008, 07:01
Posty: 20
Skąd: SKIERNIEWICE
Auto: 323 f BA 1,5 DOHC '98r

Postprzez adamax4 » 8 cze 2012, 13:18

Np. Przekażnik od wentylatora. Jest on w puszce bezpieczników. Wydaje mi się, że na nim powinien być plus po stacyjce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Dominik88dgPL » 16 cze 2012, 18:45

ja mam plus po stacyjce w radiu podtrzymanie jest cały czas ale zasilanie po stacyjce możesz też lecieć po kablach przy bezpiecznikach na bank coś znajdziesz
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2010, 20:28
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Premacy Lift 1.8Pb
2003

Postprzez george9999 » 21 wrz 2012, 20:56

Witam. Czy ktoś montował światła do jazdy dziennej? Czy można zamontować diody w reflektorze na krawędzi jak nowoczesne auta , czy muszą to być oddzielne lampy umiejscowione w miejsce halogenów?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez Lantis 89 » 21 wrz 2012, 21:15

A jakich ty chcesz użyć diod?????
Lantis 89
 

Postprzez Bomber.ktmg » 21 wrz 2012, 21:26

wewnątrz lampy nie przejdzie..jakiś bardziej rozgarnięty pies i po dowodzie.
Ja myślałem żeby w odblask od lampy długiej dać postój a w oryginalne miejsce lamp (kierunkowo postojowych zmontować lampy mające w sobie kierunek i światła do jazdy dziennej ale jakoś tak nie mam na razie czasu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez Lantis 89 » 21 wrz 2012, 21:40

Bomber.ktmg ma rację,w lampie nie przejdzie...
Najlepiej w kupić gotowe i w miejsce halogenów dać,ich i tak sie nie używa.
Lantis 89
 

Postprzez george9999 » 21 wrz 2012, 21:50

A gdybym zamontował je tam gdzie pokojówki to czy starym kloszu mogłyby się chować? Czy trzeba by klosz przerabiać?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez Lantis 89 » 21 wrz 2012, 22:11

Raczej przez klosz bedzie mizerny efekt i nie beda spełniać swojej roli.
Lantis 89
 

Postprzez george9999 » 21 wrz 2012, 22:26

Jakby tylko gdzieś dostać było można całe lampy na wymiar do 323f z postojowymi, dziennymi i kierunkami w jednym to by było coś. A tak to w miejsce halogenów jestem zmuszony wstawić te światełka.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez cwaniaczek24 » 2 paź 2012, 22:08

witam mam zamontowane swiatła do jazdy dziennej ale mam je podłaczone do radja wiec jak przekrecam kluczyk na pozycje 1 to radio i swiatła mi sie właczaja jak podłaczyc te swiatła zeby po odpaleniu mi sie właczały
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 mar 2011, 20:57
Posty: 23
Skąd: skierniewice
Auto: mazda 323f BA 1.5 16v

Postprzez Marek 161BD081 » 3 paź 2012, 07:42

Najprościej użyć przekaźnika do tych świateł, który załączałby się po uruchomieniu silnika.
Takim dosyć użytecznym i łatwym do wykorzystania "sygnałem" pracy silnika jest zgaśnięcie lampki smarowania :)

Pamiętaj aby zrobić to tak aby układ od świateł nie wpływał na sygnalizację smarowania.

Powodzenia!
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez cwaniaczek24 » 3 paź 2012, 09:37

no tak ale ja jeszcze myslałem podłaczyc pod bespiecznik od wtrysku paliwa bo mam go pod maska ale jakos sie boje
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 mar 2011, 20:57
Posty: 23
Skąd: skierniewice
Auto: mazda 323f BA 1.5 16v

Postprzez Marek 161BD081 » 3 paź 2012, 10:58

Też całkiem niegłupi pomysł z tym podłaczeniem się pod pompę paliwa.
Jak dasz jakiś bezpiecznik blisko tego miejsca, gdzie się podłączyłeś to nie ma raczej żadnej obawy aby coś popsuć.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez cwaniaczek24 » 4 paź 2012, 10:01

dzieki za podpowiedz biore sie za montarz <jupi>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 mar 2011, 20:57
Posty: 23
Skąd: skierniewice
Auto: mazda 323f BA 1.5 16v

Postprzez adrpo » 6 paź 2012, 12:01

Znajdź plusa po stacyjce i po problemie . Przekaźnik też się przyda . Plusa ze świateł bierzesz i podłączasz pod cewkę przekaźnika nic prostszego ;]
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2011, 17:27
Posty: 46
Skąd: Horyniec Zdrój
Auto: Mazda 323F 1.5 16 V 1995 r.

Postprzez Marek 161BD081 » 6 paź 2012, 12:11

Nie zaszkodziłoby dać jeszcze jakiś wyłącznik do tego aby móc je jednak wyłączać.

EDIT:
Można to zautomatyzować nieco :D
Potrzebny przekaźnik samochodowy – zasilanie styku przekaźnika bierzemy z jakiegoś punktu, gdzie mamy napięcie ale nie zapominamy o bezpieczniku :)
Wyjście to oczywiście na lapki idzie :)
Sterowanie: – jedną stronę cewki podłaczamy tam, gdzie mamy "plus po stacyjce" (lub wyjście na pompę paliwa). Drugą stronę cewki podłączamy pod PLUS świateł pozycyjnych.
Co nam to daje: światła dzienne będą się świeciły tylko wówczas jak będzie włączona stacyjka (lub pracujący silnik) i światła pozycyjne nie będą zaświecone.
Warunek jeden: nie możemy jako świateł pozycyjnych (wszystkich) stosować oświetlenie LED.
Po prostu prąd płynący przez cewkę przekaźnika jest na tyle mały, że nie powoduje zaświecania się żarówek świateł pozycyjnych (2 x 5W przód + 2 X 5W tył + 2 x 5W tablica rejestracyjna) ale mimo to na tyle będzie duży, ze cewka spowoduje przełaczenie stylu.
Zaświecenie świateł pozycyjnych spowoduje wyłączenie świateł dziennych.

Proste?
:D
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323