Naprawa silniczka spryskiwacza tylnej szyby

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez olik110 » 4 cze 2013, 20:23

Witam wszystkich, którzy lubią (i wolą) naprawiać rzeczy w swoich Mazdach, niż kupować nowe części lub zlecać naprawę i płacić za nią krocie :)
Dzisiaj przeprowadzę Was przez krainę naprawy silniczka odpowiedzialnego za spryskiwanie tylnej szyby.

Przepraszam za zdjęcia które są lekko zamazane ale robione były telefonem :/

Fotorelację zacznę opisywać od początku, jednak zdjęcia będą tylko z naprawy silniczka, ponieważ jak się do niego dostać to chyba każdy wie ;)

1. Ściągamy plastik w bagażniku przy ryglu zamka.
2. Ściągamy plastik z prawego boku bagażnika.
3. Odkręcamy dwie śruby trzymające zbiorniczek na płyn i wyciągamy go.
4. Odpinamy kostkę zasilającą silniczek.
5. Odpinamy wężyk.
6. Wyciągamy cały zbiorniczek.
7. Odkręcamy dwa wkręty trzymające silniczek.
8. Wyciągamy silniczek.
Obrazek

9. Lekko podważamy śrubokrętem wirnik tak żeby się nie połamał i ściągamy czarną uszczelkę.
Obrazek

10. Odginamy trzy uchwyty obudowy. Ja robiłem to próbnikiem bo jest ostry i twardy.
ObrazekObrazek

11. Ściągamy obudowę. U mnie była strasznie zardzewiała i musiałem lekko postukać młotkiem.
UWAGA !! Jeśli ktoś będzie stukał młotkiem to należy to robić delikatnie ponieważ jest tam pierścień z magnezu który może się pokruszyć przy mocnym uderzeniu.
Obrazek

12. Wyciągamy cały środek. Powinno wyjść bez problemu, jednak u mnie było zardzewiałe do tego stopnia, że musiałem użyć siły.
Obrazek

13.1 Czyścimy wszystko co się da z rdzy. Magnez w środku obudowy drobnym papierem ściernym, samą obudowę można szlifierką kątową ze szczotką drucianą (lub też papierem ściernym), tak samo sam 'czpień' wirnika.
ObrazekObrazek

13.2 Mój silniczek zardzewiał, ponieważ w obudowie rdza wyżarła dziurę co spowodowało dostanie się wody do środka. Osobiście wolałem to zaspawać, wziąłem kawałek blachy i jest 'funkiel nówka' <czarodziej>
Obrazek

14. Środek metalowego pierścienia w plastikowej obudowie też czyścimy, np. próbnikiem albo małym gwoździem. Szczotki przecieramy drobnym papierem ściernym.
Obrazek

I w tym momencie zaczynamy składanie.

15. Smarujemy metalowy pierścień w plastikowej obudowie odrobiną smaru.
16. Wkładamy czpień wirnika.
17. Smarujemy plastikową obudowę smarem i zakładamy metalową obudowę z magnezem.
18. Zaginamy trzy metalowe uchwyty.
19. Smarujemy gumową uszczelkę wazeliną techniczną i zakładamy na obudowę (smar rozpuszcza gumę i uszczelka może się naciągnąć).
20. Zakładamy wirnik.
21. Ja swój silniczek pomalowałem dodatkowo farbą antykorozyjną.
Obrazek

Składamy wszystko do kupy, montujemy w zbiorniczku, podpinamy przewody i wężyk, przykręcamy do karoserii i gra melodia ;)

Mam nadzieję że przyda się to komuś :) Osobiście wolę naprawiać niż kupować :D
Ostatnio edytowano 15 cze 2013, 09:38 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.

tel. 693 153 844
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323