Dzisiaj przeprowadzę Was przez krainę naprawy silniczka odpowiedzialnego za spryskiwanie tylnej szyby.
Przepraszam za zdjęcia które są lekko zamazane ale robione były telefonem :/
Fotorelację zacznę opisywać od początku, jednak zdjęcia będą tylko z naprawy silniczka, ponieważ jak się do niego dostać to chyba każdy wie
1. Ściągamy plastik w bagażniku przy ryglu zamka.
2. Ściągamy plastik z prawego boku bagażnika.
3. Odkręcamy dwie śruby trzymające zbiorniczek na płyn i wyciągamy go.
4. Odpinamy kostkę zasilającą silniczek.
5. Odpinamy wężyk.
6. Wyciągamy cały zbiorniczek.
7. Odkręcamy dwa wkręty trzymające silniczek.
8. Wyciągamy silniczek.

9. Lekko podważamy śrubokrętem wirnik tak żeby się nie połamał i ściągamy czarną uszczelkę.

10. Odginamy trzy uchwyty obudowy. Ja robiłem to próbnikiem bo jest ostry i twardy.


11. Ściągamy obudowę. U mnie była strasznie zardzewiała i musiałem lekko postukać młotkiem.
UWAGA


12. Wyciągamy cały środek. Powinno wyjść bez problemu, jednak u mnie było zardzewiałe do tego stopnia, że musiałem użyć siły.

13.1 Czyścimy wszystko co się da z rdzy. Magnez w środku obudowy drobnym papierem ściernym, samą obudowę można szlifierką kątową ze szczotką drucianą (lub też papierem ściernym), tak samo sam 'czpień' wirnika.


13.2 Mój silniczek zardzewiał, ponieważ w obudowie rdza wyżarła dziurę co spowodowało dostanie się wody do środka. Osobiście wolałem to zaspawać, wziąłem kawałek blachy i jest 'funkiel nówka'


14. Środek metalowego pierścienia w plastikowej obudowie też czyścimy, np. próbnikiem albo małym gwoździem. Szczotki przecieramy drobnym papierem ściernym.

I w tym momencie zaczynamy składanie.
15. Smarujemy metalowy pierścień w plastikowej obudowie odrobiną smaru.
16. Wkładamy czpień wirnika.
17. Smarujemy plastikową obudowę smarem i zakładamy metalową obudowę z magnezem.
18. Zaginamy trzy metalowe uchwyty.
19. Smarujemy gumową uszczelkę wazeliną techniczną i zakładamy na obudowę (smar rozpuszcza gumę i uszczelka może się naciągnąć).
20. Zakładamy wirnik.
21. Ja swój silniczek pomalowałem dodatkowo farbą antykorozyjną.

Składamy wszystko do kupy, montujemy w zbiorniczku, podpinamy przewody i wężyk, przykręcamy do karoserii i gra melodia
Mam nadzieję że przyda się to komuś