Witam, potrzebuję pomocy i informacji w zakresie wymiany stacyjki, komputera, no i sam nie wiem czego jeszcze
Zgubiłem jedyny kluczyk z immobilizerem, mam drugi, który kiedyś dorobiłem po to żeby otwierać auto.
Oczywiście objaw odcięcia jest po zapaleniu auta bez immo każdemu dobrze jest znany, pali i gaśnie po 3 sekundach. Ale do rzeczy. Chcę kupić na alledrogo zestaw startowy od innej Madzi 323 f BA i wpiąć do mojej, co powinienem wiedzieć, czyli:
1. Jak dobrać się do kompa który już wiem, że siedzi w słupku za radiem i żebym niczego nie uszkodził.
2. Podobno przy kierownicy (pod) jest coś jeszcze co powinienem zmienić jakiś przekaźnik czy coś takiego?
3. Czy zestaw wepnę wtyczkami, czy będę musiał ciąć lub wymieniać jakieś kable/wiązki.
4. Czy istotny jest numer kompa, czyli czy zestaw z innej Magdy winien mieć dokładnie taki sam numer jak mój, czy wystarczy, że będzie pochodził z takiego samego rocznika i modelu Mazdy, czy może być to zestaw z 1998 roku jeśli moja Mazda jest z 1996 r?
5. Czy mogę podmienić mój zestaw na zestaw bez immobilizera, i czy Magda na takim zestawie zagada?
Dziękuje z góry za pomoc i odpowiedzi. Jeśli się za to zabiorę umieszczę fotorelację z operacji. Pozdrawiam.
No dobra widzę, że nikt tego chyba nie wymieniał , więc ja zacząłem:
1. Odkręciłem trzy śruby pod kierownicą i rozczłonkowałem obudowę:
2. Rozłączyłem kostkę która znajduje się na zdjęciu 2,3 tę z białym kabelkiem.
3. Wykręciłem jedną śrubkę która mocuje ten elektroniczny układ w skrzyneczce.
4. Podważyłem pętlę przy wejściu stacyjki i odłożyłem na bok.
5. Zdemontowałem tunel przy ręcznym, trzyma się na 2 śrubkach krzyżakowych z boku i zatrzaskach które spinają tunel z słupkiem dźwigni zmiany biegów popielniczki.
6. Wyjąłem spinki które trzymają tunel i osłony boczne. Spinki takie małe okrągłe przy prawej nodze kierowcy i lewej pasażera
7. odkręciłem dwie śruby przy dzwigni drążka zmiany biegów, uniosłem tunel do góry poddał się bez problemu. odłączyłem jedną kostkę która dostarcza prąd do zapalniczki i odłożyłem tunel na bok. Ukazał się widok zdj. nr 5 ele syf
8. Komp ma 3 wtyczki, które rozłączyłem, mocowany jest na 4 śrubach kluczyk nr 10, po ich odkręceniu komp wpadł w moje łapska
9. oto ON zdj nr. 7, 8 i pętelka od stacyjki i ta mała skrzyneczka .
Teraz muszę dowiedzieć się czy nr kompa i tej skrzyneczki ma znaczenie, bo jeśli tak to samochód będzie działał tylko z takim samym numerem kompa, a jeśli nie to wystarczy kupić komplet z innej Madzi, to byłoby OK. Praca związana z rozkręceniem i wyjęciem kompletu to około godzinki, nawet mniej. Dajcie znać z tymi numerami, może ktoś wie???
Dopisano 19 sie 2017 17:21:
Musiałem nadpisać posta, na alledrogo znalazłem taki kpl. ciekawe czy by pasił, tylko, że jeszcze coś leży na tym zestawie, chyba czegoś nie wyjąłem ze swojej Magdy , wie ko coś? FOTO 9???
Yuppi znowu samoodpowiedź – to sterownik immobilizera, znajduje się tuż nad komputerem widocznym na zdjęciach.
Dopisano 22 sie 2017 19:30:
No i jest, znalazłem, mój komplet!!!. Niestety nie będę w stanie powiedzieć, czy komputer o innym numerze seryjnym będzie pasował, bo znalazłem identyczny. Gość do którego zadzwoniłem poprosił tylko o zdjęcie mojego zestawu, mówił też, że jeśli komputer posiada taką samą liczbę złącz ( w moim przypadku trzy) i kolor złącza szary to będzie mazda palić. Wygląda więc na to, że numer serii komputera i sterownika nie jest ważny. Fachman zadzwonił dziś do mnie i poinformował, że znalazł jednak taki sam zestaw. Co więcej oświadczył, że pętla wokół stacyjki która jest połączona z pierwszym układem elektronicznym, to tylko antena immobilizera i odbiornik, ta część nie ma wpływu na działanie komputera i sterownika. Gość wydawał się rzeczowy i jak mu chciałem wytłumaczyć, że zestaw powinien być od jednego auta, to się obruszył i powiedział żebym go nie uświadamiał, bo całe życie zajmuje się mazdami i nie muszę niczego mu tłumaczyć. Koszt zestawu 150 zł wraz z przesyłką, więc... raczej spoko, oby tylko zadziałało. Oczywiście dokończę fotorelację i dam znać czy wszystko OKI.
323 f BA 1.5, Zestaw startowy, wymiana immo, stacyjki, komputera
Strona 1 z 1
- Załączniki
Ostatnio edytowano 22 sie 2017, 19:41 przez ruper_323f, łącznie edytowano 1 raz
Kurcze naprawdę nikt nie pomoże??? Nie ruszę z miejsca bez opinii kogoś kto już to robił, albo wie
A nie jest to przypadkiem odbiornik od pilota?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Te zaznaczone to już wiem, że to sterownik immo, chodzi o pomoc w kwestii numerów komputera czy muszą być zgodne z moimi czy nowy kompletny zestaw załatwi sprawę.
Może i by załatwił, ale ponoć inna wiązka przewodów wtedy potrzebna a ja chciałbym wpiąć nowy zestaw i zapomnieć o sprawie.
Problem o wiele bardziej złożony niż by się wydawało
Jestem po sprawdzeniu 2 zestawów startowych, jeden z nr głównym komputera takim jak mój i drugi z innym, bodajże Z509. Oba nie poradziły sobie z odpaleniem. Pierwszy zestaw zapalał i po chwili mazda gasła i kontrolka immo mrugała, a drugi w ogóle nie uruchamiał silnika, rozrusznik kręcił ale samochód nie zapalał. I tu o dziwo kontrolka immo nie świeciła w ogóle.
I prawdopodobnie w pierwszym zestawie winę za ten efekt ponosił transpoder z kluczyka, który kiedyś ktoś już wydłubywał i coś spierniczył, a drugi zestaw w ogóle się nie spasował i chyba przez to auto nie zagadało. Dobrze, że uczciwy sprzedawca obiecał przesłać pieniążki, zresztą polecany na tym forum.
Spory problem się zrobił , sam nie wiem co teraz robić, przecież nie odholuję auta na złom
Problem o wiele bardziej złożony niż by się wydawało
Jestem po sprawdzeniu 2 zestawów startowych, jeden z nr głównym komputera takim jak mój i drugi z innym, bodajże Z509. Oba nie poradziły sobie z odpaleniem. Pierwszy zestaw zapalał i po chwili mazda gasła i kontrolka immo mrugała, a drugi w ogóle nie uruchamiał silnika, rozrusznik kręcił ale samochód nie zapalał. I tu o dziwo kontrolka immo nie świeciła w ogóle.
I prawdopodobnie w pierwszym zestawie winę za ten efekt ponosił transpoder z kluczyka, który kiedyś ktoś już wydłubywał i coś spierniczył, a drugi zestaw w ogóle się nie spasował i chyba przez to auto nie zagadało. Dobrze, że uczciwy sprzedawca obiecał przesłać pieniążki, zresztą polecany na tym forum.
Spory problem się zrobił , sam nie wiem co teraz robić, przecież nie odholuję auta na złom
Witam dziś doprowadziłem sprawę wymiany komputera i sterownika do końca. Samochód stał przez prawie miesiąc i nie mruczał. Dziś dostał nowe organy i kilka informacji dla tych co chcieliby w przyszłości bezproblemowo podmienić komputer i sterownik immobilizera, do rzeczy więc.
Próbowałem trzy komputery od trzech różnych dostawców teraz wiem na pewno!!!
,,KOMPUTER MUSI MIEĆ TAKI SAM NUMER GŁÓWNY CZYLI ( Z573 5R-1) ORAZ E2T84986M RESZTA NIE MUSI SIĘ ZGADZAĆ. Z INNYM NUMEREM GŁÓWNYM SAMOCHÓD ZAPALA ALE CHODZI JAK TRAKTOR" Sama pętla i odbiornik sygnału transpondera umiejscowiony pod stacyjką wcale nie musi być wymieniony, może zostać stary. Ja wyjąłem transponder z kluczyka od nowego zestawu i wkleiłem do swojego starego, który dorabiałem kiedyś po to by tylko otwierać samochód. Po podłączeniu nowych organów zostało tylko skręcenie wszystkiego w odwrotnej kolejności. i w drogę .
No i czekam na uczciwość tych którym odesłałem komputery, które nie działały w sumie do zwrotu 250 zł ciekawe czy zwrócą . Komputer który poradził sobie z mazdą kosztował 200 zł.
No i cóż, temat Panie moderatorze chyba do zamknięcie
Próbowałem trzy komputery od trzech różnych dostawców teraz wiem na pewno!!!
,,KOMPUTER MUSI MIEĆ TAKI SAM NUMER GŁÓWNY CZYLI ( Z573 5R-1) ORAZ E2T84986M RESZTA NIE MUSI SIĘ ZGADZAĆ. Z INNYM NUMEREM GŁÓWNYM SAMOCHÓD ZAPALA ALE CHODZI JAK TRAKTOR" Sama pętla i odbiornik sygnału transpondera umiejscowiony pod stacyjką wcale nie musi być wymieniony, może zostać stary. Ja wyjąłem transponder z kluczyka od nowego zestawu i wkleiłem do swojego starego, który dorabiałem kiedyś po to by tylko otwierać samochód. Po podłączeniu nowych organów zostało tylko skręcenie wszystkiego w odwrotnej kolejności. i w drogę .
No i czekam na uczciwość tych którym odesłałem komputery, które nie działały w sumie do zwrotu 250 zł ciekawe czy zwrócą . Komputer który poradził sobie z mazdą kosztował 200 zł.
No i cóż, temat Panie moderatorze chyba do zamknięcie
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości